Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Balage76

    senior tag

    válasz TESCO-Zsömle #15 üzenetére

    A gyártóhoz történő visszaküldésről annyit, hogy elég sok gyártónál sorozatszám alapján régiólockos a garancia, van ahol ezt egészen országra lebontva megoldották...

    Bőven előfordulhat, hogy teljes nyugodtsággal megveszed a jóárasított terméket mondjuk a hardveraprón hirdető "kereskedőtől" és ha letellik az egy év amit ad, akkor utána vége is a garinak, mert jellemzően más országból származik és áfamentesített a termék, márpedig ha gondod van vele akkor a gyártó nem fogja neked mondjuk itthonra visszaküldeni, amennyiben eredetileg mondjuk németországi a termék.

  • Balage76

    senior tag

    válasz Zotya84 #32 üzenetére

    Rossz feltételezés abból kiindulni, hogy a kisker megkapja-e az 5 évet vagy sem.

    A helyzet az, hogy a gyártó mindenkinek megadja az 5 évet, hiszen ez a saját érdeke, a termék "tervezésekor" belekalkulálta az 5 év garanciát, annak minden költségével együtt.
    A kisker dönthet, hogy abból a (nagyker) forrásból vásárol, amelyik korrekt módon (közvetlenül a gyártótól) szerzi be a terméket, vagy másik (jellemzően 5-10%-kal olcsóbb, áfázott) forrásból, ahol nem vagy csak körülményesen lehet intézni a garanciát. Mivel az egy év kötelező az áfázós forrás ezt mindenképpen megadja de további garanciavállalástól irtózik mint ördög a szenteltvíztől.

  • Balage76

    senior tag

    válasz bteebi #35 üzenetére

    Először is nézzük az utolsó kérdésed, azaz miért nem jó a kiskernek az 5 év gari?

    Nézd meg az árgépet és mutass 10 olyan céget, aki 5 éve is ott volt az első oldalon és most is ott van. Az "oké, kell valamennyit foglalkozni a gar ügyintézéssel" feltételezi azt hogy létezzen a cég a gar teljes ideje alatt... 1-2% kisker árrésből ezt nem lehet megoldani... nem lehet egyszerre legolcsóbbnak és legtöbb/legdrágább szolgáltatást kínálónak lenni.

    Másrészt ha vesszük a normális értékesítés folyamatát, akkor: Gyártó -> nagyker -> kisker -> vevő útvonalon utazik a termék és ugyanígy készülnek a számlák is, amik alapján visszakövethető minden. Amennyiben garanciaügyintézésre van szükség, akkor ugyanezen az útvonalon elindul vissza a rossz termék és a gyártónál megtörténik a csere, majd visszautazik a jó termék (szintén ugyanezen az útvonalon) a vevőhöz.

    Namármost mi történik a "jóárasított" termékeknél? Az eleje ugyanaz, a gyártótól elindul a termék a nagykeren keresztül "A" cégig. Majd A eladja B-nek, B eladja C-nek, megy ez egészen F cégig:
    Gyártó -> nagyker -> A cég -> B cég-> C cég -> ... -> E -> F cég -> vevő
    Megfelelő pillanatban C/D cégek megszünnek, hiszen csak számlagyárnak léteztek, a termék valóságban, fizikailag B-től E-hez kerül közvetlenül, eközben jóárasítódik a cucc.
    F cég eladja a vevőnek, de mivel bajos lenne papírokkal igazolni a visszafele utat és ráadásul A és F között többnyire nincs élő, személyes kapcsolat, ezért gond esetén visszafelé nem működhet a garanciázás útvonala. Na emiatt lesz a gyártótól származó 5 évből 1 év, mert ennyi a kötelező. Ráadásul az esetek 99%-ban a jóárasított változat nagykere nem itthoni nagyker, tehát a régiós garancia sem működik. Amennyiben mégis működik itthonról is az 5 év ahogy azt más említette, akkor ezt az 1 év után neked kell intézni közvetlenül a gyártóval, ergó plusz költséged lesz, hiszen neked kell kijuttatnod a terméket a külföldi szervízpontig (korrektül becsomagolva, ezzel kapcsolatban van néhány Seagate HDD sztorim :) ). Ez kb 2-4 000 forintos költség, amit hozzászámolva a vételárhoz, már nem annyira éri meg a dolog. Persze, tudom, nem romlik el mindegyik, de gondolom nem vígasztal, ha a szomszédé nem romlik el, a tiéd meg igen, hiszen akkor pont neked kell fizetned.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák