Játékos konfigok tegnap és ma

Alsó- és középkategória




A cikkben közölt árakat nagykereskedelmi partnereink listái alapján képeztük kiskereskedői haszon és 20% áfa hozzászámításával. A bemutatónkban szereplő termékek – többek között – a nagykereskedelmi partnereink weboldalain feltüntetett kiskereskedésekben vásárolhatóak meg

2008 első hardverpiaci összefoglalójában olyan témát feszegetünk, ami olvasóink többségét biztosan érdekli: milyen számítógépet érdemes venni játékhoz? Hogy még érdekesebb legyen, megnézzük a fél évvel ezelőtt összeállított gépeket is.

Az utóbbi hat hónap fontos játékos eseménye, hogy végre magára talált a Vista, pontosabban a grafikus kártyák vistás meghajtói. Ma már alig van teljesítménybeli különbség az új és a régi Windows között. (Csak zárójelben jegyezzük meg, hogy a Microsoft a hagyományos DirectX 9-ben is gyorsulást ígért az XP-hez képest, de mi már az egálnak is örülünk.) Jó hír, hogy az év végén óriási játékdömping volt, és a legnagyobb címek már kivétel nélkül támogatják a DirectX 10-et, így végre érvényesül az új GeForce-ok és Radeonok talán legerősebb reklámtulajdonsága. Azért egyelőre még a DirectX 9 a király, mert a legtöbb játék DX10-ben nem sokkal szebb, és/vagy jóval lassabban fut, mint a korábbi verzióval. Tovább folytatódott az a trend, hogy a játékoknak nő a számításigénye. Ennek köszönhetően a kezdetben gyengének tűnő, általános shaderes felépítésű GeForce 8600-ak és Radeon HD 2600-ak szépen elhúztak a GeForce 7600 és Radeon X1650 szériától, és elérték a Radeon X1950 Pro sebességszintjét.

Továbbra is a VGA maradt a játékos számítógép alappillére. Legolcsóbb konfigurációnk nyáron körülbelül 160 000 forintba került, és Radeon X1650 XT dolgozott benne, a leglassabb AMD kétmagos processzor és 1 GB memória társaságában.


A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés