- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen monitort vegyek?
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Hobby elektronika
- Azonnali fotós kérdések órája
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #189 üzenetére
Kétlem, hogy a memóriatuning sokat hozna játékokban. Anno FEAR-t teszteltem tuningos memókkal, és az jött ki, hogy DDR2-690 5-6-618 valamint DDR2-920 4-3-3-10 között 3% eltérés van. Igaz, az egy Pentium D-s Intel rendszer volt, de én AMD-s vonalon sem számítanék pár százaléknál nagyobb gyorsulásra, ami meg 40-60 FPS körül futó játékban 1-2 FPS-t jelent.
Nem értem az egész vihart amit itt a biliben kavartok. A többség nagyon jól tudja, hogy azonos órajelen milyen viszonyban van egymással a C2D és a K8 architektúra (ha nem, tessék megnézni a PH-s teszteket) szóval gondolom be tudja helyettesíteni az adott teljesítményhez való procit egyik és másik oldalról is. A tesztnek meg az volt a célja, hogy megmutassa, milyen prociteljesítmény kell egy adott VGA kihajtásához. Megtudtuk, hogy X1950 Pro/XT-hez nem kell olyan nagy proci, a DX10-es nagyokat meg 2,66 GHz körüli C2D vagy az annak megfelelő K8 ki tudja hajtani. Hogy mi van az imádott/útált Intel és szent/átkozott AMD cuccok teljesítménye között azt nemsokára megnézzük, ott majd mindenki vallási hovatartozása szerint szidhatja az ellentábort. No de nem szaporítom tovább a szót, inkább lövök fospumpával nyulakat (wii)Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #246 üzenetére
Az egyik is x86-is CISC architektúra meg a másik is. Igaz felépítésben eléggé különbözőek, de a memória játékokra gyakorlot hatása egyiknél sem túl nagy. K8 esetében pl. az L1 és L2 cache között van inkább megszorulva a móka (majd K10-ben kijavítják), a NetBurst meg olyan, amilyen (legfőképp meleg), de ott sem annyira meghatározó a memória sebessége a játékokra nézve, mert mindenfélével turbózzák. Persze, ha ez neked nem elég indok ez, akkor ott az AM2-es eredmények is [link].
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #259 üzenetére
Te mindig csak azt látod, amit látni akarsz? Leírom én is, hátha fLeSsnek nem hiszed el vannak ott játékos eredmények is, most pedig elsősorban azokról van szó. Egyébként keríts pár játékot és kezdj el különböző memóriabeállításokkal procilimites játékteszteket csinálni a rendszereddel, aztán írd őket be ide (vagy linkeld valaki tesztjét). Ha a (viszonylag) korrektül megírt motorosok (Q3, UT warframe, Source, FC meg még pár) között találsz olyat, amelyiknél 10%-ot profitál a rendszered pusztán a memória sebességéből, akkor talán én is nekifogok a tesztelésnek az X2-mel (lenne más dolgom is). Egyébként majd a készülő nagyobb procitesztben lesz talán (fLeSs tudja megmondani) ilyen jellegű teszt is.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #262 üzenetére
Jaja 10-15% gyorsulás az 50%-kal magasabb órajeltől, ha összeveted az 533-at a 800-zal. Ha a 667-et veted össte a 800-zal akkor már csak 4-6% a 20%-os memóriagyorsulástól, tehát továbbra is legjobb esetben 1:3-hoz a gyorsulás, ami a memória számlájára írható. És itt órajelemelésről beszélünk, nem késleltetésről, aminek még kisebb a hatása a sebességre. Ja és ott vannak a grafikonban a DDR400 eredmények is, amik a DDR2-667 és DDR2-800 között vannak.
Bármilyen hihetetlen de a DDR2-667 vs DDR2-920-as Pentium D tesztből is nagyjából ugyanez az 1:3 arány jött ki.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #272 üzenetére
Aha, lehet, nem követtem a topicot. Mindenesetre itt egy magas órajeles C2D vs K8 játékteszt [link] (oldal alján, szintetikusok alatt). 10% körüli a difi azonos órajelen, szerintem játékok szempontjábl nagyjából ez jellemző az egész K8 vs C2D platformra (pl. 2400-as C2D-vel a 2600-as K8 van egy szinten).
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #275 üzenetére
Ezekszerint ennyit változik a világ, a modernebb játékok jobban fekszenek a C2D-nek (pl. a nyomorult VGA driverek kezelése), vagy vannak olyan a miénkhez hasonló beállítású CoH, Oblivion, TDU, Stalker eredmények a neten, amikben homlokegyenest más eredmény jött ki?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #277 üzenetére
Jaja, 370-en ment, nyilvánvaló, te ott voltál fLeSsel amikor csinálta a teszteket. Egyébként ott a tesztkonfigos táblázatban, hogy a 2,6 GHz 11 x 236 MHz-vel jött ki.
Ha megnézed a #278-ban linkelt a CoD2 eredményeket, láthatod, hogy azok is fLeSs méréseihez vannak közel, miszerint a 2600-as K8 a kisebb C2D-k közelében van. Ismét felhívom a figyelmedet a figyelmetlenségedre (vagy szelektív olvasásodra)! Nem írom le újra, de korábbi hozzászólásomban írtam, hogy mit optimalizálgatnak mostanában lázasan, aminek hatása lehetett arra, hogy a C2D a korábbinál jobban elhúzott a K8-tól.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #298 üzenetére
Ok, mutasd a többi modern játékos tesztet! Nem azért mutattam ezt az egyetlent, mert csak ebben jobb a C2D a K8-nél, hanem azért mert csak ezt találtam (pontosabban ezt is mások linkelték). Egyébként szívesen megnézek más Oblivionos, Stalkere, Vegasos, TDU-s stb. eredményeket is, de keresgélni nem fogok utánuk a neten. Ami a RAM órajelét illeti, azért a 11x236-ból erőteljesen sejteni lehetett hogy menniy volt, vagy nem?
Ha az egész huzavona lényegét nézzük, akkor szerintem az, hogy a mi modern játékos VGA limit közelére állítot tesztjeinkben a K8 valamiért a szokásosnál (10-15% körüli) nagyobb mértékben maradt le. A memória (és egyéb) beállítások nagyjából rendben voltak, de ha legrosszabb (vagy inkább rosszhiszemű) eset alapon vesszük, hogy mégsem volt minden 100%-ig kóser, akkor is legfeljebb ha 10%-ot lehetne még jóváíni a K8 számlájára, ami még mindig kevés az elvárthoz képest.
Mit lehet tenni? Lehet megkérdőjelezni az eredményeket, szidni mindent mindennel, régi játékos, nem VGA limit közelébe állított teszteket elővenni és még halom dolgot, de van ennek értelme? Szerintem nincs. Amit tenni lehet és érdemes az hasonló beállítású tesztek keresése a neten, esetleg a mi méréseink reprodukálása. Ezekkel talán közelebb lehet jutni a helyzet megértéséhez. Mi van mondjuk akkor, ha tényleg jobban fekszenek a C2D-nek a most hirtelen, septiben összecsapott VGA driverek?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Bundás22 #302 üzenetére
A tápos téma nem hit kérdése, hanem tervezési, amit Te nem tudsz eldönteni 3-4 környezetedben lévő példa alapján. Ha egy témában jártas szakember azt mondja egy tápra, hogy gyenge a minősége vagy rossz a felépítése, azt el kell hinni (a céges PR dumának nem kell hinni). Egy példa: régi Suzuki Swiftből többezer szaladgál karcmentesen az utadkon, de amelyikkel baleseteztek, abból ember elég ritkán szált ki ép bőrrel, NCAP tesztre nem is merték elvinni. Azutó a régi Swift is meg az NCAP sokcsilagos Yaris is.
A másik dolog meg az, amit én rettenetesen utálok: ha valaki kiad 100k-t VGA-ra, 50k-t procira, felépít egy 2-300.000 forintos konfigot, miért éppen a tápon akar spórolni pár ezrest (10k körüli FSP mindenre elég), ami a gép egyik biztonsági alkatrésze?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Újabb tesztek két modernebb játékkal (CoH, Suppreme Commander) bár továbbra sem tudni milyen beállításokkal, ami jelentősen befolyásolja az eredmények alakulását. Azért sejthető (1024-es felbontásból), hogy inkább CPU limitesek [link]. A 3000 MHz-es 6000+ a 2400 MHz-es E6600 mögött. Ha a C2D órajelét veszem akapul, a K8-nak +25% kellett. A 2600 MHz-es K8 ezek szerint a 2000 MHz körüli C2D-vel lenne pariban. Egy kis tolódás még az eltérő felbontások és játékok miatt és máris a mi teszteredményeinknél vagyunk. Egyre jobban úgy tűnik, a K8-nak valami nem tetszik az újabb játékok környékén. Kíváncsi vagyok, mit mér vedini a 6000+-szal.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz TomBoy1986 #326 üzenetére
A korábbi játékok jelen helyzetben nem nagyon érdekelnek, mert egyrészt a játékosok is az újabbakat részesítik előnyben, másrészt meg arra próbálok magyarázatot találni, hogy miért van akkora eltérés a modern játékokban a C2D és K8 között amekkora, és miért nem kisebb mint ahogyan többen - köztük én is - számítottak rá.
Egyre gyanúsabb nekem a VGA driver. Egy modern, unified shaderes VGA rendes driveres etetéséhez nagyon komoly fordítóra van szükség, az meg nem napenergiából megy, hanem CPU-ból*, és egyre gyanúsabb hogy C2D-vel jobban mint K8-cal. Ezért is lehet, hogy VGA limit környékén (ahol többet melózik a VGA és ezzel a drivere is talán) nagyobbak az anomáliák mint a VGA limites esetekben. Lehet, hogy a driverek nem csak a VGA-k felé kiforratlanok, hanem a K8 sem fekszik nekik annyira. Már csak valahogy okosan reprezentálni és kimérni kellene a dolgot, de ugye GF8-nál és Radeon HD-nél nem nagyon lehet régebbi drivereket előrángatni, meg azt is nehéz megmondani, hogy az adott driverrel azért más-e az eredmény mert a VGA-t jobban kezeli, vagy mert a proci felé is rendesen megcsinálták hogy úgymond.
*a DX10 állítólag (állítólag, mert DX10 kapcsán már semmit nem hiszek el a cégeknek) éppen azért profitál legalább 30%-ot a DX9-hez képest mert kevesebb prociterhelés van az összevont objektumátadások miatt.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #345 üzenetére
Ha nem VGA-t használó tesztekben 10-20% az eltérés, VGA-t használóban meg sokkal magasabb, akkor szerinted miért vakítás a VGA dirver körül sejteni a problémákat? Elnézést hogy félreérthető voltam VGA limit közeli beállítás ügyében. Arra akartam kilyukadni, hogy az Xbitlabos tesztek nem igazán használhatóak annak vizsgálgatására, hogy nálunk miért jöhetett ki az ami, mert sokkal jobban a CPU felé vannak tolva mint a mieink.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Zimezoom #356 üzenetére
Szerintem 1600x és 1280x között egy pörgősebb játék hevében nem sok különbséget érezni. Ha van közben némi (legalább 4-szeres) élsimítás, akkor már csak a lassabb játékokban (pl. kalandjátékban sétálgatva) nagyon figyelve van esélyed meglátni a különbséget a két felbontás között. Ahol még észrevehető a különbség, az a natívan 1600x1200-as TFT-n megjelenő szöveg a játékokban, mert az élesebb mint 1280-ban. Ami az FPS-eket érinti, ott többnyire nem az aktuális 50-et vagy 100-at fogd érezni, hanem azt amikor hirtelen 100-ról 50-re esik vissza mondjuk egy-egy nagyobb akciójelenet vagy tájkép esetén. Egyes játékmotoroknál az ilyen mértékű csökkenés (amikor felére esik vissza az FPS) hatással van a fizikára is.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #371 üzenetére
És akkor vissza is értünk a probléma legelejére? A teszteredményeink alapján tényleg úgy tűnik, hogy a modern játékhoz, amik nagy VGA-kal elfogadható grafikai szintre vannak állítva bizony jobb C2D-t venni mint K8-at. Volt tengernyi sírás, rívás, fogcsikorgatás, hogy ez nem így van, de senki nem mutatott egyetlen tesztet ahol nagy VGA-kal elfogadható grafikai szintre állított modern játékban más jött volna ki mint ami nekünk.
Aktuális nagyker nettó ára a 3 év garanciás, dobozos A64 6000+-nak 45 300 Ft, az E6600-nak pedig 40 300 Ft. Igen, tudom, torzítja a számokat a monitorom és ezért a hozzászólásért is fizetett nekem az Intel, hogy direkt hazudjak NektekResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Igen, A64 csak 2,6 GHz-ig van. Ennyit bír a tesztprocesszorunk, másik meg egyelőre nincs. Azt ugye joggal feltételezhetjük, hogy a K8 architektúra sebessége az órajellel arányosan nő. Nagyjából be tudod helyezni a 3 GHz-es K8-at a 2,6 GHz-eshez képest? Ha nem, akkor segítek: a 2,6 GHz-es A64 számait kell megszorozni durván 1,15-tel.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #379 üzenetére
Továbbra is várom tőled az 1280x1024 vagy 1600x1200 pixeles felbontásban legalább 4xAA/16xAF beállítású teszeredményeket modern játékokban (Stalker, CoH, Vegas, TDU, Oblivion, CoJ stb.), a többi már hallottuk, nem kell ismételgetni magadat.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #386 üzenetére
Gőzöm sincs milyen módon. Engem egyedül az érdekel, hogy az eredményeink reprodukálhatóak-e mások által, és a következtetésünk, hogy a K8 nem túl szerencsés választás modern játékhoz még magas órajelen sem (mert van jobb alternatíva) helytálló-e. Egyelőre senki nem tudta cáfolni őket, nem tudta megmutatni, hogy igenis rosszul mértünk, mert neki más jött ki, és azt sem tudta megmutatni, hogy a 2600 MHz-eshez képest a 3000 MHz-es K8 +15%-os sebessége számottevően befolyásolta volna a teszt végkövetkeztetését.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen