Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -FreaK-

    veterán

    válasz Abu85 #76 üzenetére

    Abu85, én tényleg elismerem a tudásod és a szakértelmed, amennyire laikusként meg tudom ítélni, alacsony szinten is nagyon értesz a dolgokhoz.

    De próbálj meg egy kicsit "feljebb zoomolni", hogy lásd az mai normál, átlagos játékosokat.

    1: "A te procidhoz két Fury X kell és ott már neked is látható lesz a gyorsulás az AMD API-ján belül is, mert kiegyensúlyoztad a rendszered."

    Hát ez uhh... hol is kezdjem... Aki vesz két Fury-t az valszeg tud venni egy ~negyed annyiba kerülő csúcs i7-et is (+OC), ami már elég hozzá (nincs cpu limit).
    De ha mégsem:

    2: Ez a meglehetősen szélsőséges és ritka eset az ahol a gyakorlati előny jelentkezik? Mekkora része az a teljes játékos bázisnak az aki vesz két Fury-t és mellé egy hozzá gyenge cpu-t? Ezért írtam fentebb, hogy "zoomolj feljebb".

    3: Én kb. így látom most a dolgot: Ezek a low level hozzáférést biztosító API-k tényleg előnyt jelenthetnek bizonyos feltételek együtt állása esetén:
    - Az adott konfig CPU limittel rendelkezik
    - Az adott program rendelkezik olyan szituációkkal amiknél rengeteg rajzolási parancs keletkezik (ez kb. a mai játékok hány százalékában fordul elő?)

    Ezek így együtt jelenleg szerintem a legtöbbünknek (nyilván nem mindenkinek) kb. semmi gyakorlati, észrevehető előnyt nem jelent még. Ezért ezek a hírek számomra ennyi reakciót váltanak csak ki: hm, oké, ilyen is van, nézzük a következő hírt...

    Persze tudom, ez egy fejlődési lehetőséges jelent, mind a szoftver, mind a hardver fejlesztés terén, szuper hatékonyság növelés, remek számok a marketing osztálynak stb, de eddig ebből Kis Géza egyszeri játékos semmit sem érzékelt.

    Az az erős gyanúm, hogy jó darabig nem is fog. Lehet, hogy csak pesszimista vagyok, de akartam írni korábban, hogy beállítok valami emlékeztetőt, ami 5év(!) múlva majd jelez, hogy térjünk vissza ide, nézzük meg hogy mennyire váltotta meg a játékokat ez a dolog, kinek mekkora előnye származik ezekből, milyen gyorsulást tapasztalt.

    A legfőbb problémám ezzel, hogy a marketing már a Mantle-t is úgy állította be évekkel ezelőtt, mint ami egy hatalmas előnyt és ütőkártyát jelent mindenkinek aki a megfelelő hardverrel rendelkezik, aztán az emberek ~99%-nak ez a mai napig kb. egy semmi.
    Most majd biztos jönnek akik leírják hogy márpedig a gyártó ilyet sose állított, de szerintem nem véletlen, hogy sokan így gondolják, mert szerintem igen is ezt sugallta a marketingjük.

    Adja ég, hogy megváltozik a szoftver fejlesztők hozzáállása, és olyan játékokat fognak írni amik sokkal több szituációban kihasználják a next-gen API-k előnyét és mindenki profitál majd belőle, de szerintem ilyenkor csak bilibe lóg a kezem.

  • -FreaK-

    veterán

    válasz Yutani #94 üzenetére

    Igen, csak ezt úgy képzelem el, hogy az ilyen elemek számát akkor fogják a programozók a játékokban megnövelni, ha már mindeki gépében kompatibilis hardver és szoftver lesz, vagyis lesz elég piaca, hogy megérje úgy fejleszteni (persze lehet tévedek). Ez eddig nem történt meg az eddig tapasztaltak alapján, és szerintem még jó pár év ha be is következik. Ezért is írtam, ez egy új fejlesztési irány.

    Viszont, még ha ez be is következik, akkor sem lesz ez egy általános „varázsszer” (marketing sugallja), ami minden esetben jelentős gyorsulást okoz, legalább is én így gondolom.

    Lényeg a lényeg: ha ez egy általános, komoly előrelépés is lesz, mint ahogy hangoztatják, akkor az még messze van…

    ..vagy rosszul gondolom az egészet?

    [ Szerkesztve ]

  • -FreaK-

    veterán

    válasz Yutani #101 üzenetére

    Jó, nem mind, de míg jelentős piaca lesz. Azért azt is nehezen tudom elképzelni, hogy majd akkor jól megnövelik ezen elemek számát, mikor a felhasználók 2% rendelkezik megfelelő hardver/szoftverrel.

    Mondjuk ez igaz, ha jól rémlik voltak olyan címek korábban is amik beindították a gépfejlesztést sokaknál :)

Új hozzászólás Aktív témák