Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stifi

    senior tag

    azért pár off fogyasztóvédelmi kérdést tegyünk helyre.
    egyik kereskedés sem kötelezhető az 5 év garancia viselésére. 1 év itthon a kötelező jótállás (a szavatosság pedig 2 év).
    a garancia ideje alatt az eladó köteles bizonyítani, ha valami miatt nem garanciális a probléma és ezért megtagadja a javítást/cserét
    a szavatosság ideje alatt a vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba "lappangott", és már fennállt akkor, amikor az eszközt megvásárolta (pl rejtett hiba)

    a kötelező 1 évnél magasabb szintű jótállást külön szerződésben vállalhatja valaki. külön szerződés lehet akár a számla is, ha rá van írva hogy 5 év garancia, de külön szerződés lehet a garancialevél, ahol meg van nevezve az aki a magasabb szintű jótállást vállalja. ha a bolt ahol vetted külön garancialevelet ad amin rajta van a garanciaviselő, akkor 1 év után már ahhoz kell fordulni aki azon a papíron szerepel, és nem a bolthoz.

    fejlettebb cégeknél pedig nyilvántartják a gyártás időpontját, és mindenféle papír nélkül tudod érvényesíteni a magasabb szintű jótállást - előfordulhat az is, hogy külföldre kell a cég telephelyére küldened a hibás terméked.

    www.nfh.hu

    tehát az én véleményem, mint gyakorlott kereskedő: az első évben itthon akkor is érvényesíthető a garancia, ha széthasználod az SSD-t. nincs az a fogyasztóvédelmi előadó aki fel tudná fogni mit jelentenek ezek a garanciális feltételek az írási számokkal kapcsolatban, és magasról tesznek rá hogy milyen firmware riport alapján írja ki az SSD hogy "azért romlottam el mert széthasználtak".. náluk két opció van: működik/nem működik, a többit leszarják.
    viszont az 1 év után már a gyártó fogja viselni a garanciát, ő pedig meg fogja vizsgálni valahogy a termékét. ha úgy dönt, nem garanciális, nem fogja kicserélni, és nincs az a bolt aki magára vállalná a költségét egy cserének.

    bocs a hosszúért.

    Nincs időm kedvesnek lenni!

Új hozzászólás Aktív témák