- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #11306 üzenetére
A post process effekt tág fogalom, de lényegében arról van szó, hogy egy program utólag végigfut a majdnem kész pixeleken, és elvégzi azt a számítást, amit el kell végezni. Jelen esetben az MLAA a környező pixelek mintái után megváltoztatja az éppen számolt pixel színét. Konkrétan a változó, mindig az adott pixel, de külső változó nincs, ami befolyásolná az eredményt.
A post process effektek minősége változó, ami a precizitásra vezethető vissza. A fejlesztő dönthet a minőségről, és általában több opciót is kínálnak, hogy a hardverhez illeszd a sebességet. Az MLAA esetében is lehet mondjuk több környező pixelt vizsgálni, ez a fejlesztő döntése.
Valószínűleg az AMD egy optimális működésre lőtte be az effektet, amit kikísérleteztek. Ezen később lehet finomítani, de egyelőre csak bepipálod és működik. Mást nem lehet csinálni vele.
A Metro 2033 esetében nem lehet állítani az MLAA működését, de az algoritmus is más. Az AVP-ben egy sokkal komplexszebb megvalósítás van. Az sem ezen az elven működik, ott lehet szabályozni a minőséget. Az ilyen driveres megoldásoknál mindig nehéz a fejlesztés, mert rengeteg eltérő motor van a piacon, és olyat kell alkotni, ami mindegyikkel jó, vagy legalább törekedni kell rá. Éppen ezért az algoritmusban olyan bemenetet kell megadni, ami minden programban megegyezik. Jelen esetben a kész pixel.
Az MSAA-val nem az a probléma, hogy nem jó a minőség. A sebesség és a képminőség arányaiban ennél az eljárásnál a legjobb. A gond, hogy rengeteg olyan renderelési algoritmus van, amin nem működik az MSAA. A DX10.1 bevezetett egy magas kompatibilitással bíró Multisampling Acces-t, de ez sem mindenhol jó eredményt a képminőség szempontjából.
A másik gond, hogy a DX12 a mikropoligon render felé megy. Az MSAA most azért jó sebességű, mert nem sok a szűrésre váró él. Ha mikropoligon render lesz, akkor egy pixel egy háromszög elven készítik a jelentet, ami megszázszorozza a terhelést az élek számának növekedése miatt. Vagyis az MSAA összességében lassabb lesz az SSAA-nál is, ami egyértelműen nem szempont, hiszen az SSAA jelenleg kivégzi a kártyák teljesítményét.
Egyelőre az MLAA az egyetlen olyan alternatíva, ami a fenti problémáktól mentes.Az AMD driveres MLAA-ja egy nagyon komplex algoritmus. Több mint fél éve fejlesztik. Egyelőre ők tudják, hogy mennyi pixel ellenőrzése mellett ad jó eredményt. Ahhoz, hogy ezt jobban lehessen értékelni látni kellene a kódot. Valószínű, hogy így adja a legjobb képminőséget, és ezért nem lehet állítani rajta.
Igen főleg a kártyák DirectCompute teljesítménye a fontos tényező a sebesség szempontjából.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210