- Milyen notebookot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- GoPro Topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaxxDamage
félisten
Annyiért gumizacsit sem kapni....nemhogy autó gumit
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
smore09
csendes tag
Sziasztok!
Vásároltam magánszemélyként egy újracsomagolt videókártyát az alzán 36 hónap garanciával, viszont itthon kiderült hogy nem funkcionál megfelelően. Tegnap vettem át a terméket, eléggé valószínű hogy hibás (feltételezem emiatt is küldték vissza). A terméket online rendeltem meg, és személyesen vettem át. Az eladási ára ~120 000 forint volt.
30 napom van visszaküldeni, vagy garanciáztathatom a terméket. Ha az utóbbi mellett döntenék, eshetek két szék közé?
Garanciális igény esetén, mondhatja a gyártó hogy bármilyen ok miatt nem javítja/cseréli? Ha elutasítja a gyártó a javítást/cserét, ebben az esetben milyen felelőssége van az alzának felém? Én mint "második" vásárló járhatok pórul (pl. megállapítják, hogy az első vásárló hibájára vezethető vissza a probléma)? Mire érdemes figyelnem?
Előre is köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
-
jeni
félisten
válasz smore09 #26556 üzenetére
ha olcsóbban jutottál hozzá,azt megjavítani lehet megérné még, ha ténylegesen a gyártó kijavítja.
ha nem indul el akkor hibás a cucc, azt az Alza tutira cserél másik termékre vagy a vételár vissza,ha pedig nyöszörög a venti azt lehet nem veszi észre ha nem zavaró,ha csiripel azt se nagyon.
cserélni ugyan olyanra a bolt nem fogja.
nem adnak olcsóbban vásároltra 3 napos csereigényt szerintem.
ez csak vatta új bontatlan termékre szokták megadni és nem egy leértékeltre.
ha a kari 112ezer Ft volt és a boltban ha van belőle 157ezer Ft ,azt szerintem nem adják oda annyiért. nem foglalkoznak vele vissza adják a vételárat és a gyártónak vissza küldik.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz smore09 #26556 üzenetére
Na szóval a rengeteg körmondat és kása kerülgetés helyett írjuk már le: megvetted az újracsomizott karit egy jóféle árkedvezménnyel, nem jött be a dolog, de valahogy szeretnél mégis ennyiből patika kártyát.
Kicserélni nem fogják, felejtsd is el.
Javításra küldheted, abból pénzvissza lesz. Meg mindennel amivel próbálkozol pénzvissza lesz.
Gyártóval ha körbe tudod ezt hozni megoldható egy csere-javítás, de ami időt ebbe bele fogsz rakni, azt inkább töltsd a bárkiddel, ezt meg küldd vissza. Nem jött be, van ilyen.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jeni
félisten
Hello
A Tefal fritőz ebbe beleesik?
"5.3. Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát higiéniai termékek vásárlása esetén (pl. elektromos borotva, epilátor, élelmiszerrel érintkező termékek stb.), ha a csomagolást kibontotta."
1ALKALOMMAL lett sütve benne PANÍROZOTT HAL RUDACSKÁK (mirelit-dobozos)
-
run4fun
tag
Mulan Webshopon vettem 2db újracsomagolt Xiaomi éjjeli lámpát nagyjából 40%-kkal olcsóbban. Egyik tökéletesen működött, másik semmire nem reagált. Visszaküldtem a rosszat, de az újracsomagolt jellegéből adódóan nem tudják cserélni, viszont felajánlották a pénzvisszafizetést vagy ráfizetéssel a cserét. Ez így korrekt
-
smore09
csendes tag
[Đusty]: nem ismertem egyáltalán mi a garanciáztatás menete, nem gondoltam hogy ekkora szívás.
[jeni]: igen, így inkább a visszasküldés mellett döntök
[Tikakukac]: kis kontextust szerettem volna hozzáadni de nagy adag köret lett belőle. ahogy mondod, ez lett volna a terv (ha már nem működik). viszont fogalmam nem volt hogy a garanciáztatás ennyire problémás és időigényes dolog.
köszi a válaszokat mindenkinek
egy utolsó kérdés a végére:
az elállásnál van is ilyen opció (A termék hibás (javításra szorul)). ez esetben megtagadhatják a visszavételt a hibára hivatkozva? bizonyítani nem tudnám hogy nem nálam kelekezett a hiba. -
arcitec
addikt
válasz smore09 #26562 üzenetére
Nem kell indokolni az elállást visszaviszed, hogy nem vált be és kész.... Egyébként sem történt rendeltetésellenes használat, nem lett ledobva, szétvágva stb ...
U.I: Az Iponba vittem már vissza egyszerű kis usb toldót, nálam nem működött, én balga mondtam, hogy bizony nem jó, erre rádugta a saját pendrivot és lám jó. Erre mondja nem tudja úgy visszavenni, hogy hibás. Mondom én, oksa, de akkor is elállok.
Hasonló kábellel az Alzába mert mondtam, hogy nem jó. Dobjam csak be oda a dobozba. Asszem érthető, nem mindegy hol ...[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Véleményem szerint ha sütöttél benne
- és ez látszik is bármi módon, akkor értelemszerűen beleesik
- és ez nem látszik ÉS vissza tudod pont úgy pakolni a csomagba, akkor csak akkor vonatkozik rá, ha a csomagolás úgy van megoldva, hogy a nyitás egyértelmű legyen. Ha ugyanis nem így van megoldva, akkor nem tudják, hogy kinyitottad-e. De valószínű a visszapakolás nem fog sikerülni, ha nem voltál elég óvatos meg szétszedted a kábel kötegelőt, stb.
Ettől még persze meg lehet próbálni.
-
jeni
félisten
válasz luciferc #26567 üzenetére
sütőpapírt tettem alá
mondjuk a panírozott gyáris hal rudaskák nem sültek meg rendesen, pedig max állításon 20 percet volt benne.a bolt írt ha szépen kitakarítva nem viseletes akkor elfogadják,remélem.
pedig ez még a halk verziós.
bezzeg a Masterpro Lidl verzió ami kisebb azt anyámnak adom majd, az meg süvít nagyon.
a lényeg ,hogy a párom nem szereti az ilyen kütyüket.
mondogatja,hogy ott a Gorenje az elég neki és erősebb elmondása alapján.
meg aztán ez a Tefal helyett foglal az asztalon.
maradi a hozzáállása.
megtartanám de az asszony a főnök a konyhában.minden fóliázva volt benne a csomagolásnál
dupla dobozban jött.
bár a gyári papír doboznál oldalt kicsit beszakadt.[ Szerkesztve ]
-
kammler
senior tag
válasz kismanús #26101 üzenetére
Nekem még van náluk 8 napom. Merthogy a mikrotik termékeknél lehet a javítás akár 2 hónap is, írták ők. Hát nem lesz. 38 nap, aztán csinál amit akar, nekem küldjön egy másik eszközt. Vagy adja vissza a pénzt. Kíváncsi vagyok, most érdeklődtem. Egyszer 15 nap elteltével, akkor válaszoltak, hogy bevizsgálás alatt van. De szigorúan jogszabály szerint nekik kellett volna keresniük engem, hogy hol tart a dolog. De oké, sok dolguk van, írtam nekik. Egy óra múlva jött a válasz. Na most 30-dik napon írtam megint. Most pár órája hallgatnak. Mellesleg asszem, ha az importőr az EU-ban van, akkor gyártónak is számít. Hiába csak egy nagyker polcokkal. Oldja meg velük, érdekel engem, hogy a litvánoknál rohad a switch-em.
[ Szerkesztve ]
-
kammler
senior tag
Egyébiránt hogyan kell kezdeni az egész procedúrát? Ezzel a békéltető testülettel, vagy fogyasztóvédelem ügyfélkapun át?
-
kammler
senior tag
válasz luciferc #26571 üzenetére
Hát ha netán úgy gondolják, hogy majd huzogatják a vállukat másfél hónap után is. Most válaszoltak, hogy az ő beszállítójuknál bevizsgálás alatt van. Ez egy mikrotik switch. Egy azonnal tettenérhető hibával: 100 mbit ráadásul half duplex lett az egyik port rajta. Nincs mit vizsgálni. Bekapcsolják, dugnak bele egy LAN kábelt, ott a hiba. Leirom számokkal 2500 helyett 100megabit. Egy 25 éves hub tudott ennyit. Engem az se ige érdekel hogy év vége van. Van még 8 napjuk. Szóval. Én ezt neten rendeltem. Ha kifutnak az időből írok nekik. Ők meg majd vagy nem írnak semmit, vagy elnézés kérnek. Mit érdemes utána tenni? Ha így lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz kammler #26572 üzenetére
Mivel a jogszabályban a javításokra előírt maximális 30 napot túllépték, már csak arra van 8 napjuk, hogy kicseréljék egy teljesen új termékre, vagy ha nem tudják, akkor elállhatsz és visszajár a teljes vételár. Vásárlók könyvébe írd be a sztorit, ha cseszekednek, utána békéltetőhöz fordulhatsz.
The Truth is out there...
-
kammler
senior tag
válasz Lackooo84 #26573 üzenetére
Beírni nem tudok, neten vettem. De majd akkor jön az a békéltető, ha kekeckednek. Most azért újra a szájukba rágtam, mi a kínom a switch-ükkel. Két ilyen cuccom van, a másikat nem ott vettem. A másiknál 4500 ft-ért vettem hozzá azonnali cseregaranciát egy évig , ott okosabb voltam. Ha az is betojna.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz kammler #26574 üzenetére
Én nem békéltetőznék. Közölném, hogy kérem a pénzt. Ha nem reagálnak vagy elutasítják, akkor jelezném, hogy a kormányhivatalhoz fordulok az eljárásuk vélhetően általános jellege miatt (egyedi ügyben nem fog a kormányhivatal eljárni) aminek a vége komoly bünti lehet és fizetési meghagyást küldök (FMH, közjegyzős) a router ára miatt. Ha arra ellentmondanak, akkor per, amit elbuknak. Tehát fizetni fognak. De már az említése elég. Sokszor már az elég, ha jogszabályi helyeket idéz az ember.
-
kammler
senior tag
válasz luciferc #26575 üzenetére
Érdekesség: én dolgoztam hét évig két nagy cég európai szervízközpontjába. Az egyik cég nincs meg, a másik még megvan. Ott voltunk több százan, dőltek az eszközök. Egy hónapban 15-20 ezer (!). Mondanom se kell, hogy jöttek a hibák: lefagy, újraindul. Na én ezeket gondolkodás nélkül hajigáltam a selejtbe.Volt aki nem. Aztán mikor visszajött megint, volt, hogy ügyvéd által írt papír volt mellette. Érdekes rögtön cseréltük gondolkodás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz kammler #26576 üzenetére
Erről beszélek. Csak meg kell említeni a jogszabályi helyeket, már elég lehet, hogy hoppá, lehet, hogy van ügyvéd a környéken. Ha meg még FMH is előkerül, akkor az erősen zabszem, ugyanis arra reagálni kell. Ha nem reagál, akkor ugyanis végrehajtás. Ha meg reagál, akkor vagy fizet (de akkor minek keménykedett), vagy per, amit meg elbukik, mert a jogszabály kivételesen egyértelmű (tehát minek keménykedni).
-
gabor9991
őstag
válasz luciferc #26575 üzenetére
Egy ismert nagyobbacska webshop próbált engem is 3* becsapni egy ügy kapcsán.
Első alkalommal azt állították hogy a meghibásodott termék visszaszállítását nekem kell fizetnem mert nem vettem a vásárláskor plusz háztól házig szolgáltatást meghibásodás esetére
Egy emailt megírva hogy ez nem biztos hogy a ptk-ban pontosan így van leírva tekintettel a problémás termék méretére, már küldték is a futárt saját költségükön.
Második alkalommal mivel kifutottak a 30 napos javítási határidőből nem akarták visszautalni a pénzemet hanem levásárlására próbáltak rábírni.
Itt is ment egy email hogy nem szeretnék levásárolni náluk semmit kérem vissza a pénzem.
Erre is jött a válasz hogy természetesen ezt is választhatom ha szeretném.
Harmadik alkalommal már csak az összeget kellett pontosítani mert le akarták vonni belőle az első, eredeti kiszállítás költségét, amit nem is értek hogy hogyan gondolták.
Újabb emailben ezt is tisztáztuk hogy ha tudnak erre valamit mutatni nekem, hogy mi alapján fizettetnének ki velem bármit is akkor elfogadom hogy nekem is részt kell vállalnom a szállítási költség kifizetésében, ha nem mutatnak semmit akkor nem is fogok fizetni.
Erre is jött a válasz hogy a teljes vételárat fogom visszakapni.Az ebben a szomorúság hogy egy nagy webshop próbált engem többször is szándékosan és tudatosan becsapni, nyilvánvalóan nem én vilagositottam fel őket arról hogy amit csinálnak az konkrétan a vevő szándékos becsapása.
De ameddig 100 esetből akár egy is lenyeli ezeket addig érdemes próbálkozni. -
run4fun
tag
-
luciferc
őstag
válasz run4fun #26579 üzenetére
Ha teljesen biztos vagy a dolgodban és pénz kell vissza, akkor szerintem FMH (fizetési meghagyás) kell. Az egyértelmű jelzés és ha valóban egyértelműen igazad van, akkor fizetni fognak, mivel egy bukott per sokba kerül, különösen ha utána beadod az egészet a kormányhivatalhoz is egy átfogó vizsgálatot indítványozva.
szerk: Ezek a cégek csak az erőből értenek és a garantált veszteség belengetésekor lépnek. Amíg van esély rá, hogy fárasztásos technikával megmarad a pénzük, addig belefér 1-1 levél kiküldése, amik jellemzően sablon levelek, 1 perc sincs, míg esetleg 2 adatot módosítanak benne és kiküldik. Akkor hagynák abba, ha a vásárlók nagyon nagy része tudatos lenne, mert akkor már nem érné meg feltétlenül.
[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz luciferc #26584 üzenetére
A kormányhivatalról:
"Hivatkozással Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztályához érkezett küldeményével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
Minőségi kifogások illetve kárigények, szerződéses jogviták intézésében a Főosztálynak nincs hatásköre eljárni, azaz, ha a minőségi kifogás rendezésében vita merül fel, igényét bírósági úton tudja érvényesíteni, mivel a szerződésekből, mint polgári jogi jogügyletekből származó jogok és kötelezettségek teljesítésére a gazdálkodó szervezet csak a polgári perrendtartás szerinti per eredményeként, bírósági határozattal kötelezhető.
A bírósági vitarendezés helyett, illetve annak alternatívájaként, illeték megfizetése nélkül fordulhat az ország valamennyi megyéjében és a fővárosban működő Békéltető Testülethez." -
luciferc
őstag
válasz 4Grider #26585 üzenetére
Igen, írtam is, hogy a kormányhivatal nem jár el egyedi ügyekben. Ellenben általános vizsgálatot lehet kezdeményezni, aminek a vége kellemes kis bünti lehet.
Az egyedi ügyben pontosan ezért kell a fizetési meghagyás, ha biztos az ember a dolgában, mert az ha a cég nagyon nem ért egyet perré alakulhat, ha meg nem biztos a cég, akkor vége az ügynek. Ha meg ellentmond a cég, még mindig lehet bukni az FMH költségét és menni a békéltető testülethez. Aminek talán majd a jövőben már lesz is értelme. Ha meg nem annyira biztos a helyzet, akkor persze békéltető testület. -
csoki9019
csendes tag
Sziasztok!
Mall.hu Tescoma edényt vettem, garanciális időn belül visszaküldtem, mellékeltem egy panaszlevelet melyben írtam, hogy ha lehet levásárlást szeretnék kérni mert egy másik terméket néztem ki magamnak. Erre küldtek egy csereterméket.
Mit tudok tenni? Lehetséges csere után is élni az elállási joggal?
Vagy van bármi más lehetőségem ezek után pénz visszatérítésre?
Köszönöm előre is az ötleteket segítséget! -
luciferc
őstag
-
csoki9019
csendes tag
válasz luciferc #26588 üzenetére
Igen ez rémlik csak gondoltam ha szándékomban áll másikat venni, többért ráfizetéssel, csak eltérhetnek az alap forgatókönyvtől és levásárolhatom a csere helyett. (náluk maradna a pénz)
Tapadásmentes felülete elkezdett kopni lejönni pedig fa/szilikon spatulával használtuk, illetve eldeformálódott, alja befelé domborodott nem sütött egyenletesen, középről olaj kifolyt szélekre.
-
jeni
félisten
válasz csoki9019 #26587 üzenetére
A garanciális időn belül és a 14 napos elállási jog nem egy.
Ha már használtad több hónap után és hibás lett akkor a javítás vagy csere termék lesz az utsó előtti megoldás. A végső az amikor sem javítás sem csere termék nincs a boltnak,akkor van a pénz vissza fizetés vagy más termékre való levásárlási lehetőség.
Mivel a bolt tudott javítás helyett cserét küldeni szerintem jogszerűen járt el.
Boltal talán lehet egyeztetni,hogy a bontatlan kapott csere terméket egy drágábbra levásárolnád,ha neki van érdeke hozzá.[ Szerkesztve ]
-
bghistvan
senior tag
Üdv!Szeretnék tanácsot kérni az ügyemmel kapcsolatban, leírom röviden miről is lenne szó.
Egy nagy értékű tartós műszaki cikkről van (Samsung televízió QE65Q80AATXXH QLED készülék) szó ami még bőven garanciális, a 3 évből még 13 hónap van hátra.
1 hónappal ezelőtt tettem egy bejelentést a Samsung support felé, hogy a mély hangok eltűntek, valószínűsíthetően hangszóró hiba miatt.
A samsung helyszíni kiszállással kiküldte a szervíz partnerét egy hangszóró cserére, amit sikeresen elvégeztek, a hiba megszűnt,viszont sajnos a készülék hátlapját nem tudták visszarakni rendesen,mire leértek a lifttel a lakásból, minden oldalon elállt kb fél cm-re. Visszahívtam őket, hogy korrigálják, de nem sikerült.
Felvettem a szervízzel a kapcsolatot, elmondtam mi történt, majd megnyugtattak hogy egy új hátlapot rendelnek és egy újabb helyszíni kiszállás során cserélik azt, eredeti állapotára visszaállítják.
(természetesen hozzáfűzték azt is, nem az ő hibájuk, ez a tv készülék konstrukciós hibájából fakad).
Az újabb helyszíni kiszállás során sem sikerült az új hátlappal orvosolni a problémát, még nagyobb illesztési hézag keletkezett a keret és a hátlap között, végig eláll mindenhol a hátlap, a szervizesek széttárták a kezüket, és arról tájékoztattak,hogy tegyek újabb bejelentést.
A munkalapra fellett vezetve, hogy a fennálló probléma nem szűnt meg, és hogy az ügyfél elégedetlen.
A Samsung központnál tettem egy újabb bejelentést, ahol arról tájékoztattak, hogy "haladéktalanul" eljárnak az ügyemben, de sajnos az eddigi tapasztalataim alapján már ami az ügyfél kezelésüket illeti, illetve a szervíz hozzáértésében is megnyilvánul, nincs semmi bizalmam,jó esély van arra, hogy senki sem fogja közülük vállalni a felelősséget, én pedig megvagyok /leszek károsítva.
Ezesetben milyen lehetőségeim vannak vannak/lennének, ha nem sikerül/-ne visszaállítani a készüléket annak eredeti állapotára, vagy netán a szervíz munkájából adódóan további hibát is okoznának?
Eddig a második alkalom után sem sikerült megoldást keresni a szervíznek, a probléma jobban fenn áll.
Milyen csatornákon keresztül és hová tudok fordulni annak érdekében, hogy kártalanítva legyek, milyen valóban hatékony és célravezető megoldások léteznének esetemben?
Elfogadni nyilván nem fogom azt, hogy "ez ilyen", ahogyan írtam is, a szóban forgó készülék közel 500k volt mikor vásároltam.
Tanácsaitokat és a segítséget köszönöm előre is -
allein
addikt
Sziasztok. Adott egy iPhone amihez van eMAG számla, nem az én nevemre szól a számla. Lassan kifutok a 60 napos időszakból amikor AppleCare+ vásárolható, érdekelne a véleményetek. A számlás garancia nem ad semmilyen jellegű biztosítást amennyiben a készülék összetörik, elhagyom vagy ellopják, jól tudom?
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein
-
luciferc
őstag
válasz bghistvan #26591 üzenetére
Véleményem szerint a javítás nem történt meg, hiszen nem tudták a hibát egy pillanatra sem orvosolni. Csak megpróbálták! Ez semmiben nem különbözik attól, mintha elvitték volna és ott próbálkoznak. A próbálkozás nem számít javításnak.
Innentől kezdve a bejelentett hátlap hiba még nyitott állapotú és ha eltelik a bejelentéstől a 30 nap, akkor kötelesek kicserélni az egész TV-t, vagy ha nem tudják, akkor visszaadni a pénzed.
Sőt tovább megyek, a hangszóró csere sem zárult le, hiszen hibás terméket adtak vissza. Ha elviszik és úgy javítják, akkor vissza sem adhatták volna, amíg a hátlap nem megfelelő. Már csak érintésvédelmi okokból sem! tehát ha a hangszóró hiba bejelentése óta eltelt 30 nap, akkor kifutottak a rendelkezésükre álló időből, így kötelesek cserélni, vagy ha már nincs ilyen TV, akkor visszaadni a pénzed.
-
bghistvan
senior tag
válasz luciferc #26594 üzenetére
Szervusz!
Először is köszönöm a véleményed, egyúttal kronológiai sorrendben leírnám a történteket.
2023.11.17
A Samsung supportnál bejelentettem a hangszóró hibát.2023.11.29
Helyszíni kiszállással cserélték a hangszórókat, a bejelentett hiba orvosolva lett, ugyanakkor a szerelési folyamatnak köszönhetően a hátlap már nem ment vissza rendesen.
Ekkor hívtam őket vissza, hogy rakják vissza rendesen.
Miután aznap visszajöttek, akkor sem sikerült rendesen visszarakni, ekkor hívtam fel a szervízt, hogy mi történt és ígéretet kaptam az új hátlap cseréjére.2023.11.30
A Samsung supporton is bejelentettem az 1 nappal korábbi történteket, tőlük is ígéretet kaptam, hogy felveszik a szervízzel a kapcsolatot, megsürgetik az ügyet.2023.12.01
A Samsung support küldött egy ez év végéig felhasználható 5%-os kupon kódot mely a náluk kosárba helyezett termékek árából jönne le, állításuk szerint az elégedettségem érdekében 😀2023.12.13
A szervizesek helyszíni javítás keretén belül lecserélték az új hátlapot ami mégjobban eláll, nagyobb a hézag, kvázi nem jobb lett, hanem rosszabb.
Munkalapon rögzíttettem, hogy nem vagyok megelégedve a végeredménnyel és, hogy nagyobb lett a hézag.2023.12.14
Újra felvettem a Samsung supporttal a kapcsolatot,telefonon és írásban is, a részükre megküldtem a munkalapot, képeket és egy videó felvételt a készülékről.
Ami még érdekes, hogy belépve a Samsung fiókomba a termékregisztráció oldalon, ahol a készülék regisztrálva van,a szervíz folyamatok közül csak a hangszóró cserék vannak felvezetve, a hátlappal kapcsolatos probléma nem, valamint a 2 nappal ezelőtti új hátlap cseréje és annak nyilvántartási száma alapján meglévő folyamat, és annak sikertelensége sincs felvezetve.
Nos, esetleg lennél kedves nekem ha majd időd engedi, privátban leírni, vajon hogy és milyen sorrendben járjak el(így, hogy részletesebben leírtam a sztorit,talán kerekebb az egész a pontos dátumokkal)
Most jól jönne minden jó tanács, nem szeretnék rábasza.....ntani.
Köszönöm szépen! -
luciferc
őstag
válasz bghistvan #26596 üzenetére
Később leírom szívesen részletesebben, de biztos privátban kéred? Elfogadom, ha úgy, de
- nem vagyok jogász (bár mondták már, hogy van érzékem a jogszabályokhoz), szeretem ha mások is megnézik, megkritizálják, amit gondolok egy esetről, a jogi lehetőségről
- másnak lehet előremutatóbb ötlete, vagy éppen tapasztalata, vagy finomíthatja, amit én gondolok. Vagy éppen ellenvéleménye lehet. Több szem többet lát.
- mások is használhatják később a leírtakat
-
run4fun
tag
válasz run4fun #26582 üzenetére
Apropó...mi van akkor, ha a vásárlók könyve bejegyzésemre nem reagálnak 30 napon belül? Vasárnap telik le. Ezt nekem jelentenem kell valahol? A cég ugye megpróbálta sajátos módon rendezni az ügyet, de még mindig nem hibátlan termék van a kezemben, a békéltető testület pedig most vizsgáljak az általam beadott indítványt.
-
bghistvan
senior tag
válasz luciferc #26597 üzenetére
Köszönöm szépen.
Azért is szeretnélek megkérni rá, mert bár a fogalmazáshoz rendelkezem elegendő szókészlettel, de az első üzenetedből leszűrve azért jóval naprakészebb ismeretekkel bírsz mint én!
Igazad van, talán jobb is lesz majd itt a topikban elhelyezve.Előre is köszönöm szépen!
-
luciferc
őstag
válasz bghistvan #26596 üzenetére
Szerintem a 11.17-én bejelentett hangszóró hibád javítása még nem történt meg. Egy javítás akkor fejeződik be, ha a hiba kiküszöbölése után a terméket használatra alkalmas állapotban átadják a birtokosának. Nálad ez utóbbi kitétel nem teljesül, ugyanis a rosszul felhelyezett hátsó burkolat miatt a TV igazából nem alkalmas a használatra, a kézikönyv szerint sem. Ebben látatlanban is teljesen bizonyos vagyok, mivel a mai használati utasítások igen hosszan szokták sorolni az irreálisabbnál irreálisabb dolgokat, hogy mit nem szabad csinálni a termékkel, és ebben a listában biztosan benne van, hogy megbontott burkolattal használni tilos (ami kivételesen egy reális kikötés). Márpedig ha be lehet nyúlni a TV belsejébe, vagy beleeshet valami, akkor a burkolat meg van bontva.
Képzeld el, ha elvitték volna a TV-t, a szervizben megjavítják, aztán nem bírják feltenni rá a burkolatot. Szerinted a szerviz vezető vállalta volna, hogy kiküldi hézagos burkolattal? Kizártnak tartom (már ha nem teljesen hülye), ha ugyanis áramütés ér, vagy egy beleeső fémes tárgy miatt tűz keletkezik, akkor azért ő megy a bíróság elé (igen, ennek kicsi a valószínűsége, de az érintésvédelem és hasonló szabályok pont az ilyen kis valószínűségű ámde súlyos következményű esetek elkerüléséről is szólnak). A szerelők amúgy igen komoly hibát követtek el, ha nem íratták alá veled, hogy a burkolat hibája miatt a készüléket nem használhatod.
Ha beadod a telefonod hangszóró javításra, majd amikor mész érte és az amúgy mondjuk ragasztott hátlap egyik sarka lifeg, akkor nem fogod átvenni, mivel a telefon nincs megjavítva. És nem új hiba kezdődött, hanem az eredeti hiba javítását nem fejezték be, félbehagyták.
Visszatérve a TV-re, gyakorlatilag jelenleg a TV javítás alatt áll, csak nem a szervizben tárolják, hanem nálad. Ez amúgy kedves tőled
Ezek alapján szerintem holnapután letelik a javításra rendelkezésre álló 30 nap (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (7)), így jogosan követelheted a TV cseréjét (ugyanez jogszabályi hely) vagy ha nem lehet cserélni, akkor a pénzed visszafizetését. Ezt az igényedet természetesen a kereskedőnek kell jelezned.
Ha nagyon rugalmas akarsz lenni, akkor mondhatod nekik a fentiek rögzítése mellett, hogy ha még mondjuk Karácsony előtt megcsinálják, akkor eltekintesz a cserétől.
Ha arra akarnak hivatkozni, hogy a burkolat hiba új, akkor egyrészt ne fogadd el, mivel a burkolat nem volt hibás a megbontásig, az a javítás során keletkezett hiba, másrészt azzal is végezniük kell 12.29-ig. De ez már extra rugalmasság részedről, mivel jelenleg egy a saját használati útmutatójuk szerint is használatra alkalmatlan készülék van nálad az eredeti hibával összefüggésben (amiatt bontották a burkolatot)
A te döntésed, hogy melyik utat választod. A most azonnali csere lehet harcosabb, de véleményem szerint jogszerűen jár, a 12.29 utáni csere meg végképp semennyire nem vitatható, ha addigra nincs fent a fullos új burkolat.
Ha elutasítóan reagálnak, akkor jöhetnek a következő lépések, megint csak vérmérséklettől függően: békéltető testület (ezt meg kell még nézni, hogy mennyivel lesz erősebb jövőre), tértivevényes felszólítás, fizetési meghagyás, ha nem akarja cserélni, aztán ha beleáll és ellentmond, akkor per. Közben lehet panasz a Samsungnál az életveszélyes (megbontott burkolat) állapotban otthagyott készülék miatt, meg még vannak lehetőségek, hogy érezzék a törődést.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen