- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a DeepCool misztikus hűtője
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Bluetooth hangszórók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi hangfal építés
- Hobby elektronika
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Tekken 8 - Nyáron érkezik Lidia Sobieska
gp A lengyelek karatézó vezére lesz a franchise nyolcadik részének legújabb DLC karaktere.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
"Ahogy terjed a WebGL, úgy válik egyre égetőbb problémává, hogy nem létezik nyílt, szabványos alternatíva a 3D-s modellek szállítására."
Mit jelent, hogy szállítás?
"A glTF 1.0 természetesen kiterjeszthető, ami utat nyit a további fejlesztésének, illetve az iparág résztvevői saját specifikus kiterjesztéseket is kiadhatnak, és ezek később akár szabványossá is válhatnak, ha nagy lesz rájuk az igény. A váltást az iparág különböző konverterekkel és betöltőkkel segíti; tulajdonképpen mindenkinek érdeke a közös formátum, így az áttérést a lehető legkényelmesebbé szeretnék tenni a fejlesztőknek."
Magyarul olyan nyílt szabvány, amit mindenki úgy barmol szét, ahogy jól esik neki, s lesz a végén milliónyi inkompatibilis megoldás.
"A Khronos Group véleménye szerint egyébként a glTF a 3D-s webnek azt jelenti, amit a képeknek a JPEG, a hangoknak az MP3, vagy a videóknak a H.264."
Valaki látott már minimum dián 3D-s webet?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Feltöltöd a kiszolgálóra és a user letölti a program indításakor. Mint amikor nézed a Youtube-ot, akkor a videotartalmat fokozatosan letölti, vagy a képeket is. A WebGL esetében is ez történik, csak eddig nem volt szabványosított formátum a 3D-s modellekre.
Nem, a Khronos csak 100%-os megegyezéssel vesz fel a szabványba kiterjesztéseket, tehát a közös alap mindig megmarad.
Rengeteg WebGL-es program van a weben. Emiatt vált szükségessé a glTF. A WebGL a de facto standard a 3D web szempontjából. Minden iparági szereplő mögötte áll. Már a Unity is leállította a saját WebPlayerjét és csak a WebGL-t támogatja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#06658560
törölt tag
" A WebGL esetében is ez történik, csak eddig nem volt szabványosított formátum a 3D-s modellekre."
IGES.
"Nem, a Khronos csak 100%-os megegyezéssel vesz fel a szabványba kiterjesztéseket, tehát a közös alap mindig megmarad."
Attól még vannak kiterjesztések, amelyek nem szabványosak, magyarul a végeredmény minden lesz, csak szabványos nem.
"Rengeteg WebGL-es program van a weben. Emiatt vált szükségessé a glTF. A WebGL a de facto standard a 3D web szempontjából. Minden iparági szereplő mögötte áll. Már a Unity is leállította a saját WebPlayerjét és csak a WebGL-t támogatja."
Merre van az a rengeteg? Mert júzer oldalon elég kevéssé, az biztos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az IGES nem elég jó. Nem a webre van optimalizálva. A glTF esetében ez volt a kulcsfontosságú tényező.
A nem szabványos kiterjesztések támogatását be lehet építeni. Ugyanaz a koncepció, mint az OpenGL vagy az OpenGL ES-nél. Jönnek az újítások, és be lesznek emelve szabványba.
WebGL Earth, Urban Galaxy Online a legismertebb, de keress rá a Google-ben. Kismillió oldal van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
alevan
őstag
Nem, a Khronos csak 100%-os megegyezéssel vesz fel a szabványba kiterjesztéseket, tehát a közös alap mindig megmarad.
Nem ez volt az OpenGL-el is?
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
#06658560
törölt tag
"Az IGES nem elég jó. Nem a webre van optimalizálva. A glTF esetében ez volt a kulcsfontosságú tényező."
Az IGES nem elég jó. Ja, csak a komplett gépészeti ipar használja már kismillió éve. Tényleg nem elég jó.
"A nem szabványos kiterjesztések támogatását be lehet építeni. Ugyanaz a koncepció, mint az OpenGL vagy az OpenGL ES-nél. Jönnek az újítások, és be lesznek emelve szabványba"
Az NV-s kiterjesztések be lettek emelve, amikkel "kvázialacsonyszintű" viselkedést lehetett adni az OpenGl-nek? Futnak AMD-n és Intelen?
Ha google kell ahhoz, hogy az ember találjon ilyet, akkor az rohadtul nem terjed. Ha terjedne, akkor látnánk.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Webre nem elég jó. Ezzel nem lehet mit tenni. Az IGES-t nem arra tervezték, hogy a WebGL alapformátuma legyen. A glTF-et igen.
Ha az AZDO-ra gondolsz, akkor elméletben működik minden gyártón. A gyakorlat már mást mutat. Jelenleg csak az Ogre motor használja ezt, és az AZDO mód egyelőre csak GCN-en fut hibátlanul. A többi architektúrára bevalottan nincs tesztelve. Az NV-re van némi optimalizálás, de a fejlesztők is meg vannak lőve. Az NV publikus formában nem árulja el, hogy mit, hogyan, merre. A fő programozónak erre vonatkozóan volt is egy kirohanása régebben. [link] - Nem feltétlenül van igaza, de ingerült lehet, hogy nem tud dolgozni.
Tanuld meg használni a Google-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bsh
őstag
"nem létezik nyílt, szabványos alternatíva a 3D-s modellek szállítására."
volt valaha egy vrml
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs