Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kranazoli

    senior tag

    válasz Abu85 #11305 üzenetére

    Fene egye meg. Az utófeldolgozás szóról el is feledkeztem. Így már sok minden sokkal világosabb annak tudatában, amiket írtál!

    :R

    Amit még nem teljesen értek:

    "az MLAA egy post process szűrő. Annak nincs semmilyen változója. Lefut és kész"

    Játékokban már találkozni ezzel a fogalommal, hogy post-process effect. Ez hasonló, mint az MLAA?!

    Azért kérdem, mert azt írod, hogy lefut és kész, nincs változója. Ergó ez egy standard érték?! Arra gondolok, hogy azokban a játékokban melyekben megtalálható az utófeldolgozás opció, ott lehet állítani annak mértékét is. (pl. ARMA)

    De itt beteszek egy pipát a CC-be és kész engedélyeztem az MLAA-t, mint eljárást. De annak mértékét, erősségét már nem tudom szabályozni, állítani. Mindegyik VGA-t ugyanakkora mértékben terheli és ugyanazt a hatást éri el, legyen szó 5770-ről, 5870-ről, vagy 6870-esről. ?!

    Nem vagyok HC gamer. Nem tudom pontosan most mely játékok motorja támogatja már az MLAA-t. (de ha jól vettem ki az infókat, akkor az AVP és a Metro 2033 talán)

    Azoknál pl. lehet állítani az MLAA erősségét?! Mert annak Én nem sok értelmét látom, hogy ugyanazzal a paraméterekkel dolgozzon ez az eljárás és terhelje a VGA-t, legyen szó 5770-ről; vagy 5870-esről.

    A többi játéknál, amit pl. Én is írtam ráerőltetem ezt az új eljárást egy olyan játékra, aminek lövése sincs arról, hogy mi is az az MLAA. De az működik, mert a 2D-s végső képpel dolgozik, legyen az "bármi".

    Igen, elismerem, sok esetben valóban maradnak és vannak recék, DE!

    Azért a HD5770-es kártyáktól fölfelé szerintem már nem okoz akkora problémát a kártyáknak az MSAA. Főleg ha azt is nézem, hogy akinek HD5850-es; 5870-es VGA-ja van vagy egyáltalán nem is használ élsimit, vagy max. 2x-est.(mert sok gamer-nek, felhasználónak már 1920x1080-as kijelzője is van, akkor felbontáshoz pedig már egy 2x MSAA is elegendő tud lenni) Én azt tapasztaltam, hogy nem sok erőforrást visz el, hogy pl. kiválasztom játékon belül a 2x-es MSAA-t, de a 4x-es MSAA-t is szépen viszi a HD5850-es.

    Igaz, úgy van, ahogy írod, hogy recék maradnak és vannak.

    Annyit még nem tudtam tesztelgetni az MLAA-t, hogy annál mennyire redukálódnak a recék.

    "A driverben az MLAA szűrő egyébként elérhetetlen programból, pont azért, hogy a fejlesztők normális megoldást keressenek, ne pedig az egyszerűbb utat válasszák."

    Ezt nem értem, sajnos. :(

    Amit most megértettem az annyi, ha CC-ben bepipálom az MLAA-t, akkor az tulajdonképp nem egy olyan fajta élsimi ahogy azt Én képzeltem a MSAA-hoz viszonyítva.

    De amit nem teljesen értek, hogy ennek az eljárásnak az erősségét miért nem lehet(tudom) változtatni?!

    Így most van egy AMD által szállított eljárás, előre megírt értékekkel s amíg MSAA-nál tudom választani, hogy Off; 2x; 4x-es itt kaptam eby check box-ot, ami engedélyezi, vagy nem. De nem tudom állítani.

    Az, hogy mennyi GPU erőforrást visz el az MLAA függ attól, hogy milyen vas van alatta?! Pl.: HD5850; vagy HD6870?!

    :R :R :R

    [ Szerkesztve ]

    AsRock Z77 Extreme4 | Intel Core i7 3770K | Kingston HyperX Fury Blue 32GB 1600MHz DDR3 | MSI GeForce® GTX 1070 GAMING Z 8G | A-DATA 384GB SSD | XFX XTR Series 650W | LG-24MP57VQ-P IPS 24" | Windows 10 WST x64

Új hozzászólás Aktív témák