Hirdetés
-
Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
ph Az Arrow Lake-S generációt amolyan mindenes platformként kezeli az Intel.
-
Nem lesz olcsóbb a Razr 50 Ultra
ma A minap az első fotók érkeztek meg, most az első tippek az árakra.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Krugszvele
aktív tag
válasz Hieronymus #150 üzenetére
Ez az az elmélet, hogy magas fordulatszámon való használat után pár percig nem szabad leállítani a motort ugye? Atópájázás után tankoláskor mondjuk.
Vagy valami sokkal egzotikusabb laposföld-dolog lesz? -
válasz Krugszvele #151 üzenetére
Ha turbónak hűtésre van szüksége, vagy a saját kenőolaját vagy vizet használnak a hűtéséhez. Azokban az autókban, amiket mi használunk, nem nagyon kell extra hűtés a turbóra.
Elfogadható ötletnek tűnik a turbó kímélésére, ha az autópálya vége után visszafogottabb fordulatszámon használjuk a járművet. Valamennyi országúti és városi útszakaszon közlekedni kell még a célig. A pályán megállás előtt is van egy rövid lassú szakasz. Ez tetszés szerint meghosszabbítható, ha hamarabb kezd a vezető lassítani.
Nem jár feltétlenül nagy előnnyel, de legalább nem káros.Azzal, hogy a megállás után percekig még alapjáratban járatják a motort, annyit segítenek a turbónak, mint amennyit a halotton segít a beöntés. Viszont feleslegesen szennyezi a környezet az alapjáraton járó motor.
Mi hűti vissza a motort?
A továbbra is forró kipufogó gáz vagy az alapjáraton minimális mennyiségben átáramló levegő? Ilyenkor a légszabályzó szelep majdnem teljesen zárva van.A turbó hibáinak korai felismerése pénztárca kímélő.
A jelei.
csökkenő olajnyomás
olaj fogyás
teljesítmény vesztés
füstölő kipufogógáz (részecske szűrő esetében nem lesz nagy füstölés)
szokatlan zajok, például fütyülésAz okai
Szennyezett motorolaj.
Lerakódások (szén) és idegen testek a turbinában és/vagy a kompresszorban.
Rossz olajellátás a szennyezett szűrőrendszer miatt.
Hibás befecskendezési vagy gyújtási rendszer miatti túl magas kipufogógáz-hőmérséklet.
Az egyes alkatrészek kopása a turbón belül.
A hideg motort a maximális teljesítményre terhelése.
Szakszerűtlen és/vagy helytelen beállítás.A megelőzés.
Maga a turbó általában nagyon kevés karbantartást és gondozást igényel.
Évente egyszer érdemes a járművet átnézetni. Ilyenkor a turbóra is érdemes ránézni a szerelőnek.Az olaj- és légszűrő valamint a motorolaj rendszeres cseréje mellet az olajnyomást is ellenőrizni kell. Ez a teljes motor élettartalmát növeli, nem csak a turbóét.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #152 üzenetére
Helyes, ha elindulás előtt és megálláskor valamennyit járatják az autót. A turbót elsősorban a motorolaj hűti, a járatásnak az az értelme, hogy keringjen az olaj (meg a hűtővíz), hozza ki a meleget a turbóból.
A visszahűtésnek akkor is van értelme, ha nem egyforma anyagból van a motorblokk és a hengerfej.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"A visszahűtésnek akkor is van értelme, ha nem egyforma anyagból van a motorblokk és a hengerfej."
Ha a motor és a henger közötti hőtágulás eltérésre gondolsz, azt a közé tett tömítés hidalja át. Aminek a hőtágulása amúgy is más.
Ekkora méretben amúgy sem nagy probléma a hőtágulás. A vasúti sínek esetében vagy drága hőtágulás kiegyenlítése vagy zakatol a vonat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #154 üzenetére
A motor és a henger között nincs hőtágulás. Értelmezhetetlen felvetés.
A motorblokk és a hengerfej között lehet hőtágulás különbség, például ha a motorblokk acél, a hengerfej pedig alumínium. Ha nem vigyáznak a motorra, elvetemedik a hengerfej. Pár éve nekem két hónap alatt rakták rendbe a hengerfejeimet (peches időpont volt), 2x75 rugóért. Szerintem ez probléma.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Hengerfej, henger, motorblokk
Hőtágulása minden anyagnak van. Az acél hőtágulásának kb duplája az alumínium tágulása.
Ezt a problémát kezelik a két anyag közé rakott tömítések.A motorbontás után hitelesített nyomatékkulccsal kell meghúzni a csavarokat, a gyárilag megadott Nm értékkel.
A gyárban nem gond, mert az összes csavart egyszerre húzza meg az automata.A műhelyben AS szabvány szerint húzza meg a szerelő. (AS - ahogyan sikerül) Ez okozhat problémát a motor működésében. Ez a probléma.
A motor összerakás problémája két részből áll. A műhely tisztasága meg sem közelíti a gyári összeszerelési környezetet. Bármilyen szennyeződés kerülhet az alkatrészek csatlakozó felületeihez.A csavarok meghúzásának is van szabálya. Minden csavar után a vele szemben lévőt kell meghúzni. Ha az már meg van húzva, akkor az óramutató járásával azonos irányban, a következőt. Amikor már feszesnek tűnik az összes csavar, nyomatékkulccsal meghúzni a csavart a végleges állapotába. (Ha már korábban erősebbre sikerült meghúzni, mint az előírt nyomaték a csavart/anyát cserélni kellene.
Csak így biztosítható a hengerfej, henger és dugattyú út tökéletes párhuzamossága, a "vetemedés" mentesség.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #156 üzenetére
szerintem ne vállalj autószerelést, ha kérnek, akkor se.
esetleg nézegess Novoth videókat, ő bemutatja, hogy *valójában* hogy kell hengerfejet szerelni, meg befűzni egy motort.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Igen.
Meg van a végzettségem, hogy autószerelőként dolgozzak. Tavaly kaptam állásajánlatot. Az előző cégnél ahol dolgoztam a nyakamba tolták a teljes autó flották. A közeli Ford szervizzel napi kapcsolatban voltam. Amikor céget váltottam, mehettem volna hozzájuk dolgozni.
Az autóm javítását csak akkor végzi szerviz, ha speciális szerszámra van szükség.
De nincs szerelési gyakorlatom. Ami a szerelőnek rutin, azt nekem ki kell találni, ha először találkozok a problémával. Szóval számomra nem pálya a szerelő szakma.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
hevepapa
senior tag
A CPU kora önmagában félrevezető! Maximum az "IT sznoboknak" érdekes....
A gépemben egy i7-6700K dolgozgat.2025-ben 10 éves lesz. Na és? FHD-ban használom, minden jól fut rajta, teljesen rendben van a teljesítménye. Dobjam ki az egyébként tökéletesen működő komplett gépet a Win11 miatt? Mert egy CPU cserénél kellene alaplap, RAM, VGA és talán táp (most egy 650-es Corsair van) csere is.
Lehet hogy az idei AAA-s játékok nem futnak rajta ultra grafikán, de a 8 GB-s GTX1080 (ami szintén nem mai csirke) FHD-ban 60 fps-t hoz a 2-3 éves játékokban max grafikán.
Nem, nem érdekel a Linux. Használom a legális Win10-el amig megy és ha nincs hozzá biztonsági javítás akkor nem lesz biztonságos. Nagy kaland. Hány 10 (100?) millió Windowsos gépet nem frissítenek most sem? Mégsem vitte el őket a rézf.szú bagoly.Valahol olyan ez, mint a mobil telefonos téma. Időről-időre felröppennek IT portálokon a hírek hogy itt az apokalipszis mert XX sebezhetőséget találtak az Androidban és mindenki frissítse a rendszert mert különben világvége lesz. DE: egy 4-5 éves, egyébként tökéletesen működő, megjelenésekor csúcs kategóriás telefonra már nem jelenik meg biztonsági javítás! Mit csináljon a beszaratott egyszerű user? Frissíteni nem tud - mert nincs frissítés - ezért inkább dobja ki a jó telefonját és vegyek x százezerért egy újat?
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Steam Deck
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Filmvilág
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen