Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    Nézem a Tesla Cybertruck videóját Karotta tolmácsolásában. Még nem néztem végig, lehet ma sem jutok a végére.

    Eddig a következőkre figyeltem fel.

    - ez egy nagyon-nagyon korai mockup. Minden panel lötyög, csak oda van taknyolva konyhai kredenc zsanérral ami nyitható panel.
    - valamelyik hozzászólásban írtátok, hogy ilyet senki más nem tud, hogy ennyi idő alatt összedob egy ilyen prototípust. De, tudnak. Csak azokat nem kürtölik nagyra. Hanem tesztelik tovább. Zárt tesztpályán futnak ilyenek, csak legfeljebb nem ennyire drasztikus a kaszni. Pont ez az autófejlesztés lényege, hogy vannak jövő generációs hajtásláncok valamilyen prototípusban vagy teljesen specifikus öszvérben. Ha esetleg kimegy róla egy lesifotós kép akkor sem nagyon tudja senki, hogy mi van benne.
    - a 3 mm-es rozsdamentes acél kaszni jól hangzik, de ezt így nehéz lesz piacra dobni elég sok piacon. Ha ezt valami erőhatás éri, akkor kábé úgy viselkedik egy ideig, mint az üvegtábla, vagyis síkban mozdul el. Aztán utána teljesen kontrollálatlanul deformálódik, vagyis inkább összeomlik a sík lemez és közben kontrollálatlanul türemkedik ki oldalirányban és az energiát megjósolhatatlanul adja tovább más irányokba.
    - a 9 mm-es lövedéket megfogja? Azt megnézném élesben. Mert nem hiszem.

    Depends greatly on the angle of impact. 3/16 mild steel will deflect 9mm and 40S&W without a significant dent when placed at 45 degrees. With 1/10 thickness an FMJ 9mm will penetrate at 90 degrees so you need about 3/16 of steel to protect against 9mm FMJ. This would permit significant denting.

    3/16" kábé 4,7 mm

    - nincsenek lekerekítések, csak durva élek mindenhol. Ahol minimális gyalogosvédelmi előírások vannak, ott ez -17 csillagot kap.
    - láttátok a frunk fedelét? Sík az is. Ütközéskor valamilyen irányba elrepül és lefejez/csonkol.
    - amikor az ajtót veri kalapáccsal, akkor majdnem leesik az ajtó, ott nyeli el az energiát elég jól a mockup.
    - a belsőtér konkrétan megöli az utasokat, ha baleset van. Minden éles, ez így nem megy.

    Ez egy vicces koncepció, de inkább marketingre való mint konkrétan megvalósítható kész terméket tükrözne. Nem kétlem, hogy még a végleges modell is nagyon ütős lesz, de ennyire extrém a legtöbb piacon nem lehet. Ha ezt mondjuk Kínában vagy EU-ban vagy USA-ban akarkák forgalmazni, akkor erősen kell közelíteni a valóság felé nagyon sok fontos szempont tekintetében, aminek nagy része törvényi előírással megtámogatott követelmény.

    Drukkolok, hogy maradjon benne spiritusz majd a végleges modellig is.

Új hozzászólás Aktív témák