- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Bluetooth hangszórók
- Monitor hiba topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz se4ever2 #39195 üzenetére
Kis lökettérfogatnál rel. "nagyobb" lehet a fogyasztás.
Galaxy 1.9pdtdi: 6.5 (116LE)
S-Max 2.tdci 6.3 - ez hiába erősebb (140LE), nagyobb motorral bíró, mégis kevesebbet evett kb. u.a felhasználás mellett, mint a vw érából származó Galaxy.#39197Balcsix
Valaki azt mondja, hogy miután meglátod először a fűtőszálakat már mindig zavarni fog a kilátásban.
Szerintem sem nem zavaró, csak ha utálja az autóját az ember. Mert akkor mindenben hibát fogsz látni.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
se4ever2
aktív tag
válasz Vebber #39203 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ! Michelin Alpin 6 gumikkal használom. Nem a filléreskedés miatt kérdeztem, csak kicsit “soknak” tartom a fogyasztást. A főnököm ugyanilyen évjáratú, csak 115 lovas Focusa 4,8-at eszik átlagban, pedig ő többet használja városban. A pálya alatt pedig az M0-át értettem. 🙂
A továbbfejlesztett 1.5 alatt mit értesz?
-
Vebber
tag
válasz molnarpeter #39198 üzenetére
Köszi, guglival jól lefordítható a feliratos változat.
Ezzel a motorral tapasztalt hiba, fogy a hűtőfolyadék, amit már garanciálisan is javítottak, vízpumpára fogták, cserélték. Néhány tízezerrel később megint fogyni kezdett.
Érdekessége, hogy csak egy bizonyos szintig fogy le, a tartályban a minimum alatt kicsivel, onnan csak nagyon lassan, vagy semennyire.Fogy a fékfolyadék
Kb. két évente elfogyaszt egy -Varta- akkumulátort. Ezt a start/stop üzemen kívül helyezése úgy néz ki megszűnteti.
Nagyon bosszantó, nem csak a dízelnél, hogy télen csapadékos, fagyos időben az ajtók nem nyílnak, mert a kilincs odafagy az ajtóhoz.
-
Vebber
tag
válasz se4ever2 #39205 üzenetére
Azt értem, hogy javítottak a korábbi 1.6 problémáin. Ha elolvasod a Molnarpeter által most linkelt cikket, ott is írnak róla.
Egyébként Én figyelmen kívül hagyom, a komputer által javasolt sebességi fokozatok használatát. Nagyon alacs fordulatot akar a motorra kényszeríteni, a spórolás jegyében. Városban pl., 50-es tempónál harmadiktól feljebb nem használom. Ez kb. 1400-1500-as fordulat.
[ Szerkesztve ]
-
Egy akkumulátor cserénél mennyire kell szervizbe vinni egy modernebb autót? Focus 1.6Ti-VCT 2017-ről van szó, még szerencsére semmi baja az akksijának, de lassan 5 éves lesz szóval bármikor aktuális lehet a kérdés.
Az én 20+ éves Mazdámban kicseréltem otthon az akksit, max a rádiót kell újraprogramozni, de nem tudom ezekben a modern kocsikban ez mennyire működik, mi állítódhat el, mit kell újra beállítani ilyesmire gondolok. Vagy simán kicserélhetem én is benne otthon?
-
troll81
addikt
Sziasztok mk1 focus ba milyen izzót ajánlotok? H4 ha jól tudom de milyet amit nem kell évente cserélni.... Meg mekkora?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #39213 üzenetére
Volt ilyen több wattos izzó munkalámpában (előző tulajnál), vétel után néztem, hogy szétolvadt a foncsor elég alaposan, szóval eszembe nem jutna betenni semmibe ilyet
Osram Ultra Life van a Golfban, lumenet ad rá valami 3-4 év garanciát is, érdemes náluk venni. Tungsram kínálatában is mintha láttam volna valami long life történetet, csak a gari miatt lett a másik. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #39214 üzenetére
H4 a fl előtti Focusban van.
Az adatlapok szerint az emelt fényerő és a hosszú élettartam kizárják egymást.
De ha tényleg él az osram 4 éves garanciája, amit Molnarpeter is említ, akkor azt kell venni.
1500 óra, ha mindig föl van kapcsolva és 30km/h az átlagsebességed (nagyrészt város, kevés országút) az elvileg 45ezer kilométer futást ki fog szolgálni. És az cirka négy év. Stimmel. -
flymi
addikt
válasz #27070592 #39217 üzenetére
Én az Osramra voksolok, abszolút bevált. Nem is veszek bele mást. Most is rendeltem egy kisebb pakkot Lumenetről. Már várom, h megérkezzen a csomag.
Lumenetnél szerintem nincs az izzókra garancia, mert minden autó más (állapotra is), felhasználás körülményei is mások (magánszemély, taxis/fuvaros, stb...). Így elég nehéz lenne gariztatni egy égőt. De szerintem ha vásárlás után néhány nappal vagy egy héttel bedöglene az égő és ezt jelzed, akkor elképzelhető, h jófejségből cserélik. De még egyszer jelzem: szerintem.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #39221 üzenetére
És két egyforma izzó sincs.
Egy éve Tungsram 120%+ izzót vettem, csak próbaképp. 250órát adnak meg élettartamra. Az egyik már kiégett. Igaz hogy nálam ha jár a motor akkor világít a tompított is, mindig, vagyis a megadott cirka 250órát tudta is az izzó. Úgyhogy nem vettem rossz néven a kiégést. -
-
flymi
addikt
válasz molnarpeter #39223 üzenetére
Elhiszem. Mindig ötös voltam hittanból.
Módosítanám a hsz-t így:
Lumenetnél szerintem nincs az izzókra garancia
Ettől még szerintem a felhasználás módja minden esetben más és más.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Balcsix
senior tag
+1 az Osramra. Illetve az emelt fényerejű dolgokat meg nem árt kerülni, mert hamar szét égeti a foncsort...
-
ldn218
tag
válasz Balcsix #39226 üzenetére
Léteznek olyan halogén izzók is, amelyek erősebb fényt adnak ki. Ebből kétféle létezhet: emelt teljesítményű, mely magasabb fogyasztással, magasabb teljesítménnyel rendelkezik a gyári megoldásnál, valamint az emelt fényerejű. Utóbbira alább kitérünk, előbbinek a hátránya az, hogy ezzel több hőt is termel, melynek köszönhetően károsíthatja az autó lámpatestét, legfőképpen a foncsort. A lámpatestek nem ennek a hőmennyiségnek az elviselésére lettek kialakítva, emiatt nem ajánljuk őket.
A másik típus, melyet emelt fényerejűnek hívunk, nem teljesítmény-növeléssel éri el a magasabb fényerőt, hanem a gyári izzókétól eltérő gyártástechnológiával. Ennek köszönhetően nem termel több hőt, nem károsítja a lámpatestet sem. Cserébe az élettartama rövidebb a gyári megoldásokénál, sok esetben annak felét éri csak el. Bár sokszor ezek az izzók néhány árnyalattal fehérebb fényt adnak gyári társaiknál, nem nevezhetőek xenon hatásúnak, mivel a színhőmérsékletük nem éri el a 4000K-t, legfeljebb megközelíti azt. Létezésük legfőbb oka nem a fehérebb színű fény, hanem az erősebb fénycsóva. -
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #39228 üzenetére
Ha kevesebb mint egy év alatt 30k km az autó futása, az nálad nagyrészt pályát jelent, vagyis ha föltesszük hogy az átlagsebességed 100km/h és végig használtad a tompítottat, az némi algebra után 300 óra.
Vagyis ha veszel egy jóféle longlife izzót, az több évet is ki kell hogy szolgáljon. -
flymi
addikt
válasz #27070592 #39232 üzenetére
Érdekes dolog egyébként ez az izzó téma is. Van olyan autó, amiben tényleg rendszeresen cserélgetni kell az izzókat (ezer meg egy oka lehet, h miért) és van olyan, amiben max szökőévente egyszer kell, vagy annyiszor sem.
Hallottam már panaszt foglalat hibára, gyanítom, h a kábelezés is lehet ludas, beázás, generátor, felhasználás módja / szokások, ...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#27070592
törölt tag
Igen. Egy elöregedett generátor fesz-szabályzó, ha hagyja felugrálni a feszt 15V fölé is, az lehet hogy nem esik jól az izzóknak.
De van aki a rázós szahar utakban látja a hibát. Abban is lehet valami. Lehet hogy egy próbapadon, rázkódás nélkül ezer órát világítana a legolcsóbb izzó is.. ugyanez folyamatos vibráló üzemmódban estleg harmadolódik. -
troll81
addikt
válasz #27070592 #39232 üzenetére
Nem igazán találtam.
De egy tartalek meg van azzal el kell legyen a maradék műszaki t lefutja és bontóba fog kerülni eddig így néz ki.
Addigra meglesz a 450-60ezer km
Ha így halad. Nem igazából tudok mit kezdeni vele. Sajnálom mert jó nagyon meg így is. Hogy rozsdal itt ott -
K0zm0
aktív tag
válasz gabor9991 #39117 üzenetére
Meg lett a diagnosztika az autóra:
Elvileg amit "lát" az autó, tehát amire szenzor van kötve az kifogástalanul működik. A szaki rákötötte az autóját jumpstart kábellel, és megnéztük, hogy úgy mit mutat. Továbbra is leesik a felszültség 8.5V körülre indításkor. Hogy kizárjuk az izzítógyertyák hibáját, még hoz rá egy tesztelőt, amit be tud majd kötni az áramkörbe.
Ő azon a véleményen van, hogy az önindító lehet a ludas. Az alternátor nincs beállva, azt kézzel át lehet forgatni.
Szerencsétlen Mondeo már egy hete rostokol a parkolóban a ház előtt."A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne." - PKD \\\ CTRL+ALT+BAKANCSTALP ///
-
robertka
tag
Azt esetleg tudja valaki, hogy melyik modulban és hogy lehet kikapcsolni a jegesedés figyelmeztető hangot?
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ha minden szupi de önindítózásnál megrántja az akkut, akkor az önindító lesz a hibás.
Arra figyelj, hogy ezek a próbálkozások mind csökkentik az akku élettartamát. Nekem pl zárlatos volt az önindító, de mondta a szaki, hogy tél előtt már cseréljek akkut, mert pórul járhatok.⭐ Stella
-
K0zm0
aktív tag
válasz radi8tor #39239 üzenetére
Legyen igazad! Ez egyébként télen jött elő hideg időben, de most úgy tűnik, hogy végleg beadhatta a kulcsot, mert most 7 fok van kint és nem akart indulni így sem. A csereakksit is lecuppantotta, mert az autó is figyelmeztetett miszerint "Low Battery".
Holnap mehetek a sajátomért, de ezek alapján önindítócserésnek néz ki."A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne." - PKD \\\ CTRL+ALT+BAKANCSTALP ///
-
gabor9991
őstag
Az egyik tippem az önindító volt. Még a végén vállalalhatok távdiagosztikát
Ennyi idősen az ilyen és hasonló hibák bármikor előjöhetnek, szerencsére egy önindító javítás ma már nem egy túl nagy összeg általában.
Plusz egy új akkumulátor és már el is van a dolog felejtve. -
troll81
addikt
válasz #27070592 #39241 üzenetére
Nem tudok mit tenni vele.
A helye kell egymásik autónak.
Vagy egy st facelift lesz vagy v50 t5 awd.
Lefut az év műszaki és annyi sajnos megy bontóba vagy export eladásra
Az ajtók alja a csomagter ajtó a 2 első sarvedo... Odavan.
Szinazonos nem találtam eddig.
Biztos meg lehet csinálni de nincs erőm hozzá. -
vass1024
tag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy Ford Focus 3 1.6 TDCi 116LE (2010-2014), érdeklődnék hogy van neki gyengepontja? Vagy akármi hibaforrás amiről tudni érdemes? Állítólag amit hallottam hogy a kuplungjuk nem túl erős szerkezet..
Mikor szokott esedékes lenni a kuplung, turbo esetleg az adagoló rendszer felújitása?
Az emberi agy a világ leggyorsabb számítógépe.
-
őstag
válasz robertka #39237 üzenetére
Hogy ki lehet az tuti, szerintem valahol a HEC modulban állítottam át, de nem Forscan, hanem ELMconfig segítségével... Nem biztos a HEC, de sztem. csatlakozz rá, aztán nézd végig a moduloknál, viszont ne feledd a Page 2 és 3-at is csekkolni, mert van olyan modul ahol több fül is van.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bestbuy játékok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konteó topic
- Yettel topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Marvel Snap
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Bluetooth hangszórók
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen