Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
-
Motion_Blur
félisten
válasz N.Ferry #2593 üzenetére
Nem a kártyával van a baj hanem a kis bordával amit oda kell biggyeszteni.
+ mivel az a kártya elején van, ezért nincs is szinte légáramlat. De nem gond, mert a VRM-nek bőven bírnia kell, akár 100 fok fölött is. Nekem a 7970-emen, a DC2-es hűtéssel végig 100 fok fölött volt a VRM, idle meg 65.
De ha marad ez a hűtés akkor a VRM1-re fogok keresni normálisabb bordát, ami egyben van.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz N.Ferry #2924 üzenetére
Addig a két napig, amig nem lesz meg a custom bios amit ráraksz.
Én egyébként ebben nem tudok hinni, hogy visszavenne. Miért venne vissza? A ref-nek sem az a normális működése hogy throttlingol, hanem hogy amikor lehet 1000mhz-en megy, amit meg is tesz ha feljebb tekered a hűtőt. A nem ref-et belövik, hogy 1000-en menjen amikor csak tud, de mondjuk 75-80 fokon. Aztán hogy te AB-ben feljebb húzod ahhoz már a gyártónak semmi köze szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #2935 üzenetére
Hagyományos tuningra ez a rendszer már nem fogható. Bármit állítasz be az nem az adott paraméter, hanem egy olyan maximális érték, amit a hardver beállíthat, ha megfelelőnek ítéli a terhelést hozzá. Ezen a működésen semmi sem változtat, mert ennek muszáj olyannak lennie, hogy az egyes paramétereket igény szerint felülbírálhatja a hardver. Tehát ha felhúzod 1200 MHz-re, akkor csak egy target órajelet adsz meg. Ha úgy gondolja a hardver, hogy nem lesz stabil, akkor azt kérdés nélkül lecsökkenti egy stabil órajelre.
Ezt egyébként a Mantle miatt készítették ilyenre, mert ott a hardverek nem olyan terhelést kapnak, mint DirectX alatt, hanem 20-60%-kal is nőhet a hardver kihasználása, ami nyilván nem fog menni a maximális órajellel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ffodi
veterán
válasz N.Ferry #2935 üzenetére
Beállítod a temp határt 95 °C-ra, a max ventifordulatot 100%-ra, a TDP limitet +50%-ra és ugyan úgy tudod majd tuningolni, mint eddig bármit. (jó esetben ugye nem lesz a GPU soha 95 °C, így nem fog ugrálni az órajel, stb.....). Ha a gyári ventiprofil nem tetszik, akkor állítasz egy sajátot, mondjuk MSI AB-ben. Ennyi.
Persze ha nem stabil a tuningod, vagy eléred valamelyik paramétert (határt), akkor visszaveszi majd az órajelet.
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #2944 üzenetére
A Hawaii esetében édesmindegy, hogy a CCC-t vagy a 3rd party programokat használod. Utóbbival sem kapsz több funkciót, maximum szebb felhasználói felületet.
(#2945) MastR: Raktál rá egy jobb hűtést meg kitoltad a PowerTune limitet. Ilyenkor a kártya folyamatosan arra törekszik, hogy elérje a 95°C-ot. Nyilván ez nem biztos, hogy sikerül neki, de az a működésének alapja, hogy azt el kell érni, vagy bele nem ütközik egy másik limitbe. Majd a Mantle alatt neked is be fog esni a tuningolt órajel alá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz N.Ferry #2944 üzenetére
Szerintem nagyon is jó ez alapfelálláshoz, csak az nem tetszik, hogy így talán nem lehet kicsikarni belőle a maximumot (aftermarket, főleg vízhűtésre értve), ha nem lehet átállítani hagyományos kézi, fix feszes/órajeles módra (a hőfok limit az mindig ottmaradhat felőlem, nem akarjuk megsütni akkor sem, ha leáll a vízpumpa). Attól még hogy ezt a hardware intézi, még nyugodtan lehetne szoftveresen paraméterezni. Ha nem is rögtön fix manual módra, de extrémen kitolni a safety/sanity limiteket, hogy gyakorlatilag manual legyen az offset mód.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz N.Ferry #3271 üzenetére
Szinte teljesen ugyanaz a két kártya hűtési megoldása. Annyit fűt a házba, amennyi hő a hátlapról "leválik". Ez nyilván valamivel több mint a ref. 7970 esetében ami azért nem melegedett ennyire.
mcwolf79: az a 60% elég soknak tűnik, nálam 85 fokos targettel nem nagyon megy 52-53% fölé a ventifordulat
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Asbee
veterán
válasz N.Ferry #3493 üzenetére
Simán lehet és szerintem lesz is. Szinte minden modellnél van ref nyákon custom hűtő, vagy olyan kicsi a módosítás hogy rámegy a blokk. Vagy csinálnak hozzá külön blokkot. Pl matrix, dcu2, lightning. A memória az jó kérdés. Gyanítom sokszor ugyanúgy lutri lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #3606 üzenetére
Vizuálisan talán jobban érthető miért jön ez az API.
A kép mutatja, hogy ma egy agyonoptimalizált Direct3D-s effekt hogyan fut egy GPU-n. A sárga részek a számítást jelölik, míg a fehérek lényegében kihasználatlan erőforrások, amikor egyszerűen a GPU csak malmozik. A Mantle azt a célt szolgálja, hogy a fehér részek helyén is sárga legyen.
Az igazából nem számít, hogy miképp hűtöd. Az a lényeg, hogy a kártya default beállításokkal fusson, mert tuning mellett a DirectX terhelése fentebb látható, és nem véletlen, hogy van a hardverben ennyi tartalék, míg Mantle mellett ez eltűnik, mert a hardver feldolgozóinak kihasználása javul.
Nem az órajeltől függ a hőmérséklet és a fogyasztás. Mantle alatt 700 MHz-en is meg fog enni annyit, amennyit DX alatt 1 GHz-en. Azt kell megérteni, hogy a hardver belül kihasználatlan. Nem ritka, hogy a feldolgozók fele csak pislog, míg a többi dolgozik.A Mantle csak grafikus API. Nem tud hatással lenni az NPC-kre és ezekre a dolgokra. Oda más technológiák kellenek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CsonkaImo
addikt
válasz N.Ferry #3610 üzenetére
Szakamilag nem tudom megválaszolni, de szerintem a konzolokban lévő hardverek integráltságából való előnyt kell a pc-n is megvalósítani hogy tudja tartani a lépést. Eddig számokkal adták el a kártyákat és ez elég is volt az embereknek, "ennyivel több van bene" most ami több az ki is lesz használva remélhetőleg.
-
válasz N.Ferry #3610 üzenetére
Az erősebb kártya mindig gyorsabb volt, ha mindkettő kb. 50%-ig volt kihasználva.
A doboz oldalára írt TFLOPS érték nem tükrözte igazán a DirectX játékok közben nyújtott teljesítményt, illetve a "jövőbe mutató felépítés" nem tudott realizálódni az aktuálisan "jelen" időben.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #3982 üzenetére
Nem fáj nekik, csak mindenki a DX-ből indul ki, ahol egy alkalmazásban az esetek jó részében kihasználatlan a rendelkezésre álló ALU kapacitás fele. Egy olyan programban, ami ezeket kihasználja helyből bele fogsz fagyni az egészbe, és akkor a felhasználó nem arra gondol, hogy hát ez attól lehet, hogy 1 GHz-ről 1250-re rántottak a kártyát, hanem a program, az OS, meg minden szar, de biztos nem a tuning a ludas, mert azt x programban kiteszteltem és ott jó volt. Persze ott jó, ha az ALU-k fele malmozik.
(#3983) Macka: Pedig mutattam képet régebben egy DX DoF effektről, ami agyon volt optimalizálva és tele volt fehérrel. Innen tényleg nem csoda sebességet nyerni, csak kell valami, ami eléri, hogy az 5,6 TFLOPS-ből 5 legyen kihasználva és ne 2,5.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Motion_Blur
félisten
válasz N.Ferry #4057 üzenetére
A legjobb döntés még mindig egy sima 290-es 100-110K környékén (ha még ezen az áron mennek) és víz vagy egy custom hűtés rá, ami elég hatékony (ilyen még tudtommal nincsen).
Mármint akkor a legjobb döntés ha 290/290K vonalon akar valaki maradni.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
KillerKollar
senior tag
válasz N.Ferry #4685 üzenetére
Tényleg vajon mantle alatt változhat a sávszél igénye a kártyáknak?Most CF-re gondolok...Mert ugye a Mantle teljesen ki fogja használni a kártya erőforrásait,vagy legalábbis sokkal jobban mint a DX.Nekem PCI 3.0-ás lapom van de 8x/8x-be megy a CF,régebben ezt már ki lett tárgyalva ebben a topicban, és arra jutottunk hogy elhanyagolható a különbség a 8x/8x PCI 3.0 és a 16x/16x között.Csak arra vagyok kíváncsi hogy vajon ezen változtat-e valamit a Mantle?
[ Szerkesztve ]
-
MastR
tag
válasz N.Ferry #4750 üzenetére
Csak Mantle támogatott játék alatt lesz "órajel csökkenés" de mit számít ha több fps-ed lesz mint Mantle nélkül? Mantle nélküli DX11 Game alatt pedig felránthatod 1200MHz-re és ott is minden oké lesz
Én személy szerint várom, már hogy megjelenjen, mert véleményem szerint nem lesz akkora órajel-visszavétel, amekkorát Abu mond! De ez csak akkor fog végre kiderülni, ha megjelenik és letesztelhetjük.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #4772 üzenetére
Az aszinkron compute régóta birizgálja mindenkinek a csőrét. A teljes AMD GCN termékskála és az NV-től a GK110/GK208 is képes az aszinkron feldolgozásra. A probléma ott van, hogy szabvány szinten ezt nehéz megoldani, mivel a gyártók eltérő queue nyelvet használnak. Márpedig a hatékony feldolgozáshoz ezt mindenképp szabványosítani kellene. Erre van egy kísérlet, ami az AQL, és több gyártó is megegyezett, hogy a jövőben minden hardverüket úgy tervezik, hogy a queue nyelv kompatibilis legyen a partnergyártókéval. Viszont ebben az Intel és az NVIDIA nem akar részt venni. Ezen a ponton a szabványért felelős szervezetek meg vannak lőve. Nem tudnak megoldást találni a gondra, mert az NV, az Intel és az AQL-t támogató többi gyártó között nincs egyetértés.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #4774 üzenetére
Abban biztos vagyok, hogy engedni senki sem fog. Legalábbis az AQL-t támogató cégek nem, mert náluk van az előny. Ha az Intel és az NV csatlakozna, akkor még ma és akár holnap is tárt karokkal fogadják őket. Az AQL az teljesen szabványos keretek között készül. Mindenkinek évi x ezer dollárt kell berakni az alapítványba és ezért cserébe kap egy szavazati jogot. Ezenkívül a fejlesztéseket egymással meg kell osztani, azokat el kell fogadtatni, tehát mindenki elmondhatja a pró és kontra dolgokat. Tipikus konzorcium. Ettől még mindegyik gyártó ellenfél, de van egy nagy probléma, amiért összeülnek, hogy megoldást találjanak.
Előbb utóbb egyébként úgyis lesz egy szabványos nyelv, csak az AQL azért kedvező, mert az már kész van. Egy másik opció sem fog tudni többet, csak várni kell a fejlesztésére 2-3 évet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen