Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Angel1981 #21 üzenetére

    Valószínűleg azt, hogy az előző lépcsőfok elemei immár a diszkrét GPU-kra is érvényesek lesznek.

    (#20) TheChos3nOne: Maximum azért is. Egy nyílt szabványú virtuális API neve szerintem nem brand-név.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #21 üzenetére

    [link] - itt a szemléltetés, hogy mit takar.
    Nyilván ahhoz, hogy ezt majd kihasználd komplett platformot kell építeni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #27 üzenetére

    Persze. Ettől azok a cégek nem vállnak meg szívesen, akik már benne vannak. Csak akkor dobják, ha a piac anyagi szinten menthetetlenül lesüllyed. Az Intel például pont azt gondolja, hogy a piac jelentősége a hangkártyák szintjére süllyed. Erre minden esély megvan. Az az elképzelés sem a VGA-k hasznát erősíti, hogy az AMD platformhoz Radeonnal kapsz többet, míg az NVIDIA platformnál GeForce-szal. Az Intelhez csak társíthatód őket, de a speckó képességektől elesel.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #30 üzenetére

    Az NVIDIA a Windows 8-tól várja a felemelkedést. Az a rendszer már fut ARM-on. A programokat kell biztosítani, és megoldott a dolog.
    Nem, a tradicionális értelemben vett GPU-k (ha fennmaradnak) nem fognak processzormagokat használni (legalábbis nem olyan értelemben, mint a gép fő egységében). Itt igazából az integráció a fontos. Ebben van a pénz nem a dGPU-kban. Elsődlegesen minden fejlesztést ennek rendelnek alá. Nézd úgy a dolgot, hogy az AMD VLIW architektúrája nagyon skálázható, vagyis 4,3 milliárd tranyóba beépíthettek volna ~3000 SP-t, és akkor nem tudna annyit, mint a GCN, de sokkal gyorsabb lenne az aktuális játékokban. A cél azonban nem a dGPU-k piaca, hanem egy olyan integráció a processzormagokkal, ahol a CPU és a GPU közös címteret és teljesen koherens memóriát oszt meg egymással. Ezért tervezték úgy az AMD-nél a GCN-t, hogy az támogassa az AMD64 címtartományon belül a címfordítást. Egyszerűen a GPU ugyanazokat a 64 bites pointereket használhatja, mint a CPU. Ezenkívül számos virtuális funkció került beépítésre, továbbá felkészítették a rendszert a C++ natív támogatására.
    Ugyanezt csinálja az NV, csak ARM-hoz kötődve, mert tőlük van licencük. A dGPU ezekben a tervekben egyfajta platformszintű koprocesszor lehet, mint kiegészítő. Ahhoz, hogy ez jól működjön platformhoz kell kötni a fejlesztéseket. Persze még az OS-en belül is kellenek változtatások. Ahogy a CPU is használ MMU-t, úgy a GPU-nak is kell a menedzsment egység a virtuális memória kezeléséhez. Ez lehet az IOMMU, ahogy az AMD hívja, de ilyenje lesz/van másoknak is, csak más néven. A funkcionalitás azonban ugyanaz. Na most a gyártók a tökéletes működést platform szinten tudják biztosítani, mert a CPU-t és a GPU-t is egymáshoz tervezik. Integrálva, vagy nem integrálva az lényegtelen. Természetesen a mobil irány, és a piac mobil irányba való eltolódása eléggé jelentős, így az integrálás kapja a főszerepet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák