Mit tudhat majd vajon a Kaveri GPU-ja?

Tesztelés

Tesztkörnyezet
FM2 tesztplatform AMD A10-6800K (4,1 GHz) processzor
ASUS F2A85-V PRO alaplap (A85X chipset, BIOS: 6104)
2 x 4 GB G.Skill RipjawsX DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL memória
DDR3-2133 beállítás, 11-12-11-30-2T időzítések
Videokártyák AMD Radeon HD 7770 GHz Edition 1 GB GDDR5 – Catalyst 13.11 beta
ASUS Radeon HD 7750 1 GB GDDR5 – Catalyst 13.11 beta
Sapphire Radeon HD 7750 2 GB DDR3 – Catalyst 13.11 beta
Sapphire Radeon HD 6670 1 GB GDDR5 – Catalyst 13.11 beta
AMD Radeon HD 8670D (A10-6800K IGP) 1 GB DDR3 – Catalyst 13.11 beta
Háttértárak Intel SSD 510 250 GB SSDSC2MH250A2 (SATA 6 Gbps) SSD
Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) merevlemez
Processzorhűtő Prolimatech Megahalems Rev.C
Tápegység Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Operációs rendszer

Windows 7 64 bit

Az általunk egyedileg beállított HD 7750 mellett a referencia GDDR5-ös, illetve DDR3-as HD 7750 is bekerült a tesztbe, továbbá a szintén referencia HD 7700 és HD 6670 is részt vett az összehasonlításban. A tesztekhez most öt játékot, illetve a LuxMarkot választottunk ki.

Játékok

  • Crysis 3 (DirectX 11) – motor: CryEngine 3 / műfaj: FPS
  • DiRT Showdown (DirectX 11) – motor: EGO Engine / műfaj: autóverseny
  • Hitman: Absolution (DirectX 11) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS
  • Sleeping Dogs (DirectX 11) – motor: United Front Engine / műfaj: TPS/akció
  • Tomb Raider (DirectX 11) – motor: Crystal Engine / műfaj: TPS/kaland

A méréseket 1680x1050-es és 1920x1200-as felbontásban végeztük el, miközben a részletességet az adott játék erőforrásigényeinek megfelelően próbáltuk még játszható szintre belőni.

Crysis 3 alatt nagyon limitáló volt a szűkös memória-sávszélesség, amit már a két HD 7750 közötti szakadék is jól szemléltet.

A DiRT már nem igényel akkor sávszélességet, így itt az általunk beállított megoldás közelebb tudott férkőzni a GDDR5-ös HD 7750-hez.

Az eredmények alapján a Crysishoz hasonlóan a Hitman is eléggé sávszélesség-igényes játék, így itt szerzeményünk csak a HD 6670 szintjére volt elég.

Sleeping Dogs alatt az iméntihez nagyon hasonló tendenciát láttunk.

És ugyanez igaz Tomb Raiderre is ahol megint csak a HD 6670 szintjét hozta a módosított HD 7750.

A GPGPU teljesítményre kihegyezett, LuxMark névre hallgató félszintetikus ray-tracing benchmark adta a legjobb eredményt. Ennek legfőbb oka, hogy az ilyen jellegű feladatok jóval kevésbé igénylik a nagy sávszélességet, mint a játékok, illetve itt a GCN általános számításokban tapasztalható erőssége is megmutatkozik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés