Hirdetés

Fizikai gyorsítókártya elsőként az Asus kínálatában

Az Electronic Entertainment Expón (E3) többek között a PhysX chip fejlesztőjeként ismert Ageiával kapcsolatban is több érdekes hír látott napvilágot. A cég által tervezett fizikai processzor (Physics Processing Unit, PPU) szimulációkban és játékokban képes tehermentesíteni a központi processzort és a grafikus vezérlőt azáltal, hogy átvállalja a mozgásnak és a különféle testek kölcsönhatásainak a kiszámítását.

A PhysX alkalmazásával nemcsak merev testek mozgása modellezhető a jelenleginél élethűbben, hanem folyékony és ködszerű anyagok, valamint ruházat realisztikus megjelenítésére is lehetőség nyílik – nem véletlen, hogy már számos neves játékfejlesztő műhely jelezte érdeklődését a technológia iránt. A chipet, amely GPU-k koprocesszoraként vagy önálló bővítőkártyán üzemelhet, a tajvani TSMC gyártja.

Konkrét, kereskedelmi forgalomba kerülő hardverről eddig nem volt hír, bár a Club 3D-vel kapcsolatban a Hexus.net már megszellőztette, hogy még karácsony előtt piacra dobná a PhysX-re alapozó termékeit.

Az Ageia tegnapi bejelentése ugyanakkor csak az Asust említi mint az első gyártópartnert, amelynek kínálatában megjelennek a PhysX-kártyák. Részletekkel a két vállalat egy későbbi időpontban fog csak szolgálni, egyelőre annyit árultak el, hogy még 2005-ben megjelennek a PPU köré épülő kártyák – egy időben a technológiát kihasználó játékokkal. A várható árakkal kapcsolatban nem áll rendelkezésünkre megbízható adat; korábbi pletykák szerint az újfajta hardver kiépítéstől és teljesítménytől függően 100 és 400 dollár közötti áron lesz kapható.

Az Ageia ugyanakkor szemmel láthatólag nem pusztán a PhysX-re építi stratégiáját – az E3-on olyan köztesszoftvert (middleware) jelentett be, amely a mozgás valósághű modellezését segíti a jövőre megjelenő PlayStation 3-hoz alkalmazott fejlesztői környezetben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés