Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #09908736

    törölt tag

    válasz Bujdy81 #31088 üzenetére

    Nos, tegnap több órányi családi kupaktanács, és ugye nem utolsósorban az érintett megkérdezése után az alábbi tények figyelembevételével döntöttünk.
    1. A szomszédunk az Audi SZMK elnöke, az ő ajánlására gondolták át újra az dolgot és kaptunk egy emailt, hogy akkor mehetnénk jelentkezni az Audiba.
    2. Kérdés: milyen iskola az, ahol az oktatási bizottság elnökének az ajánlása kevesebb, mint egy SZMK elnöké? Csak úgy mellesleg.
    3. Májusban, mikor itt voltunk, akkor volt egy kis pittyputty az iskolában, azért viselkedhetett velünk olyan -khm- bunkó módon az emberünk. Ez számomra nem mentség, mivel ő az iskola arca mifelénk - ennek köszönhetően az első sokk után a fiam kijelentette, hogy ahol ővele így viselkednek, oda nem is akar járni.
    4. Betenné 5. osztályba, és fél év után az iskolatanács eldönti, hogy megfelel-e a tudása a szintnek. Hogy mi van akkor, ha nem? Jó kérdés.
    5. Az egész eljárás megint egy ilyen lealacsonyító, miért nem azt írja, hogy csókolom, megnéztük a lehetőségeket, tessék befáradni hétfőn 10-re, hogy megbeszéljük személyesen. Tudom, hogy 21. század, de egy emberke életéről beszélünk, ne intézzük már el ilyen 10 soros emailekben.
    6. Német nyelvű oktatás, a magyar szinte csak szintentartás és alaptudás megszerzésére irányul. Ha akar magyar érettségit, akkor külön felkészítésre van szüksége.
    7. A német nyelv miatt ha bármi krach van, baromi nehéz másik irányba elindulni, 5. osztály után sokkal nehezebb az integráció egy magyar rendszerű iskolába, mint 5. osztályban, ahol amúgy is minden nebuló vált.

    Állami iskola: Szabadhegyi Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium
    1. Külön napot szántak 3 tanárral (magyar-matek-német) a gyerek felmérésére, hogy megnézzék, milyen szinten van az itteni anyagból.
    2. Nem is azonnal válaszoltak, hanem megtanácskozták, hogy a jelenlegi tudásával melyik osztály lenne neki a megfelelőbb, ahova tud integrálódni, van ideje felzárkózni a magyar rendszer miatt és szó sincs arról, hogy majd meglátjuk. Felmérték, eldöntötték.
    3. Hihetetlen szeretettel fogadták, abszolút nem éreztették vele, hogy most akkor ő külsős, vagy bármi.
    4. Nem kell évet ismételjen, nyugodtan folytathatja a tanulmányait.
    5. Magyar nyelvű oktatás, emelt némettel. Ellenben már most az ő német szintje jóval magasabb, mint a többieké - viszont ő nem szabályokat tanult, hanem készséget, tehát ösztönből jól beszél, de ha már meg kell mondani valamit, hogy miért n és nem m a szó vége, nem tudja, ami lehet, hogy jó, ha megtanulja. Plusz ha úgy érezzük, hogy esik vissza, mehet különtanárhoz.
    6. Ha úgy gondoljuk, hogy ez kevés, akkor 2 év múlva mehet 6 osztályos gimnáziumba, pont Győrben van az ország 9. legjobb gimije, matek-német tagozattal.

    A gyerek azt mondta, hogy van két fenyőfa, akiket kivágnak. Az egyik egy gazdag családhoz kerül, csilivili díszeket aggatnak rá, de a szülők válófélben vannak, a gyerekek csak azt nézik, mekkora értékű ajándékot kaptak. A másik egy szegény családhoz kerül, ahol csak dió a díszítés, de a család együtt üli körül a fát, énekelnek és szeretettel ölelik egymást. Melyik fa a boldogabb? Na, pont ilyen az Audi, ami csilivili, a Piros iskola meg nem annyira, de ő sokkal boldogabb lenne ott.
    És aztán erre nem tudsz mit mondani, a gyerek lelkivilága fontosabb, egyszer már megjártuk a svájci óvodával, nem szeretnénk még egyszer.
    Ez csak általános iskola, a jövőjét úgyis a középiskola fogja meghatározni.
    Ráadásul neki még meg is kell tanulni tanulni, amit egy Audi jellegű versenyistállóban nem biztos, hogy megtehet, hogy lesz rá ideje.
    Úgyhogy megy a pirosba, és majd újratervezés, ha nem arra halad, amerre kellene.
    Kösz, hogy meghallgattátok. :D

Új hozzászólás Aktív témák