Hivatalos mérések a Tegra 3 teljesítményéről

A tegnapi napon az NVIDIA egy igen értékes szolgáltatásról rántotta le a leplet a Tegra 3-mal kapcsolatban. Ezzel kiderült, hogy az új SoC négy darab főmaggal és egy társmaggal rendelkezik, így képes nagy teljesítményre, ha az alkalmazásnak erre szüksége van, de ugyanakkor az alacsony fogyasztás sem akadály, ha éppen nem fut semmi sem az adott gépen. A technikai képességek tehát lényegében ismertek, de hogy ez a valóságban mit jelent az már kérdéses. Éppen ezért a vállalat készített pár hivatalos mérést, melyek erre választ adhatnak.

A hivatalosnak tekinthető, gyártói tesztekkel kapcsolatban el kell mondani, hogy nem mindegyik mérés történt az Androidon. Ez azért van, mert a Google mobil operációs rendszere ugyan fel van készítve a többszálú munkavégzésre, de az egész még nagyon kezdetleges szintet mutat, és a programos sem nagyon használják ki az extra mag, vagy éppen magok által nyújtott lehetőségeket. Nyilván a mobil lapkák esetében a több processzormag beépítésének kora csak nemrég kezdődött el, így kell egy kis idő, amíg a hardverek fejlődésének tempóját felveszi az operációs rendszer, és főleg a készülő alkalmazások. Az új generációs Ice Cream Sandwich kódnéven futó Android e téren sokat fejlődik, és a fejlesztőkön is látszik a szándék a több mag kihasználására. Szintén megemlítendő a Windows 8 is, ami jól bánik a rendelkezésre álló erőforrással, és éppen ezért az NVIDIA számos teszt futtatására a Microsoft új operációs rendszerének előzetes változatát használta fel, hogy mérhető legyen a két extra mag előnye az elődhöz képest. Tekintve, hogy a Tegra 2-nél – a terméktámogatás hiányában – nem ideális a Windows 8, így a kétmagos eredmények szimuláltak, vagyis az új Kal-El lapka két magjának letiltásával születtek. Ide tartozik a Linpack és a Handbrake programban mért teljesítmény. Ahogy várható volt az extra magok meghozzák a várt hatást, ha az alkalmazás fel van készítve a kihasználásukra, így mindkét program esetében 50%-os gyorsulás mérhető, ami ugyan nem kétszeres tempó, de tisztességes előny.

Linpack és Handbrake teljesítmény Linpack és Handbrake teljesítmény
Linpack és Handbrake teljesítmény [+]

A webes teljesítmény esetében az NVIDIA a Chrome böngészőt használta, mely sajnos nem érhető el az Android operációs rendszerre, de a Windows 8-ra igen, és a képen látható, hogy a Tegra 3 négy magja aktívan dolgozik, amikor négy lap van megnyitva az internetezéshez. Idővel ez az Androidon is így fog működni, hiszen nem csak az NVIDIA viszi el a fejlesztéseket a többmagos irányba, vagyis a szoftverek előbb-utóbb fel fognak zárkózni.

Böngészés négy lappal
Böngészés négy lappal

Természetesen a Tegra 3 esetében a fő szempont az Android, ahol a méréseknél bevetésre került a Coremark. Ez a szoftver amolyan szintetikus tesztprogram, vagyis a valós alkalmazásokban mérhető teljesítményről gyakorlatilag nem képes pontos képet adni. A szintetikus jellegből adódóan a Tegra 3 pont annyival gyorsabb az előző generációs termékeknél, mint amennyivel több magot tartalmaz, így hozza a kötelezőt. Persze a felhasználó a valós értékekre kíváncsi, így az NVIDIA a többi tesztben már a ténylegesen érzékelhető teljesítményt próbálja vizsgálni. A Moonbat egy webes teszt, ami a JavaScript kódok feldolgozásának teljesítményét méri. A két extra mag ereje itt is érezhető, de nem olyan jelentős a fölény, mint a szintetikus mérés alatt, az 50% azonban így is jelentős gyorsulás. Szintén előkerült a Photaf 3D Panorama, ami egy Androidra elérhető, főleg panorámafotósoknak készült alkalmazás. A Tegra 3 itt gyakorlatilag feleannyit idő alatt végzett az adott feladattal, mint a Tegra 2, így kiválóan párhuzamosítható feladatok mellett a kétszer annyi mag, kétszer akkora teljesítményt is jelenthet.

Coremark szintetikus mérési eredmények
Coremark szintetikus mérési eredmények

JavaScript kódok feldolgozásának teljesítménye
JavaScript kódok feldolgozásának teljesítménye

Photaf 3D Panorama mérések
Photaf 3D Panorama mérések

Végül előkerültek a játékok, ahol főleg a grafikus mag teljesítménye mérhető. Az új GeForce IGP több mint kétszer gyorsabb, de a Glowball program alatt két és félszeres tempóelőny is realizálható. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy ez a program a PhysX-re épít, amely az Android esetében csak a processzormagokon fut, és a Tegra 2 két darab magja ide már kevés.

A Tegra 3 teljesítmény a játékokban
A Tegra 3 teljesítmény a játékokban

A tesztelt játékok egyébként még nem jelentek meg, de a Glowball, illetve a Lost Planet 2 és a Da Vinci bemutatója már a Computexen megtörtént, így látható, hogy milyen programokról van szó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés