- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi haladó szinten
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
WitchSpring R - Nyár végén jönnek a konzolos kiadások
gp A remaster kiadás tavaly ősszel debütált PC-n, hamarosan végre újabb platformokra is befut.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeBee73
addikt
FSA helyett HSA. Eddig stimmt. Nekünk miért is lesz ez így jobb?
Valamit kihagyhattam.MOD: negyedszerre is átolvastam, de még mindig az jött le, nevet változtattak, semmi sem változott, csak most már kóser a dolog.
Homályosítson fel valaki.
[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
TeeBee73
addikt
válasz TESCO-Zsömle #2 üzenetére
Köszönöm!
(Ez a cikkből, valahogy "nem jött át", így már értem.)
[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
TESCO-Zsömle
félisten
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
TeeBee73
addikt
válasz TESCO-Zsömle #2 üzenetére
Visszakozom. Ötödszörre is átolvastam, de a cikk szerint csak az elnevezést módosították.
MOD: (#4) TESCO-Zsömle: Ezt vágom, de a cikk félreérthető szvsz.
MOD2: (#6) Davs: A Babettát átkeresztelték Kawasaki-ra?
[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
P.H.
senior tag
Ez a cikk jól leírja, hogy mi is az FSA/HSA elméleti koncepciója.
"FSAIL is a virtual ISA (Instruction Set Architecture) that basically a thin and light JIT (Just-In-Time compiler) that writes to the real ISA (x86, ARM, aktuális GPU, ...)."
[...]
"As an interesting side note, the FSA Memory Model is designed to support, C++, Java and .Net should the still around when the hardware comes out."
[...]
"In the new order of Fusion, you can take a task, bounce around between cores, shaders, and whatever else you want wherever you want."Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
Graphics
Jómunkásember
AMD ügyesen csinálja, nem is rossz az elméleti elképzelés után jöhet a megvalósítás
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Oliverda
félisten
Az AMD sem tud már fejleszteni csak átnevezgetni...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Felőlem akár QCR-nek is nevezhetnék, mert semmi jelentősége. Mármint az elnevezésnek.
Ilyen világot élünk, ha nem történik semmi, akkor kitalálnak valamit, hisz ha nem nevezik át, akkor talán ezt sem olvassuk, és nincs a "köztudatban" tartva a dolog.
Amúgy ez szoftverfejlesztő körben olyannak számít, mint nálunk a vga-k átnevezése?
-
P.H.
senior tag
válasz antikomcsi #11 üzenetére
"Ilyen világot élünk, ha nem történik semmi, akkor kitalálnak valamit, hisz ha nem nevezik át, akkor talán ezt sem olvassuk, és nincs a "köztudatban" tartva a dolog."
Nagyjából igen, a köztudatban tartás ilyen szempontból fontos: gondolj vissza arra, amikor először olvastad, hogy az NV ARM-irányba mozdulna VGA-k felől; elég vicces volt, évek kellettek hozzá, mára viszont a Tegra felnőni látszik a többi húzónév mellé, amivel számolni kell.
A Kepler, Maxwell és társai említésekor már fel sem merül, hogy miért kerül egy mondatba velük az ARM.Fejlesztői szempontból se több ez most, de nem is kevesebb.
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
cer
tag
Szerencsésen egy újabb CPU-khoz kötődő hír, ezért megragadnám az alkalmat, hogy közvetítsem: Egy utasítás készletekről szóló cikk Fantasztikus lenne!
Megmagyarázva ezeket a sokak számára, sokat nem mondó - pl.: ARM, x86, x86_64, MMX, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, AVX, AES, FMA4, XOP, PCLMULQDQ, stb. és a sokegyébb mozaikszavas elnevezéseket - de annál részletgazdagabb kifejézéseket.
Bizonyára egy ilyen is sok köszönetet kapna az olvasóktól.
-
banhammer
veterán
Igazan adhattak volna neki konnyebben kimondhato nevet.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
dezz
nagyúr
Nem tudom, hogy most csak ironizálni akartál-e, de ezzel bizonyos szempontból nagyon is előmozdították a dolgokat, mert mint TESCO-Zsömle is emlékeztetett rá, a konkurencia nem szereti a más céget propagáló neveket. És mint a cikk is írja, a Fusion kifejezés már nagyon az AMD-hez kötődött (a számtechben). Ez végülis egy nemes és hasznos gesztus.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
"csupán az érdeklődők, és az aktuális partnerek miatt döntött az AMD az általánosabb elnevezés mellett"
Heh, vagy inkább azért, mert az Arctic már korábban levédette a nevet [link]
[ Szerkesztve ]
-
Angel1981
veterán
Ha jól értelmezem, a jobb szélső oszlop 2014-re vonatkozik.
Mit takar benne az "extend to discrete GPU"?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem ilyen egyszerű. Az AMD a Fusionként sosem brandként tekintett, hanem projektként. A brand neve Vision - különböző utótagokkal. A Fusion a "The future is fusion" szlogenben jelenik meg, de ezért nem perelhetnek, mert akkor ez MS is beperelhetné az ablakgyártókat, hogy a Windows szót használják. Persze lehet próbálkozni, de igazából felesleges. A fúzió szó annyira általános, hogy azt lehet, hogy brandként használja az Arctic, de nem tilthatja meg másnak, hogy ne használja szlogenben. Pont úgy, ahogy az MS sem tiltja meg az ablakok szó használatát általános érvényben.
Az AMD a projekt szintjén használja a Fusiont, de nem a brand szintjén. Éppen ezért nem lényeges az Arctic pattogása, mert a média használja a Fusion nevet, mivel így könnyebben érthető, az AMD dokumentumaiban sosincs a Fusion brand szintjén feltüntetve. Itt igazából az Arctic is tudja, hogy nem az AMD-vel kell majd ezt a harcot megvívni, hanem a médiával, mert nem az AMD használja a Fusiont brandként. Nyilván ez annyira veszett ügy, mint a Smartbook idején a Smartbook AG erősködése. A gyártók elhagyták a smartbook jelölést, de a média nem, amivel a Smartbook AG nem tudott mit kezdeni. Küldözgették nekünk is a levelet, hogy ha ezt a szót használjuk, akkor per lesz. Mi aranyosak voltunk és áttértünk az ARM-os netbookra, de a többiek leszarták őket.
Az AMD az FSA-t nevezte át HSA-ra. Erre azért volt szükség, mert a támogatók látják, hogy a Fusion nevet már mindenki az AMD-hez köti. Éppen ezért nem tetszik neki, hogy az FSA-ban benne van a Fusion, mert így egy olyan rendszert fognak támogatni, amiről mindenkinek az AMD ugrik be. A HSA általánosabb megnevezés. Nyilván az AMD-nek mindegy, hogy minek hívják a felületet. Az a lényeg számukra, hogy álljanak be mögé és támogassák. Az ARM-nak, és az ARM-os gyártók nagy többségének ez az egyetlen felület, ami ingyen elérhető, és a fejlesztésekbe teljes beleszólást kapnak. Pontosan ezért szeretnék, hogy a felület neve legyen általános, mert számukra ez jelenti a jövőt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #27 üzenetére
Persze. Ettől azok a cégek nem vállnak meg szívesen, akik már benne vannak. Csak akkor dobják, ha a piac anyagi szinten menthetetlenül lesüllyed. Az Intel például pont azt gondolja, hogy a piac jelentősége a hangkártyák szintjére süllyed. Erre minden esély megvan. Az az elképzelés sem a VGA-k hasznát erősíti, hogy az AMD platformhoz Radeonnal kapsz többet, míg az NVIDIA platformnál GeForce-szal. Az Intelhez csak társíthatód őket, de a speckó képességektől elesel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
datatomm
tag
A jövőképünket mindíg fejlesztik. Gyerekkorom Knight Rider-e mára tök átlagos. Minden autóban van számítógép. Némelyik beszél is.
Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #30 üzenetére
Az NVIDIA a Windows 8-tól várja a felemelkedést. Az a rendszer már fut ARM-on. A programokat kell biztosítani, és megoldott a dolog.
Nem, a tradicionális értelemben vett GPU-k (ha fennmaradnak) nem fognak processzormagokat használni (legalábbis nem olyan értelemben, mint a gép fő egységében). Itt igazából az integráció a fontos. Ebben van a pénz nem a dGPU-kban. Elsődlegesen minden fejlesztést ennek rendelnek alá. Nézd úgy a dolgot, hogy az AMD VLIW architektúrája nagyon skálázható, vagyis 4,3 milliárd tranyóba beépíthettek volna ~3000 SP-t, és akkor nem tudna annyit, mint a GCN, de sokkal gyorsabb lenne az aktuális játékokban. A cél azonban nem a dGPU-k piaca, hanem egy olyan integráció a processzormagokkal, ahol a CPU és a GPU közös címteret és teljesen koherens memóriát oszt meg egymással. Ezért tervezték úgy az AMD-nél a GCN-t, hogy az támogassa az AMD64 címtartományon belül a címfordítást. Egyszerűen a GPU ugyanazokat a 64 bites pointereket használhatja, mint a CPU. Ezenkívül számos virtuális funkció került beépítésre, továbbá felkészítették a rendszert a C++ natív támogatására.
Ugyanezt csinálja az NV, csak ARM-hoz kötődve, mert tőlük van licencük. A dGPU ezekben a tervekben egyfajta platformszintű koprocesszor lehet, mint kiegészítő. Ahhoz, hogy ez jól működjön platformhoz kell kötni a fejlesztéseket. Persze még az OS-en belül is kellenek változtatások. Ahogy a CPU is használ MMU-t, úgy a GPU-nak is kell a menedzsment egység a virtuális memória kezeléséhez. Ez lehet az IOMMU, ahogy az AMD hívja, de ilyenje lesz/van másoknak is, csak más néven. A funkcionalitás azonban ugyanaz. Na most a gyártók a tökéletes működést platform szinten tudják biztosítani, mert a CPU-t és a GPU-t is egymáshoz tervezik. Integrálva, vagy nem integrálva az lényegtelen. Természetesen a mobil irány, és a piac mobil irányba való eltolódása eléggé jelentős, így az integrálás kapja a főszerepet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
Mit mást is gondolhatna (vagy mondhatna, hogy gondol) az Intel...? 20 éve próbálják elvitatni a videókártyák és egyátalán, a komolyabb GPU-k jelentőségét. Hiszen nekik olyan nincs...!
A PC-s audió a 24-bit/192kHz/7.1-gyel (+3D effektek prociból) elérte, amit consumer szinten elérhetett (sajnos, a minőség más lapra tartozik)... Elmondhatjuk ezt a vizuális dolgokról is? Hát nagyon nem! A mai játékok kinézete szép-szép, de még nagyon mesterkélt, műies. Hol van még a real-time minőségi(!) ray-tracing? Nem beszélve a radiosityről és más fejlettebb technikákról? Ehhez még a 7970 CF is nagyon kevés... És akkor még nem beszéltünk a 4Kx2K-s megjelenítőkről, amik előbb-utóbb leváltják majd a mai Full-HD-seket. (És még itt sem léptük túl a szem felbontóképességét.)
#29) datatomm: Bocs, de ez badarság! K.I.T.T. kicsit többet tudott annál, hogy "Nyitva van az ajtó!". Eleve, az M.I. (mesterséges intelligencia) szinte még sehol sem tart...
-
hugo chávez
aktív tag
"Elmondhatjuk ezt a vizuális dolgokról is? Hát nagyon nem! A mai játékok kinézete szép-szép, de még nagyon mesterkélt, műies. Hol van még a real-time minőségi(!) ray-tracing? Nem beszélve a radiosityről és más fejlettebb technikákról? Ehhez még a 7970 CF is nagyon kevés..."
No igen, a valósághű kinézethez bizony kellene a real-time ray tracing/photon mapping, vagy valami hasonló, a valósághű fizikához meg az, hogy átálljanak a pixelekről a voxelekre, de, ez utóbbi minden bizonnyal még a real-time ray tracing-hez képest is teljesen más dimenzióba helyezné a gépigényt.
A Battlefield 3-ban (Frostbite 2 engine) elvileg már használnak quasi-realtime radiosity-t.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
dezz
nagyúr
válasz hugo chávez #34 üzenetére
Nekem nem kell, hogy teljesen valósághű legyen (amúgy sem láttam még olyan renderelt képet, amiről nem mondtam volna meg, hogy az), de legalább "nézzen ki valahogy". Persze vannak, amik kimondottan jól néznek ki, de azok szándékosan meseszerűre alakítottak. Ami nem ilyen, az igencsak műies, hogynenondjam "gagyi" (már bocsánat). Nem csoda, a mai real-time raszterizáció mindenféle olyan trükkökkel operál, amiknek igen kevés közük a valós optikához, stb.
-
hugo chávez
aktív tag
Én olyan grafikával, mint ez az autó már elégedett lennék, inkább a realisztikus fizika az, ahol még (az én "ízlésemhez" képest) igen komoly hiányosságok vannak.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
dezz
nagyúr
válasz hugo chávez #36 üzenetére
Csak az a bibi, hogy ez egy viszonylag egyszerű modell egy valószínűleg textúra erdő előtt... Ha a fák is mind 1-1 modell lenne, és mondjuk az autóból is lenne egy pár, máris leesne az fps úgy 0,01-re...
-
hugo chávez
aktív tag
Persze, a környezet elég gagyi, különösen a földön lévő levelek, ezért is emeltem ki, hogy csak az autóra gondolok. Nyilván, ha a fák, levelek, stb. is egy-egy külön, olyan minőségű "modell" lenne, mint az autó, már akkor iszonyatosan megnőne a gépigény és akkor még a fizika sehol sincs, pl. rombolható és realisztikusan is rombolódó, sérülő tárgyak, felületek, tömegük szerint mozgatható, mozgó tárgyak, rugalmas és rugalmatlan alakváltozás... Áááá, nagyon messze vagyunk még attól is, hogy egyáltalán a valóságoshoz közeliről beszéljünk. Amit jelenleg el lehet mondani pár játékról, real-time renderelt "tárgyról", környezetről, az pusztán annyi, hogy "szép", "jól néz ki" de, a valóságtól még igen távol állnak.
Szóval, maximálisan egyetértek, még bőven van (és kell is) hova fejlődni."sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
TeeBee73
addikt
válasz hugo chávez #38 üzenetére
Nem tudom, játszottál-e az első NFS-sel?
Akkor sem gondoltuk, hogy a 4-ik része mérföldeket ver a nagy elődre.[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
hugo chávez
aktív tag
Ha a Need for Speed-re gondolsz, akkor nem, nem szeretem az autós játékokat, FPS párti voltam-vagyok. Utoljára a '90-es évek elején töltöttem viszonylag hosszabb időt autós játékkal, mégpedig számtech fakultáción a Stunts-szal, de azóta nem.
Viszont eszembe jutott, hogy amikor, talán 2001-ben, az egyik haverom vett PS2-t, utána jó párszor elmondta, hogy "ennél már nem kell jobb grafika", de én nem értettem egyet vele.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF A15 15.6" FHD 144HZ-AMD RYZEN 7 4800H/ RTX 3050/ 16GB/ 512GB M.2 SSD/ GARANCIA
- Hitachi Travelstar 5K1000 2.5", 1TB HDD,hibátlan,tökéletes állapotban! HD Sentinel 100/100!
- ASUS ROG Poseidon GeForce GTX 1080 TI
- Western Digital WD Black 3.5 1TB 7200rpm 64MB
- Samsung Galaxy A50 128GB Új kijelzővel, 12hónap garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen