- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Androidos tablet topic
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
ma Nagyon nyomul a Xiaomi tablet fronton, és nagyobb méretben is jól megy nekik. Jól. Nem tökéletesen.
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Ha valaki munkára használja, akkor eleve úgy választ hozzá objektívet is (van miből), tehát nem olyan nagy gond, mint aminek leírják anélkül, hogy használták volna.
Persze ha folyamatosan váltani kell a kettő között, akkor távolról sem ideális meg persze a FF kinézet sem marad meg, de hobbi videókhoz a 1080p is tökéletes, a 4k élessége az A7SII-vel összemérhető, és kevésbé tömörített.
[1] [2] [3]
A többi pontot meg én is írtam korábban. -
*Ropi*
félisten
A lényeget a többiek leírták, én csak a dupla kártyához szólnék hozzá:
"dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?"
A saját tapasztalatom: havi szinten átlagosan 2-3 esetben keresnek meg, hogy le kellene menteni félig vagy teljesen holt kártyákról az adatokat: a CF korszakban töredéke ilyen történt, csak az SD kártyák térnyerésével kezdett hatványozódni, mert sok boltban csak micro SD-t árulnak mondván, hogy átalakítóval bármiben lehet használni - szerintem csak az használjon átalakítózott microSD kártyát, aki 16 golyóval a tárban szeret orosz rulettezni, ugyanis 8 lába van egy átalakítónak, ami ugye 16 kontakt hibalehetőség. A memóriakártyák nem megbízhatóak, sőt mi több: egyre megbízhatatlanabbak, főleg amióta azok is TLC NAND flash alapon működnek (akárcsak az újabb SSD-k) - a hamisított kártyákról meg aztán főleg ne is beszéljünk...Vannak megbízható kártyák, mint pl. az industrial grade SLC típusok, de ezekből kevés van és azok is aranyáron mennek. Egyértelműen az (is) a redundanciára, tehát valóban professzionális munkára tervezett fényképezőgépek egyik ismertetőjele, hogy 2 memóriakártyát fogadnak, amire párhuzamos tükörmentésben kerülnek a raw fájlok, így ha az egyik kártya megsérül, akkor a másikon még mindig megvan az anyag. Egyébként a CF kártyák 50 tűje sokkal biztonságosabban csatlakozik (főleg, hogy a lényeges pontok többször is ki vannak vezetve), mint a költséghatékonyabb (micro) SD szabvány 8 érintkezési pontja. Sokan azon a véleményen vannak, hogy "attól még nem lesz jó a kép, ha a felszerelés méregdrága", nem kell mindenből a legdrágábbat megvenni - van, amiből pedig meg kell: mert amit eleve arra fejlesztenek, azoknál jóval nagyobb az esélye, hogy túlélik a képek a nem várt esést / ázást / hideget / meleget / kártyahibát / stb. is. Amikor munkánál a képek biztonságáról van szó, akkor a maximum az elvárható minimum: ha az élet citromot dob, akkor egy redundáns biztonsággal dolgozó fotós nevetve kever limonádét belőle.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
p_adam
addikt
Egyetértek, de annyit azért hozzátennék, hogy józan paraszt ésszel gondolkozva és úgy használva a (maximálisan hozzávaló) kártyát, név szerint:
-rendszeresen kamerában formázva
-kamerák között nem váltva
-kikapcsolási időt megvárva
-képeket kamerában nem törölve
-tárhelyet nem maximálisan kihasználva
nagy mértékben csökkenthető ennek az esélye, és hiba esetén is elég jó esély van rá, hogy az adatok túlnyomó része helyreálljon. És igen, CF kártyáknál ez valamivel gyakrabban előfordult, de lehet, hogy csak azért, mert sok-sok évvel ezelőtt a gyártási minőség még nem olyan volt, mint most. -
*Ropi*
félisten
Elmondom, én hogyan csinálom:
- minden anyagátadás után Win 7 alatt teljes formázás a kártyán, az alapbeállításait használva,
- utána át bármelyik, éppen kéznél lévő vázba és gyorsformázás, hogy a fájlrendszert felírja (annyi a közös bennük, hogy mind Canon).Ennyi. És soha nem volt kártyahibám 13 év alatt (mondjuk minőségi kártyákat veszek: tavaly szezon előtt kis híján fél Misit költöttem csak kártyákra - Lexar CF-ek és Sandisk SD-k).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
konyi79
addikt
De most tényleg...
1. Kihagytad, hogy tábortüzet gyújtva minden esküvő előtt azt egylábon 7-szer jobbra, majd 11-szer balra körbeugrálva. (amúgy mind1, csak prímszám legyen)
2. Idézek Ropitól: CF korszakban töredéke ilyen történt Ez azt jelenti, azokkal a kártyákkal ez sokkal kevesebbszer fordult elő. Még azt is leírta, mi az egyik oka.
-
p_adam
addikt
Nem értem ezt a belekötést, nem mindenki használja így, de bocsánat, hogy hozzászóltam.
Pontosan értem, hogy mit írt, de a kártyahibák egy része nem ettől függ, hogy hány tűs a csatlakozója, hanem hogy eredetileg hogyan volt legyártva...elvileg az SSD-k élettartama is rövidebb, de a gyakorlatban jóval tovább bírják, mint a hitelesített írási/olvasási ciklusuk.
Korábban amikor még nem is létezett dupla kártyahely, akkor CF volt benne, tehát ott okozott ez tényleges problémát. (5D Mk2, ami ugye az egyik leggyakoribb esküvős kamera vs 5D Mk3)
Most pedig már nem kötelező ilyen gépet választani, akinek ez egy fontos tényező.[ Szerkesztve ]
-
Cotty0
kezdő
Ne értsetek félre, nem vagyok marketinges, csak nem szeretem, mikor műszaki pontatlanságot látok, és próbálom tény -szerűen megközelíteni a témát. Főleg, ha hozzám közel álló márkát emiatt lehúzzák.
Az egyik ilyen bosszantó terulet pont a 4K video.
"1,74 croppal,"
Igen... azt tudtatok, hogy a filmes teruleten a super 35mm az valojaban egy sokkal kisebb kepkocka, kvazi kisebb szenzor méret, amit a mozi filmes profi videokamerákban is mai napig is hasznalnak? Minden komolyabb cine-filmes méret croped az FF allokepes formatumhoz kepest. Itt egy pelda: [link]"ugyan milyen obit teszel rá?"
Nagyobb látószögűt ezért adták meg a crop méretet, hogy lehessen vele számolni."mekkora felbontásod marad?"
Az egyik kedvenc kérdésem, merthogy tovabbra is 4K rol beszélünk es mivel 1:1 lekepezes van meg lesz ugyanugy a felbontasod, 4K UHD azaz 3840 × 2160, csak a 30 megapixeles szenzornak a kozepere eső 4K területét olvassa ki. Ebből adódóan még a minőség is jó, mert ugye így az üvegnek azon részét használja ahol a legjobb minoseget legkevesebb torzitassal, aberracioval tudja nyújtani, es még vignetting sincs."milyen látószöggel?"
Lasd fentebb."Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?"
Igen, lehet jobban dolgozni több infobol, de az idoveszteseggel jár ami látható is a lassabb kiolvasásból adódó jelentosen nagyobb rolling shutter efektuson is. Ez ismét egy olyan terulet, ami valakinek fontos másoknak meg nem, szoval oda bizom, hogy ki melyiket preferalja ezek alapjan."Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?
Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való"A megszokasrol csak annyit: ha most valaki ajándékba adna neked egy Teslat csak ugy ingyen, nem hiszem, hogy sokat panaszkodnál az érintős vezérlés miatt :p nyilván ez nem ingyen lesz, es nem is teljesen ugyan az a kettő de pont ezért irom mindenhova, hogy lesz akinek bejön es lesz akinek nem de azért nem kell mindenkinek elvenni a kedvét tőle, csak mert más gyártók már regebb ota mossák az emberek agyát :p
EVF-re visszatérve, tovabbra is csak a muszaki hátterét próbálnám magyarázni, hátha mindenki jobban átlátja, hogy miert lassuak, es hogy miert nem lesz soha kozel sem olyan mint az OVF. (Főleg sötétben.) Ahogy Sztyui is irta 1/500 sec lenne az optimalis ha valoban 240fps valos mozgo kepet szeretnenk megjeleniteni. Azt ugye minden fotós tudja, hogy ez mire eleg, es hogy nappali kültéri fenyben hasznaljuk, hogy gyors esemenyeket fagyasszunk vele, de mindezt ugy, hogy bőven van feny hozzá. Kérdem en, egyszerű logikaval, hogy mekkora ISO kell az 1/500 hoz, hogy hasznalhato keped legyen? Még ha f2 vagy f2.8 al dolgozol is zajos lesz a keped főleg ha sötét esküvői jelenetet fotozol ahogy azt mar emlitettetek, es ha azt még tovabb erősíted, hogy kenyelmesen vilagos keped legyen a keresoben, csak tovabb romlik a minőség.
Es ertem en, hogy keresőről beszélünk, de az tulajdonkeppen egy kis monitor ami a szenzorbol erkezo videojelet jeleniti meg élőben, tehat folyamatos videozas megy csak nem kerul rogzitesre kártyára, ebbol adodoan ugyanugy ervenyesek a video alapok, mintha felvétel történne.
Ezaltal az majdhogynem mindegy, hogy 240 szer, vagy 1000- szer frissited a keresőnek a tartalmát, ha az a tartalom nem valtozik olyan gyorsan. Mivel a szenzorbol kenytelenek lesznek legalabb 1/25, vagy hosszabb zaridovel kiolvasni a kepeket masodpercenkent 25szor, vagy ritkabban ha nincs eleg feny, akkor tulajdonkeppen egy masodperc alatt a 25 kepet 240 felfillanassal jelenitik meg, akkor az azt jelenti, hogy kb 10 felvillanas alatt semi nem fog valtozni, es ha a koztes mozgast interpolaltan vagy akarhogy mashogy szamoljak, sem lesz jobb a helyzet, mert mindenkepp lesz elmosodas, vagy strobe effekt.Visszatérve a célom nem a marketink, hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is.
-
*Ropi*
félisten
"Visszatérve a célom nem a marketink, hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is. "
Azt látjuk, hogy nagyon lelkes vagy és technikailag korrekt infókat írtál, viszont a technika csak az egyik oldala, a másik legfontosabb a hatékony kezelhetőség: az átlagfelhasználókat nem érdekli, hogyan működik, csak stabilan működjön és gyorsan, pontosan kezelhető legyen - ezek, ebben a formában nem valósulnak meg. A profikat érdekli, hogy mi hajCCSa a gőzgépet, de ők tudják is, hogy milyen célszerszámot válasszanak a saját munkájukhoz, amivel a leghatékonyabban tudják elvégezni - a Teslának én örülnék: azzal a lendülettel adnám is el, és vennék az árából egy olyan autót ami jobban passzol az igényeimhez, plusz még fotós cuccra is maradna belőle.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Szóval igen.
Csak annyi, hogy Petőfi Sándor is megmondta: az interneten bárki bármit állít, mindig lesz valaki aki elhiszi neki (egy csecsemőnek minden vicc új). Szóval miért jó az, ha valaki kezdőként úgy veszi meg az EOS R-t, hogy utána gyorsan szabaduljon tőle és soha ne akarjon többé Canont? Hosszútávon nem jó üzletpolitika a gyors haszonszerzés miatt a felhasználó bizalmának az elvesztése - és a Canon ezzel a vázzal efelé tett egy jó nagy lépést (mondom ezt többszörös Canon tulajként).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
konyi79
addikt
Van.
Ez egy szakmai fórum, ahol nem egyedi példa, valamely gyártóhoz bármilyen szinten kapcsolódó érdekeltség megjelenik. Ezt teszik többnyire etikusan: nem buzdítanak vásárlásra, és nem tolják a marketing szöveget.
Teszik úgy, kérdésekre válaszolnak, legyen az bármilyen jellegű is termékkel kapcsolatban, de nem térítenek. Példának legjobb talán az mft topikban az Olympus mintabolt - hogy maradjunk fotós témánál - , aki többször válaszolt már bármilyen kérdésre, de még nem olvastam szakmai vitában álláspontjukat.
Amit itt leírsz, az a vélemény nem technikailag kifogásolható, inkább úgy hangzik mintha gyártói támogatással készült "hogyan védjük a hiányosságokat" Canon kézikönyvből másolnád be.A műszaki információk persze ettől nem változnak, de a gyártó felől bármilyen indokkal elkövetett, felhasználók oldaláról attól még ugyanúgy létező hiányosságokat elfed. Az itt meglévő szakmai közösségből jellemzően pont emiatt informálódó lehetséges vásárlókat ez befolyásolhatja. Ez közvetve már reklám, ami miatt a hovatartozásod illene jelezni a közösség felé, tevékenységed egyeztetni az oldal üzemeltetőjével.
Persze mi fórumozók mindig örülünk a gyári támogatásnak, de feltétele a dolgot helyén kezeljék.
[ Szerkesztve ]
-
Cotty0
kezdő
erre csak egy másik témában való hozzaszolasra hivatkozva válaszolnék:
https://itcafe.hu/tema/nagy_canon_eos_topik/hsz_37386-37386.html -
p_adam
addikt
Ebben csak az a vicces, hogy ha valaki tényleg kezdőként megvesz egy ilyen gépet, akkor a hibák nagy része lehet, hogy egyáltalán fel sem tűnik neki, mert egyrészt nem csinál ilyen teszteket, másrészt meg mivel hasonlítaná össze; vagy bejön neki, vagy nem
Jó példa az eredeti Sony A7, mindenki azt hangoztatta, hogy ez mennyire forradalmi lépés, milyen jó használni a tükör nélküliség előnyeit, most meg már ha rákeres az ember, csak azt hallja, hogy igen, elég jó diszkont áron, de lassú, bajonett és szenzor problémák, csomó beállítási lehetőség hiányzik stb. stb.Ha viszont a fórumokat böngészi, akkor meg a másik oldalra billenhet át, a Sony ilyen szempontból jó, mert állandóan lehet hangoztatni, hogy papíron mennyivel többet tud, mikor van, akinek nem feltétlen (csak) ezekre lenne szüksége, meg a papíron kívül is vannak más dolgok.
De tény hogy ott most a harmadik generációt lehet megvenni, itt meg ezt, tehát az összehasonlítás elkerülhetetlen (és bármennyi is lesz belőlük, mindegyik elfogult lesz valamelyik irányba).Ha azt vesszük, hogy ezt egy meglévő gépnek szánják a "profi" gép mellé, a tükör nélküli gépek előnyeivel, akkor annak végül is megfelel, bár elsőre elég kifinomulatlan itt-ott (az biztos hogy két új funkció + hibajavítás lesz majd frissítéssel de többre nem érdemes számítani), de igazából az összes első generáció ilyen szokott lenni (a vadonatúj Panasonic gépnek is lesznek majd korai hibái).
Mégiscsak egy 5D IV szenzor van benne, és ennek megfelelő képeket is produkál, akkor meg hova máshova áraznák be.
-
MrISO
csendes tag
Csak hogy érdemi választ is kapj, ez a super 35mm-re hivatkozás volt nem kicsit marketing szagú.
Bár nem írtál valótlant, mégis nagyon félrevezető ennél a gépnél Super 35mm-t emlegetni. Oké, hogy az kisebb, mint a Full Frame, meg az is elég sok mindenre, na de könyörgöm, az mégis egy másik rendszer. Ahhoz vannak külön oda fejlesztett objektívek. Jelen esetben viszont egy Full Frame szenzoros gépről beszélünk. Gondolod csak el, valaki ehhez a szenzor mérethez több ezer dollárért kiépít egy objektív parkot a saját igényei alapján, majd áttolja a gépét videóba és az 1,74x crop miatt máris borul minden. Te se gondolhatod komolyan, hogy ez így rendben van.
Emiatt már itt bukik a történet és akkor a minőség, képi világ, DOF témakör még elő se került. Ha valaki kicsit is komolyabban hibrid (fénykép/videó) gépben gondolkozik, akkor egy 1,74x váltás egész egyszerűen nem fér bele.
Kivéve persze ha Canon szponzorál.
-
Mr.Csizmás
félisten
-
p_adam
addikt
A Canon esetében ez mindig így volt, az 5D második szériája óta elkezdték lekorlátozni a videót. Persze a gyakorlatban tudják ezzel védeni, hogy nem melegszik túl, ami egyébként igaz is, bár nem a valódi oka a dolognak.
Ez a kamera semmi újdonságot nem hoz ilyen téren, ugyanakkor a régi profi kameráik (nem sokkal nagyobb, 1.5x crop szenzormérettel) nem is képesek 10-bit 4:2:2 kimenetre, tehát valamilyen szinten előrelépés is és mutatja, hogy idővel szép lassan többet adnak a felhasználóknak.
A 4k kodek ugyanígy, van egy alacsonyabb méretű IPB és egy nagyobb méretű ALL-I opció, tudtommal a Panasonic-ot leszámítva más gyártó nem ad külön opciókat (és az MJPEG "időszakban" sem volt választási lehetőség, önmagában elég jó, de nagyon nagy méretű).
Meg 4k-ra se mindenkinek van szüksége, legalább a 1080p is jó minőségűnek mondható.A Canon hitvallást kell kritizálni, nem feltétlen a kamerát. Bár a gazdasági mutatók őket igazolják. De már korábban is linkeltem három különböző, nem szponzorált tesztet a régebbi 5D IV-ről, látszik hogy még ennyire legyengítve is egy teljesen használható kamera videóra.
-
Cotty0
kezdő
Már írtam, hogy nincs közöm a marketinghez, es most szolok, hogy a sales-hez sem, szupport vonalon volt/van közöm Canon gépekhez is, innen a tudás…
De a fő célom itt nem a terítés, hanem hogy elérjem a tagsági szintet, egy bizonyos M3U file miatt, remélem ezt nem kell részleteznem , de ha mar itt vagyok es írogatnom kell érte, akkor gondoltam megosztom a műszaki tudásomat hátha okosodnak tőle az érdeklődök… remélem ez nem baj
Ha pedig kicsit marketinges beutesu volt barmelyik elozo hozzaszolasom, azert elnezest kerek, de senki sem tokeletes sem ezen a forumon, sem mashol -
p_adam
addikt
Ez sem egy kifejezetten pozitív vélemény, bár részben tényleg úgy tűnik, mintha a szoftver ezzel a ménkű sok AF ponttal még nem lenne kidolgozva, mivel pl. az 5D IV Live View AF-re nem volt ennyi panasz.
-
*Ropi*
félisten
Egyébként is tervbe van véve, hogy kipróbálom - de ezzel együtt nem valószínű, hogy megváltozik róla a véleményem: komolyabb vázakhoz vagyok szokva, azok passzolnak a felhasználói igényeinkhez.
Ezt a vidit láttad már? EOS R, 6D2 és 5D4 a ringben: az 5D4 képminőségét nem éri el az R-é - életlenebb, színzajosabb és sávosodik is (viszont a 6D2-nél még így is jobb).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
p_adam
addikt
Ezt már akkor kérdeztem, mikor megjelent, ez volna egy releváns teszt? Életlenebbnek egyáltalán nem látom és a magas ISO-t is helyesen exponálva lenne illendő összevetni az 5D IV-el, amit persze pont nem csinál meg, csak az A7III ellen, ahol meg igazából elég jól helyt áll, ebben az egy dologban érdekes (kissé olyan, mintha a Sony a RAW esetén is rakna bele egy nagyon finom zajcsökkentést).
De igen, kijelenthetjük, hogy extrém árnyékfeltoláskor (ami már az 5D IV esetlében is ugyanúgy értelmetlen mértékű) zajosabb az EOS R (de sokkal kisebb a különbség, mint a 6D II mellett) és a Sony dinamikája jobb, mint bármelyik Canon (bár a gyakorlatban ez nem olyan egyszerű az eltérő átmenetek miatt).
Összefoglalva, a minőség/ár tekintetében pont az, amit várna tőle az ember (nem teljesít felül, de ugye Canon-ról beszélünk)
-
sztyui2
őstag
Tessék, itt a beépített 512gb SSD amiről beszéltem. Valaki meg tudta csinálni...
Ja meg beépített Lightroom
https://www.sonyalpharumors.com/zeiss-announces-the-zx1-full-frame-fixed-lens-camera/ -
-
Muerte68
addikt
Megirigyelték a Leicát, csak kék logóval Valószínűleg árban is.
Van az a pénz amiért belerakják a dolgokat, csak nem az átlag embernek.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Cotty0
kezdő
válasz hibavissza #78 üzenetére
nem lenne rosz, de az arat tekintve, talan kovetkezo eletemben sikerulne is osszesporolni ra...
-
-
Cotty0
kezdő
válasz hibavissza #80 üzenetére
"Akkor nem értem mire ez a nagy aktivitás a témában."
Probalok segiteni realisabb kepet alkotni a geprol, es mert szeretnem helyesbiteni a muszaki hianyossagbol adodo felreerteseket..."Gondolom most sem egy 5D IV-et nyúzol....Ehhez képest leállsz vitatkozni olyan kérdésekben amihez lövésed sincs ráadásul olyan emberrel aki ebből él és saját tapasztalatai vannak."
Az egesz Canon palettat szupportaltam, amiben benne vannak az IXUS kameraktol a projektorokon/nyomtatokon keresztul XF es Cinema videokamerak is, es 1D X Mk II is volt a kezembe nem keveset, szoval gondolom azert van nemi fogalmam rola..."Mi ennek az értelme?"
Ezt en is kerdezhetnem a te hozzaszolasoddal kapcsolatban, de nem teszem... Amugy mar feljebb emlitettem, hogy mi az ertelme, es koszi a lehetoseget, hogy egyre kozelebb juthatok hozza -
hibavissza
veterán
"Az egesz Canon palettat szupportaltam"
Ez mitől válik releváns fotós munkatapasztalattá? Teljesen más típusú munka bemagolni a használatit és az alap hibajelenségekre adandó választ, majd visszamondani, mint kreatív fotósként megfelelni a megrendelő igényeinek.
Én a magam részéről eltettelek a fanboy fiókba.
-
MrChris
nagyúr
Ha már ilyen sok Canon cucc megfordult nálad, mi a tapasztalatod az 5dmk3 és mk4 line skippinggel kapcsolatban? Összemérhető az M50-el? Mert abban szinte dupláját tudja a korábbi Canon dslr vonalnak, ami igen nyomós érv videózáshoz. Jó lenne ha folytatnák/fejlesztenék az R vonalon is.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Mindhárom jelentős előrelépés a korábbihoz képest. Az EOS R ugyanúgy Digic 8 de az M50 kicsivel jobb 1080p módban (az egyetlenegy, ami ennél jobb a Canon világában, az az 1D C Super 35mm crop módban, de már tulajdonképpen ez is a Cinema család része és nincs különösebb ok, amiért egy "sima" 1D-X ezt nem tudhatta volna...)
Szóval a szenzortól meg a processzortól is függ egyaránt, de úgy tűnik, hogy egyelőre nem szeretnék, hogy egy C100-al összemérhető 1080p jöjjön ki ezekből a kamerákbólEgyébként a 4k képes Canon-ok ezen módját használva HDMI felvevővel elérhető nagyon jó 1080p minőség kisebb fájlmérettel, csak ugye ez még több macera, és az összes másik is tudja akár 4k kimenettel is, ami az EOS R előtt eleve be volt limitálva 1080p-re (ha egyáltalán volt tiszta HDMI kimenet, az M50-ben pl. nincs ...)
Az M50 minőségéhez valószínű gyorsan fel fog zárkózni a többi újabb, drágább crop-os modell, és vélhetően a 4k DPAF se lesz (mindig) letilva. Bár a mostani szenzorral rolling shutter így is, úgy is nagyon rossz ebben a módban.
-
konyi79
addikt
most itt elég off, de ha már idekerültél, úgy rémlik te eléggé otthon vagy videóban. Nincs vakami tipped valami használható camkorderre kicsi pézé'?
A milceim nem jönnek szóba, előadásokat akarok egyben felvenni statívról, kb 1,5 óra minimum egyben. Nézek sokat, mindben marha kicsi szenzor, kb ezt néztem értelmesnek, nem 1/5,xxx érzékelővel. Valamit azért beltérben sem ártana látni az anyagból. Hang nem téma, külön fel tudom venni.
Tipp jobbra? -
p_adam
addikt
Nem számítottam direkt válaszra, ezért írtam Azért egy A7S-t vagy A7SII-t felbontásban nem fog felüllicitálni, meg gondolom a GH5/GH5s-ben is hasonlóan jó az 1080p, de sok más kamerában elhanyagolt szerepet tölt be.
Egyébként még egy kis adalék a Canon hitvallásból: egyelőre elég jól szívatják az Atomos céget. Eddig ugye a 4k kimenet hiányával, minek vettek volna ilyeneket.
Most meg, pl. ha valaki Canon FF 4k videóra érez ellenállhatatlan késztetést, akkor vehet egy C700-at 33000$-ért és egyelőre csak a saját egyedi RAW formátumot támogatja. Magyarul a belső kodek opciókon kívül meg lehet hozzá venni még 7000$-ért a Codex felvevőt is (természetesen hozzá tartozó egyedi médiával), ha valakinek esetleg szüksége lenne RAW-ra a legprofibb kamerájuknál. NiceEhhez képest már egészen megenyhültek az EOS R modelljükkel, 10-bit 4:2:2 UHD váóóó - de csak azért is nem Cinema 4k, mint az MJPEG-nél
Bár nekem a RED kamerák is nagyon tetszenek, különösen ez a rész
-
MrChris
nagyúr
Sajnos videokamerákhoz végképp nem értek, milcnél se, csak foglalkozgatok vele, meg videózgatok. Próbáld meg itt.
p_adam: Canon mindig mestere volt ennek. Kis pénzért videóra a BMPCC 4k kamera tűnik jó választásnak. Persze attól függ mi a cél mik az igények, szerencsére most már igen nagy a választék. Még mikor érdeklődni kezdtem a csereobis videózás iránt 6-7 éve elég kicsi volt a választék és kissé gyenge a minőség, pláne kevés pénzért. Volt a mosott szar interpolált/linescippelt fhd és az üdítően élesebb gh2.
-
itouchfan
senior tag
Sziasztok! Eos M5 es m50 kozott mi a kulonbseg? Digic7-8, es fhd vs 4k, ezeket vettem észre a specifikációban, de ezen kívül?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
p_adam
addikt
válasz itouchfan #90 üzenetére
M50:
újabb, kifinomultabb (M5-nél pl. nem ugyanolyan képet ad az LCD és az EVF)
kihajtható kijelző
jobb minőségű 1080p videó (+4k, bár elég korlátozott)
több AF zóna
olcsóbb
M5:
több kontrollgyűrű
jobb minőségű LCD (de csak lefele hajtható ki)
nagyobb akkumulátorÖsszességében az újabb M50-et célszerű választani (pár plusz akksival), videóra meg főleg, a kihajtható kijelző nagyon praktikus.
Fotóra talán lehetnek az M5-nek előnyei, bár pár hónap múlva esedékes az M5 Mark II. -
p_adam
addikt
Én azért nem feltétlen így látom, mert aki tényleg a legjobbat keresi a legkevesebbért, az valószínűleg nem szeretne egy külön kamerát videóra, inkább a fényképezőgépét szeretné mindkét célra használni (lehetőleg egy ehhez passzoló 'szabvány' bajonettel, mint ugye a...).
Meg még nincs róla elég teszt ahhoz, hogy véleményt lehessen róla alkotni. A videó minősége csak egy szempont (és meg is kell érte dolgozni utómunka tekintetében is), nem csak ez kell a végeredményhez.
Most pl. kölcsönkaptam egy viszonylag új Canon kamerát, és nem elég, hogy tényleg jó az AF, de ezzel az érintőképernyős (+régi vágású gombos) interfésszel még a kezelése is pofonegyszerű, minden funkció könnyen elérhető.
Akár arról van szó, hogy instant manuális fókusz(látható távolsággal, kell a fenének tükör nélküli objektív enélkül), akár arról, hogy csak AF-S, vagy a Servo AF, tehát könnyen ki is hozható belőle a maximum, a kamera oldaláról különösebb hozzáértést nem is igényel, szinte minden magától értetődő, ez lepett meg a legjobban. Egy YT teszt ezt nem tudja átadni.Ha ezt is egy fontos tényezőnek könyveljük el, akkor a Canon még mindig jónak mondható ebben is, amellett hogy pont ezt a fotó/videó kategóriát igyekszik minél jobban korlátozni.
Emiatt papíron sok dologról le kell mondani de cserébe ami van, az jó és könnyebben kihasználható, ez az aminek a mestere a Canon.
Szóval még ha még jobban elhúznának a konkurensek, még akkor is van miért ezt választani azoknak, akik azt se tudják mit vegyenek, csak beszédülnek a közeli kamera boltba. De valószínű az M50 után a 4k elkezd beszivárogni a többi gépbe is, talán használhatóbb formában.Szerintem egyébként a Panasonic állhatna ehhez a logikus kialakításhoz a legközelebb, csak ugye a kisebb szenzor, nomeg az AF...meg az objektívek más kialakításúak. Értem én, hogy a focus-by-wire mennyivel jobb lesz majd (ugye a Canon is ezeket fejleszti nagyban, mindegy melyik mirrorless rendszerükről van szó) de a modern autókban ugyanúgy gyűlölöm az elektronikus kormányszervót
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
Köszönöm!
Jelenleg nikon d3200+sigma 17-70 f2,8-4 van, erről szeretnék tovább lépni, az egyik út a D7x00, ...
De erősen gondolkozom a MILCre váltáson. Érdekel a manuálozás is, na meg a jó kereső, F-B fókusz problémák nélkül is tudnék élni, úgyhogy úgy érzem ez az irány lesz.4 jelölt van, főleg használt piac de Sony A7 (első gen.), A6000, Fuji X-t1/10, és a Canon eos m50/5.
Ha megvan a váz, egyrészt tudnátok-e ajánlani valami Sigmához hasonló mindenes obit, ami viszonylag fényerős is? Vagy akár ennek a sigmának a canon verziója adapterezve? (nem lenne baj, ha kicsit kisebb lenne)
Melyik a legjobb ár érték arányú EF - EOS M adapter?Fotózás a fő felhasználási terület, utazás, természet (túrák alkalmával is), város és épület, street fotók főleg, néha néha portré, erre lennének a manuálok, meg játszogatni. meg hát ha jól tudom a canon fixek (35 mm, 50mm, meg a natív 22 mm f2 elég jó optikák, ezekből is szeretnék majd párat).
Kicsit csapongó hsz. lett de előre is köszönöm a válaszokat!
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
p_adam
addikt
válasz itouchfan #93 üzenetére
Sajnos bizonyos Sigma EF objektívek problémásak lehetnek a Canon mirrorless gépekkel és maga a gyártó is elismeri, hogy "hivatalosan nem támogatottak"
itt ugye kikapcsolási problémákról számolnak be.
Egyébként ez nem jelenti azt, hogy nem működik, van egy nagyon hasznos programozási lehetőség, ami lekapcsolja az LCD-t és a keresőt, így minimális fogyasztással bekapcsolva maradhat a gép és nem jön elő az említett probléma.
Ilyen kis méretű vázra igazából inkább a gyári EF-M objektívek illenek, de azok közül bármelyik Bár stabilizálás sajnos csak a zoom objektíveknél van, a nagylátószögű zoom és a fix 22mm f/2-es is kedvelt, illetve az adapteres 50mm f/1.8 STM -
Tin_Shield
őstag
válasz itouchfan #93 üzenetére
A Fujira van patent 18-55 2.8-4, nem nagy, nem is túl drága, ez nagyjából fölöslegessé teszi az alapzoomos adapteres bohóckodást. Meg úgy általában, mintaszerű az a natív objektívpark amit pár év alatt a nulláról indulva letettek az asztalra, az összes gyártó tanulhatna tőlük. Talán az Mft a kivétel, de még az sem ennyire átgondolt.
-
Cotty0
kezdő
Ha esetleg ezzel meg nem talalkoztatok volna, akor minta kepek es videok a Canontol, mindenfele temaban sokfele vazzal, es obikkal...
https://global.canon/en/imaging/EOS R mintak is talalhatok ugyanazon az oldalon...
-
p_adam
addikt
Vannak problémák bőven, melyek egy részét nem is értem, pl. az érintőkijelző és DPAF működés hogy válhatott rosszabbá ahhoz képest, amilyen a korábbi gépekben volt?
A Canon azt ígéri, hogy sok firmware frissítést ki lesz adva hozzá.
De vajon elég lesz-e ez ahhoz, hogy ne kezdjen viszonylag gyors és jelentős értékvesztésbe mint a korai generációs MILC gépek általában? Nehéz lenne megmondani.
Értem én, hogy elég jó egy 6D Mark II-t kiváltani, kisebb, sokkal jobb szenzor és videó, de a legolcsóbb árhoz viszonyítva lényegesen több, mint a duplájába kerül és úgy tűnik, hogy az ergonómiát is felesleges volt újragondolni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Kenyér
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Androidos tablet topic
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen