Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    Az akksik elektromos tüzeit azt megoldják az újfajta akksik, amik rádaásul stabilabbak, és nagyobb az energiasűrűségük is. Ám, az hogy egy kommersz alap autó 16-18 millióba kerül, na azzal van a nagy baj. Személy szerint nem érdekelne az, hogy 350-400km-t tud egy feltöltésel, az meg végképp nem számít extrának nálam, hoyg 800LE-s (vagy 2000nm-es a forgatónyomatéka és 2 másodperc alatt van 100-on) a villanymotor, az sem zavar ha az "üzemanyag" a mostani drága áramárak miatt ugyanannyiba kerülne, mint a benzin, de az igenis zavar, hogy egy ilyen kategóriájú autó nem kapható 4-6millió közötti árazással! Újonann...

    Használtan ezeket meg ki fogja megvenni? Azért az akksik nem örökéltűek, és ha azt cserélni kell... hát basszus, az többe kerül mint a maradék értéken az egész autó! Jah és ha a villanymotornak valami baja esik.. nem sűrűn fordul elő ugyan, de ha mégis.. csak az egészet tudják cserélni, csilliárdos összegekért..!
    Továbbá a nagy nyomatékok miatt bazi nagy kerekeket tesznek rá jellemző módon 18-20", ráadásul a nagyobb öntömeg miatt még gyorsabban is kopnak, hát az is egy külön költségnövelő tényező.

    Ez így nem éri meg.

    Aztán ott vannak az állami dotálások. Én nem tudok ilyet veni, de odavágnak a pénzzel teli embreknek 4 milliót (németországban is így volt mindezidáig - tehát nem orbáni rendszer ez). Az én adómból! Nekem meg ha elmegyek orvoshoz jövő nyárra ígérnek pl egynapos sebészeti beavatkozásokat! Mert erre már nem fussa a költségvetésből.. de EV támogatásokra igen. Mert az aztán olyan fontos ugye? Az egész a szírszar CO2 mizzéria miatt.. ami egy orbitális nagy (egész pontosan: globális méretű) hazugság! Erre építik fel ezt az egész baromságot.

    Nem vagyok ellene a fejlődésnek, innovációnak. De ez így, ilyen áron nem az!

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    válasz Kinder #11 üzenetére

    "sokkal sokkal kevesebb akkut kell majd cserélni, mint komplett dízel/benzin motort."

    Ez így biztosan nem igaz. Egy jó szívó benzines elnyűhetetlen. Tudom. 25 éves a Volvom. A motorhoz hozzá nem kellett nyúlni még. Ja, és 1.4millióért vettem használtan, 7 évesen. Oké nem ma volt, de most is megkapnám 2.2 millióért átszámítva az időt. Hol fogsz te venni 7 évesen használt EV-t 2.2 millióért?

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    válasz forumpista #23 üzenetére

    " Hanem ha tonkremegy a csodaledes lampa 1-2 millio lesz cserelni."

    Ennyire részletekbe nem akartam belemenni, de amúgy a lámpa ugyanúgy egymillió a benzinesen is, mert az csak a lámpa. Szuperledes bizbasz. Amúgy nem is értem. Ez az innováció? Minden olyan dolgot ami amúgy már jól működik azt 10x-es árra feltornászunk? És marketingrizsával megetejük a pénzes majmokkal?

    Jut erről eszembe.,.. anno a szövőszék elterjedésekor voltak a géprombolók, akika munkájukat féltették... igen ám, a munkájuk nem veszett el, ellenben mindenki tudott olcsón sokkal jobb minőségű ruhát venni.

    Hol van eza szintű innováció abban hyg cseréljük le az olcsó szívó benzinest/dízelt egy kibaszott drága EV-re??? Még csak nem is környezetvédő! (hadd ne ragozzam miért is nem -mert ugye az itt OFF téma)

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    válasz Bdanyy #29 üzenetére

    "2000-es akkori szinten jól felszerelt octaviam (ami ugye ennél egy kategóriával lentebb van) nem fért bele hatba 24 éve"
    -->
    nem tudom, mennyi lehetett egy 1.8i-s Volvo S40-es 1998 novemberében... (6 millió? 10 millió? De ez egy jobbféle autó volt amúgy, kb mint egy audi vagy mercedes) de 7 évesen 1.4-ért vettem, 152ezer km-el.

  • Meridian

    senior tag

    válasz forumpista #32 üzenetére

    "Mivel a kocsi nehez, a nyomatek nagy, ezert gyorsan eszi a gumikat. Kb. 2x olyan surun kell cserelgetned mint egy regebbi auto 16 colos gumijat. Szamolgass, szorozgasd."

    Erről beszéltem én is.. ráadásul egy tanulmány szerint már nem a dízele által kiengedett kipufogógáz az ami mostanság a legkörnyezetszennyezőbb... hanem a gumikopásból származó finom por. A kipufogógáz 30féle módon meg van szűrve, gyakorlatilag télen a szmogos poros városi levegő ami bemegy a motorba, az tisztábban jön ki, mint volt. A CO2 mizzéria meg hülyeség, ebben a témában igazi és hozzáértő szakembereket kellene meghallgatni, nem IPCC-s majmokat. Meg ugye grétácskát. (amúgy a hajózásban pl a dízelmotorok ugyanazok a motorok mint 1960 és előtte... de nem így van az autókban! A hajózást kellene betiltani szmogriadó esetén, meg a fával, szénnel történő fűtést...!)

  • Meridian

    senior tag

    válasz Bog #49 üzenetére

    "A fékbetét kopásából származó port"

    Ez vasoxid, temészetben is előfordul nagy mennyiségben. Ami nem okoz problémát... ellenben a gumigyártás során alkalmazott polimer anyagokkal.

  • Meridian

    senior tag

    válasz NoZoli #52 üzenetére

    "Csak nyugtass meg mindenkit kérlek, hogy ezt te sem gondolod komolyan! :W Ez még a többi baromságtól is nagyobb, mint amiket leírtál"

    Várom az indokodat miért is. Gondolom ismered az EURO5, 6, 6A, 6B és leendő még nem bevezetett 7-es szabványokat, ugye? Igaz, ezekre is van egy konteó: a szűrés során sokkalkisebb részecskékjutnak ki csak a levegőbe, amelyek már nem ülepednekle, sőt, belélegezve nem akadnak fenn a nyálkahártya szűrőmechanizmusán sem, lemege y atüdődbe és rákos megbetegedéseket, és asztmát okoznak.
    Ebben is van valami. EURO2-től több nem kellene. Azon felül már boynolítja a otort, és drágítja is, továbbá növeli a meghibásodások lehetőségét is.

  • Meridian

    senior tag

    válasz LurkerSheik #92 üzenetére

    https://totalcar.hu/magazin/gumipor/2023/09/29/tanulmany-leginkabb-a-gumipor-szennyezi-vizeinket/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

    "Az ő kutatásuk szerint is az elektromos járművek gumiabroncs-kibocsátása 20 százalékkal magasabb, mint a fosszilis üzemanyaggal működő járműveké.A legújabb tanulmányok azt mutatják, hogy a gumiabroncsok 100-szor annyi illékony szerves vegyületet bocsátanak ki, mint egy modern autó kipufogógázai."

    Amúgy ne érts félre. Én vennék EV-t. Csak éppen nem látom az innovációt az árakban.
    Korábban említettem már: szövőgépek vs ruhaárak + ruházat anyagának minősége.
    Hol van ez most? Sehol.
    Ellenben 3-4x-es áron megpróbálják elhitetni veled azt, hogy ez a környezettudatosság. A fenéket az. A CO2 nem szennyezőanyag, a klíma változásáben nincs szerepe (off topic hoyg részleteiben elmagyarázzam miért is), ellenben az akksik gyártása az, plusz a nagyobb súlyú járművek több gumiport jutattnak a levegőbe (lásd ehhez még a fenti cikket gumipor vs kipufogógáz), és persze arról nem is beszélve nagyobb súly jobban igénybe veszi a közutakállapotát is.

    Ezen felül azt sem támogatom, hogy az állam dotálja a vásárlást, mert magasak az árak. Németeknél rögtön a földbeálltak az eladások most hoyg megszűntek az állmai dotációk... és ez a "gazdag" németeknél...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák