Melyik Windows 8.1-es, nyolccolos tablet a tuti?

Üzemidő, melegedés

Nyilván senki sem lepődik meg azon, hogy a Windows 8.1-es, nyolchüvelykes tabletek nagyon hasonló akkumulátoros időt produkáltak. Mi más is történhetne, ha nagyjából azonos hardver mellé nagyjából azonos akkumulátort párosítunk? Kivételt csak az Asus versenyzője jelentett, mivel csupán 15 wattórás a telepe, míg a többiek 18-20 wattóra közöttit kaptak, így a VivoTab Note 8 esetében 15-20%-kal rövidebb időre lehet számítani.

Persze nem hozott minden mérés teljesen egyforma időt. Nyugalomban például a Dell a maga közel 16 órás eredményével jó másfél órát vert az Acerre és Lenovóra. Utóbbi minden bizonnyal azért hozott csak 14,5 órás időt, mert minimális fényereje is elég magas, így az IPS panel több energiát emésztett fel. Persze itt csak 10% körüli különbségről beszélünk.


Acer Iconia W4 / Dell Venue 8 Pro / Lenovo Miix 2 8

Nagyfelbontású videó lejátszásakor megfordult a helyzet, a győztes Acer közel kilencórás produkciója mögött több mint másfél órával lemaradt a Dell, a Lenovo versenyzője viszont közel kilenc órát tudott. Teljes terhelésen megint a Dell nyert, nagyjából 20 perccel múlta felül az Acer és a Lenovo háromórás eredményét. Összességében, androidos konkurenseikhez mérve ezek az értékek kimondottan jók.


Legjobban az Acer melegedett, de a hátulján mért 50 °C egyáltalán nem szokatlan a kis tableteknél

Melegedésben sem voltak túl nagy eltérések a versenyzők között. Természetesen a Bay Trail-T Atom passzív hűtést kapott, így ventilátorzaj és mozgó alkatrész miatt nem kell aggódni. Teljes terhelésen a hátlap processzor körüli része az Acer Iconia W4-nél 50 °C-ig melegedett 22 °C-os szobahőmérséklet mellett, ami egy kicsit sok, de kis tabletek körében nem szokatlan. A Dellnél legfeljebb 47 °C-ot mértünk, a vékony Lenovo pedig meglehetősen hűs maradt 44 °C-os maximummal.

Itt ki kell emelni, hogy Windows 8.1-es tableteket tabletként és nem asztali PC-ként vagy notebookként használva nem túl gyakori a maximális terhelés. Az Asphalt 8 jellegű játékok esetében is jellemzően 30-40% körüli terhelést kaptunk, a gépház pedig nem melegedett úgy, mint a célirányosan minden hardverelemet kihajtó szintetikus teszteknél vagy a tableteknél kevéssé jellemző 3D renderelés közben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés