Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jlaci74

    tag

    válasz Sinesol #43 üzenetére

    Picit árnyaltabb a kép...
    Komolyan gondoltam, van is 11kW-os töltőm,
    de a " Hosszabb úton meg 500-as hatótáv " az illúzió.
    Hosszabb út az általában autópálya, ahol az 500km-es hatótáv inkább 400 alatt van az új nagy akkus autóknál, ( de volt i3 94Ah-m az pályán 150km se és nem 130-al ) , +nincs minden utcában töltő, benzinkútankét esetleg 1, ami vagy működik vagy nem, vagy ráparkol egy f@sz vagy nem, vagy foglalt vagy nem ( keleten ez hatványozottan ... ) Ezeket személyesen tapasztaltam meg, de EV-s csoportokban is napi téma sajnos... Ezért írtam, hogy tervezést és kompromisszumot igényel hosszú úton.
    Helyi ( és plusz hatótáv fele ) közlekedésre a világ legjobb dolga az EV.

  • bteebi

    veterán

    válasz Sinesol #252 üzenetére

    Köszi, néztem már a Highlandert is. Nem esélytelen az se :), bár valamiért inkább Sorento/S-Max-párti vagyok (vagy böhöm Audi/Mercedes... esetleg Volvo XC90; BMW nem annyira). Gyakorlatilag már minden releváns márka 6-7 személyeseit néztem hahu-n; onnan tudtam meg, hogy vannak 7 személyes, 5+ méteres böhöm Mercik, sőt pl. Mazda CX-9. A poén az, hogy a legtöbb SUV, sőt a legtöbb MPV is kisebb (rövidebb), mint a legtöbb kombi, és így csak ~200 literes a csomagterük 7 üléses módban, ami lássuk be, fail.

    Egy "átlag nagy" kombi 470-480 centi, sok MPV pedig csak 450-460 centis, sőt a 7 személyes SUV-k se sokkal nagyobbak (a Nissan X-Trail is "csak" 468 cm). Még talán a Sorento a legnagyobb "kommersz" SUV, a maga 480 centijével. De még abból se sokat profitál a csomagtér. :( Ehhez képest a SuperB kombi (486 cm, 660 literes csomagtér!) szerintem simán lehetne 7 személyes... csak hát olyan nincs. A Kodiaq se rossz amúgy (pont az S-Maxos rokonoméknak van céges Kodiaqja - az S-Maxot jobban szeretik), de az meg megint csak elég drága (mondjuk mi nem?)... és talán nem is annyira nagy.

    Sajnos a "normális" 7 személyes használathoz (elfogadható csomagtérhez) minimum 490 centis autó kell, de inkább ilyen 505-510, ami már persze brutál nagy bármihez képest. De úgy már legalább 350 liter körüli lesz a csomagtér. :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Sinesol #254 üzenetére

    Fuuu, az a Cadillac egy szörnyeteg, tutira nem kellene, szerintem még akkor se, ha csilliomos lennék (de nem vagyok az). Alapvetően praktikus, nem mérhetetlenül drága fenntartású autót keresnék, amivel azért normál helyeken is lehet parkolni. Az egyik szomszédos utcában párszor már láttam egy Ford F350-est parkolni. Nem tudom, hogy mi baja van az amerikaiaknak, de a rohadt nagy, rohadt erős autóknak én szinte semmi értelmét nem látom. :( Persze ha ta vagy a Dzsokijújing, és 3 tehenet szállítasz rajta egyszerre a dzsungelben vagy a Himalájában, akkor oké, de városok közelébe se engedném.

    #255 és #256: Köszi a tippeket. :R Az Explorer tényleg jó. :) Szerintem már azt is volt, hogy néztem, de sajnos új autó EV-ből meg PHEV-ből fixen nem játszik, mert azok már bőven a huszon-harmincx milliós kategóriák. :( Nekem meg sajnos a fele is sok árban. Egyelőre a Tesla X100-akkal próbálok barátkozni, némi szerencsével év vége felé, vagy max. jövőre tudunk majd venni egy olyat. Vagy valami mást. Egyelőre muszájból a sima 5 fős autóinkkal is még épp elvagyunk (3 gyerek van, 0,5-4-6 évesek), csak időnként, amikor néha megyünk valahová, akkor vinnénk magunkkal a bátyámat és/vagy az anyósomat. De a legtöbb esetben az is 5 személyesként lenne használva, és más esetekben is inkább 6. A csomagtér meg 6 személyes esetben már érdemben jobb lenne. Ha eleve lenne ~300 liter 7 üléssel, akkor 6-tal az már lenne vagy 350-400.

    #255: Az "új" autót én napi szinten használnám munkába járásra, és nem kisbusszal szeretnék járni. :DDD A Multivan amúgy nagyon szép és nagyon jó (és persze elég drága is, pláne újonnan), de az leginkább "harmadik", kifejezetten túrázós autónak lenne jó. Az meg (egyelőre) egyáltalán nem játszik. Most 2 autónk van (egy régi SX4 - anyóstól vettük meg -, és egy régi Mazda 6), és 2 is fog maradni. Csak szeretnék egy olyan autót, amiben ha kell, elférünk mindannyian, meg egy kevés napos túrára némi cucc is. A kisbuszok amúgy sem pakolhatóak jól szerintem. Rövid, magas csomagtér, egymás tetejére dobálhatsz mindent, rendes rögzítés sincs. Ilyen szempontból szerintem/nekem sokkal jobb egy sima kombi, aminél a csomagtartónak van pereme, és nem minden kapásból az ajtónak csúszik neki. Ráadásul a mélység-magasság arány is sokkal inkább minden kompatibilis. :)

    #256: Annak az E Mercinek meg majd utánanézek, hátha akad belőle. Engem túlzottan nem érdekel az, hogy nem elterjedt (eléggé rétegigényeim vannak nekem is), ha a konstrukció nem rossz, és urambocsá' meg is tudom fizetni, akkor tőlem jöhet az is. ;)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Sinesol #272 üzenetére

    Mert miért?
    Úgy számolta ki, hogy mennyi üzemanyag fogy évente, az mennyi kWh, és így jött ki...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • cucka

    addikt

    válasz Sinesol #272 üzenetére

    Kiváncsiságból beírtam az AI-ba, hogy számolja ki.
    Magyarországon van 4 millió autó, és átlagosan évi 15 ezer kilométert mennek, 19 kwh/100km fogyasztással. (Tudom, ezek kicsit optimista becslések, de a gondolatkísérlethez jók)

    Namost ebből éves szinten 12TWh áramfogyasztás jön ki. A teljes éves magyar áramfogyasztás jelenleg 41-42 TWh.

    Szóval ha csak a személyautókat számolod, akkor a 30%-al magasabb elektromosság-igény ez alapján teljesen reálisnak tűnik.

    [ Szerkesztve ]

  • Gynt

    junior tag

    válasz Sinesol #293 üzenetére

    Egy kissé sarkított, enyhén ironikus volt a hozzászólásom, nem kell ennyire komolyan venni. :)
    Az anyagi helyzetre lehet következtetni (mondjuk a céges autó is árnyalja a képet), de amúgy egy drágább autóban se fognak jó eséllyel lényegesen drágább dolgokat tárolni, mert egyszerűen nincs mit.

Új hozzászólás Aktív témák