- Vezetékes FEJhallgatók
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- SSD kibeszélő
- GoPro Topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Sziasztok, legyen egy kis on is
Merci EQB- je van valakinek?
Köszi"there are more jacks then one at the fair..."
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #3546 üzenetére
Elég durva akkugyár tervek vannak idehaza… a földfelvásárlások/átminősítések zajlanak akarják a helyi lakosok vagy se.
-
Shadowbull
addikt
Na, megnéztem végig a videót. Szó sem volt itt elvérzésről, még így is nagyon jó időt ment.
Láthatóan korlátozza a gyorstöltést és a kivehető teljesítményt is akkor, ha az akku egy adott hőfok felett van. Ezzel együtt is elég gyorsan tölt.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #3563 üzenetére
A töltési teljesítmény korlátozása oké, sok autó csinálja, hajlamosak túlmelegedni, de ahogy mondod, még így is szépen tölt. A probléma sokkal inkább a leadott teljesítmény korlátozása. töltés után csomó ideig nem lehet vele közlekedni. Elég nehéz autó, aminek nagyon kell a teljesítmény, és zavaró, hogy nem lehet számítani a teljesítményre. Onnan tudom, hogy zavaró, hogy korábban a Tesla 3 is visszavette a teljesítményt bizonyos körülmények között (nem magas akku hőmérséklet, hanem alacsony töltöttségi szint miatt), és igencsak kellemetlen, sőt, szerintem veszélyes is volt, hogy nem a megszokott teljesítményt kaptam bizonyos helyzetekben.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Balázzs
senior tag
Srácog, pörög a topik, csak ne lenne annyi nem idevaló tartalom!
Hogy on is legyek: anno én próbáltam model 3-at, i3-at, leaf-et, model Y-ont, e-niro-t, e-golf-ot, trio (i-miev, ion és, c-zero) tagjait, majdnem vettünk is egy i-miev-et, de klíma hibás volt. Ami megfogott az a tesla szoftver gördülékenysége, töltőhálózata, fogyasztása, ezért is lett M3 SR+. Egy dolog ami kényelmetlen benne, az az ülés a volvo után, na abban jóval kényelmesebb (nagyobb is) volt az ülés, de minden másban fényéveket ver a jó kis dízel kombira.
Leírom, nekem melyikben mi nem tetszett:
i3: hátsó ajtók nyitási gondja és hogy 4 személyes,
Y: az ára (+10M lett volna a 3-hoz képest),
leaf: akku temperálás hiánya, szűkös beltér,
e-niro: belső design (itt mondjuk pozitívum a magas be és kiszállási pozíció),
e-golf: elektromos tudása gyenge, viszont igazi autó forma. -
cinemazealot
addikt
válasz Balázzs #3575 üzenetére
Az i-MiEV kimaradt a listádból. Csak annyit írtál, hogy amit kinéztél, az klíma hibás volt. Egyéb szempont, ami miatt végül nem azt választottad (azon túl, hogy ez is csak 4 személyes és kisebb hatótávú bármelyik másiknál )?
Mindenkihez:
A triónál mennyire számít előnynek (már a többi EV modellhez képest), hogy egy megfelelő (piacon könnyen beszerezhető) Bluetooth-os OBD eszközzel végfelhasználók is kiolvashatják az aksi cellánkénti töltöttségi adatait? Vagy ez megoldható más modelleknél is? -
Balázzs
senior tag
válasz cinemazealot #3576 üzenetére
Igazából akkor városon belüli szaladgálóst kerestünk, azért lett volna kb napi 5-20km-re jó a trió valamelyik tagja, de amit megnéztünk az hibás volt sajna. Utána már napi 100km-re kellett autó, na azt a trió tagjai télen tuti nem, de még talán nyáron sem tudják töltés nélkül.
Anno én a face-s trió csoportban kaptam segítséget, ott olvasták ki az autó akkujának adatait, az rendben is lett volna, de klímás ismerős szólt, hogy annyit kéne rákölteni, amennyiért már jóval fiatalabbat kapnánk + az már bőven meghaladta az akkor arra szánt összeget.
-
tag
válasz djeperto #3556 üzenetére
Sziasztok. Újból megpróbálom a Tesla vs. BMW témakörön kívülálló kérdésemet feltenni
Merci EQB tapasztalat érdekelne. Hogy miért is?
Párommal 4 gyerkőcünk van, kell a 7 személyes autó is a napi rohangálós mellé. Dízel pajtást válltanám le a közeljövőben. Vagy esetleg valami infó, lesz e 7 személyes másik e autó is a piacon hamarosan?
Köszönet[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
titán
válasz djeperto #3578 üzenetére
Láttuk a kérdést, de senkinek sincs tapasztalat. Miért?
1. Még nem kezdődött meg a szállítás. Csak néhány előmodell darabot turnéznak végig a sajtóban. Most szeptember-októberi kiszállítást ígérnek, de ez semmit sem jelent, mert márciusban május-június volt, júniusban augusztus-szeptember. Nem magyar kiszállításra értem, hanem a világon bárhol egyáltalán.
2. Még rendes rendelés sincs, néhány konkrét (2db) felszereltségi összeállítást lehet rendelni Németországban, a többiről még csak részletes infó sincs, még a mercedes.de is hibát dob.
3. A német rendelési oldalon nem is említi, hogy létezne 7 üléses (az infó oldalon igen), szóval a 7 üléses változat meg igen messze van, és teljesen ismeretlen áron.
4. A magyar rendelés még nem is lehetséges, semmilyen kiépítésére sincs ismert ár.Szóval ezért nem kaptál választ, mert nem lehetséges válaszolni, nincs tapasztalat.
7 ülésesből lesz valamikor Audi Q5, és van régóta Model X
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tag
Köszönöm szépen a válaszodat.
Merci konfigurátorban lehet tervezni 7 ülésest, meg van a csomag ára is. Elugrok a Papas-hoz, hátha van valami +infójuk.
Szegeden láttam már közúton 1-2 példányt, azért kérdeztem, hátha.
Meg használtautón is van már pár darab km.-rótt, 7 üléses is.
Leginkább az a bruttó 80 vs 60 nettó akukapacitás érdekelt volna."there are more jacks then one at the fair..."
-
wassermann
addikt
válasz djeperto #3581 üzenetére
"a bruttó 80 vs 60 nettó akukapacitás érdekelt volna"
Abban semmi különös nincs, valószínűleg nem is látod. A lényege, hogy a vezető az akku kapacitását 75%-os tartományban tudja használni.
Ez például azt jelentheti hogy 15%-os szintig tudod vezetni, mert ha utána hosszabb időre leáll a kocsi, merülhet még lejjebb. Illetve csak 90%-ig tölteni, mert ha töltés után elindulsz lefelé a hegyről, a regeneratív fék tud még hova tölteni. -
joghurt
addikt
válasz wassermann #3582 üzenetére
Na, ezt mindig is kreténségnek tartottam, amikor okosabb akar lenni nálam. Ha mondjuk völgyben lakom, akkor épp kicsesz velem feleslegesen. Állíthassam be én, hogy 80, 90 vagy 100%-ig akarok tölteni!
(Megjegyzem, a VW-ben a kézikönyv szerint tudok ilyet tenni, aztán a valóságban az app lósz*rt sem tud állítani. Eleve mintha egy gyakornokkal dobatták volna össze egy hónap alatt, és lényegi fejlesztésre nem futotta volna az elmúlt években.)
A tej élet, erő, egészség.
-
Shadowbull
addikt
válasz wassermann #3582 üzenetére
Másrészt sok gyártó épít be plusz kapacitást a degradáció kompenzálására. Azaz sokáig úgy fog tűnni a júzernek hogy nem is degradálódik a pakkja, közben a szoftver meg már rég a tartalékból kompenzál.
Különösen érdekes lesz ez az új EU7 szabályok bevezetése után, ami tartalmaz majd előírást arra is, hogy adott idő után mennyi maradék kapacitásnak kell maradni a névlegesből. Asszem az USAban is készülnek valami ilyesmire.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz joghurt #3583 üzenetére
Ha szimultan szivrohamot akarsz okozni egy teljes fejlesztoi reszlegnek, csak menj be egy meetingre, es mondd azt, hogy "Ne gondoljatok tul, majd a lyuzer megoldja, nem hulye az!", aztan lehet figyelni a reakciokat. Mentoket azert minimum 10 perccel a kinyilatkoztatas elott hivd ki.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Vesa
veterán
Hát az Ioniq-ot is úgy hívják fórumos körökben, hogy "Legenda", mert még 4-5 évesen is 100%-ra írja az akkut a mérőműszer, csak persze ez baromira nem igaz, mivel van egy adag tartalék az akkupakkban, amiről hivatalosan a szoftver kvázi nem tud, és először ebből megy a degradáció. Csak ez akkoriban még egy új trükknek szmított, ma már szerintem egyre több gyártó alkalmazza. Nincs itt kérem semmi látnivaló, szinten minden akku pont úgy degradálódik, mint a másik, persze sok múlik a temperáláson is, de alapvetően ez a tech. ennyit tud.
A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
Anno a HP kezdte ezt a majomkodást a "smart" cuccaival (még a '90-es években), amikor a szkenner szoftvere jobban tudta nálad, hogy fotót vagy iratot akarsz-e. Vagy a lézernyomtatóknál odáig fajultak, hogy már kapcsolót sem tettek az LJ 4L-re. Aztán amikor adatátviteli hiba miatt elkezdett krixkraxos oldalakat dobálni, leállítani sem lehetett. A titkárnő tolhatta el a szekrényt, hogy kihúzza a konnektorból.
Szóval ha nem is mindenki villamosmérnök, de a biztonságos tartományon belül lehetne engedni valamilyen szintű állítási lehetőséget. A fejlesztők dolgát itt abban látom, hogy értelmes választási lehetőségeket adjanak. Ha hosszú útra indulok, akár a telinél is jobban teleraknám az akkut, mert 5 perc múlva már úgysem lesz tele. Az app (vagy az autó töltésvezérlője) nyugodtan logolhatja, milyen gyakran csinálok ilyet, így a garanciális kérdés is megoldva.
Lehet azt mondani, hogy a felhasználók hülyeségét sosem lehet túlbecsülni. Ugyanakkor a leghülyébb felhasználóknál valamivel értelmesebbeket szívatni szintén kontraproduktív, mert ezeknek meg van annyi eszük, hogy megpróbáljanak kerülő utakat találni. Na, ezek azok, amire meg a fejlesztők nem fognak számítani.
A tej élet, erő, egészség.
-
opr
veterán
válasz joghurt #3590 üzenetére
A hp szoftver meg e között hatalmas különbség az, hogy ott a user feleslegesen volt szivatva, mert nem tudott kárt okozni úgy sem, itt meg de, tud. A mai, social media korszakban kerülni kell az ilyet bármi áron. Mert szerinted a kedvesvevő be fogja vallani, hogy azért van rottyon a fél éves, 20 milla feletti kocsija, mert 100%-ra erőltette folyamatosan és úgyhagyta? Fogja a francokat. Feltölt egy ragevideót a youtube-ra, és kész is az urban legend, amire lehet 20 év múlva is mutogatni, hogy a drága szarod fél év alatt tönkremegy. Aztán sok sikert ahhoz, hogy utána ezt a kárt valahogy kijavítsd, a lehetetlennel határos.
Kiváló példa erre ev témakörben az, hogy lassan ha egy parkolóban álló teslaba megy bele valaki, akkor is a cikkek felének az lesz a címe, hogy a tesla autopilot miatt volt. Lehetetlen konkrétan úgy igazából tudni, hogy mikor, mennyi és milyen baleset történt igazából úgy, hogy az fsd vezetett, de még azt is, hogy mennyit az autopilot/enhanced autopilot, mert összevissza beszél mindenki mindenhol mindent (ebbe beleértve azt is, hogy Musk is szeret "kavarni"). Szóval nem, ilyen nincs. Nem lehet olyan opció, ami utólag könnyen tagadható, vizuálisan nem látszik, bizonyítottan káros, és a userre van bízva. Pláne ennyire új technológia esetén. Mert ha egy e46 tulaj feltesz egy videót a yt-ra, hogy istenbizony csak 20-al ment szépen nyugodtan, eskübizti nem driftelte körbe a várost kétszer, mégis megette a gumikat az a fos 2000km alatt, mindenki kiröhögi, hogy ez vagy hülye, vagy minket néz annak. Mert mindenki ismeri a technológiát ami mögötte van, együtt nőttünk fel vele, van vele vagy 150 év tapasztalat.
Na, majd ha az elektromos autó is eljut idáig, lehet róla szó, hogy hagyjuk a usert hülyének és károsnak lenni. Addig meg mindenki védeni fogja a saját seggét amennyire csak tudja, és ez teljes mértékben érthető.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
tag
válasz wassermann #3582 üzenetére
Ezt teljes mértékben megértem, miénkben is van, de a bruttó 80 nettó 60 az 25%
Ennyire azért nem kellene degradálni a (L)usert
MX-30 0%-nál elmegy még tizen pár km.-t (nekem 1x 8at kellett
a 0-100% kijelzője kb 30 kW takar a maradék 4-5 meg a 100% felett és 0% alatti "degradálás kompenzálására".[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
7Heads Drago
veterán
válasz wassermann #3582 üzenetére
És ha nem hegyen lakom hanem pont a völgyben? Lehet valamit állítani rajta?
Telefonoknál hasonlók miatt volt már gyártó elmarasztalás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
wassermann
addikt
válasz djeperto #3592 üzenetére
"... bruttó 80 nettó 60 az 25%"
Igazat adok neked, persze! De el kell fogadni, hogy akkor marad az akku sokáig életben, ha sosem merítik le teljesen (ezt a kocsi félreállítva, magától is tudja ) és soha nem töltik túl. Ezért van pl. 15 használhatatlan százalék legalul és 10 legfelül
-
wassermann
addikt
válasz 7Heads Drago #3593 üzenetére
Ez típustól függ. A nagyon régiekben úgy tudom nem volt ilyen. Pl: Renault Fluence, a "cicaszemű" elektromos Smart-ok, a Mitsu./Citroen/ Peug. trió első generációja (asszem 2014-ig)
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz wassermann #3594 üzenetére
Inkább a tapasztalatlanság, a Teslánál sokkal kisebb az az érték amit nem tudsz kivenni az autóból.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Semin
senior tag
A tempeálás mellet azért a szoftver is penge kell hogy legyen, mert nagyon nem mindegy hogyan kondicionálja/egyenlíti ki a cellákat.
Engem - felhasználóként- csak az érdekel, hogy meddig tudja a tényleges hatótávját az autó.
[link]Az, hogy az idő miyen hatással van erre, persze még a jövő zenéje.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Konteó topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Horgász topik
- Xbox Series X|S
- Vezetékes FEJhallgatók
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen