Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz ztoldy #148380 üzenetére

    Dióhéjban kb annyi a topik tapasztalat, hogy ahol a Sagemcom eszközök instabilak, Technicolor FGA2233/2235-re csere megoldotta jellemzően.

  • snyper990

    őstag

    válasz ztoldy #148380 üzenetére

    A wifi sebesség nem igazán releváns. Azt rengeteg minden befolyásolja, többek közt a kliensek képességei is. Attól még, hogy egy routerre rá van írva, hogy pl. 300 Mbps-ot tud 2,4 GHz-en, a ténylegesen elérhető, hasznos adatforgalom sosem lesz annyi, különösen régebbi kliensekkel, sok szomszédos hálózattal, esetleg rossz elhelyezéssel. Annyit „présel ki magából” az eszköz, amennyit a klienssel való kapcsolat minősége lehetővé tesz.
    UTP-s kapcsolat sebessége is függ a kliens adottságaitól, az azon futó alkalmazásoktól, a kábeltől. Hibakereséshez először is érdemes annyira leegyszerűsíteni a rendszert, amennyire csak lehet, minél több változót kizárni az egyenletből, lehetőleg bizonyítottan jó eszközökkel, kábellel. Kezdésnek próbálj csak egy klienst kábellel, és először is nézd meg, hogy létrejön-e a gigabites linksebesség.
    Saját router rákötése utáni anomáliákat az esetek döntő többségében a saját router rossz konfigurációja okozza, az meg itt off topik.
    Mielőtt a T-hez fordulsz, először mindenképp érdemes meggyőződni róla, hogy nem nálad van a hiba (bár tényleg nem kizárt, hogy hibás az ONT, de azért az annyira szerintem nem gyakori). Illetve ki lehet hívni a T-s szerelőt is, de ha kiderül, hogy nem a szolgáltató a hibás, az fizetős kiszállás lesz.

  • snyper990

    őstag

    válasz ztoldy #148394 üzenetére

    „az ONT-n hagyott ki a netkapcsolat nem a rácsatlakoztatott routeren”
    Ezt kifejthetted volna az előző hozzászólásodban is... Na mindegy :)
    Nem hiszem, hogy a szolgáltatónak kötelessége lenne ilyesmivel foglalkozni (még akkor sem, ha ez így nem igazán tűnik fairnek). Az ÁSZF szerint az internetszolgáltatás átadási pontja a HGW LAN portja. Ha arra csatlakozva megfelelő kábellel és klienssel (=szükséges erőforrásokkal rendelkező számítógép nem wifin, nem VPN-en, nem USB 2-es hálókártyával, csak hogy a közelmúltban felmerült esetek közül említsek egy párat) megvan a „rendes körülmények között elérhető” sebesség, akkor a szolgáltató teljesítette a vállalását. Ha szerelőt hívsz, az is így fogja ellenőrizni, és nagy valószínűséggel nem fog hibát találni.
    Amit megtehetsz, az az, hogy a saját routert is visszaállítod gyári beállításokra, ha elérhető firmware frissítés, feltelepíted, aztán access pointként konfigurálva (lehetőleg statikus LAN IP-vel) csatlakoztatod az ONT-re. Hátha az megoldja.
    Persze megpróbálhatod jelenteni a szolgáltatónál is, csak ne lepődj meg, ha fizetős lesz, és a végén arra jutnak, hogy nincs probléma.

Új hozzászólás Aktív témák