- Melyik tápegységet vegyem?
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Computex 2024: a CEO az új rocksztár
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
-
PC-s demót kap a The Alters
gp A teljes kiadás már konzolokon is elérhető lesz majd, a próbaverziót azonban csak Steamen és Microsoft Store-ban érjük majd el.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clemi
veterán
válasz kerobi #32150 üzenetére
2 lehetőség van. Vagy egy erős user error lapul a háttérben, vagy kifogtál egy hibás vázat. Vagy van egy harmadik lehetőség, hogy felcsavarod a manuális obikat egy adapterrel a vázra és a bázis távolság nem jó az objektív meg olyan amilyen, bár nem nyilatkoztál milyen optikával használod, mert a 23/2-es eléggé penge (csak közelre a szélén van kis gondja) úgyhogy nem hinném, hogy azzal bármi élesség gond lenne még f2-n sem.
-
Mirman
őstag
válasz kerobi #32150 üzenetére
Ezen ne sértődj meg , én csak ez a hozzászólásod alapján tudlak megítélni és ne vedd sértésnek amit mondani fogok. Szerintem az itt felsorolt dolgok maximálisan belőled fakadnak. Érdemes lenne elkezdeni az alapvető beállításoktól és utómunkáktól elindulni és fejleszteni magad , különben vehetsz x milliós gépeket is , a végeredmény sajnos nem fog változni.
Mindenki keresztülmegy ezen a kezdeti frusztráción ( és mindeki mögött vannak vállahatatlanul szar képek ) , de ezt csak és kizárólag önképzéssel fogod tudni megoldani.
-
Matska
senior tag
válasz kerobi #32153 üzenetére
Nem feltétlenül.
Egy példával élve, vettél egy telivér sportmotort, amin neked kell sebességet váltanod, finomhangolni a futóművet, nincs rajta Abs, töri a feneked és még a hasitasit sem tudod hová tenni, holott a te igényeidnek egy nagyrobogó lenne megfelelő, ha már egyszer nem vagy hajlandó megtanulni használni a sportmotort (jelen esetben a H1-et).
Egyébként a Fujinak van a legjobban paraméterezhető JPEG kimenete, amire rengeteg "receptet" találni a neten másfél perc guglizással.
Azzal, hogy más márkára váltasz, még a probléma ugyan az marad.https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
FLx
addikt
válasz kerobi #32153 üzenetére
A mobilok fenykepezogep funkcioja ugy van megokositva szoftveresen, hogy a mostani kor emberenek tetszo, sokszor teljesen torzult izlesre hajazo fotokat lehessen kesziteni egy kattintassal. Ezzel szemben egy olyan gep mint a H1, egy profi kezekbe valo masina. Itt bizony tudni kell, hogy mit hova tekerjen az ember es utana meg komoly utomunka is szukseges a kivant eredmeny eleresehez. A tobblet abban rejlik, hogy mindent te kontrollalsz. Ha akarod, akkor meno modern cukormazas keped lesz, ha meg ugy akarod, akkor realista kepek lesznek. Ez a kontroll nincsen meg az egygombos fenykezepessel.
[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz kerobi #32150 üzenetére
Annyival egészíteném ki az előttem szólókat, hogy a dinamikatartomány esetén egyes filmszimulációs módok legkevésbé sem törekednek a nagy dinamikatartományra, hanem egy bizonyos színvilágot adnak vissza. Ettől még a dinamikatartomány nem rossz. Nyilván FF gépek jobbak.
Stabi versus életlenség: a stabi a hosszú záridők esetén történő bemozdulást hivatott elkerülni. Ha a képeid életlenek, vagy nem tudsz pontosan fókuszálni, vagy ócska adaptert használsz vagy egyéb user error. Ezt mondjuk tesztelheted natív AF obik használatával. Esetleg kikapcsolt stabi mellett, az sem mindig minden körülmény között ajánlott.Egy biztos, ne kapkodd el, lehet, hogy ha váltasz sem lesz másként. És persze az sem kizárt, hogy nem való neked a Fuji, ilyen is van.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Ijk
nagyúr
Kíváncsi leszek erre az X100V-re.
Vannak a kis foveonos sigmáim, de egyre inkább állok át családi fotókra utóbbi időben, arra meg nem a legjobbak. Eddig sosem volt számomra nagyon vonzó az X100 valamiért, talán a szovjet külső volt az egyik oka, de most csiszoltak annyit rajta hogy már nincs ez a retro orosz érzésem, főleg a feketénél. Másik problémám a relatíve gyenge objektív, ami miatt mostanában inkább cserélhető obis Fujikat nézegettem (XT-30+23 f2), sajnos megszoktam dp2-nél hogy karcol. Viszont kár hogy stabilizátor nem került bele.
A nyitó áron viszont felszisszentem. Azonban nem nagyon látok más alternatívát családi, kirándulós kamerának ami tájképek alatt sem marad el messze a sigmától és elfér egy oldaltáskában. Ricoh GR 28mm-re már túl széles, 35 helyett is inkább a 40-45-öt preferálnám./人◕ ‿‿ ◕人\
-
#16820480
törölt tag
-
khron78
őstag
válasz kerobi #32150 üzenetére
A jellemző rekeszértékeket minden obinál érdemes kitapasztalni. Lőjj vele automatán és utána az értékekkel próbálj meg játszani. Kizárt dolog, hogy a Xiaomi teló jobb képeket lő. A hisztogramot is érdemes figyelni.
Jaj, már látom többen válaszoltak. Valamiért a te hozzászólásodat láttam utoljára.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz lugosi #32165 üzenetére
nem ér meg szerintem, ha egy telefonnal nem ég ki, egy komoly fuji géppel meg igen, akkor az nem raw-jpg kérdés. ott csak - ilyen mértékhez képest - apró nüanszok vannak. ráadásul, ha ennyire nincs képben, a raw garantáltan a maradék életkedvét is örökre elveszi, sőt, még az unokáiét is.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Ébri
senior tag
XT-20-am automatára kapcsolva napfényben olyan (csak élesebb, legfeljebb minimális beégésekkel), mint a telóm, kevesebb fényben meg ég és föld (nem a telefon javára ), szóval szerintem minden plusz beállítás nélkül jobbnak kéne lennie.
Életlenség nem amitt lehet, hogy simán beráz? Azért a stabi is arra számít, hogy a gépet az ember két kézzel, stabilan (amennyire lehet) fogja. Szóval első körben én simán azt nézném meg, jól fogom-e a gépet (azaz aránylag stabilan tartom).
Nálam alap Provia filmszim. se szokott beégni, nem lehet, hogy el van tekerve az expókorrekció?
-
#16820480
törölt tag
-
dqdb
nagyúr
nem lehet, hogy el van tekerve az expókorrekció?
Vagy például auto ISO-nál a minimum érték lett túl magasra állítva valamiért. Friss tulajdonosként este villanyfénynél kísérleteztem a beállításokkal, és persze, hogy úgy maradt. Aztán másnap jó pár percnyi értetlenkedés után esett le, hogy szikrázó napsütésben miért ISO1600-on akarja a képeket készíteni a gép. Kiégett ott minden, nem csak az ég .tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
lugosi
MODERÁTOR
Hát oké, szerintem meg megér, de ezen nem fogunk összeveszni. Ha a világosak kiégnek, a sötétek meg bebuknak, akkor az nekem tényleg dinamikabeli problémának tűnik. Telefonon meg van auto-hdr, computational photography vagy mi, szóval szerintem annyi kísérletezést megér, hogy az ember átállítja a vázat raw-ra.
Amúgy szerintem nem biztos, hogy nincs képben a srác, lehet, hogy egyszerűen csak nem az a ps-es típus. -
madgie
titán
válasz #16820480 #32172 üzenetére
Hát, ha alapbeállításban, Proviával DR100-azik, meg utána tol egy DR Priority Strongot, Eternával, ott azért nem tiszta 2 stoppot nyer.
Más kérdés, hogy nem szeretem, ha ennyire ki vannak vasalva a tónusok :)
Ui: a kis szarokat a virág mellett meg se igazgattam, hótt beteg a csepplyány, folyamatosan rajtam csüng, ha nem alszik.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Hogyan viszonyul egymáshoz a fujifilm X-T200 és X-A7?
Igazából nem a kinézetük közötti különbség érdekelne, hanem a belső. Képminőség használhatóság. Valamelyiknek van olyan tulajdonsága ami kiemeli a másiktól?Nem vagyok benne biztos, hogy megéri egy x30-ra beruháznom ideiglenesen, hanem...
Valahogy jobban húz a szívem a t200/A7 + XC15-45 + XC23/2 kombóhóz....[ Szerkesztve ]
-
Ébri
senior tag
válasz madgie #32174 üzenetére
Második kép nem is extra HDR, de számomra már nagyon természetellenes hogy látom a kinti verőfényes tájat is, meg a benti sötétet is . De lehet ez a probléma a képek többségénél? Úgy értem, normális használat mellett aránylag ritka az extrém fényerőkülönbség. Persze lehet simán igénytelen vagyok.
-
Ébri
senior tag
válasz madgie #32179 üzenetére
Számomra a normálisan megcsinált HDR is furcsa, a könnyen automatán előálló HDR meg különösen. (Magamnak amatőrként előbb unom meg, mint hogy szép legyen, de nagy hűhákkal fogadott képek se tetszettek igazán az esetek nagy részében.) Persze ez ízlés dolga is, s én magamnak megtehetem, hogy nem csinálom, gondolom megrendelőnek nehezebb .
-
#54625216
törölt tag
Én azt nem értem, hogy miért nem mentik el inkább a gép beállításait metaadatként és használják az utólagos raw konverziónál defaultnak. Akkor nem kellene nagy méretű tiff fájlokat tárolni a gépen és ha valakinek 16 bites tiff kell, akkor konvertálhat magának raw-ból úgy, hogy nem kell a paraméterekkel vergődnie.
-
b.vr
őstag
válasz #54625216 #32187 üzenetére
?
A Fuji nem adja ki a gyári demosaic eljárását (ami az xtrans miatt eleve csúszosabb terep mint a többi bayeres szenzornál) és talán még inkább nem adja ki a színmódjait. Továbbá (kissé homályosabb okokból, pl hogy ezzel védje a pontos visszafejtéstől) a saját szoftverét is úgy csinálta meg hogy ahhoz kelljen a vas, tehát a fényképezőgép maga végzi a konverziót. Mivel pedig ezt (a nagyon más ligában játszó GFX-en kívül, ahol opció a tiff mentés, akárcsak a ligatársaknál) eddig nem tette lehetővé majd csak most az X-T4-gyel, így csak mostantól lesz erre lehetőség.
Még egyszer: természetesen más raw-feldolgozókkal (adobe-tól kezdve capture one, stb) lehet a korábbi gépek raf filejaiból is 16 bites tiff-et konvertáli csak az _nem_ pont olyan lesz mint a Fuji gyári konverziója, ahogy ezt évekkel ezelőtt meg most is leírtam már.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Ébri
senior tag
válasz madgie #32183 üzenetére
Ez a Photo/Photo merge/HDR? Nekem ez is furcsa , de kb. ilyet várnék egy reklámújságban, s igaz, hogy az ízlésemnek megfelelőre (szeretem a sötétebb tónusú képeket) is a fenti módon lehetne kihozni. Akkor inkább azt mondanám, a "szokásos" vagy nem ennyire óvatos HDR az amit valahogy nem tudok értékelni, ami ordítóan nem valószerű, pl. kint és bent ugyanolyan mennyiségűnek tűnő fény, vagy az iszonyú kék ég napsütésben.
-
#54625216
törölt tag
Az eddig is tiszta volt, hogy a raw-ból konvertált tiff nem lesz ugyanaz és hogy ez a beépített 16 bites tiff fő vonzereje. Ami számomra nem stimmelt, hogy miért csak adott kamerák hardvere volt képes erre, amikor a konvertálás megoldható lenne bármilyen számítógépen.
De ezek szerint itt nem technikai limitációról, hanem üzleti titkolózásról van szó.
Mondjuk még így is megoldhatnák a raw konverziót pc-n, pl. regisztrálod a géped id-ját, a gép enrcyptelt metaadatokat ment le és a fuji saját szoftvere a regisztrált id alapján végzi a rawon a színkorrekciót. A user csak annyit lát ebből, hogy kiválaszthatja az "original camera settings" opciót a szoftverben, ami ellenőrzi, hogy a metaadatokhoz tartozó kulcs online elérhető-e a regisztrált kulcsok között.
Ettől még persze maga a szoftver reverse engineering módszerekkel visszafejthető lenne, de ilyen szinten a kamera fimrware is az.[ Szerkesztve ]
-
Gercsa
senior tag
Papíron és specifikációban tényleg ég és föld.
A gyakorlatban viszont nincs ekkora különbség.
Pont idén fordult elő, hogy képeket kellett válogatnom, és meglepő módon a legjobb képeim között több X30-al készült képem is ott tudott lenni.
Egyrészt a kis szenzor miatti lemaradáson tud kompenzálni nem is keveset, hogy egy jó optika van a gépen (APSC-n valami 18-75mm f2-f2.8 lenne) ami nem csak fényerős hanem meglepően éles is.
Másrészt meg én legalábbis nagyon sok helyre magammal vittem spontán, és tényleg működött vele, hogy sokszor az a legjobb gép ami nálad van.
És a legtöbb kirándulós, naplementés, tájképes, állatos stb. fotóhoz pont elég volt, ISO400-ig ma is azt használnám, nem zavar a 12Mpx.
ISO800-ig még RAW-ból szintén nem annyira rossz, hogy lecseréljem egy fotós táskára.
Őszintén szólva E3+15-45 kombóval sokkal ritkábban indulok el bárhova a kabátzsebben, vagy kesztyűtartóban mint az X30-al.
Ez már biztos személyfüggő is, de valahogy azzal a kis géppel, és a hagyományos zoommal nagyobb élmény a fotózás.
60-70 közt én venném.
Akit nem zavar a 4:3-as képarány meg a 12Mpx, annak ajánlom bátran.Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
nord_
veterán
válasz Gercsa #32192 üzenetére
Itthon pihen a fiókban egy 5 éven át nyüstölt X30, nekem is van egy kis rálátásom a tudására.
Se a magas érzékenység, se a hosszú záridő nem barátja annak a szenzornak... Napsütéses nyaralásra jó (de a túl nagy fény-árnyék helyzeteket itt is kerülni kell), viszont egyrészt ez általában elég pici szelete a fotózásnak; másrészt ha valakinek már szóba került egy APS-C-s gép is, akkor erről a fölösleges kitérőről lebeszélném.
APSC-n valami 18-75mm f2-f2.8 lenne
Ezt ne is firtassuk, mert ennek a valósághoz nem sok köze van. -
lugosi
MODERÁTOR
Észrevettétek ti is, hogy pár fényképezőgép ára hogy beállt? Vagy csak azoké, amiket én nézegetek? (Fuji xpro2, x100f, Ricoh gr iii, de néhány egyéb milc váz is.)
-
Gercsa
senior tag
Rip E4
[link]Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
lugosi
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Automata kávégépek
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Melyik tápegységet vegyem?
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs