Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Végre befutott Xbox-ra is az Octopath Traveler II
gp Ezzel együtt a PlayStation tulajok megkapták a sorozat első részét.
-
Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
ph Az új fejlesztésű dizájn teljesen a TSMC-re épít, és a mobilgépeket célozza meg.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
2006-os Chevrolet Aveo Sedanban szeretném cserélni a gyári veszedelmesen gagyi hangszórókat. A terv az lenne, hogy elöl - hátul JBL Stage 3 koax hangszórókat szereltetek be, amik rá vannak kötve a fejegységre (Pioneer MVH S320BT), mélynyomóból meg egy aktív laposat ülés alá. Ez az összeállítás így helyes? Igazából néztem erősítőket is meg passzív ládákat, de úgy drágábban jönne ki, mint egy aktív lapos mélynyomó, nekem meg számít a hely. Ha mégis a csomagartóban lenne a mélynyomó, a mély hangokat tudja befolyásolni az, hogy el van különítve teljesen a csomagtér az utastértől a sedan kivitel miatt? -
Marchello19
tag
válasz bghistvan #75963 üzenetére
Nálam ugyan ez a szitu, gyári szar hangszórókat fogom kicserélni Chevrolet Aveo sedanban. A levágás annyit jelent, hogy pl. 80Hz felett nem szólal meg a hangszóró, tehát csak mélyeket fog kiadni. Ez ugyan így mehet magasakra is, például magas hangszórónál levágom a 300Hz alatti frekvenciát, úgyse arra van kitalálva a hangszóró. Normális fejegységek tudják ezt a funkciót, bár fejről hajtva nem lesz kimaxolva a hangszórók teljesítménye, hangzásuk se lesz olyan jó. Erősítő mindenképp megéri, ha jó minőséget szeretnél.
Én ezt raktam össze magamnak 1 hétnyi utánanézés (kb 100 weboldal és 5000 videó után), hogy mi lenne a legjobb setup ár/érték arányban:
Alpine S-S40 10cm előre (45W RMS)
Alpine S-S50 13cm hátra (55W RMS)
Mac Audio Edition S Four erősítő (55W RMS 4 ohmon csatornánként)Ezek a hangszórók nem tudnak brutális basszust, (részben a méret miatt is, én meg akarom hagyni a gyári kinézetet), viszont én később tervezek majd aktív mélyládát az autóba.
-
Marchello19
tag
válasz Satyricon #75972 üzenetére
Csak egy tipp, nem tuti: nézd meg valamilyen gyári pdf-en, hogy melyik a rem kábel az eredeti csatlakozón, és hogy az csatlakozik-e az isonál valamihez. Lehetséges, hogy össze kell kötnöd a gyári rem kábelt az új fejegységed rem kábelével külön, hogy adjon bekapcsolás jelet az erősítőnek.
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni erősítő beállításban.
Kicker KSS-6704 komponens szett kerül be az autóba egy Focal AP-4340 erősítővel. A hangszórók 4 ohmosak, 125W rms terhelhetőségűek, az erősítőre hídban szeretném kötni őket (hídban 2x 190W rms a focal). LPF-t és HPF-t nem fogok használni, mivel nem lesz mélyláda a kocsiban, csak az első komponens szett a hozzá kapott passzív hangváltóval szerelve.
A kérdésem az lenne, hogy az erősítőn mi alapján, hogyan állítsam be a gain levelt? Mivel nem igazán üvölt nálam a zene, úgy kalkuláltam, hogy 100W-on elég lenne hajtani a hangszórókat, és akkor az erősítő is kellemesebben érzi majd magát.Előre is köszönöm szépen!
-
Marchello19
tag
Igen, RCA-ról kapja a jelet. A filtereket az erősítőn nem tudom használni, mert eltérőek az 1-2 és 3-4 csatorna skálái, és amúgy is 60 és 100Hz a legalacsonyabb beállítható érték, a mélyközepek pedig 35Hz-től szólnak. Viszont majd megnézem a fejegységen, mert ott is lehet vágni a frekvenciát (pioneer mvh s320bt), és akkor 35 alatt / telefonos app segítségével levágom a frekit.
A 75% hangerőn beállítás nekem ideális lenne, mert ennyin szoktam hallgatni maximum, felette már zavaróan hangos. -
Marchello19
tag
Sziasztok! Újabb javaslatot szeretnék kérni, most hangszóró kábelezésben.
Házilag nem sikerült bekötni a hangváltót az ajtóba, mert nem tudom kiszedni a kábel átvezetésnél a csatlakozót, belülről teljesen hozzáférhetetlen... Jelenleg úgy oldottam meg, hogy a gyári kábeleket kötöttem rá a hangszórókra (kicker kss 6704). Mivel már rámsötétedett, holnap folytatnám a bekötést: Fejegységnél levágnám a két hangszóró kábeleit, az rámegy a hangváltóra, az pedig az újonnan bekötött 2.5mm² keresztmetszetű kábeleken hátra az erősítőbe. 2006-os Chevrolet Aveo sedanról van szó.Tákolmánynak érzem ezt a módszert, elég vékonyka a gyári kábelezés. Vigyem el mesteremberhez aki behúzza nekem rendesen, vagy nem befolyásolja a teljesítményt a jelenlegi módszer?
-
Marchello19
tag
válasz Ear001 #76025 üzenetére
Lehet hülyén fogalmaztam, de így lenne a bekötés, ahogyan te mondod. A fejnél levágott kábelnek nem a fej felőli oldalát, hanem a hangszóróból jövő részét kötném a hangváltóra.
Lényeg a lényeg, van kb. fél méter használva a gyári hangszóró kábelből, jó így, vagy érdemes cserélni újra?
-
Marchello19
tag
Ebben a modellben gyárilag nincs magas hangszóró, csak az ajtóban a mélyközepek. :/ Utólag fúrtam lyukakat az A oszlopokon, oda lettek beszerelve az új magasak.
Végül úgy csináltam meg, hogy a keresztváltókat fel tudtam ragasztani a műszerfal alatt lapos felületekre, úgyhogy rá lett toldva a mélyközép kimenetére a gyári kábel (ami megy ugye az ajtókba), az új magasak meg rendeltetés szerint lettek rákötve a hangváltókra (egy hpf-et is sikerült állítani a fejegységen 31hz-től). Minden jó, már csak normális testelési pontot kell csinálni a csomagtérben, mert halk generátorzaj van.
Bár ezt nem egészen értem, ez a zaj akkor is jelen van rossz testelésnél, ha ki van kapcsolva a fej, nem megy semmi hang a hifire? Mert jelenleg akkor is lehet hallani (motor pörgetésével arányosan erősödik), ha nem megy semmi, offon van a fejegység.[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Na végül ma sikerült jobban utánajárni a dolgoknak: ez a hang a motortérből szűrődik át, lekötöttem az erősítőt és úgy is jelen van még.
Multiméterrel beállítottam rendesen az erősítőt 80W teljesítményre, így már előjön a sípoló hang a hangszórókból 0 hangerőnél, ergo még mindig rossz a földpont (hajtottunk menetet a lemezbe a csomagtartóban, de ezek szerint alapból nem megfelelő az az elem). A kábeleket kizárnám ebből, mert tényleg 0 komfort elektronika van az autóban, ami bezavarhatna és külön oldalt van vezetve a táp.
Következő megálló egy szerviz lesz, mert már a hajamat tépem. Aztán ha egy biztosan jó földponttal is súgás van, akkor berakok egy új rca kábelt. -
Marchello19
tag
Sziasztok!
Ha nincs bass level potméterrel ellátott mélyláda erősítőm, hogyan tudnám megoldani a basszusvezérlést? Vannak olyan zenéim, ahol még adnék rá, vagy csökkenteném. Láttam ilyen potmétereket, amiket az RCA kábelre kell rádugni, mennyire hatásosak ezek? -
Marchello19
tag
válasz Ear001 #76045 üzenetére
Értem, akkor az erősítőn feljebb rakom, és a fejen pedig leveszem, ha kell. Van speaker level beállítás a fejegységemen, csak ugye kicsit macera mindig kikeresni a beállítást menet közben. Akkor végülis ezt a speaker level beállítást ki tudom váltani egy RCA-ra köthető potival, nem?
-
Marchello19
tag
válasz maximuss #76091 üzenetére
Én az ahifi-ről rendeltem nemrég SGM beta 1 lapokat, ami akkor még 2300/lap árban volt, illetve ACV szivacsgyűrűket a hangszórókhoz. Tapasztalat alapján bitumenlapból 2mm-esnél vastagabbat nem érdemes ajtóba, mert vettem 4mm-es ground zerot is, de azt baltával kell vágni, elég merev, inkább mélyláda köré érdemes rakni.
Nem mondanám hű de durva minőségnek ezt az SGM-et, de összehasonlítottam a szigetelés nélküli jobb oldali ajtóval, és érezhetően javított rajta. Mondjuk az én kocsimban (2006-os Chevrolet Aveo T250 sedan) elég szarok a burkolatok minősége, szóval még mindig van 3-4 olyan zeném, amik hallgathatatlanok, úgy zúgatják az ajtókat valahol 150Hz környékén. Szóval nekem még kelleni fog hangelnyelő habszivacs is, de egyelőre van másik 3 órányi zene, amik meg tök jól szólnak.
Összesítve, árban nekem megérte, mert kb 2 lapból megvolt 1 ajtó, és jobb lett. -
Marchello19
tag
Minden kimeneten más beállításokat kapsz, például ha a mélyláda RCA van bekötve, akkor tudod ki-be kapcsolni azt a kimenetet (a mélynyomódat), phase-t állítani, vagyis arra a csatlakozóra mélynyomó beállításokat kapsz a fejegységen. Rear kimeneten hátsó hangszórós beállításokat fogsz kapni. Szóval a mélynyomót hajtó csatornát a subwoofer outputra kösd rá.
-
Marchello19
tag
Nekem egy MVH-S320BT van. A BT pillanatokon belül csatlakozik automatikusan. Kapsz mellé mikrofont is, ismerősöktől visszakérdezve tökéletesen lehet hallani (mikrofont a napellenzőre raktam fel), én is jól hallom őket. Ami még tök jó cucc, hogy lehet létrehozni 6 gyorsgombot a telefonkönyvhöz, nyomsz 2 gombot és már hívod is az előre beállított telószámot.
A fej erősítője is jó, próbáltam gyári hangszórókon. Van RCA output is ha később lenne upgrade.
Egyedül ami nagyon idegesítő, hogy lehetetlen az iPhone 11-emen / több más iPhone-on a Smart Sync appal összepárosítani, pedig ott elvileg lenne grafikus EQ is, meg még pár dologgal lehetne babrálni. -
Marchello19
tag
válasz SoulReaver #76177 üzenetére
Valóban elég kevésnek tűnik ez a pár óra, amit a mester rá fog szánni, de reméljük a legjobbakat. Első beszerelésemet végeztem el a kocsin nemrég (első szett, erősítő, mélyláda), 2 nap volt. Ha úgy veszem, hogy mindent tudok és tudatosan haladok a beszerelés lépéseiben, azonnal minden úgy sikerül, ahogyan akarom, úgy se jönne ki 1 napnál kevesebbre. És szerintem mindannyian egyetértünk, hogy a kapkodásból sosem lesz igényes produktum.
Mindig rá lehet futni szopóágakra, például én se voltam képes kibányászni az ajtók kábeleinek a csatlakozóját a karosszériából, annyira hozzáférhetetlen helyen van. Úgyhogy maradt a forrasztás a gyári cérna kábelekre. De legalább én tudom róla, hogy fos, viszont ha egy szaki is belefut ebbe a problémába és lustaságból ugyan így forrasztgat, akkor azt az ügyfél (és a hangszóró) bánja. -
Marchello19
tag
válasz bghistvan #76193 üzenetére
Pioneer applikációja egy nagy nulla, iPhone-nal nem is tudtam sehogy se összekapcsolni (kommentek 90%-a is erről szól az app store-ban az alkalmazás alatt), ahol elvileg működhetne a grafikus EQ (igaz az enyém S320BT, de sok különbség biztos nincs az általad linkelthez képest). Ezt leszámítva lehet állítani Dinamikus basszust Low és High között, meg még pár alap hangbeállítás.
Az a Nakamichi nekem is nagyon tetszik. Ha leváltom a jelenlegit akkor tuti, hogy ilyet rakok a helyére. -
Marchello19
tag
válasz szbalogh #76235 üzenetére
Pattintsd le a két A oszlop műanyagot, hogy hol lehetne vágni rá lyukakat (körkivágóval 2 perc alatt megvagy vele), belül hol vannak a patentek. Remélhetőleg pont van olyan rész rajta, ahol kívül viszonylag sík, belül pedig elfér a hangszóró kis rögzítő bizbasza, és nem ütközöl patentekbe.
Tényleg pikk-pakk megvan, szépen körbemaszkolod és a hangszóró menetével megfelelő méretű kört vágsz ki. Rendes komponens szettekben adnak ezer féle plusz alátétet / rögzítőket a hangszórók mellé, hogy a kocsidban rendesen fel tudd szerelni.
Nekem így sikerült pár hónapja:
-
Marchello19
tag
Így hirtelen úgy tűnik, hogy jól van fent, máshogy nem tudná felrakni. (a nagy lyukak be vannak mélyítve, hogy fel lehessen csavarozni a keretet az ajtóra a hangszórók alatt).
#76307
Ez az a beépítő keret, amit a hangszórókhoz kaptál? Lehet, hogy jobban járnál egy autóspecifikus MDF kiemelővel, amin te tudod meghatározni a hangszóró felfogatások helyét. Csak ott érdemes előfúrni a lyukat a kereten, mert ha kapásból küldöd bele a csavart, széttépi (aztán lehet, hogy csak az enyém volt ótvar minőségű ).[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Be szeretnék pakolni egy mono erősítőt a mélyládámnak (30cm-es Kicker), mert a korábbi felállás szerint nem volt mélyláda a kocsiban, és úgy jól elment az első Kicker KSS-6704 szett hídban a Focal AP-4340 erősítőmről. Viszont így, hogy átkötöttem normál módra az első szettemet az 1-2 csatornára és a ládát a 3-4-re hídban, kevésnek érzem az első szettet. A basszus vezérlés lehetősége is hiányzik, szóval mindenképp olyan erősítőt raknék be, amire rá lehet kötni gyári remote bass vezérlőt.
A kérdésem az lenne, hogy a kibővített szettnek elég még a gyári felállás? Generátor 85A töltőáramú, akksi egy Rocket 66Ah-s 710A indítóárammal.
Mélyládáról nincs sok infóm, egyik ismerősöm évekig lábtartóként használta sufniban. Kutatásaim szerint 300/600W 4ohm-on.
-
Marchello19
tag
Köszi szépen, akkor ezek közül választok majd erősítőt.
Aktív első szettnél működhet az a felállás, hogy a fejen beállítom a LPF-t, a focalon pedig a HPF-t (mert ugyebár nincs rajta band-bass filter) a mélyközepeknek?
Magasnak ugyan úgy erősítőn állítanám be, a mélyláda erősítő pedig kapná az RCA jelet a focalom kimenetéről.
Első szetthez most nem szeretnék másik erősítőt venni, szóval ha így nem érdemes kontárkodni, akkor egyelőre hagyom hidalva a gyári passzív hangváltókon. -
Marchello19
tag
Pioneer MVH S320-BT fejem van, kimenetenként tudom rajta állítani a vágási frekvenciát, külön a db / oktávot is. Előre beállított értékek közül lehet válogatni, szóval ha lesz időm még ma megvizsgálom.
Viszont akkor így, hogy a közepekről levágom a szub frekvenciáit az erősítőn, a kimeneten ugyan úgy a vágatlan jel jön ki? Ez azért kellene nekem, mert csak 2 pár rca kimenete van a fejegységnek, a monoblokkhoz nem tudok full különállót bekötni.
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Rendben, köszönöm a segítséget! A napokban megrendelem a monoblokkot, az Audio System mellett döntöttem. Ha megérkezik, akkor egyben elvégzem az egész procedúrát.
Egyébként, megnéztem a fejegységen a beállításokat, hát nem voltam elragadtatva. HPF / LPF legmagasabb állítható frekvenciája 250Hz. -
Marchello19
tag
Sziasztok!
Azzal a problémával küzdök, hogy generátorzaj hallatszódik az anyós lábtérből. Nem a hangszórókból, hanem a motortér felől. Még amikor elsőnek csináltuk a földelési pontot, célszerszámmal raktunk menetet a lemezbe, csak a menet pereme meggörbült, és nem volt tökéletes a kontakt. Azóta megszoktam, meg annyira nem is volt erre időm. Tegnap viszont kitapétáztam rezgéscsillapítóval a csomagtartó alját, úgyhogy két legyet egy csapásra, újracsináltam a földpontot a csomagtér aljában önfúró csavarral. Minden lecsiszolva fullosan, meg se tudom mozdítani a kábelt az alátét alatt, szóval ez már tutira jó. Ettől kicsit enyhült a dolog, de még mindig hallani a süvítést nagyobb fordulaton.
Egy Renegade Ren20 kábelkészlet van beépítve, 5m a +12V és 80cm a földkábel.
Előfordulhat, hogy pont az a lemezrész nagyobb ellenállással rendelkezik az akksi földponthoz képest, mint más karosszériaelemek? Ezt nem tudtam megmérni, mert nincs elég hosszú mérőzsinórom multiméterhez.
2500-as fordulatig nem olyan számottevő, kb. elnyomja a zene normál hangerőn, viszont azért ha pörög a motor / autópályán nagyobb fordulaton már zavaró.
Gondoltam meghallgatom a ti véleményeteket a dologról, mielőtt szitát csinálnék a karosszériából a megfelelő hely felfedezéséhez.
-
Marchello19
tag
Na így durván 2 hét után sikerült beépíteni a cuccokat (Az Audio System erő is késett kicsit, plusz még vettem tápelosztókat), érezhető a különbség.
Mély frekik sokkal jobban kijönnek, nem rezeg tőle alattam az egész autó. A tartozék basszusvezérlő poti is atomcsászár cucc.
A földpontos problémát még nem tudtam folytatni a javaslatod szerint (hogy kössem rá külső kábellel az akksi negatívjára az erősítőt). Annyival jutottam előrébb, hogy kikötött rendszerrel kellett elmennem valahova, és így is megy ez a halk forgás hang.
Olyan hangja van, mintha egy elkopott csapágy / kenés nélkül pörögne valami. Lehet, hogy ennyit számít az, hogy ki lett szúrva egy gumi tömítő bizbasz, ahol átjut a 12V kábel a motortérbe?
Az a baj, hogy nincs ilyen hosszú tápkábelem, venni meg csak erre a célra nem szeretnék. Persze ha jó a vékony hangszóró kábel is erre a célra, akkor arra beruházok.
Szerintem az lesz, hogyha majd viszem az autót nagygenerálra, akkor erre külön ránézetek a szervizben. -
Marchello19
tag
Sziasztok!
Mostanában láttam pár egyedi ajtókárpit megoldást, amivel ugyebár nagyobb beépítési mélységű hangszórókat lehet beszerelni.
Abban szeretnék tőletek segítséget kérni, hogy ez a módosítást abban az esetben is érdemes elvégezni, ha szarabb minőségű beltere van a kocsinak? 2006-os Chevrolet Aveo T250 szedánom van, és hát elég rotty műanyagból van az egész.
2 csavar fogja a kapaszkodónál, többi mind patent.Természetesen ki van szigetelve, csak maga az anyag keménysége miatt vannak kétségeim, mert így is pl. bizonyos hangerő felett dübög ezerrel - gondolom azért, mert a 10cm átmérőjű perforáció kicsi a 16,5cm-es hangszórónak, és visszaverődik a hang.
Az elképzelésem az lenne, hogy a piros vonalon belüli, úgymond hangszórónak elkülönített részt az ülés irányába kiforgatni (másképp nekiütközne a műszerfalnak).
-
Marchello19
tag
Teljes mértékben ezt nem tudom megcsinálni, mert pont ott van a hangszóró felfogatás a lemezen, hogy egy 10cm-es szépen elférjen, viszont a 16,5 centiset nem tudom annyira alápakolni, mert van egy görbület a kárpitban, amiben elakad.
Most is mdf kiemelővel van bent, szivacsgyűrűvel - ez hozzá is simul a döntött részhez.
szerk: Most még az jutott eszembe, hogy plusz szivacsgyűrűvel kipótolom azt a részt, ahova még fér.
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Valakinek van esetleg tapasztalata Kicker KSS és CSC szériával, mennyiben különböznek egymástól?Első szettnek van bent nekem egy KSS 16,5cm-es komponens szett, viszont ezek slim kivitelűek és hát nincs túl sok kick-bass. Azt tervezem, hogy kalaptartóba (szedánról van szó, tehát van mire támaszkodniuk) raknék be CSC nagyoválokat, hogy ne csak a mélynyomó adjon jobb basszust - a hátul ülőknek kevés a közép-magas és ehhez képest túl sok mélyet kapnak a csomagtér felől (terveim szerint viszont így a vágást lentebb tehetném a mélynyomón).
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Első hangszórók ugye egy KSS-6704 komponens szett, ez egy Focal AP-4340-ről van hajtva. A mélynyomó egy 30cm-es Kicker 300/600W 4Ohm, gyári reflex ládában. Ez egy Audio System Carbon 500.1D-ről megy.
A fejegységen van beállítva az első szettre egy 80Hz 12db/oktáv HPF, a mélynyomóra pedig ugyan így 80Hz 12db/oktáv LPF. A Focalon ki is van kapcsolva a vágás, a mono erősítőn viszont ezt nem lehet, így az 150Hz-re van állítva. Phase 0, subsonic filter 30Hz-en van, illetve a bass boost +6db-re van állítva. Próbáltam azt, hogy leveszem 0-ra a bass boostot - így hátul elfogadhatóbb a helyzet, viszont elől kevésnek érzem. -
Marchello19
tag
Minden normál polaritással van bekötve, nincs fordított bekötésem.
A szubot elég sokszor kezdtem el felkutatni, de valahogy sosem (ahogy most se) sikerült semmi érdemleges információt találnom róla, egyébként egy régi Comp-C.Bár amúgy meglehet, hogy már alapból szar, mert elég régi - amit eddig is tudtam, de most egy fórumot olvasva már 2012-ben is réginek írják (ott is éppen ki akarták deríteni, hogy mi lehet ez). Én pár hónapja használom, előtte évekig lábtartóként funkcionált egy ismerősömnél.
A napokban amikor lesz rá időm próbálkozom majd a beállításokkal azok alapján, amiket írtál. -
Marchello19
tag
Na még tegnap állítgattam a vágásokat: végleges beállítás 100/60 mindkettő 18db/oktávon, valóban jobb lett.
A magasat jelen pillanatban nem tudom fordítva kötni, mert keresztváltóról megy a mélyközéppel együtt - na de majd egyszer, ha aktívra kötöm (csak még a kábelezést ki kell sakkoznom, mert így is alig megy vissza a küszöb borítása).
Szubból viszont lehet, hogy valamikor beújítanék, ha egy zárt ládával könnyebb az ember dolga. Ezekről a dupla slim kivitelű ládákról mi a véleményed, van értelme ennyi pénzért? Ha vennék egy újat, ragaszkodnék a márkához. -
-
Marchello19
tag
Követem ezt a kérdést, mert üvöltetve nekem is recseg / dübög a mélyközép, ha alacsonyabban van vágva. Természetesen azonnal letekertem a hangerőt a drága pénzek megóvása érdekében. Kicker KSS-6704 szett, ajtótól a középkonzolig gyári cérna kábel (ennek a cseréjén már dolgozok), erősítőbe pedig 1,5-essel megy.
Vagy talán elérkeztem a hangszóró képességeinek a végéhez?[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Igen, még valamikor régebben beszéltünk aktív bekötésről - most visszakerestem és lementettem, aszerint fogom megcsinálni. Viszont mindenek előtt ki akarom cseréltetni a gyári kábeleket az ajtó csatlakozójában nagyobb keresztmetszetűre, hogy kizárjam a hibalehetőségek közül, ha bármi adódna (viszont elfogadok javaslatot, ha szerinted erre felesleges időt és pénzt szánni).
Arról viszont nem találtam megbízható infót sehol, hogy végigvezethetem-e a hangszóró kábeleket az erősítő tápkábele mellett? Vagy azt írják külföldi fórumokon, hogy az alacsony fesz miatt nincs interferencia, vagy azt, hogy hú ezt nem szabad, mert sz@r lesz a hang tőle. Ez csak azért lényeges nekem, mert az anyós oldalon van még hely kábeleknek, a bal küszöb alatt viszont dugig van, nem tudok még 2 pár kábelt betuszkolni.
A preout feszültség eltérés miben mutatkozik meg (mármint mit tapasztalnék, ha vennék egy ilyen, általad javasolt fejet)?
-
Marchello19
tag
Hali!
Hatchback Kalosban van egy régebbi Hertz DSK komponens szett elől, hátul a márkában azonos családból származó kisovál (pontosan nem tudom, mert nem szereltem szét mindent, csak a hibás résznél kutakodtam).
A hiba az, hogy a bal ajtóban vagy szólnak a hangszórók - vagy nem, teljesen rendszertelen. Eddig mindig a magas hangszóró némult el ( pár másodperces recsegős - haldoklós átmenet, aztán viszlát), de van, hogy megyek egy kört az autóval és minden fasza (elég ritka eset).
Ma délelőtt szétkaptam az ajtót, de a kötéseknél nem láttam semmi rendelleneset (arra gyanakodtam, hogy kókány józsi csinálta még anno ezer éve, és valahol elveszett a kontakt). Azóta amúgy a mélyközép se megy.A fejegységet kizárnám a dologból, mert azt nemrég cseréltem ki, és az előzővel is rossz volt. Bejött volna a lottó, és egyszerre halt meg mindkét hangszóró? Azt nem tudom, hogy a por - kosz mennyire befolyásolja az élettartamot, csak mert iszonyat nagy retek van a mélyközépen is telibe mindenhol, magason is a rács alatt vagy egy centi por állt.
Ja még annyi, hogy ugye ez olyan szett, aminek nem 1db hangváltója van oldalanként, hanem hangszórónként van egy doboz.
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Gyári ugye koax, tehát 1 hangszórónak elegendő kábel van gyárilag, erre pedig rá van kötve párhuzamosan a magas és a mélyközép ( külön van 1-1 hangváltó). Más szerszám
nem volt nálam, hogy átalakítsam, viszont így nincs is használva holnapig (nem nálam van az autó), nem akarom károsítani a fejegységet…[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Igen, ez a rendszer specifikusan olyan autóba való, amelyben gyárilag van tweeter és mélyközép (ez nem olyan autó).
Ma lesz alkalmam megint babrálni vele, mindenesetre mindkét oldalt átkötöm sorba, legalább a fej ne murdáljon meg, ha eddig életben maradt…
Illetve még a hibás oldalra beteszek egy működő koaxot, hogy kiderüljön, pontosan mi nem működik. -
Marchello19
tag
válasz kory24 #76871 üzenetére
Maximum akkor lehet rosszabb a minőség, ha maga az adapter gagyi. Bár ez elvileg 5.0-át tud, nem lehet rossz. Spotify / mp3 - nincs sok különbség, Spotyn ugyan úgy tömörítve vannak a zenék. Ilyen téren a flac formátumú zenék tudnak előrelépést adni (de ahhoz meg ugye kell egy olyan rendszer, amin hallod is azt a plusz részletezést és képes is a formátum olvasására). De persze a fejcsere is adhat minőségbeli előrelépést, bár Opelekben úgy alapjáraton egész jók a hangcuccok.
Ja, és ugye flac alatt nem arra gondolok, hogy a youtube converterben flac-re állítom a letöltést, hanem ténylegesen tömörítetlen felvételeket szerzek be.
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
válasz nagyfejü #76841 üzenetére
LPF-re kell kapcsolni, ha külön a fejegységen nincs vágás beállítva. Egyébként elég karcsú így ez a beállítás (mármint maga az erősítő crossover képessége), mert fixen 80Hz-en vág az erősítő -12db/oktávot (nem mélyládák hajtására van tervezve). De az is segíthet a pontos beállításban, ha leírod a mélyládád típusát.
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs