Hirdetés

Összenő a Radeon GPU Profiler és a RenderDoc

A két fejlesztőeszköz nagyon szoros barátságot köt az explicit API-kra dolgozó érintettek legnagyobb örömére.

A Radeon GPU Profiler profilozó és a RenderDoc debugger a fejlesztők számára két különállóan elérhető eszköz, amelyek együttes használta segít optimalizálni a DirectX 12 vagy Vulkan API-ra írt programokat. Bár az említett fejlesztőeszközök tervezői hivatalosan nincsenek üzleti kapcsolatban egymással, azt azért nem lehet nem észrevenni, hogy kifejezetten koordinálva dolgoznak, így az említett két alkalmazást nagyon sok fejlesztő együttesen veti be.

A fentiek nem túl meglepők, mivel a Crytek által tervezett RenderDoc tényleg az egyik legjobb, játékfejlesztőknek szánt debugger a piacon, ráadásul nyílt forráskódú is. A profilozó szempontjából pedig a szintén nyílt forráskódú Radeon GPU Profiler az egyetlen olyan PC-n elérhető megoldás, amely hardveres nyomkövetést használ. Utóbbi azért lényeges, mert a hagyományos, teljesítményszámlálókkal operáló eszközök nem adnak elég pontos képet a kód hatékonyságáról, így számos, szimplán teljesítményvesztést okozó programhiba láthatatlan marad. Erre vonatkozóan korábban azt a trükköt vetették be a fejlesztők, hogy az alkalmazás adott verzióját leportolták konzolra, és az ottani hardveres nyomkövetést használó profilozón ellenőrizték a működését, de ez egyrészt rendkívül időigényes folyamat, így lassítja a fejlesztést, másrészt nem elég pontos a PC-re nézve. A Radeon GPU Profiler lényegében szükségtelenné teszi ezt a trükközést, és szimplán a PC-n is ellenőrizhetővé teszi a PC-s kódot.

A hardveres nyomkövetés hasznossága igen hamar kiderült, ugyanis már az első Radeon GPU Profiler verzió feltárt egy súlyos hibát az Unreal Engine 4 akkori verziójában. Az említett videojáték-motor az első rajzolási parancs végrehajtása előtt 517 darab erőforrás-áthelyezést csinált, és ez tulajdonképpen egyenértékű volt a hardveren belüli gyorsítótárak 517-szer való egymás utáni ürítésével. Az Epic ezt kijavította, és az újabb verziójú kiadásokban minden hardveren nagyjából 10%-kal gyorsabb lett a működés, illetve tanulva ebből az esetből áttértek a Radeon GPU Profiler és a RenderDoc alkalmazására, ezek nélkül ugyanis sok hiba egyszerűen rejtve marad a szemük elől, ami nyilván baj, mert amelyik gondot nem látják, azt nem tudják javítani sem.

Mivel a fentebb említett két eszközt nagyon sokszor alkalmazzák együtt a fejlesztők, így az érintettek úgy döntöttek, hogy szorosabbra fűzik a viszonyt. Ennek köszönhetően a GDC-n bejelentett, 1.2-es verziójú Radeon GPU Profiler elérhetővé teszi a RenderDoc interoperabilitást, aminek hála az utóbbi alkalmazás a rögzített adatokból RGP profilokat tud generálni, valamint az egyik programon belül kijelölt események azonnal megtekinthetők a másikban.

Természetesen a RenderDoc használható marad más profilozóval, ahogy a Radeon GPU Profiler mellé is lehet eltérő debuggert választani. Az érintettek csupán azért döntöttek az együttműködés mellett, mert így még hatékonyabbá tudják tenni a problémás kódok felkutatását, ami a PC-s portok tekintetében rendkívül fontos tényező.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés