Hirdetés
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak szólok, hogy a D3D10-es COH és COJ alatt a HD2600Pro 1024x768-ban medium beállítással játszható. Ilyen bravúrra a 8600GTS Low grafikán képes ugyanolyan felbontás mellett. Erősen megkérdőjelezhető, miért nem a HD Radeon az ajánlott.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #32 üzenetére
Shader erő. Korszerűbb felépítés. Magasabb Vertex Batch méret jobb hatékonyságot ad a karinak. Látszik, hogy a karit nem a jelen játékokra tervezték. Illetve észrevettem, hogy csak az SM3.0 teljesítmény volt szem előtt tartva a régebbi Shader Modell-ekből. Az SM2.0 teljesítmény valamivel lassabb, míg az SM2.0 elötti verziókban drasztikusan lassú, bár azokhoz a játékokhoz így is megvan a nyers erő benne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz (Kolombusz) #39 üzenetére
Elolvastam, de a régi játékokra elegek az előző generáció karijai is. Az új játékokban pedig jobb minőségben lehet játszható sebességet elérni a HD Radeonokkal.
Én csak annyit kérdeznék, hogy Medium-on vagy Low-on játszanátok mondjuk a Call Of Juarez D3D10 patchelt változatával?Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Négy D3D10-es stuff van a Company Of Heroes ami semleges, a Call Of Juarez és a Lost Planet ami nV-s, és a FSX ami semleges.
A Lost Planetben driver problémás az AMD, ami nem tudom minek köszönhető. Nem feltételezem, hogy az nV fizetett a fejlesztőknek, mert ezzel a lépéssel az API-t járatja le anem az AMD-t.
A COH-ban és COJ-ban dupla a sebesség van. Az HD2600Pro karikon már mediumon játszható mindkettő game. Az FSX fejlesztői pedig nemrég nyilatkozták, hogy a GF8 Geometry és Vertex shader teljesítménye kritikán aluli.
Nem tudom, hogy tudnak egy több hónapos gamát az új karik még nem ismert képességeire optimalizálni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A COJ-ban magas részletességgel a HD2600Pro kb 12FPS, míg a 8600GTS 5-6FPS.
Mediumban már játszható a HD2600Pro. Saját mérések. Pénteken bentmaradtam a bótban egy kis tesztőlgetésre.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MSAA megoldásoknak nemsokára lőttek. Te tesztelő vagy látod, hogy mennyi probléma az új játékoknál az AA bugok kiirtása, mindkét gyártónak. Shader Based AA sokkal jobb kompatibilítást nyújt, mivel minden fejlesztő saját rutinokat írhat.
Akkor lesznek meggyőzőek a HD Radeonok amikor megjönnek az új stuffok. A D3D10-es teljesítmény most is több, mint a GF8-aké.
Nézd meg az AMD&MS GI demót [link] Emil Persson szerint a GF8800Ultra optimalizált geometry shader algoritmussal 5FPS-t ért el, ezzel szemben a HD2900XT 50FPS-t teker. Ez korszerű?
Mi jó van a G8x architektúrában? Az utóbbi években csak nv karikat ajánlottam és vettem, de ez...
A D3D10 Unified Shaderje azért született meg, hogy ne legyenek megszorítások a Shader típusok közt, erre a G8x-ben korlátozva van a cache miatt a vertex batchméretet, a Geometry Shader teljesítmény kritikán aluli. Gyakorlatilag a rendszer csak ott erős amit eddig használtak a fejlesztők, de az új API-nak pont az volt a célja, hogy azok a területek is kihasználva legyenek amik eddig a mefelelő teljesítmény hiánya miatt el voltak hanyagolva. Az MS az R6xx-et képzeli megfelelő D3D10-es gyorsítónak. Az FSX készítői, akik jelenleg a legjobban ismerik az új API képességeit, is ilyen véleményen vannak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Stencil Shadow volume általános recésség minden karin, DST bugok főleg Radeonon. Alpha csatorna szűrési problémái. Egyes effektekre haklis az MSAA és ott javítani kell.
A Stalker már nem MSAA-t használ, sok fejlesztő ezt az irányt célozta már meg.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #102 üzenetére
Nem vagyok meggyőződve arról, hogy az R700 nagymértékban különbözni fog a jelenlegi R600 felépítéstől. Biztos kozmetikáznak rajta, de az alapelképzeléseket nincs értelme megváltoztatni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #126 üzenetére
Nem hiszem, hogy lesz 65nm-es R600. Én speciel nem a feldolgozók számának növelésére gondoltam. Szvsz ott lehetne változást eszközölni, hogy az R6xx SIMD tömbönként 2 szálat párhuzamosan futtathatna.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De azért ne menjünk már a D3D9 minimum 24bit-es lebegőpontos precizítása alá. Az optimalizáció az én szememben annyit jelent, hogy ugyanolyan képminőség mellett képes jobb sebességet elérni. Gyengébb képminőség esetén világos, hogy gyorsabb.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább úgy mondanám, hogy a ROP blokkon belül kevés mintát vételez, meg a Z-Fill-rate sem acélos.
Maga a Shader Based AA általános eljárás, minden VGA tudja. Van már ilyen gama a Stalker, Age O Empire 3... ilyen AA eljárást használ.
Az MSAA számításokat viszont szerintem át lehet adni a Stream prociknak lehet, hogy az AMD-nek érdemes lenne egy ilyen rutint kidolgozni, így első látásra kivitelezhető lenne az R6xx szérián.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GI-ban már van elég komplex Geometry Shader [link].
Bár szerintem főleg R600-ra készült az algoritmus, de nem hiszem, hogy a G80 töbebt tudna 5-6FPS-nél neki megfelelő kóddal.
A Kiegyensúlyozottabbat hogy érted? Szerintem a G80 azokra a shader típusokra gyúr amit a fejlesztők jelenleg használnak. Ha ez állandóan így lesz, akkor viszont a lehetőséget sem adjuk meg nekik, hogy más területen lehessen alkotni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 3Dmark2007-ről tud valaki valami konkrétat. Elméletileg valamikor szeptemberben jön.
Szvsz most tényleg szükség lenne valami ténylegesen D3D10-es tesztprogira.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi van ha az Ati látja jól a jövőt? Az is meglehet. Én azt nem értem, ha továbbra is tartjuk magunkat a megszokott eljárásokhoz akkor minek hozták be az Unified Shadert. Szvsz ennyi erővel továbbra is maradhattunk volna a VS-PS felépítésnél. Hiszem, hogy az Unified Shader több annál, mint amit az nv elgondolt. Az lenne az értelme az egész kialakításnak, hogy azokat a területek is kihasználják amit eddig hanyagltak. A Vertex Shader például miért ne lehetne több, mert eddig igencsak meg voltak szorítva ezen a téren a karik. Ne mond, hogy jó ha két különböző felfogás van a jövőről, akárkinek is lesz igaza.
Szvsz talán az MS-nek jobban kellene definiálnia milyen karit képzel el az API köré. Bár a Xenosból kiindúlva szerintem a nagy testvér is olyan rendszert képzel el az API igényeinek kielégítéséhez ami Xenos számítási képességeihez közel áll. Mindenesetre kell valami reform ezen a téren, mert az elképzelésekben egyre jobban széthúz a két gyártó.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #239 üzenetére
Szerintem a legtöbb fejlesztő egy darabig a kiegyensúlyozásra megy rá.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt az a probléma, hogy nincs olyan kari ami jó áron jó teljesítmény nyújt ergo középkategóriás. Az eddigi mérések alapján a HD2600-ak D3D10-es gamákban max medium grafikára lesz képes, a 8600-ak meg Low-ra. Ez nem középkategória.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lemértem az eredményeket, ez jött ki, te is kipróbálhatod.
Amúgy nV fan vagyok (több nv karim is van, kérdezz rá a HOC-on én toltam talán a legjobban a GF6 és a GF7 szériát, az Ati ellen), csak objektíven próbálok informálni és tanácsot adni. A megszállotság szakmai hiba.
Amúgy itt vannak D3D10 tesztek. Bár nem mediumon, de ki lehet találni, hogy a gyorsabb karin lesz előbb játszható a gama.
[link]
[link]
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Két D3D10 petchelt játékról van szó. De ha nézed a tesztet akkor láthatod, hogy az új gamáknál (RS: Vegas, Oblivion) is jól teljesít. Most nem írom le miért, mert máshol ezerszer megtettem, keress rá a nevemre más fórumokon (hwsw, HOC) ha érdekel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Talán ugyanez elmondható a középkatos nv karikról is, mert ők sem brillíroznak a fontos területeken.
Amúgy teljesen egyértelmű a helyzet, ha érdekelnek a D3D10-es cuccok és mindenképp most kell D3D10-es középkategriás kártya, akkor a 8600GT és a HD2600XT GDDR3 közül a Radeont kell választani. Ellenkező esetben 8600GT a nyerő.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha tudsz más független D3D10-hez közel álló alkalmazást a két játékon kívül szivesen veszem az eredményeit. A COJ HD2600Pro mediumon 1024-ben 25-30FPS volt. Ugyanígy futott a 8600GTS 1024-ben low-on. De próbáld ki magad.
Az előbb leírtam egy szerintem korrekt ajánlást: ha érdekelnek a D3D10-es cuccok és mindenképp most kell D3D10-es középkategriás kártya, akkor a 8600GT és a HD2600XT GDDR3 közül a Radeont kell választani. Ellenkező esetben 8600GT a nyerő.
Ami még fontos, hogy a D3D10 feldolgozása gyorsabb, mint a D3D9-é, ez most még nem látszik, de egy jól programozott játékot érdemesebb lesz D3D10 módban futtatni. Nyilván a mostani patchelt játékoktól nem lehet elvárni ezt, mert azok inkább az effektekre mennek rá és eleve nem a D3D10-re készítették a motort.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a DX8-DX9 váltást némileg akadályozta az FX karik képességei. Az nem következetesen ment végbe. Az nv tartotta a fejlesztőket addig míg ki nem jött az új szériája és utána bumm, jött a drasztikus teljesítményesés. Persze ez csak az FX tulajokat érintette rosszul. Akkor is kivolt kövezve egy út amit az MS és a fejlesztők elképzeltek, de csak később tudták alkalmazni. Most is van biztosan elképzelés a jövő megoldásairól, az a probléma, hogy nem tudjuk mi az. Az egyik véglet az, hogy maradnak a jelenlegi megoldások és a jelenleg mutatott teljesítmény (R6xx<->G8x) lesz mérvadó. A másik véglet, hogy elmennek a fejlesztők az AMD elképzeléseinek az irányába és a G8x teljesítménye drasztikusan visszaesik, mint anno az FX-nél. Remélhetőleg valamilyen köztes kompromisszumot választanak és azzal a felhasználók is jól járnak.
Bár lassan én is úgy gondolom, hogy a Konzol elhúzz, de remélem nemlesz igazam. PC forever.
A PC életképességének helyreállításához reform-ok kellenek, jó lenne ha az MS jobban definiálná milyen karit képzel el az éppen aktuális API-jához, ezzel mindenki jól járna.
Nem tudom honnan indult meg ez a ''bomlás'', de biztos vagyok benne, hogy az i-re a pontot a Radeon x1000 széria tudásbeli hiányoságai (Vertex Texture Fetch hiánya) tették fel.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A D3D10 sajna komoly marketing az oem PC gyártóknak. Azt nézve, hogy a D3D10-es oem gépeket 60-70%-ban HD Radeonnal adják nem tűnik vészesnek a helyzet, az AMD számára.
Válság amit jelenleg a PC-s VGA piac megél. A kiindulópontját ugyan nem tudom menevezni, de egyértelműen a vesztébe rohan.
Szakmai szempontból ott kezdődött a bomlás, hogy a Radeon előző x1000 szériája megkérdőjelezte az SM3.0 követelményeinek listáját (VTF tamogatás hiánya). Jó oka volt rá az Ati-nak? Ezt talán csak velünk próbálták elhitetni. Az, hogy kidolgoztak egy gyorsabb megoldást nem menti fel őket a szabványos eljárás használata alól. A PC szabványra épül, ha ezeket nem tartjuk be akkor nincs értelme a szabványosságot erőltetni!
A gazdasági oldalról megközelítve a dolgokat látható, hogy a GPU gyártás korántsem akkora üzlet, mint a CPU-é. Kisebbek a bevételek és nagyobbak a kiadások. Talán ennek köszönhető a középkategória ideiglenes kihalása, és az új GPGPU féle piac bevezetése. Az AMD megoldásán erősen látható, hogy nagyon nyit a cég az új nagyobb bevételek felé.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dragonfx #456 üzenetére
''A 8600 se nyerő a teljesítménye alapján 2008ban szerintem semmire nem lesz képes a játkokkal pláne szűrőkkel, de még mindig jobb választás jelenlega középkategriában egy 8600gt, ha valaki midnneképp msot akar középkat.os vga-t venni.''
Helyenként drasztikusan visszaeső shader teljesítmény gondolom nem lényeg. Eddig is mindenki tett a Shader nyelvre, ezután sem fogják használni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sok idő, de a hivatalos ütemterv szerint ez van. Szeptemberbe lesz az RV670 bemutatkozása, de retail piacra csak január fele lesz elérhatő.
A mostani középkategória a GF8600 ellen jó lesz, az OEM gyártók is 70%-ban inkább HD Radeont választanak, szvsz nincs értelme cserélni.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Mackósajt #486 üzenetére
Szeptember-októberben lesz a hivatalos bemutató. Ez volt a HD2400-2600-2900 családnál a május 11-e. A HD2900-at azonnal elkezdték forgalmazni a retail piacon, míg a HD2400-2600-ra azért kellett várni, mert nem tudtak eleget gyártani belőle a retail piacra a starthoz, mert az OEM gyártók szinte mind megvették, de ettől a bemutató május 11 volt..
A teljes Radeon HD2000 termékskála 2008 februárra cserélődik. R600 helyett-R680, új-RV670, RV630 helyett-RV660. Elméletileg mindegyik 55nm-en UVD-vel.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen reális szerintem a roadmap. Ennyi idő kell, hogy a jelenlegi karik kifussák magukat. Az persze elképzelhető, hogy még karácsony előtt bedobják az RV670-et.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Mackósajt #513 üzenetére
Ezeket a chipeket párhuzamosan fejlesztik, az RV670 fejlesztése más biztos jó ideje folyik, sőt ha a januári startot tartani akarják akkor a karinak november végére el kell készülnie, hiszen a gyártá sem két nap, mindez OEM gyártók nélkül. Ha az OEM gyártók is benne vannak akkor az október elejére már gyártható állapotba kell hozzni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 12xEDAA 4xAA-t használ, csak a poligonok szélénél van 12x-es AA. Ha 4xEDAA lenne 4xAA-val akkor az ugyanaz, mint a sima 4XAA. Az EDAA ott javít amikor nagy kontrasztkülönbség van a poligonok széle mellett.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs