Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz dezz #51 üzenetére

    >Jelenleg az egyik legnagyobb gátja a GPGPU-zásnak a kernelek körülményes és nagy késleltetésű indítása. Ezért kisebb számításokat nem érdemes GPGPU alapon megvalósítani.

    Ez igy igaz. Ezt velhetoen megoldja majd a HSA, csak az a gond, hogy ez me'g mindig csak APU-knal lesz igazan franko, azaz a szoftvernek fel kell ismernie majd, hogy a gepben levo GPU-k kozul melyik az APU, es azzal kell vegeztetnie az idoben rovid lefutasu szamitasokat. Kerdes, hogy ki fog ilyen szinten belemaszni a dolgokba, ki fog ilyen melysegeben foglalkozni a GPU meghajtasaval, mikozben a CPU/FPU is "felno" a feladathoz.

    Persze mobil alkalmazasoknal bejon az, amit irsz, azaz hogy a CPU/FPU jelenleg me'g nem eleg energiahatekony, igy nem feltetlenul erdemes vele vegeztetni bizonyos szamitasokat, de erre meg sejtesem szerint egyre inkabb jellemzo lesz a dedikalt hardveres gyorsitas, mint ahogy bejott az AES-NI es a transcoding, ill. jon majd a hardveres SHA gyorsitas is.

    Tovabba, az lesz egy erdekes kerdes, hogy az Intel ragaszkodik-e vajon hosszutavon a homogen CPU-magokhoz, vagy esetleg a MIC mintajara keszit egy olyan oszver megoldast, aminel a CPU-magok kozott lesz mondjuk 4 db teljes erteku (mint most a mainstream desktop/mobil vonalon), valamint mondjuk 20-30 egyszerubb, kifejezetten AVX-512 szamitasokra optimalizalt "GPU-magja", ami azonban az operacios rendszer fele rendes CPU-magkent latszodik. Vagy netan elmennek abba az iranyba, hogy 2 vagy 4 db teljes erteku CPU-mag osztozik egyetlen AVX-512 feldolgozon, mint a Bulldozer eseteben. A variaciok szama szinte vegtelen, mindenkepp izgalmas lesz a 2015-2016-os idoszak :)

Új hozzászólás Aktív témák