Formálódik az újraírt OpenGL tervezete

A Khronos Group az idei SIGGRAPH rendezvényen jelentette be, hogy a szoftvercégek és a gyártók kérésének eleget téve újraírják az OpenGL API-t. Mivel ez igen nagy érdeklődést váltott ki a konzorciumot vezető Neil Trevett, a SIGGRAPH Asia rendezvényen tartott egy tájékoztatást, hogy jelen pillanatban mik az érintettek elképzelései.

Jó hír, hogy idén sikerült megegyezni a fejlesztésben résztvevő gyártókkal és szoftvercégekkel, hogy nagyjából milyen API-ra lenne szükség. Ezt alapvetően pontokba is gyűjtötték, így világos tervezett van arra vonatkozóan, hogy az OpenGL milyen formában fog változni, illetve javulni. Ezt a legtöbb érintett már elfogadta, így a következő évben megkezdődhet a tényleges fejlesztés.

A Khronos Group az alábbi táblázattal összegezte a tradicionális OpenGL problémáit és az új generációs OpenGL megoldásait.


[+]

Látható, hogy a Khronos Group is pont azokra a problémákra reagál, amire az Apple Metal, az AMD Mantle és a Microsoft DirectX 12 API, illetve az OpenGL szempontjából még amolyan ráadásként gondot jelentett a shader nyelv és a shader fordítás helyzete, amire az új API-ban be lesz vezetve egy szabványos köztes nyelv, amely lehetővé teszi, hogy a megírt shader forráskódját ne kelljen szállítani az alkalmazással, illetve alapvetően ne kelljen minden gyártó saját fordítójára külön kódot optimalizálni.

A Khronos Group arra számít, hogy az API egyszerűsítésével, illetve az egyértelmű specifikációval az is elkerülhető lesz, hogy ne legyen többféle szabványos gyártói implementáció, ami a program oldalán is többféle specifikus optimalizálást igényel. Ez a modellje az aktuális OpenGL-nek megkérdőjelezi a szabvány lényegét, ami jelentős problémának tekinthető.

Az új generációs OpenGL megjelenése kapcsán továbbra sincs konkrét dátum. A jelenlegi tervek szerint nagyjából másfél-két év lesz a tényleges fejlesztés, és hozzávetőleg egy-másfél év a véglegesítés. Ezek alapján a bemutatására 2018 környékén lehet számítani.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés