Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 590227

    aktív tag

    válasz mrlujoak #180 üzenetére

    Nem kaptam hiányos csomagot,csak a használati utasítás hiányos.A hiányosságot azok a topiktársak állították,akiknek nincs ilyen telefonjuk.Ha veszekedő kisiskolásnak tartassz,nagyot tévedsz.Maga az ország ilyen,mert nem működnek a hatóságok.Nem szeretek itthon vásárolni,nem is nagyon szoktam.Ha elolvastad volna amit írtam,nem értelmeznéd félre.Igenis nem én állítottam,hogy jár a füles.Bementünk a helyi Vodafon kereskedőhöz,és leírtam,hogy nem jár füles a készülékhez.Mindig azok okoskodnak,akiknek nincs ilyen készülékük. Használati és kezelési útmutató
    Jótállási jegy

    A használati és kezelési útmutató - a minőségtanúsítás mellett - a vásárlási tájékoztató része. A használati és kezelési útmutató tartalmazza a termék rendeltetésszerű használatához, működtetéséhez, kezeléséhez, eltarthatóságához, felhasználhatóságához szükséges feltételeket és ismereteket, a minőségtanúsítás pedig a terméknek a vásárló számára lényeges tulajdonságairól, főbb minőségi, műszaki és egyéb jellemzőiről, minőségi osztályáról ad tájékoztatást.

    A fogyasztóknak - a fogyasztási cikk jellegétől és tulajdonságaitól függően - írásban, magyar nyelven és közérthetően kell megkapniuk a vásárlási tájékoztatót. A kereskedő köteles biztosítani az importált áruhoz csatolt külföldi tájékoztatóval megegyező magyar nyelvű ismertetőt. Ennek ellenére gyakran előfordul, hogy a könyvformájú idegen nyelvű leíráshoz pár soros magyar szöveg tartozik, ekkor kérjük a kereskedőtől a teljes magyar ismertetőt.

    Külön miniszteri közlemény tartalmazza azoknak a termékeknek a körét, amelyek csak vásárlási tájékoztatóval kerülhetnek forgalomba. A vásárlási tájékoztatóval kapcsolatos előírások megtartását a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a regionális felügyelőségek ellenőrzik, és megtiltják, illetve feltételhez kötik azoknak a termékeknek a forgalomba hozatalát, amelyekhez az előírt vásárlási tájékoztatóról nem gondoskodtak.

    A gyártó köteles biztosítani a megfelelő használati és kezelési útmutatót, amennyiben az hiányzik, a forgalmazó köteles pótolni. Ha vita van a tájékoztatás megtörténtéről, a forgalmazónak kell ezt bizonyítania. A fogyasztó - választása szerint - a gyártóval, illetve az árut forgalomba hozó bármelyik gazdálkodó szervezettel szemben érvényesítheti jogait, függetlenül attól, hogy a gyártót megnevezték-e.

    Jótállási jegy
    Egy 2003-as kormányrendelet - 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet - mellékletében felsorolt valamennyi tartós használati cikk vásárlásával - a jogszabály erejénél fogva - jótállási kötelezettség keletkezik, és a kereskedőknek külön kérés nélkül át kell adniuk a jótállási jegyet a vásárlónak.

    Korábban a jótállási jegy és az ellenérték kifizetésének igazolása együttesen biztosította a minőségi kifogások érvényesíthetőségét, bármelyik hiányában az eladó megtagadhatta a fogyasztó kérését.

    A 2003. november 21-étől vásárolt termékek esetében - illetve az újonnan épített lakásoknál 2003. december 5-étől - a jótállási igények már a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása esetében is érvényesíthetők, ezért nem szabad beletörődni abba, ha a kereskedő a jótállási jegy átadásához köti például a kijavítást, miközben a számla a rendelkezésére áll.

    A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni , és azon fel kell tüntetni :

    a forgalmazó nevét és címét,
    a fogyasztási cikk megnevezését, típusát, gyártási számát, továbbá - ahol alkalmazható - azonosításra alkalmas részeinek meghatározását,
    a gyártó és - külföldről származó termék esetén - az importáló nevét, címét,
    a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,
    a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontját.
    A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti, vagyis szavatossági jogokat és kártérítési igényt a jótállási határidő után is érvényesíteni lehet, erre a jótállási jegynek is utalnia kell. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

    Az újonnan épített lakások és lakóépületek vonatkozásában kiadott jótállási jegynek tartalmaznia kell:

    a jótállás körébe tartozó lakás, a lakást kiszolgáló helyiségek és épületrészek, valamint épületszerkezetek és berendezések meghatározását,
    a jogosultat a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét és feltételeit,
    a vállalkozó és az általa a javításra kijelölt szervezet nevét és címét,
    az átadás-átvételi eljárás befejezésének időpontját.
    Hasonló szabályokat kell alkalmazni a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt, a fogyasztó által megrendelt javító-karbantartó szolgáltatások esetében (pl. lakás-karbantartási és javítási szolgáltatások, háztartási gépek, személygépkocsik és motorkerékpárok javítása), amennyiben a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja. A javítást, karbantartást végző vállalkozónak szintén van jótállási kötelezettsége. A vállalkozó is köteles a fogyasztónak a szolgáltatás díjának átvételekor, legkésőbb a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére történő átadásakor - külön kérés nélkül - jótállási jegyet átadni, és a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása esetében is fennáll a jótállási kötelezettség.

Új hozzászólás Aktív témák