- Milyen egeret válasszak?
- 3D nyomtatás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
válasz mauimagic #9680 üzenetére
Fb-n van Nissan Leaf Hungary csoport, ott pont most volt egy poszt erről. SHELLY okosmérővel nézte valaki, elvileg nem vészes csak elöször rosszul mérte.. Úgy tudom a Leaf elég jól tölthető otthon 230V 1 fázisrol is, viszonylag kis veszteséggel, a Zoé az ami ebből a szempontból kompromisszumosabb, abból kispóroltak valamit, ami miatt 1 fázison nagy a vesztesége, csak a 3 fázist szereti.
-
WiZARD
addikt
válasz mauimagic #9680 üzenetére
Ha Leafet töltöm 1x30A-rel akkor mérhetően fűti a garázst, ha a Teslát 3x16A-rel, akkor nincs mérhető hőmérséklet változás.
Pontosabb számot nem tudok
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
válasz mauimagic #9835 üzenetére
Szerintem két dolgot figyelmen kívül hagytál.
-eddig sem érdekelt senkit határon innen v túl hogy mennyire csóró a magyar. Ha bárkit is érdekelt volna nem lenne tele a kocsik jó része méregdrágán javítható zöldító bizbaszokkal.
-az üzemanagy árában is megfizetheted azt az adót. De különben lásd a fenti pontot. Nem érv a zöldítésell szemben a csóróság. No meg már most mocorognak a hivatalokban EV adóztatási lehetőséget keresve, még ilyen kis penetrációnál is.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
cOxeR
Ármester
válasz mauimagic #9835 üzenetére
Ugyan már, itthon nem így megy... nincs senki tekintettel arra, a lakosságnak mennyi pénze van... pusztán az érdekeltségek mentén megy a játék.
A lőtéri kutyát se érdekelte a napelemes visszatermelési ár, míg nem vásárolták be magukat és nem ők tesznek el belőle szeletkéket, ugyanez vonatkozik a napelem adóra is.
Nem véletlenül van ez a sok akkugyár, autógyár, hidd el pont nem fogja őket érdekelni, hogy ki tudja kifizetni vagy ki nem... ami az érdekük abba az irányba fogják terelni az embereket... benzinen is lehet még emelni, adókon is... biztosításokon is (annak is jó része az övüké). Az meg, hogy épp melyik irányba hajlik az ország, szovjet vagy kínai, vagy mindkettő... az se egy egzakt kiszámítható dolog. -
-
-
Tiédetis
senior tag
válasz mauimagic #9865 üzenetére
Nem telepítenek újakat, kivéve talán a TEA hálózatra, ott még szoktak rakni rá.
Régieket nem fogják leszedni, ha javítani kell, az már necces, hogy fogják-e?
Ami előfordult az olcsóbb helyeken, hogy várni kell, mert 1 gyorstöltőt tudnak kiszolgálni egyszerre, ha töltenek rajta, pihi vagy keresni kell másikat.
Mol töltők jó eséllyes szabadok (bár mol plággyy kocsikat ráteszek és otthagyják, akkor ott szívás, mert kb. nem érdekli őket hogy más is töltene)LIDL, ALDI ezeknél jellemzően van chademo, max 20kw-os teljesítménnyel, a semminél kicsit több
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz mauimagic #9865 üzenetére
Nem, konkrétan szerelik le öket, ott ahol több is volt, ott mostantol jo, ha egy marad (mondjuk az lehet, hogy a javitando vagy karbantartas alatt lévöknél szerelnek le). De talaltam olyan AC töltöt is mar mifelénk, ahol a CHAdeMO kabelt lecserélték egy sima (megerösitett) klasszikus elektromos konnektorra, mint vésztöltési lehetöség.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz mauimagic #10084 üzenetére
nem normális. nekem is elcseszték, már fizettem mikor odaadták a számlát, megnéztem és olyan, mint vagyonszerzési illeték teljesen elektromos autónál nincs, "ez teljesen elektromos?" jujjj. panaszt tettem és kérte a nav-ot utalják vissza, cirka 30 nap és visszjött
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
ekowob
újonc
válasz mauimagic #10147 üzenetére
Én nem vennék ilyet.
Über szívás lesz az alkatrészekkel. (Tudom az alkatrészek ugyanazok, de nem)
Egyszer rendeltem Golf 7-hez utasterébe egy kapcsolót, mert az európai piacra gyártott autóknál nem volt olyan opció, hogy ott is legyen gomb. (mielőtt valaki megkérdezi: egy kulturált kertkapu nyitást oldottam meg vele.)
Az egy dolog, hogy a csatlakozó kódolása nem stimmelt, ez nem volt gond.
De még a háttérvilágítás színe se. Mindkettő fehér volt, de a kínai nagyon nem az a fehér.
Végül persze megoldottam, de sok szívás volt vele.
[kép]
Szóval nem kellene kínai (piacra gyártott) autó.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
-
cinemazealot
addikt
válasz mauimagic #10196 üzenetére
Nem új kiépítésről van szó, hanem azzal főz, amije van. Ha egyébként a kiépítés megfelelő minőségű, és elég neki a 6/8/10 A töltés, akkor miért kell ezt fikázni? Inkább felejtse el az EV-t? Ne gondolkozzunk már végletekben!
Egyébként ahogy biker is írja, 6 A az állítható minimum, de az autó dönthet úgy, hogy még ennél is kevesebbet vesz fel.
-
Kroni1
veterán
válasz mauimagic #10330 üzenetére
Azt hozzáteszem Rodoszig bármilyen tempóval mentem volna ugyanúgy elment volna tőle a kedvem egy életre az tuti! Én azt semmilyen tempóval nem vezetném le max roadtrip jelleggel 1-2 éjszakás megállással, betervezett látnivalókkal, városnézéssel ahol nem csak a cél hanem az út is a nyaralás része.
-
Vesa
veterán
válasz mauimagic #10330 üzenetére
130-al sincs semmi probléma, ha nem jönne állandóan a seggedbe valami menőjenő 180-al, mert 130-ról viszont nagyobb forgalomban nem annyira ideális betolakodni 2db 80-al cammogó kamion közé. Inkább azon van a hangsúly, hogy mennyi hülye van az utakon. Ahol van közlekedési kultúra -vagy elég kemény a büntetési tétel a rendhez-, ott nincs gond, mert ha tartod a maxot a belsőben, akkkor nyugodtan autózol. De ahol sokan mennek mint a b*rmok és levillognak akkor is, ha a megengedett maximummal mész, ott vagy felgyorsulsz a hülyegyerek tempójára, vagy kénytelen vagy 80-ra lelassítva kimenni a külsőbe, csak menjen már az anyja p*csájába a seggedből, mielőtt még 180-al megöli magát + téged is családostól.
A tudomány a valóság költészete!
-
válasz mauimagic #10386 üzenetére
Ez nem a legjobb megoldás szerintem: jön az arcz és mondjuk éppen magyar v román akinek a kocsija valóban képtelen megállni oszt hopp, máris lábbal előre visznek téged is - és akkor már késő lesz passzív-agresszíveskedni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biker
nagyúr
válasz mauimagic #10386 üzenetére
"a vonóhorgomat meg jól elferdíti?"
Remélem tudod, hogy le kellene vedd, mikor nem vontatsz, kivéve azt a pár, még forgalomban lévő és engedélyezett horgot, ami nem levehető vagy felhajtható. Ami mobilis, azt ha fennhagyod, azért büntethetnek
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz mauimagic #10396 üzenetére
Sajnos nincs teljesen igazad jogilag. Jobbratartási kötelezettséged van, függetlenül attól, hogy gyorshajtó van-e mögötted.
[link]
Volt még valami olyismi is, ha a másik sáv olyan műszaki állapotban van, ami rongálhatja a járműved, akkor mehetsz a belső sávban, DE ez nyilván pályán nem igazán állna meg, másik pedig nem tudom, hogy erre szabály is van-e vagy csak a városi legenda kategória.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
válasz mauimagic #10386 üzenetére
ennyi
Sose értettem mit kell izgulni azon ha mögötted vergődik valami paraszt.
Én lesz*rom hogy mögöttem mit csinál, ha van hely a külsőben akkor úgyis lemegyek, ha nincs akkor megvárja ő is hogy legyenSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz mauimagic #10452 üzenetére
Túlfesz védelem nem árt, T3 meg minél közelebb legyen, szóval a dugaljhoz.
Amennyire tudom nem nyerő a mágneskapcsolós lelövés, ahogy a leállítás nélküli kihúzás se.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
válasz mauimagic #10452 üzenetére
Ez egy kombinált WeidMüller T2+T3 védelem. Kérdés a kismegszakítóknál milyen védelmed van. Az ideális, ha az épületen belül ki van építve egy teljes T1-T2-T3 védelmi sor. Ezek szép sorban kapcsolnak be és korlátozott mennyiségű energiát képesek elnyelni, korlátozott ideig...
A leggyorsabb és legérzékenyebb a T3 védelem ami már 255-275V-on beindul, de nem bírja sokáig, számít rá, hogy kis késleltetéssel beindul a T2 védelem is.... aztán a T1... A T1 már szikraközzel (is) rendelkezik, egészen nagy energiát is képes elvezetni... azért ne egy direkt bevágó villámra gondolj...
Az ajánlások szerint a T3 védelemnek a fogyasztótól max 5m távolságra kell beépítve lennie...
NE lődd le a töltést mágneskapcsolóval!!! A fedélzeti töltőd a kocsiban akár bele is tud makkanni! Nem tudod mekkora áram pillanatnyi értéknél nyit a kontaktor.... ha épp áramcsúcs közelében, komoly negatív túlfeszültség tud indukálódni, ami simán kinyírja a fedélzeti töltőt.... aztán vagy csere vagy Varsányi Péter ügyfele leszel.... ha egyáltalán még javítható... és akár 7 számjegyű is lehet a történet.... ezért is veszélyes ha töltés közben túlterhelés miatt lemegy a kismegszakító.... vagy beüt egy áramszünet
Előbb a vezérlő jelet kell kiadni a kocsinak, hogy vegye vissza a töltő áramot, és utána lehet bontani... Ha megnézed a Type2 csatiban a kialakítást, ha reteszelési hiba miatt mégis ki tudnád húzni, a vezérlő jel előbb csúszik ki mint a 3 fázis, így az autó leszabályoz, mire a 3 fázis megszakad.... nem véletlenül van így...
Az előbb tárgyalt Delta töltő Power Control Board-ján van kontaktus (STOP Charging - PIN5), amivel megállíthatod, tetszőleges időre felfüggesztheted a töltést.... az a korrekt mód... erre egy relé, okoskonnektor+relé, Shelly DryContact reléje, Timer... bármi alkalmas...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
-
Kroni1
veterán
válasz mauimagic #10561 üzenetére
Ebben van valami, biztos lesz ilyen!
Amúgy sajnos a hazai történések eléggé elkeseritőek. Jópár kollégám ment át tőlünk Gödre dolgozni a gyárba, hát mit mondjak kemény amiket mesélnek. Mondjuk úgy, a sajtóhoz ami kijut az már csak a jéghegy csúcsa, amit nem sikerül a szokásos módon eltussolni. Brutális ami megy a Koreaiak részéről, és az is hogy magyarország meg asszisztál hozzá.
-
Andras6800
senior tag
válasz mauimagic #10541 üzenetére
Amúgy erre van valakinek jó kiértékelős videója, újságcikke?
Arra gondolok, hogy lecserélem a jó kis nyári "A" fogyasztási (gördülési ellenállás) indexű gumit egy 4 évszakosra, aminek ez az indexe "B". A többször javasolt Michlein CC2 pl már "C" indexel bír abban a méretben ami nekem kell. Én Conti AllseasonContact-ot néztem. Annál "B" az index, nem "C" mint CC2-nél.Én régebben ICE kapcsán a plusz 0,5 - 1 L fogyasztást /100 km elintéztem annyival, hogy téli gumi. De közben rájöttem, hogy tudatlan voltam és igenis elég sok minden más benne van: Sűrűbb közeg (Hideg levegő), Jelentősen hosszabb bemelegítési intervallum magasabb fogyasztással. Azért egy újabb Diesel is télen 10 km alatt épphogy bemelegszik, de azért nem kerül teljesen üzemi hőmérsékletre.
Szóval érdekelne az, hogy önmagában a gumi mennyit számít. Mennyit is jelent ez az "A" vagy "B" vagy "C" index?
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Kroni1
veterán
válasz mauimagic #10653 üzenetére
Egyetértek, és gördülési ellenálásban is a cc2 a király, EV esetén nem mindegy.
A többi szempont szerint a tesztben látható gumik mind prémium tudásuak, ezeknél jóval szarabb a hazai áltag, bmelyik jó választás.Amugy csak még egy kieg.: nekem a tesztben leghangosabbnak vélt nexen van a városi kocsin és teljesen jó, az se hangos, téli gumi hangosabb volt rajta.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz mauimagic #10664 üzenetére
Szerintem meg nagyon nincs köze az utóbbi 3 év inflációjához. Scross előtt a 4 éves Swiftem is új árában sikerült eladnom.Ez így egyben 2018 és 2024 közötti időszak. Vagy 6 éve van már infláció mert akkor nagyon szaladnak az évek. De ha eltekintünk konkrét márkától mármint az extra értékálló Suzukitól akkor is van 20% difi belsőégésű és EV között.
-
Kukipapa_rr
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs