- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Google Chromecast topic
- Videós, mozgóképes topik
- Meglepő lesz az okostévékre szánt X applikáció
- OLED TV topic
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
- Milyen széket vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Még egy Meizu készülék várható
ma Amit eddig láttunk, nyilvánvalóan nem a Meizu 21 Note, de akkor micsoda?
-
Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
it Az elmúlt két évtized legnagyobb geomágneses vihara miatt csak gyengébb szolgáltatást képes nyújtani a SpaceX Starlink szolgálatása. Musk szerint pedig hamarosan újra repül a Starship.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Predatorr
őstag
Vigyázat, nyomokban magyar szavakat tartalmaz!
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
opr
veterán
A felskalazas minosege a kep/video alapjan meglepoen jo, plane "elso" probalkozashoz kepest! Meglatjuk, eloben milyen lesz, mar osztonbol nem bizok a kek/piros/zold diakban, eddig mindenesetre igeretes.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
biscuit
aktív tag
Elsőre Ádler lake-nek olvastam....
Mióta Scarlett Johansson sztár lett jól alszom!
-
félisten
nagyon szépen dolgozik Intel, végre fejleszt és történik náluk valami .Ráférne egy pofon mindkét VGA gyártóra . Remélem jól fog sikerülni a DG2 és az új gyártósoraik is menni fognak hamarosan.
Amúgy azt írja Intel, az XeSS open megy Nvidia Pascal GPU kon . Ezek szerint Nvidián van hozzá támogatás?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Le van írva a cikkben. Ha az XeSS-hez XMX és DP4a kell, akkor azok a kódok csak Intel hardveren fognak futni, mert csak ők teszik ezeket szabványos API alól kihasználhatóvá. Az AMD és az NV nem. Nem is tudni, hogy milyen fallbackekben gondolkodnak. CUDA és ROCm alól egy rakás olyan képesség elérhető, amit tudnak a modern hardverek, de hát ezeket szabványból cseszheted.
A lehetőségek azok, hogy az NV átírja CUDA-ra az XeSS-t, onnan tudják használni a DP4a, míg az AMD esetleg módosítja a kódot Int8 RPM-re, mert utóbbira van szabványos implementációjuk. Esetleg az Intel csinál egy harmadik, rohadt lassú FP16-os implementációt a különcöknek, az biztosan futni fog sok hardveren, azért FP16 RPM-ig nagyon sokan eljutottak már.
Esetleg vesz az AMD és az NV egy nagy lélegzetet, és elkezdik szabványra implementálni a hardvereik extra képességeit. De ugye abban mi az üzlet?Én nem lennék meglepődve, ha mindegyik gyártó szarna a másik felskálázójára, és a sajátjukat nyomatnák.
Ha belegondolsz ezeket az eljárásokat nem nehéz implementálni. Az FSR egy-két nap. A DLSS-t az teszi csak nehézzé, hogy a játékban lévő effektek kompatibilisek legyenek vele, de ha ezt megoldják, akkor magának a DLSS-nek a beépítése szintén nem több pár napnál. És ha már kompatibilisek vele az effektek, akkor ugyanúgy pár nap csak az XeSS implementálása.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
nem tudom .Videocardz is úgy hozta le hogy megy Pascal GP106-102 GPU-n alapuló Intel integrált grafikában. Ennek van értelme ? vagy mire gondoltak itt?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom, hogy mire gondolt. Elméletben most hardveres képességekről van szó, de ezekkel tényleg nem mész semmire, ha szabvány implementációkban nincsenek jelen, nincs út a képesség kihasználása felé. Most, ebben a szent pillanatban egyedül az Intelnek van szoftverimplementációja azokra, amiket követel. Hogy a többiek csinálnak-e, vagy beleszarnak, az a jövő zenéje.
Én abszolút nem lepődnék meg azon, ha leszarná az AMD és az Intel az XeSS-t. Egyszerűen odamehetnek az adott fejlesztőkhöz, hogy nekik meg van FSR és DLSS. Az AMD-é nem igényel nagy melót, az tényleg gyorsan megvan, a DLSS pedig nagyjából ugyanolyan követelményekkel bír, mint az XeSS. Ha az XeSS működik, akkor a DLSS-nek is működnie kell, tehát az is nagyon maximum egy hét munka.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Közben néztem Raja twitterjét ő is azt írja hogy például a pascal GPU családon fut. Na mindegy, majd meglátjuk mi sül ki belőle vagy mire gondoltak.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A hardver biztos jó hozzá. A probléma az, hogy a használandó képességhez szabványos API-ba még nem rakott utat az NV. CUDA-ban elérhető, csak azzal sokra nem mész.
Az is kérdés, hogy az NV miért nyisson utat hozzá. A DLSS-re való érdeklődést csökkentenék csak vele.
Itt most sokan félreérthetik azt, hogy az NV az FSR ellen nem küzd, de azért, mert nincs lehetősége, ugyanis tök általános funkciókat használ. Azokat nem lehet ám letiltani. De a DP4a-t melyik játék használja? Semelyik, nem hiányzott neked sem soha. Tehát adódik a kérdés, hogy miért építsék be a szabványos implementációt hozzá, mert az azzal jár, hogy a fejlesztők inkább XeSS-t raknak a játékba DLSS helyett, mert ugyanazok az igények, és úgy már több hardveren fut, ha az NV nyit felé. Meg ugye openszósz lesz, ami extra pont.
Tudom, hogy az lenne a jó, ha minden menne mindennel, de ez piacpolitika is. Mindhárom cégnek benne áll a pénze, és nem fog háromféle megoldás maradni felskálázásra, mert luxus.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mackósajt
senior tag
Nem szerepel a cikkben, de egy érdekes részlet, hogy a P és E magok támogatott utasításainak egységesítése érdekében az AVX512-őt teljesen kivágták a kukába, az Alder Lake-ban egyáltalán nem fog működni. Nem mintha a mezei felhasználók ebből bármit is észre vennének, a HEDT vonalra meg nyilván a szerver processzort hozzák le. De mondhatjuk, hogy itt elengednek egy évek óta tolt fejlesztést.
-
jack982
aktív tag
majd kiderül mennyi tervezési hiba van ezekben, aztán jöhetnek a bios patchek sorban.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Mackósajt #10 üzenetére
"a P és E magok támogatott utasításainak egységesítése érdekében az AVX512-őt teljesen kivágták a kukába, az Alder Lake-ban egyáltalán nem fog működni. "
hátizé. nem most a 10/11 gen volt az, ahol már nemcsak a csúcs desktop procikban engedelyezték, hanem lejjebb is ? Végre kezdhetne terjedni, a Zen4 is hozza...
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
opr
veterán
Miért kéne, hogy desktopon "végre" terjedjen az avx512?
Konkrétan nem kapsz érte a világon semmit, csak egy raklap elpazarolt tranzisztor kb. Workstation, server az egy másik dolog, de még ott is gyakoribb, hogy felesleges az egész, mint hogy hasznos.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
hokuszpk
nagyúr
nekem olymind1, de szvsz van pár szoftver -- koztuk a jatekok is -- ami ki tudna hasznalni, csak eddig ugye nemvolt ott minden prociban, valoszinuleg ezert nem is foglalkoztak vele a fejlesztok.
de akkor lehet az AMD is kivagja a Zen4 -bol ; azokat a tranyokat el lehet hasznalni mashova is, es megkoszonik az Intelnek, hogy ezzel a lepessel igazolta az eddig kepviselt "az ilyen jellegu feladatokat ki kell tolni a gpunak" allaspontjukat.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
opr
veterán
Nem igazán, elvileg bármi, amire az avx512 jó, arra a gpu sok nagyságrenddel jobb. Szóval nagyon specifikus dolognak kell lennie, ahol desktopon (pláne játéknál) értelme lenne használni, van rá optimálisabb megoldás, amire könnyebb is programozni és nem is öli le a cpu-t.
Persze ilyen olyan videoszerkesztő programok, photoshop az nagyon sokat profitálhat belőle, de ha annyira kell, úgyis megveszik alá a workstationt xeonnal, ott meg van avx512.Vagy van valami hatalmas lyuk a tudásomban, ami akkora, hogy nem is tudok róla, hogy van, ezért hülyeséget beszélek?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
félisten
A twitterre felrakott Inteltől származó infók alapján a képen szereplő hardveren natívan fut az XeSS, nem kell gyártói támogatás.
ha megnézed a PDF dokumentumot róla [link] igazából baromi jól kitalált rendszer, jobb minőségű mint az FSR és egyszerűbb használni és implementálni, mint a DLSS-t .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Továbbra is mondom, hogy értem, hogy ezekben a hardverekben vannak olyan operációk, amelyekkel elméletben futtatható lehetne a kód, de ezek az operációk CUDA, esetleg ROCm, és egyéb nem szabványos felületeken érhetők el.
Az Intel kódja jelenleg SYCL. Vagyis a szabványos API-ra van egy oneAPI interoperabilitás, amivel megint nem mennek semmire a gyártók. SYCL-t se támogatja senki annyira erőteljesen - az Intelen kívül. Az AMD-nek van a hipSYCL, míg az NV-nek erre nincs is gyári supportja, csak a Codeplay rak össze egy NV támogatását egyáltalán nem élvező valamit hozzá, ami vagy működik, vagy nem.
Az tehát mindegy, hogy a hardver támogatja-e. Az a lényeg, hogy el is tudod-e érni azt szabványos felületen.
Lenne erre amúgy megoldás a shader modell 6.4-ben, de ennek egy kötelezően támogatandó funkciója van, mégpedig a SV_ShadingRate. A specifikált összes dot-product instrinsics opcionális, és annak rendje módja szerint le is szarja mindenki jelenleg. Annak persze van esélye, hogy később kiegészítik a fordítókat az összes dot4add instrinsics képességgel, de ma egyetlen driverben sem érhetők el ezek. Egyszerűen nem volt rá eddig igény.
Nem egyszerűbb implementálni, mint a DLSS-t. Pont ugyanazok a problémái, tehát pont ugyanazok az implementációs nehézségek is. Ha van az adott játékban teljesen támogatott DLSS, akkor egyszerű az XeSS-t is beépíteni, mert a DLSS-re már kezelve vannak a pipeline kompatibilitási gondok. De ha ez hiányzik, akkor pont ugyanolyan nehéz mindkettő beépítése.
Összességében az a helyzet most, hogy hardveres támogatás akadna erre, de a driver hiányzik hozzá majdnem mindenkinek. És igaz az, ha valaki azt mondja, hogy mehet ez a kicsit modernebb GPU-kon, csak hozzá kell tenni, hogy előbb frissíteni kell hozzá a drivert is, és akarat kell a gyártótól, hogy egyáltalán beépítse a szükséges funkciót. Tehát addig a szintig kell a gyártói támogatás, hogy lekövezzék az utat a kód futtathatósága előtt, mert egyelőre az nincs kész. Lehet, hogy ezt örömködve megteszi majd mindenki, van rá fél évük, mert jó ideig nem lesz ez beépítve egy játékba, de az sem kizárt, hogy inkább leszarják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Megértettem amit modtál elsőre is Abu. Az Intelre hivatkozó twitteresek azt mondjak, hogy amelyik játékban lesz XeSS az menni foga fenti képen lévő GPU kon. Nem azt írják, hogy ezek a hardverek tudnák ,ha...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
szmörlock007
aktív tag
-
félisten
válasz szmörlock007 #24 üzenetére
A kommentek is megérnek egy misét
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Komplikato
veterán
válasz Geri Bátyó #16 üzenetére
Nem azért veszi vissza a CPU AVX utasítások alatt az órajelet majdnem felére, hogy ne olvadjon le, mint T-800 a Terminator 2-ben?
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs