- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Tuning kezdőknek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Mini-ITX
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Milyen processzort vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Callisto
őstag
"El kellene tudni fogadni pár dolgot azt gondolom az AMD rajongók részéről..."
Az AMD okosan akar nyerni nem erőből (ahogy Nvidia mindig is azt tette) és valóban jobb megoldásokat fejleszt és szállít az AMD. A bökkenő az, hogy sajnos nem veszik figyelembe azt a tény, hogy nagyon kevés a piaci részesedése ahhoz, hogy Radeonra fejlesszenek. Előbb be kéne állni Nvidia mögé és ha már nagyobb részesedük van újíthatnak. Addig azonban az Nvidia az aki újíthat bármennyire is hátrányosabb a megoldásuk, mert arra fognak fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Busterftw
veterán
válasz Callisto #46151 üzenetére
Okosan vagy sem, kb 10 ev buktazas utan en valtottam volna strategiat.
"Addig azonban az Nvidia az aki újíthat bármennyire is hátrányosabb a megoldásuk."
Megegyszer, szabvanyos DXR-rol van szo, kicsit erthetetlen a mondat.
Jelen helyzetben az AMD az, akinek hatranyosabb megoldasa van.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az RTX remix AI-t és annak maximális tudását reklámozták vele a modderek részére,de ezt már akkor is lenyilatkozták. [link]
[link] Mi másért nyúlnának hozzá egy 10 éves játékhoz amit amúgy 3.9 euroért frissíthettél ha megvolt ? Miben befolyásolná ez a konkurenciát?
igen ezek a limitek a két kártya tudás között léteznek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Nézd, én nem mélyedtem el ennyire a DXR rejtelmeiben, és hogy varázsol-e az Nvidia vagy sem.
Abu sokat szokta szidni a DXR-t. HSM most azt állítja, hogy a jelenlegi szabványon kívüli megoldásban a memóriára nézve jóval kevésbé pazarlóan lehet megoldani. Én elhiszem.
Én azt az egy részét értem az AMD hozzáállásának, hogy egy (szerintük) rossz RayTracing implementációhoz nem akarnak hardveres gyorsítót készíteni.
De....
Az eddig sosem működött, hogy az AMD hoz egy "jobb" megoldást és csak mert jobb az terjed. Pontosabban lehet, hogy a GPUk hőskorában, amikor még volt 30-40%-os piaci részesedése volt ilyen. De már a tesszeláció esetén is az történt, hogy az AMD formabontó módon betette a hardverbe, különösebben senkit nem érdekelt (úgy értve, hogy nem készült olyan szoftver, ami ezt használta volna, és hátrányba került volna emiatt az Nvidia), aztán amikor az Nvidia meghozta a saját megoldását a hardverbe, akkor meg még itt-ott kicsit meg is nyomták a használatát.
Az AMD bizonyára sokmindent el tudott intézni, ki tudott könyökölni fű alatt (Mantle), de ahhoz, hogy te hozol valamilyen újdonságot a hardveredben és az arra írt szoftverekkel előnyhöz jutsz (hátrányba kerül a versenytársad) mielőtt még a versenytársad behozná a lemaradását, piaci penetráció kell.
Ennek megfelelően nekem semmilyen illúzióm nincs afelől, hogy ha és amennyiben a későbbiekben beigazolódik, hogy az AMD megközelítése a programozhatóságról volt a helyes megközelítés, azon is, akkor is, abban is az Nvidia lesz majd a zászlóvivő. Abu majd hiába mondja, hogy 5 éve pofázom nektek, hogy a fixfunkciós hardver zsákutca, majd az lesz mondva az Nvidia fanok részéről, hogy azért kellett a fixfunkciós hardver a hőskorban, mert a kártyákban nem volt még akkor elég számítáci kapacitás. És végül ebben is az Nvidia lesz a nyerő.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #46155 üzenetére
"az AMD megközelítése a programozhatóságról volt a helyes megközelítés
Abu majd hiába mondja, hogy 5 éve pofázom nektek, hogy a fixfunkciós hardver zsákutca
Nvidia fanok részéről, hogy azért kellett a fixfunkciós hardver a hőskorban, mert a kártyákban nem volt még akkor elég számítáci kapacitás"
De hát mindhárom állítás igaz.
A programozhatóság a helyes megközelítés... hosszú távon.
A fixfunkciós hardvernek van elméleti korlátja ... hosszú távon.
A kártyákban nincs elég számítási kapacitás ... rövid távon.Emiatt lett a FFRTU a megoldás, a mankó a jelen kor problémáira. Amelyre majd valamikor nem lesz szükség többé. De addig is Abu 2 évente kidobatja a kukába fórummal az NV gépparkot.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #46148 üzenetére
"És csak a piaci penetráció vs extra munka kérdéskörön bukhat el"
Ha okosan csinálják, szerintem nem túl nagy extra munka, hiszen kész az API, és a konzolokon is elérhető a feature. Főleg, ha később esetleg szabvány is lesz belőle, ami nem elképzelhetetlen, mert mások is látják azért a DXR jelenlegi korlátait, köztük az nv is, azért hozták a 4000-es széria fejlesztéseit a fixfunkciós blokkba [link] .#46149 Busterftw : Nem tudok róla, hogy lenne olyan játék, ami az AMD saját RT API-ját használná.
#46150 b. : A helyzet, hogy a DXR és az RTX-ek eléggé egymásra lettek szabva... Lásd DXR1.0 - Turing, DXR1.1 - Ampere. Így könnyű. Az AMD más megoldást képzelt erre el a konzolokkal és RDNA2-vel kezdődően. A nagy költői kérdés, hogy annak támogatása miért nem került bele a PC-s DXR-be, főleg, hogy a konzolok is tudják?
Egyébként már a DXR rendszer megjelenésekor többen panaszkodtak a rendszer black-box jellegére és bizonyos pontokon a programozhatóság, rugalmasság hiányára. Szintén Abu85 linkelte nemrég [link] , teljes mértékben egyetértek vele szoftverfejlesztési szemszögből.#46156 paprobert : "De hát mindhárom állítás igaz. ... A kártyákban nincs elég számítási kapacitás ... rövid távon."
Ezzel a pontoddal nem értek egyet. Jó példa erre a mostani RDNA2 és RDNA3 kártyák (Navi21, 31). Elég komoly RT-re képesek még úgy is, hogy rá vannak kényszerítve a korlátozott DXR megvalósításra.
Természetesen a fixfunkciós hardver + rá szabott, a konkurencia erősségét nem támogató API mellett nyilvánvalóan az RTX-es megvalósítás tűnik szükségesnek és jobbnak. De ne csak a chartokat nézzük, hanem a tágabb kontextust is, és máris nem lesz ez olyan magától értetődő.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Itt az lesz a kérdés megint, hogy kié lesz jobb megoldás és ha a megoldás jó, akkor ki készül el gyorsabban. Az AMD RT API-ja is még idő mire elkészül és az NVIDIA is dolgozik a témán, ahogy írtad is a Micro Mesh-sel például. Ezen kívül ugye az RTXDI-jal, ami a mostani néhány fényes limitet feldolja a DXR keretein belül és AMD-vel is kompatibilis. Ezt a Cyberpunk 2077-ben láthatjuk ez évben, tehát az NVIDIA úgy néz ki az első gyorsítást elhozza nekünk.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Azért lettek egymásra szabva mert ez egy Microsoft szabvány és Nvidia ehhez tervezte a hardvert. Microsoft kiadta az alapjait és a gyártókra bízta ehhez a hardverek fejlesztését.
Az hogy ez mennyi hibát és rugalmasságot tartalmaz nem tudom, biztos keveset.
Majd évek alatt csiszolódik ezt mutatják a a folyamatosan érkező fejlesztések.
Mi nem került bele? ezt nem értem..
A konzolok az az Xbox lehet maximum és azon belül is a PC + Microsoft címek, mert a Ps nem DXR alapú RT-t használ egyértelműen. Ezért kerül átdolgozásra minden konzol port Pc re kiadás elött..két dolgot árulj el nekem.
első:
Nvidiának mennyiből tartana elhagyni a fixfunkciós részegségeket ( ez kb 7- 10 % amik RT re vannak szánva) és mit nyerne /veszítene azzal ha elhagyná?
Vagy azok mellett miért ne menne rajtuk bármilyen általános RT? hisz szinte az összes RT eljárás amit beemelnek kompatibilis a többi gyártóval....vagy szerinted az Ada-n -Turingon- Amperen nem menne egy általános DXR -t támogató eljárás? Miért ne menne? A IC nincs használva RT re még AMD címeknél sem ,mert nem arra való, hogy BVH-t operáljanak vele. Raszterben erős az Nvidia is , sávszél pedig van rajtuk, a nagy L2 elméletileg ezen segít az Ada-nál.
Crytek féle SVOGI ban a Turing széjjel verte a konkurenciát, és az Ampere sem lassult le pedig itt nincs RT mag használva állítólag, kizárólag az AMD gyorsabb tőle de Nvidia nem lassabb vagy kerül az AMD mögé. Ez egy általános eljárás mindenen is fut..A második:
Azt áruld el nekem ismét leírva már 3x hogy az Intelnél ugyan olyan jól megy a raytracing azonos raszterképességű kártyákon és RX 7000 is sokat fejlődött azokban a címekben amiknél a 6000 gyengélkedik. Hogy lehetséges ez hogy pusztán hardveres fejlesztéssel a szerinted Nvidiára szabott játékokban ennyit gyorsult az AMD és Intel gyorsabb mint az Nvidia? .
igen egymásra vannak szabva az RTX kártyáka DXR hez nem pedig a DXR az RTX hez ez látszik ,hogy pusztán pár hardveres fejlesztéssel beérhető az Nvidia, de annyi hogy AMD lemaradásban volt ezzel 1,5 generációval és most már azt vizionálod hogy hátráltatva vannak, miközben Nvidia már a 3. generációt adja ki DXR re és folyamatosan támogatja általános eljárásokkal amik mennek az összes gyártó kártyáin. .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #46157 üzenetére
Aki nagyot mond, az (statisztikailag) nagyot tévedhet.
Az AMD esetében pedig inkább nem valósultak meg a kívánt dolgok, mint igen, azaz jócskán 50% felett van az a szám, hogy tévedtél, ha pro-AMD jellegű jóslatokat tettél.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #46161 üzenetére
Én inkább úgy mondanám, hogy egy álló óra is naponta kétszer a pontos időt mutatja.
Ami pedig Abut illeti...
Azért nehéz kérdés - szerintem - mert nem mindig egyértelmű (talán saját maga számára sem), hogy amiket mond, amilyen álláspontot képvisel, az a szakma (grafikus szoftverfejlesztők) álláspontja, vagy az AMD mondja tollba.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
huskydog17
addikt
A tesztben további érdekesség is van:
"Auf einer Radeon RX 7900 XT sowie einer Radeon RX 7900 XTX gibt es in Hogwarts Legacy bei maximalen Grafikdetails Grafikfehler. Immerhin tauchen diese nicht durchweg auf, sondern „nur“ unter freiem Himmel. Dort sind dann einige Gräser ganz gerne einmal weiß, erst wenn man davor steht, werden sie grün Ob Raytracing an- oder abgeschaltet ist, hat keinerlei Einfluss auf diesen Effekt.
Es ist unklar, in wie weit die Fehler Einfluss auf die Performance haben, jedoch macht es nicht den Anschein. Die Grafikoption „Materialqualität“ ist der Schuldige. Auf „Niedrig“ tritt der Fehler nicht mehr auf."Azaz röviden tömören az AMD jelenlegi aktuális csúcstermékein az aktuálisan legnépszerűbb single player játékban grafikai hibák léphetnek (és lépnek) fel ha a játékban a Material Quality nem Low-ra van állítva.
Ezt a jelenséget egyébként már jelezték az AMD-nek a hivatalos weboldalon is. Ez azért is érdekes, mert Abu állítása szerint a profil már rég ott van a driverben, hónapok óta. Nos, úgy tűnik, hogy az AMD a saját profilját nem tesztelte elég alaposan.A gond megint ott van, hogy a legnépszerűbb játékban az AMD csúcstermékein grafikai hibák jönnek elő, miközben a konkurens termékeken nincs gond. A problémát tetézi, hogy egyrészt az érintett csúcstermékekhez már több exkluzív driver is megjelent, mégse lett javítva, másrészt az AMD a mai napig semmit nem reagált erre, így akit érint a hiba, azok a sötétben tapogatóznak, hogy vajon lesz-e javítás és ha igen mikor, merthogy az AMD annyit se mondott eddig, hogy fapapucs.
Korábban felmerült többször a téma, hogy miért olyan a piaci részesedés amilyen. Nos, az ilyen esetek is hozzátesznek ahhoz, az AMD-nek az ilyeneket el kéne kerülnie. A legtöbb felhasználót nem érdekli a technikai megvalósítás, ha egy felhasználó találkozik például a fent említett grafikai hibával a frissen vásárolt csúcsterméken, jogosan hiheti/gondolhatja azt, hogy a hardverrel van gond, főleg ha tudja hogy a többieknél akiknek mondjuk NV kártyája van, nincs gondjuk. A legtöbb érintett felhasználót nem fogja érdekelni a miért, egyszerűen valamilyen módon megszabadul az RX 7900-tól (akár visszaviszi ha két héten belül van vagy eladja) és vesz NV-t. Az ember nem azért vesz ráadásul csúcsterméket kb. 1000 euróért, hogy Low-ra kelljen állítani az egyik grafikai opciót.
Az ilyen problémás game launch-okat kéne elkerülnie az AMD-nek. Ha ez egy noname indie game lenne, akkor who cares, viszont jelenleg ez egy iszonyat népszerű játék, jelenleg a legnépszerűbb single player játék Steam-en.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #46163 üzenetére
Érdekesség, hogy egy első ránézésre rendkívül hasonló jelenséggel találkoztam BFV közben is a 6800XT-n [link] . Én ezért használok most is 21.5.1 drivert, mert az újabbakkal nem jó az RT BFV alatt, nem mennek a tükröződések és bizonyos részek ilyen feltűnően fehérek lesznek és a ram igény is megnőtt jelentősen új driverrel. Persze, reportoltam is úgy 1-2 hónapja, de azóta nem jött új driver, vagy visszajelzés.
Ez egyébként valóban jogos negatívum, ezekre jobban kellene figyelni. -
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #46163 üzenetére
Az AMD-nél nagyon béna emberek dolgozhatnak, ha a szuper open szósz debugger cuccukkal, amivel egy-kettőre felfedeznek minden hibát a játékmotorba és ami az NVIDIA-nak nincs, is több hibájuk van a megjelenő játékokban az NVIDIA-nál. Vagy még se annyira világmegváltó dolog az open szósz és ezért nem is foglalkozik vele annyira az NVIDIA
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Összekeversz dolgokat...
Az open source nem azért jó, hogy ne legyenek bugok, hanem hogy a fejlesztő lássa, mi történik, jól tudjon optimalizálni, és jól tudja beépíteni a szoftverbe. A debugger meg a problémák megtalálásában segít, de a megléte nem elég a csodához, ahhoz kell a fejlesztő is, aki használja a problémák felderítésére. -
PuMbA
titán
Ja, de ezért nem értem, hogy miért nagy dolog ez az AMD esetén. A lényeg úgy is a fejlesztő és az, hogy a játék melyik hardveren lesz probléma mentesebb Jelenleg az látszik, hogy mindkét cég azonos szinten van vagy kicsit az NVIDIA felé billen a grafikai bug mérleg.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz huskydog17 #46163 üzenetére
Kiegészítés
Itt a témához kapcsolódó AMD-s Reddit topic:
7900XT white grass and bush rendering issueSajnos még itt sem reagált az AMD.
A játékhoz kapcsolódó további érdekes technikai teszt:
Hogwarts Legacy: FSR 2.1 vs. XeSS vs. DLSS 3 Comparison ReviewAkit csak a konklúzió érdekel:
"Hogwarts Legacy is an action game with a lot of small particle effects on screen during combat, so when using any temporal upscaling solutions, the stability of the image is key to enjoyable gameplay. When using DLSS, the image was stable in motion in all Quality modes, the level of detail rendered in vegetation and tree leaves is improved in comparison to the in-game TAA solution, and small details in the distance, such as thin steel objects, are rendered more correctly and completely. The FSR 2.1 implementation comes with a few compromises in image quality—in favor of performance in most sequences of the game. We spotted excessive shimmering and flickering on character hair, vegetation and tree leaves; they are shimmering even when standing still. This is the same level of shimmering that we've previously seen in The Witcher 3 Wild Hunt with FSR 2.1. XeSS on the other hand, does not have these shimmering issues at all, but XeSS is suffering from ghosting at medium and far distances. Flying birds have black trails behind them, for example. To be fair, DLSS also has these shimmering problems, but only in motion at extreme angles, and with DLSS you have the ability to minimize these issues by upgrading to the newer DLSS version 2.5.1.
The NVIDIA DLSS Frame Generation is excellent, the overall image quality is quite impressive. Even small flying particle effects, such as different varieties of magic spells, are rendered correctly, during with fast movement. However, there's also a few important issues of note. We spotted excessive shimmering and flickering in motion on tree leaves and vegetation at 1440p and below, but it is less pronounced when compared to the FSR 2.1 shimmering issues. Also, as mentioned in our performance review, you can't enable Frame Generation without enabling DLSS first. The issue is that the developers falsely assumed that enabling DLSS 3 Frame Generation, requires enabling DLSS 2 Upscaling, too. If you want to use Frame Generation with DLAA instead of DLSS: enable DLSS in the menu, then enable Frame Generation and only after that enable DLAA. Many other DLSS Frame Generation games that we've tested had issues with the in-game on-screen UI, which had a very jittery look—the DLSS Frame Generation implementation in Hogwarts Legacy does not have this issue."Itt is a megszokott felállás következett be: DLSS adja a legjobb minőséget a három felskálázis metódus közül. FG is kiválóan működik.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #46169 üzenetére
Ilyen hírek / cikkek kellenének a PH-ra is, mert az elméleti dolgokban az AMD tényleg jobb és a PH főként elméleti dolgokkal van tele. A gyakorlatban viszont többször az NVIDIA a jobb és erről meg nem látunk semmit a PH-n. Csak ezért tűnik úgy, hogy AMD fényezés van itt, mert elméleti dolgokról folynak a diskurzusok Ha lennének a konkrét tesztek, játék elemzések (a lá DigitalFoundry), akkor egyből más lenne a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Raymond #46167 üzenetére
A hozzászólásból nekem az is átjött, hogy az opensource és a jó debugger felesleges, hiszen ugyanúgy maradhatnak bugok. Ezt szerettem volna tisztázni, hogy ez nem így működik.
#46168 PuMbA : A jó debugger az Nv hardvereken is segít jobban futó kódot alkotni... Az open source pedig azért jó, mert kis csúsztatással nem fog a fejlesztő a tudta nélkül pl. világrekorder részletességű betontömböt számolni a VGA-n a feketedoboz middleware-el.
Nv-n nekem amúgy nem volt játékban grafikai bugom, AMD-n is csak az az egy, amit említettem. Viszont az Nv másfélszer akkora méretű drivere volt, hogy sikertelenül installált, és a control centert is sikerült párszor összezavarjam. Az experience-t meg fel sem raktam, nem fogok nekik csinálni accountot is. Ezek meg AMD-n működtek jobban és sokkal kényelmesebben.
#46170 PuMbA: Én a gyakorlatban is a Radeont tartottam meg, nem az RTX-et...
-
Busterftw
veterán
Ezek ugye azok a bizonyos "velemenycikkek".
HSM
A hozzaszolasnak az a lenyege, hogy az AMD elvileg csinalt egy ubertechnika debuggert es profilozot, amivel pikkpakk latnak minden hibat, bugot, bezzeg az Nvidianak ilyen nincs.
A valosag meg amint lathatod az, hogy ennek ellenere a Radeonokon sokkal tobb a hiba es a bug illetve ezek javitasa honapokba telhet.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Busterftw #46172 üzenetére
"az AMD elvileg csinalt egy ubertechnika debuggert es profilozot"
Ami abban segít, hogy jobb kód szülessen, ami utána akármilyen hardveren jobban és problémamentesebben fog futni.
Tehát arról van szó, hogy ez ismét egy olyan AMD fejlesztés, ami összességében minden gamer számára jó.#46173 PuMbA: Ha meggyőzött volna kellően a 3060, akkor adtam volna el a 6800XT-t is, és jött volna helyette egy 3080 vagy 3090. Mondjuk a 3090 helyett már inkább kicsit többért egy 7900XT, azt még lehet idővel meg is lépem.
Persze, vonzó opció lett volna az is, ha az 'olcsó' 3060 a 'szuper' DLSS-el hozza a 6800XT natív RT tempóját, de messze volt a DLSS-es képminőség a számomra elfogadhatótól.[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
Nem csak, hogy jobb kod szulessen:
"elsődlegesen az az előnye, hogy a RenderDoc és a Radeon GPU Profiler együtt fejlődik, és egymáshoz vannak írva. Ilyen formában a fejlesztők számára nagyságrendekkel könnyebb Radeonon fejleszteni, mert van egy debug eszköz, ami tökre jól használható a Radeon profilozójával"
"Tehát ha találsz egy problémát, akkor egy kattintás azt leellenőrizni az AMD profilozójában."Aztan valamiert megis Nvidian fut altalnossagban gyorsabban valami es/vagy kevesebb problemaval. Ha meg hiba van, akkor gyorsabban jon Nvidiatol/fejslztotol megoldas.
-
HSM
félisten
válasz Busterftw #46175 üzenetére
Megint képzavar...
Az, hogy a Radeonon profilozod a kódot, és a Radeonon megtalálod a teljesítmény szempontjából problémás részeket, az utána jó eséllyel Nv-n is jobban futó, problémamentesebb kódot fog adni. Ha ez nem lenne, keresgélhetné a fejlesztő Nv-n vakon, miért fut lassan a kódja...
Ha jól emlékszem, az egyik UE fejlesztő örült nagyon twitteren, hogy egyből találtak a profilozóval egy kódrészletet a motorban, ami feleslegesen zabált erőforrást, és amiről addig senki nem tudott, mert nem volt eszköz, amivel láthatóvá vált volna.
Az, hogy bizonyos játékokkal előfordulnak bugok, az nem ezzel áll összefüggésben.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
De ilyenje az NVIDIA-nak is van: NVIDIA Nsight Graphics Ha legörgetsz, akkor ott van pont egy Unreal Engine-es példa is a Hellblade: Senua's Sacrifice személyében.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
-
-
HSM
félisten
Jogos észrevétel, ez is arra való. Azt most nem tudom neked megmondani pontosan, miért volt megjelenésekor előrébb az AMD-s verzió, ennyire nem ismerem őket behatóan. De vélhetőleg nem véletlen lelkendezett több fejlesztő, hogy végre jobban belelátnak a működésbe.
#46178 Busterftw : Legfrisebb információim szerint Nv-n az RT fut csak lényegesen gyorsabban, RT nélkül pl. a 7900XTX még le is lépi a 4080-at. Ami annyira nem is meglepő, hiszen az Nv a GPU-ba jelentősen több ezt gyorsító részegységet pakolt.
#46180 FLATRONW : A piaci részesedés épp nekik kedvez... Hiszen, ha játékfejlesztő vagy, elsősorban a vásárlóbázisodnak megfelelő gépekkel fogsz tesztelni kiadás előtt, tehát PC-re Nv-n...
-
Busterftw
veterán
16 jatek average-ban kb hibahataron beluli 3-5 fps kulonbseg van.
Azt mar nem emlitem meg, hogy csucsot csuccsal illik osszehasonlitani, ami ugye nem a 4080, hanem a 4090.
Illetve mi ertelme beerni az Nvidiat, ha ilyen orbitalis bugok vannak jatekokban?
Mert ez az user vesz egyet, par jatekban ilyen gany hibak vannak es garantalom neked lecsereli kovetkezore egy Nvidiara. Topikbol van tobb pelda, vagy jatek, vagy driver vagy VR miatt."tehát PC-re Nv-n..."
Erdekes, Abu anno epp azt mondta, hogy kb mindenki Radeonon fejleszt. Illetve RDNA-n, hiszen konzol is kepben van.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Szerintem nem. A konzoloknak is nagy előnyük, hogy egy konfigra megy a fejlesztés.
A fejlesztők letesztelik néhány népszerű összeállításon, hibátlan szoftveres háttér mellett a játékukat.
Viszont jóval nagyobb részük van a hibátlan futtatásban a gyártóknak. Egy stabil drivert kell letenni az asztalra, ami minél kevesebb dologgal akad össze. Itt pedig nagy "hátrány" a nagy piaci részesedés. -
HSM
félisten
válasz Busterftw #46182 üzenetére
"csucsot csuccsal illik osszehasonlitani"
Szerintem azonos árkategóriát van értelme összehasonlítani, márpedig a 7900XTX a RTX4080 árán van, egészen pontosan többnyire picivel alatta. A 4090 lényegesen drágább ezeknél."Illetve mi ertelme beerni az Nvidiat, ha ilyen orbitalis bugok vannak jatekokban?"
Nincsenek orbitális bugok. BFV-ben tapasztaltam a 6800XT-vel azt az RT-s bugot, ami eléggé hasonlónak tűnik ehhez a másikhoz. Tehát igen, van egy vagy két bug, amiről tudunk. Ezen kívül nálam teljesen rendben van a 6800XT."...hogy kb mindenki Radeonon fejleszt."
A kulcsszó: fejleszt. Én tesztelésről beszéltem, ha úgy tetszik QA [link] . -
Raggie
őstag
válasz FLATRONW #46180 üzenetére
A bugok keresése és a tesztelés szempontjából a gyártók felől nézve egyáltalán nem számít a piaci részesedés, csak a VGA modellek száma.
Kb ugyanannyi VGA típus van a két oldalon, tehát ogyanannyi fajta hardveren kell letesztelni a dolgokat. De mivel egy játékban lévő bugot nem feltétlenül gyártói feladat megtalálni és kijavítani ez nem is annyira lényeges szerintem.
A játékfejlesztői oldalról viszont nagyon is számít a piaci részesedés, mert azt szeretnéd, hogy a lehető legtöbb felhasznló jusson lehető legjobb élményhez. Magyarán ha racionálisan szeretnéd elkölteni a tesztelési időt akkor a legnagyobb részedeséssel bíró VGA-któl haladsz a legkisebb részesedéssel bíró VGA-kig. Így tehát favorizálva lesznek az NV kártyák és az azokon előjövő grafikai bugok hamarabb lesznek kijavítva.
Szerntem ez így logikus.Clint Eastwood FTW
-
Petykemano
veterán
BestBuy price cuts (MSRP → new price):
GeForce RTX 3090 Ti: $1999.99 → $879.99
GeForce RTX 3080 Ti: $1199.99 → $719.99
GeForce RTX 3080: $699.99 → $419.99
GeForce RTX 3070: $599.99
GeForce RTX 3060 Ti: $399.99
GeForce RTX 3060: $329.99 → $299.99
[link]Elszigetelt jelenség? Végkiárusítás?
Lehet valami oka a mozgolódásnak?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
huskydog17
addikt
válasz Petykemano #46187 üzenetére
Mindegyik elfogyott, ami nem is csoda, ezek elég brutális akciók, főleg a 420 dolláros 3080-as iszonyat jó vétel, így nem csoda, hogy mindet elvitték pár óra alatt. Amúgy szerintem egyéni raktársöprés, ahogy a videocardz is írja:
"However, this is a good sign that even NVIDIA premium retail partners are now expecting to upgrade their inventory to next-gen series, which are hopefully coming in the following weeks."Kár, hogy itthon ilyen akciókat nem nagyon látni. 420 dolcsiért én is gondolkodás nélkül beruháznék egy 3080-ra.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #46188 üzenetére
A 420$-os RTX3080 azért durván jó vétel!
Azért végigondolva vicces így a product stack, RTX3060Ti-399$, RTX3060Ti+20$=RTX3080, RTX3080+180$=RTX3070. -
Pug
veterán
válasz Petykemano #46187 üzenetére
Kérdéses, hogy a valóságban hány darab volt elérhető ezeken az árakon
-
Petykemano
veterán
Normál körülmények között nem szoktam az ilyeneket felkapni. És nem is célom kereszteshadjáratot űzni.
Csak volt jómúltkorjában ez a téma az AMD találgatósban lényegében arról, hogy miért őrződik meg az emlékekben jobban az AMD hibái és miért felejtődnek el az Nvidiáé és hogy ezzel összefüggésben vajon igaz vagy hamis percepció-e az, hogy az Nvidia drivere jobb és/vagy kevesebbszer tartalmaz hibát, mint az AMD? Pontosabban megfogalmazva, hogy tartalmaz-e az AMD driver annyival több mennyiségű, minőségű hibát vagy annyival gyakrabban, hogy az indokolja a piaci részesedést közötti hibát. [link]
Azóta már azt is megállapítottam, hogy természetesen az AMD találgatósba be lett doba lelkes, de elégedetetlen AMD rajongók által, hogy nem jött két hónapja driver, meg hogy elhasal az AMD a varázslós játékban RT alatt és szörnyű.
De érdekes módon az Nvidia találgatósban még egyetlen lelkes, de elégedetlen Nvidia rajongó sem hőbörgött azon, hogy az felhasználói élményét rontotta az Nvidia bughalmaz drivere discord használat közben.
az RDNA2 driverfrissítés megérkezését követően felmerült problémák kapcsán Ismét fellángolt a vita. Mivel nekem szembejött ez, fenti téma köré mementóként álljon itt ez a két gyűjtés:
[link]Ide idézném Fless szavait is:
"Amíg egy kicsit is tájékozottabb OEM menedzser az AMD drivergondjai miatt síró emberkéket lát..."Nem végeztem számossági összehasonlítást, hogy vajon AMD driver probléma miatt síró emberek a redditen, vagy az Nvidia drivergondok miatt az Nvidia fórumán síró emberek lehetnek-e többen.
Lehetséges volna, hogy a Geforce Experience regisztrációhoz kötött használata valójában intelligens damage control mechanizmus, amivel az NVidia betereli a saját fórumába a panaszokat ahelyett, hogy azt szétkürtölnék a redditre?Mivel azt nem is merném feltételezni, hogy esetleg az Nvidia irányában elkötelezettek járnának sírni a redditre az AMD driverproblémái miatt, ezért feltételezem az AMD-nek nincs ilyen fóruma, ahol a problémákat lehetne jelenteni/megosztani a közösséggel?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
válasz Petykemano #46191 üzenetére
Discord frissites okozta a problemat egyes Nvidia kartyakon, miert lenne ez az Nvidia sara?
Konkretan 31-en erkeztek a hirek a problemarol, az Nvidia ra 3 napra lekommunikalta hogy kesz a fix, toltheto.Amugy en par eve Excelbe szedtem egyik ev Nvidia/AMD driver megjeleneseit, kijavitott hibak szamat es a "known issues" reszt. (jatek profilokat nem szamolva)
AMD-nel ha nem dupla annyi volt az entry, de sokkal tobb.[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
-
addikt
válasz Petykemano #46187 üzenetére
Inkább marketingfogás ez...
Több helyen is írják ,hogy ezeket az állítólagos készleteket egyébként senki nem látta.
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #46191 üzenetére
"De érdekes módon az Nvidia találgatósban még egyetlen lelkes, de elégedetlen Nvidia rajongó sem hőbörgött azon, hogy az felhasználói élményét rontotta az Nvidia bughalmaz drivere discord használat közben."
Gondolom azert mert eszre se vettek. Annyi torrent hogy a VRAM a Cuda P2 State orajeleken ment ami par szazalek nominalis csokkentes es a jatekombal a teljesitmenyben nem veszed eszre csak ha benchmark szamokat hasonlitasz ossze.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
válasz Busterftw #46192 üzenetére
> miert lenne ez az Nvidia sara?
Ha Nvidia kártyával tapasztalunk valamilyen problémát, az a MS hibája, az api hibája, az optimalizálatlan szoftver hibája, a third party szoftver hibája.
Ha AMD kártyával tapasztalunk valamilyen problémát az az AMD driver hibája.> AMD-nel ha nem dupla annyi volt az entry, de sokkal tobb.
Én nem állítottam, hogy melyik cégnél van több vagy kevesebb.
Még csak azt sem, hogy mondanám, hogy a hibák mennyiségének 20-30-50%-kal magasabb mennyisége ne jelenthetne ez ennél lényegesen nagyobb eltérést a vásárlási hajlandóságban.Csak azt a kérdést feszegetem, hogy miért van az, hogy az emlékezetben az marad meg, hogy az Nvidia hibátlan, az AMD driver meg bughalmaz?
És hogy vajon ennek oka lehet-e az, hogy például az AMD találgatósba, vagy a redditre mindig eltalál valaki valami AMD-vel összefüggő problémáról hangoskodni, az NVidia találgatósba meg nem.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #46196 üzenetére
"Ha AMD kártyával tapasztalunk valamilyen problémát az az AMD driver hibája."
Van egy önbeteljesítő jóslat jellege szerintem a dolognak. De ezt én is megfigyeltem.
Többször találkoztam olyannal, hogy pl. büszke, de vélhetőeg instabil CPU tuning/undervolt után az illető megjelent az AMD VGA topikban, hogy összedőlt a drivert, meg fekete kép, stb, szinte evidenciának véve, hogy a driverrel van a baj... Nv-nél pont fordítva van, ha a driver beteg, akkor is másban keresik a hibát.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Returnal PC Teszt - ComputerBase
Meglepően gyors lett a játék, szokatlanul magas a sebesség, de az egészet beárnyékolja a szokásos UE4 stutterfest.
Itt legalább normális VRAM használatot láthatunk. 8 GB VRAM még 1440p-hez is elegendő. 4K+RT kombóhoz pedig 12 GB elegendő.
1080p+RT kombóhoz egy RTX 3060Ti is elegendő a stabil 60 fps-hez.
Ebben a játékban az RT-nek viszont semmi értelme, mert semmit nem tesz hozzá a látványhoz (mert a játék alapból nagyon sötét), cserébe eszi a teljesítményt. Néhány tócsánál az RT Reflection ad különbséget, de a CB ez is ritkán fordul elő, az RT árnyékoknak pedig abszolút semmi értelme, az csak egy checklist feature. A lényeg, hogy ebben a játékban a játékos semmit nem veszít ha kikapcsolja az RT-t (pontosabban nem kapcsolja be).
A grafikon majd bővülni fog, mert nem volt még elég idő minden VGA-t letesztelni, de úgy tűnik, hogy egy sima RTX 3060-as is bőven elegendő lesz 1080p-re a stabil 60 fps-hez (RT nélkül talán még egy 2060-as is).
Nem értem, hogy egy ilyen nagy címeknél, ami mögött rengeteg pénz van, miért kell erőltetni még mindig ezt a hulladék UE4-et, amikor már köztudott évek óta, hogy súlyos gondok vannak vele és évek óta szenvednek emiatt a PC játékosok.
Egy másik szögből nézve a kérdést: ha már mindenképp UE4-en történik a fejlesztés, a készítők egész biztosan tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy mekkora rakás fos a motor frame pacing szempontból és mégse tesznek ellene semmit, kiadják ilyen katasztrofális frame pacing-gel aztán majd release után talán megpróbálnak csinálni vele valamit, ha elég nagy backlash-t kap a játék. Miért kell ezt, miért nem lehet rögtön release-re rendbe tenni a frame pacing-et, miért kell szándékosan szopatni a PC playereket? Látjuk rengeteg játéknál, hogy ez szimplán hanyagság, sok olyan játék van, ami így jött ki és néhány nap alatt a készítők belepatcheltek egy shader precompilation-t, ami az akadások nagy részét megszünteti.
Egyszerűen számomra teljesen érthetetlen, hogy miért nem képesek release-re a játékba rakni akár opcionálisan egy shader precompilation-t. Rengeteg problémát megoldana, valamiért mégis megvárják, hogy lesz-e anyázás. Ezen felül az, hogy egy eddig PS5 exkluzív címnél sem foglalkoznak vele, ahol van pénz bőven, finoman fogalmazva nagyon gáz.
Itt most ennyire trágya az UE4, hogy ezt nehéz megtenni vagy egyszerűen az UE4-et alkalmazó játékfejlesztők többsége leszarom hozzáállása okozza a gondot? Másképpen fogalmazva a kérdést: technikai akadálya van vagy emberi hanyagság? Ha technikai akadálya van, mitől lehet az, hogy számos UE4 játéknál néhány nap alatt rendbe tudták tenni az akadásokat (pl. Callisto Protocoll)?
Szerintem pont erről az igencsak súlyos problémáról lenne jó valamilyen cikk itt PH-n, hogy ezt hogyan lehetne végleg felszámolni és mi az oka.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Petykemano
veterán
válasz Raymond #46195 üzenetére
> Gondolom azert mert eszre se vettek.
Micsoda szerencse!
Gondolom, az AMD találgatósba meg azért került be hírértékkel a driverfrissítés hiánya, mert valakinek már elvonási tünetei voltak már a friss driver hiányától.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #46199 üzenetére
Ez nem szerencse kerdese. Szerintem Kezd azzal hogy lenyugszol egy picit, megnezed mi is az a Cuda P2 State hogy milyen hatasa van milyen orajelekre aztan ha meg van kedved akkor elmondhatod itt hogyan veszi valaki eszre normalis hasznalat mellett.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Proxmox VE
- További aktív témák...
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Apple 96W USB-C hálózati adapter / töltő
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen