Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #49 üzenetére

    Az Intelnek még nincs Gen8 IGP-juk. A Haswell az Gen7.5. A Broadwell is az lesz, de nem biztos, hogy fejlődik, mert a 20 EU-ről 40-re lépés 10% pluszt hoz, és a tervezett 40-ről 80-ra lépés semmi gyakorlati sebességelőnyt nem jelent. Éppen ezért a mai Gen7.5-tel nem érdemes 40-nél több EU-t beépíteni, mert hiába raknak bele akár 500 EU-t, 40-nél nem skálázódik tovább a teljesítmény. Ez tipikus GPU-architektúra para. A rendszer elérte az úgynevezett skálázhatósági maximumot. Ez minden gyártóra érvényes, és ez az oka, amiért az NV, az AMD, és az ARM-os grafikában utazó társaság 4-7 évente kidobják a kukába az aktuális GPU ISA-t és terveznek egy újat, ami jobban skálázódik majd.
    Itt elértünk oda, ahol a Larrabee életképtelen volt, és az egész AVX is az lesz. Nem tudod kidobni, így ha eléri a skálázhatósági maximumot, és a Larrabee azért nem jelent meg, mert már elérte, akkor ennyi volt. Nem lehet tovább növelni a teljesítményét. A Knights Ferry 32 magból nagyjából 12-14 magig skálázódott grarfikai számítás során, minden beépített mag afölött csak tranzisztorpazarlás volt. Ez ellen a Knights Corner úgy védekezik, hogy óriási cache-t és belső buszrendszert használ. Ezzel a skálázhatóság biztosítható, de csak akkor, ha minden adat ott van a mag saját L2 gyorsítótárában. Így működhet a MIC, de kérdés, hogy mennyire gazdaságos egy maghoz 1-2 MB-os gyorsítótárat fenntartani, illetve mi lesz akkor, ha a háromszöglista mérete nagyobb lesz, mint amennyi a hardver által támogatott mérethatár. Ilyenkor a feldolgozást két fázisra kell bontani mélységpufferrel, ami nagyon kellemetlen lesz a teljesítményre nézve. Illetve kötelező lesz a programozók számára a scene markerek használata, mivel ezek nélkül a hardver nem tudja majd, hogy minden háromszöget felpatchelt-e, vagy esetleg van még ilyen elem a mozaikon belül. És ha van, akkor az látszik-e, mert ha látszik, és nincs benne a listázásban, akkor az megjelenítési hiba lesz. Nem véletlen, hogy ma már az ultramobil szintre fejlesztő GPU-s cégek is menekülnek ettől a feldolgozási elv elől.

    Tök esélytelen ez az egész MIC és AVX irány. Nem véletlen, hogy minden legalább egy maréknyi GPU-s tervezési tapasztalattal rendelkező cég elveti. Túl sok vele a programozói probléma, és a skálázhatóság megszűnésével az egész átcsap masszív tranzisztorpazarlásba, mert direkt programozás mellett nem tudod lecserélni az ISA-t

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák