- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Raspberry Pi
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
válasz #31600896 #23696 üzenetére
Minden évben, de kétévente mindenképp ajánlott kipucolni ott a sárvédő és a dobbetét találkozásánál. Ősszel fél marék sáros trutyit szedtem ki elől mindkét oldalról.
Kerék átrakáskor megint ki fogom venni és most le is fogom kezelni, mert a rozsda foltokban jelen van azon a részen (is). Még mielőtt átrágná magát az anyagon és a fényezésen átütne kívül és meglátszana, inkább megelőzöm a nagyobb bajt. Utána a szivacs is megy vissza a helyére.Lenne egy kérdésem is. Motorblokkot szeretném kicsit megtisztítani, de nem magasnyomásúval. Brigéciol vagy féktisztító jó erre a célra? Van mindkettő. Esetleg más? A vezérlés mögött a blokkon látok némi olajfolyást, szeretném kideríteni pontosan honnan jön.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #31600896 #23696 üzenetére
Vedd ki nyugodtan. VW Golf 4 esetén pl a sárvédőív tetejére rakott szivacsot, rohad is - adtak ki egy service bulletin-t, hogy le kell vágni az alsó részét, de igazából feljebb is ugyanígy tud rohadást okozni, csak pár évvel később jön ki és nem látszik annyira. Szóval kivettem mindkét oldalon, nem hiányzik a rozsda. Így belegondolva lehet, hogy olajjal kéne átitatni a szivacsot, akkor még haszna is lenne
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #23704 üzenetére
Nem is rossz ötlet, ha szétszedem beáztatom olajba, vesztenivalóm nincs vele
-
#31600896
törölt tag
Én is minden évben kitakarítom, idén egy nagy bogarat is kivettem az egyik résből. Ha már a sárvédő lemezen rozsda látszik, vagy hólyagosodás akkor ott nagy eséllyel azt át is tudod szúrni egy csavarhúzóval. Sajnos nekem is ilyen, ezért lett egy nagy lyuk a sárvédő alsó részén. Majd nézegetem a bontót hátha lesz fekete szép állapotú. Az tűnik leggazdaságosabbnak. Elemcsere fényezéssel 100k. Nem hiányzik, mivel másfél éve a jobb elsővel ezt megjátszottam.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Én a kiirtás pártján állok, különben folyamatos tiszta olaj lenne a kocsi, illetve pont a gumiabroncs is kapna belőle ahogy átgurulsz rajta, annak meg főleg nem használ
Mosás - kellemetlen tapasztalatok után max 1 évet mondanék, és az alapos tisztítást követően kis rozsda pöttyök festését (full extra pedig egy viasz/hasonló plusz réteg lenne). Csak mosni kevés, azt sajna megtapasztaltam, és ha látszik bármi gond, azt hamar érdemes megfogni, mielőtt drága vége lenne
[ Szerkesztve ]
-
sparta2
tag
válasz darvinya #23694 üzenetére
Van logikája annak amit mondasz, de a főtengely kopásból adódó probléma nem kizárólag a háromhengereseket érinti és a nem kettős tömegű lendkerékkel szereltekre is hatással van. Ennek káros hatása viszont nagy futásteljesítmény után jön ki és akkor már más miatt is indokolt a motorgenerál. Kizárt, hogy ez gondot okoz pár 10 ezer km után.
A Ford három hengereseinél egyébként excentrikus a lendkerék, mert azzal is rezgést csillapítanak. -
darvinya
titán
válasz sparta2 #23710 üzenetére
Igen, mindegyiknél meg van, sőt 8 henger felettieknél eleve mindkét végén van lendkerék.
4 hengeres annyiban jobb, hogy nem annyira érzékeny a kiegyensúlyozatlanságra, mivel a hengernyomás megoldja.De bizony okoz gondot pár 10eKm után.
Anyag könnyítés nem jelenti, hogy tartósabb és erősebb a motor blokk.
Ezeknél nem lehet annyira tartós a csúszó csapágy, mert az enné meg a blokkot, hiába van kenőanyag.
Mindegy milyen a lendkerék, mikor eltolódik a súly pontok, pont mint gumi centirozásnál, ott is adott gumihoz teszik fel a súlyokat, nem általánosan.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
flymi
addikt
válasz molnarpeter #23709 üzenetére
Kívülről nincs látható rozsda se felhólyagosodás, semmi ilyesmi. Kivétel a bal első sárvédő legalja, ott mállik lefelé a festék. V3 színkóddal ritka a gyári rohadásmentes sárvédő, ha eljön az ideje szerintem utángyártott lesz és színre fújás.
Alvázon, ajtók belsejében felületi rozsda van, ezeket javítanám most. Plusz ha találok angol autóból vezető oldali ülést bézs színben (asszony panaszkodik, h magas az ülés pozíció), akkor jöhetnek a fotel alatti sínek, mert azokon is csámcsog a rozsda.Lidl-ben csütörtöktől lesz bak, kroki meg csomó W5 flakonos cucc!
Cink spray jó lehet az acél felnire való csavarokhoz csiszolás után?
Azért kérdem, mert ősszel kértem rájuk vadi újakat és egy hónap után megjelent rajtuk a rozsda. Gondolom nem voltak lekezelve semmivel, pedig origi újak voltak fekete színben. Láttam mikor bontotta a gumis a dobozt.
Vagy hogy csináljam? Megvannak még a régi acélra való csavarok is. Csiszoljam, fújjam le színre és úgy rá a cink? Vagy cink és úgy egy-két réteg festék? Mi lenne a helyes sorrend?
Hülyén nézne ki a fekete felnin a csillivilli csavar, fújnám feketére.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Felnihez maga cink spray nem igazán jó, mert az nem védi meg, utána kész kínszenvedés leszedni.
Inkább lecsíszolni, vagy drót koroggal fém tisztára tisztítani, vagy kézi drótkefével és rozsda átalakítóval kezelni (pl: [link]) .
Ezután festeni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #23714 üzenetére
Én ilyennek egyszer álltam neki, aztán a végére ugyanannyira jött ki árban, mintha lecseréltem volna a rozsdásokat normálisan szinterezett, felújított felnikre. És még csak tartós sem lett a dolog. Szerintem jobb keresni valakit, aki felni felújítással foglalkozik.
Just a simple Lineman...
-
flymi
addikt
válasz molnarpeter #23716 üzenetére
Igen, a csavar volt a kérdés. A felni jól bírja. Csiszoltam, alapoztam + két réteg fekete ment rá. Pár hónap után jöttek ki rajta foltok, így lefújtam W5 rozsdagátlóval vagy mi a nyavalya, azóta stagnál az állapota. Legközelebb is így fogom csinálni, ráadásul sokáig szép fényes maradt a matt fekete festék.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Tudom.
Felnikkel és csavarokkal nem szoktam így foglalkozni.
Felni felújító, pedig tudja savazva áztani, stb. és jobb helyen égetik a festéket, ami nagyon tartós (persze sérülést ez sem tudja kivédeni).
Én most csorgatom nyálam az Escort-ra egy mutang Alu felni miatt.
Van 14"-ba, csak nem tudom, hogy még költsek rá.
Igaz, ez már nem lenne tétel, mert 20eFt/db-ba kerül.
Ezeket néztem:Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#31600896
törölt tag
"Alvázon, ajtók belsejében felületi rozsda van, ezeket javítanám most"
Ajtók belsejében? Az gáz. Nekem vatta újnak néznek ki az ajtók belső oldalai alul is...
Otthoni 2002. decemberi Fiesta ajtóinak alja sem rozsdásodik kivéve egyet, ami törve volt.
Nekem bal első sárvédő alja egy gócpont, meg a jobb hátsó sárvédő ív. (ott hólyagos)[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23700 üzenetére
Nem is volna a panelcserével semmi gond, nem egy nagy kifli lekapni a gyárit. Új utángyártottakat lehet hozzá kapni az USA-ban, röhögni fogsz, 25 dollárért. Ennyiért itthon a tizenéves bontottat sem kapod meg.
Pedig simán lecserélném, csak annyi meló lenne vele hogy le kellene tüsszenteni az autó színkódjára. És ha már le van véve, kitakarítanám mögüle az összes dzsamát, rozsdátlanítanék, alapoznék, valahogy vízhatlanná tenném a hangfogó szivacsot stb.
TMK ahogy régebben hívták. -
molnarpeter
nagyúr
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #23722 üzenetére
A bontott, ugyanakkor ép karosszériaelem azért elég erős oximoron..
"Használható" inkább a helyes kifejezés.
Most hogy rákerestem, 10k egy utángyártott mk1 első sárvédő (plusz szállítás), csak a mázolást kell valahogy megoldani. De ezüstmetál spray is kapható végső esetben. Forgalmin pedig nem az esztétikát vizsgálják. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #23721 üzenetére
Pár hete itt [link] készíttem szín spray-t, hogy karcokat / horzsolásokat megcsináljam.
400ml szín+1 komponensű lakk került 5000Ft-ba és 2m²/2rétegre elég.
Mondjuk én cromax-ból vásárolok, külföldről szállítás költség magas.
Bontóból való elemet meg inkább kerülöm, mert felrakás után rövid időn belül előjön a panel hibája.300eFt lesz 2 első sárvédő, 2 küszöb, festéssel együtt.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
flymi
addikt
válasz #31600896 #23719 üzenetére
Egyébként lehet részt vett valamelyik Balaton átúszáson, mert a hátsó ülések alatt kavicsokat is találtam. Vagy csak sokat állhatott lehúzott ablakkal, vagy egyszer vízkáros lett nem tudom. Ennyire részletes infóm nincs az előéletéről. Csak gyanús volt, h az ülés alatt a sín is (ülések alján szinte minden fém) rozsdás. Hangszóró valamint ajtó határoló cserekor pedig feltűnt, h az ajtók belseje is olyan és sajnos ablak emelő mechanikára is kiült a Fe2O3.
Szóval azt is le akarom majd bontani teljesen és lekezelni.Nem most jöttem rá, de ma is tudatosult bennem, h sosem fogom megérteni a nőket.
Ha a gyerekkel vagyok és ergó "semmit sem csinálok" az a baj, mert az eltervezett munkával nem haladok. Ha nekiállok egynek amit ráadásul előre be is jelentek tuti nem jutok el a végére, mert jön a "már megint nem a gyerekkel foglalkozol", hagydabbameddigtartmég, stb...Akkor idézek:
"Hogyha belelátok a fejedbe, az a baj.
De ha nem látok bele a fejedbe, az a baj"
Belgadarvinya: 300eFt lesz 2 első sárvédő, 2 küszöb, festéssel együtt. -> Mennnnyiiii?
Kollégám bömbijét asszem 450-500 körül fújták telibe, talán csak a tetőt nem.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Elemcserével együtt?
Tehát:
Autó elejét, ajtókat lebontani, régi elemeket leszedni (2db első sárvédőt, 2db teljes küszöb), alatt rendbe rakni hegesztéshez, új elemeket felrakni, ezeket lefényezni, küszöbnél üregvédelemmel ellátni, utána minden elemet visszarakni.Bömit körbe fújni, ahhoz nem kell bontani, csak maszkolni, aztán mehet.
Igaz, nem egy első osztályú lesz, de átlagnak tetszik a végeredmény.
Ez kihozható 450-500eFt-ból, kicsit túl árazva.
Mert hát, egy jó teljes fényezéshez, az autó szétbontás kell, amit ennyiből nem lehet kihozni.
Egyszerűen munkaóraból kiindulva nem hozható ki.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23724 üzenetére
Holnap lehet hogy le is szedem a bal első sárvédőt, az van kritikus állapotban, de csak az alsó része. Ha a többi használható, akkor nem veszek komplett újat csak javítólemezt, és kevertetek hozzá színkódos sprayt, köszi a linket.
Csak addig nehogy kitalálják a kijárási tilalmat mert akkor a netes futáros kiszállításnak is búcsút inthetünk. -
flymi
addikt
Ezen a két képen asszem jól látható, h mennyire lóg a hátsó lökös. Az első ehhez képest patent.
Hátuljába belerongyoltak vagy nem tudom pontosan mi lelte anno, van róla kártörténet és ugye látszik is.Asszem belenyúltam a tutiba, autósboltban ajánlották a K2-őt polír utánra és ahogy már vásárlás után olvastam elég jó cucc, ajánlott.
Polírpaszta nincs a képen, Prevent tubusost vettem tecsóból, majd meglátjuk milyen állagú és valóban jó lesz-e. Féknyereg festékből sárgát akarok, de Dombóvártól Bajáig csak fekete, ezüst és piros van. Illetve egy helyen van sárga Motip de horror áron.Alufelnit az idén asszem nem piszkálom, talán jövőre gatyába rázatom azt is. Kis felületi sérülések javíttatása és újra festés. Jól néz ki a sötét kocsi alatt az ezüst, fehér túl kényes, fekete nem lenne mutatós.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#27070592
törölt tag
Motip három színben létezik , kétféle kiszerelésben (400 vs 150ml), az ár az hozzáállás kérdése, nem tíz percre veszed.
Egyébként 110 fokig írják a hőállóságot, azt egy hőálló hammerite simán túlteljesíti, olcsóbban. -
flymi
addikt
válasz #27070592 #23731 üzenetére
4500-ért árulják a nagy kiszerelésűt. Lehet maradok a fekete Rally féknyereg festéknél.
Tudnátok ajánlani valami tartós borítást a küszöbhöz? Már elég frankón meg van kopva ott a festék és inkább lekezelném és tennék rá valamit, h inkább azt karistoljam a cipővel mint a fémig lekopott anyagot.
(#23733) jupp008: Jó tudni, h valóban jó anyagot sóztak rám, mert ez volt a legdrágább a háromból amit az eladó mutatott. 3100 pénzbe fájt, de állítólag sokáig elég.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
molnarpeter
nagyúr
Ne vedd magadra, de a sárga szín polgári szívó motor mellé kissé boyracer szerintem valami szürke/ezüst szerintem kifinomultabb megoldás lenne, gyárilag is fémszínű vagy ezüst. Mondjuk a csúszka és a légtelenítő úgyis berohad, ha akar, ez is inkább esztétikai kérdés
Lehet írtam már, Hammerite is jó lehet, nem feltétlenül kell a hőálló, infra hőmérővel ki lehet silabizálni.
-
darvinya
titán
Sosem tudom megunni az Autókereskedők XR2, Sierra Cosworth, Escort RS Cosworth részeit.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
flymi
addikt
válasz #31600896 #23719 üzenetére
Ha lekapom az ajtókárpitot és a belső fémborítást az üveg vajon fent marad, vagy be fog esni?
Nem akarom összetörni, ezért mikor anno ajtó határolót cseréltem eleve leengedtem mert azt olvastam, h "hajlamos beesni".darvinya: Én is most nézem a kedvenc részeim. Cerbera, MR2, XK8, DB7, WRX, Ford Cosworth, ...
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz darvinya #23741 üzenetére
Az valami tévécsatorna? Nem nagyon nézek tévét, max Spektrum Home, Natgeo ha valami értelmes megy, néha M1 híradó de az mostanában uncsi és ezzel kábé kifújt. Volt, h több hétig be sem kapcsoltam. Focit szoktam még kábé havonta egyszer, mert tutira épp melóban vagyok, mikor nézném. Most meg ugye lefújták a bajnokságokat is...
Cerbera az egyik álomautóm a top 5-ből mondom úgy, h még soha nem láttam és hallottam élőben. Ami fura, h nincs Ford a listámban.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
DTX (Discovery Turbo EXtra) csatorna, reklám nincs, csak ajánló.
Mindig is Ford-os voltam, ezt erősítette, mikor Esztergomban volt egy AmcsiAutók rendezvény, amin bármi kipróbálható, stb.
Cerbera engem nem hat meg, mióta élőben láttam üvegszálas kasznis autót.
Moderáltam magam.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
4 napos garázsban állás után "Emergency call system failure... service required" üzenet jött.
Hurrá!.. ja nem...
Há' ezt érdemlem én?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
7Sony7
addikt
válasz diablo1984 #23747 üzenetére
Asszem 130 Nm. De nem tudom, hogy külön van-e alufelnire is?
Nem vagy útban a motorosoknak?[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz diablo1984 #23747 üzenetére
az mk1-en azt hiszem 96nm de mivel már rátépték 20x a gumisok az anyákat, én 110 körül húzok utána a nyomatékkullcsal
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs