- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- iPad topik
- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- LED / LCD TV topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
Hirdetés
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Ha csak nedves az út, de még nem áztatta fel az eső a port, akkor minden gumi csúszik, tavaly több ilyen enyhe zápor volt, azt hittem, hogy gumit kell cserélnem, írtam is hozzászólást itt, utána jelezték itt többen, hogy azokon a napokon másnak is extrém módon csúszott minden gumi, függetlenül az évszakától és a típusától.
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem is kell kidobni, adok egy tippet én hogyan csinálnám:
Ezt az egy kereket átdobni hátra, a hátsót meg előre ha az ép. Járnék vele aztán majd kiderül, max elpukkan, de ha a gumi nem nyúlt hozzá, akkor nem hiszem h el fog durrani.Ami belefér a pénzedbe, az mind kb ugyanez a minőség, azért küldtem az olvasnivalót is, hogy érezd egy Sava vagy egy Maxxis (hiába ment jót a legutóbbi teszten), nem hozna annyi érezhető előrelépést, mint amennyi anyagi befektetés lenne most neked a csere... Értesz már?
Ha véletlenül (ne adja Isten) elpukkan, akkor lehet nézni két másfajtát hátra, a megmaradt épet meg kinevezni pótkeréknek...
@Kornel: Pedig árban a Polaris3-al volt pariban amikor vettem, csak néztem amikor előre tettem a Barum-ot... akkor volt csere a komplett szett poalris3-ra, rendeltem 4 újat, a régieket meg a szomszéd átvette ideiglenesen... most meg eladná felnistől, de a kutyának nem kell...
@Qru: Corollában ilyen fency feature-ök nem voltak, ott árokban landoltál ha bendzsa voltál... Vagy te lettél a helyi DriftKing.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
iceQ!
addikt
válasz 2ozzmexy #39754 üzenetére
Épnek ép a hátsó, viszont kopotabb a futó felülete mint az elsőnek. Pótkerékkel bajban vagyok, gyári az 15-ös, most nekem 17es kerekek vanak fent Azzal nem tudom hogy meddig tudnék menni és hova! Úgy néznék mint egy lajtoskocsi törött kerékkel.
Ezen agyaltam,hogy ha kapok egy durrdefektet akkor mit teszek?
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
iceQ!
addikt
válasz szabonagyur #39756 üzenetére
S3 Avus felnik vannak a kocsi alatt, ami 17"-es. Autó gyárilag 15"-el jön ki, akkora a pótkerék is.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
2ozzmexy
aktív tag
Felteszed a pótkereket? Ha teljesértékű, akkor akár átmenetileg is használható (nem csak az első gumisig), én hetekig szoktam járni rajta, ezért is voltam nagy kulimázban ha visszaolvasol...
A "kopotabb" viszonylag egzakt kifejezés számomra, ne haragudj, de én mérnök ember vagyok, a számok nyelvén értek, néha a fizika nyelvén is, bár van akinek más a véleménye. Szóval mennyivel kopotabb? 3mm-el? 8-al? 5ezer km-el többet ment az?
Azért írtam hogy tedd hátra, mert ha véletlenül benézte a gumis és elpukkan, akkor első keréken nagyot lehet perecelni vele (nem fejtem ki mekkorát, aki már olvasta az tudja), a hátsón könnyebb megfogni a durrdefeketet... (tapasztalatból mondom) Ezt minden foltozott/javított gumi tulajnak mondom, hogy érdemesebb hátra rakni azt, mert az ördög nem alszik...
A topic összefoglalóban ha lenyitod van váltóméret kalkulátor, ott meg tudod nézni h jó e a pótkereked a kocsira, csak tudnod kell a gumik méretét (a rendes keréken milyen van ez lesz a 225/45R17 és a pótkeréken mekkora gumi van). Ha igazad van akkor 195/65R15-nek kellene azon lennie például. Na ez pont totális váltómérete a fentlévőnek...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
iceQ!
addikt
válasz 2ozzmexy #39758 üzenetére
Értettem! Hiszek neked, kicserélem.
Jelenlegi kerék: 225/45/R17
Pótkerék: 195/65/R15Na most ha lesz egy defekt, akkor a pót felmehet pár km erejéig?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
molnarpeter
nagyúr
Tippelek, hogy első kerekes autó, nem feltétlenül probléma, ha van némi eltérés. Mikor elöl kapsz defektet, a hátsó tengelyről le kell venni ugyanarról az oldalról, azt feltenni az elejére, és végül a pótkereket hátra rakni.
Szerk.: konkrét méret ismeretében ez nem is szükséges, gyári méret minden
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
válasz MasterMark #39761 üzenetére
2ozzmexy;molnarpeter;MasterMark, Qru
Köszöntem, befejeztem mára a gumizást. Ha lerohad akkor fogom cserélni, előről meg hátracsapom azt a kereket!
Meghívlak benneteket 1 sörre:
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
2ozzmexy
aktív tag
Szerintem gond nélkül használhatod ezt a pótkereket ha defekt van, ez így jó, bárcsak mindenkinek így lenne...
@molnarpeter: Az nem mankókeréknél van csak? Vagy számít a szélesség is a difiműnek?
Más:
A következő vezetéstechnikai tréningen állítólag lesz durrdefekt szimuláció is (nem tudok részleteket), majd elmesélem megbuktunk e rajta, mint a 200-al esőben teszten..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #39763 üzenetére
Csak külső átmérő különbség esetén számít ahogy írod, szélesség nem lényeg, igazából a felni átmérő sem fontos, csak hogy kb ugyanannyit forogjon a két kerék. Jöttünk haza 40 km-t úgy, hogy az egyik keréken 3 centivel kisebb átmérőjű volt a gumi, nem lett semmi baja a kocsinak
Csupán amiatt írtam, mert akkor még nem ismertem a pótkerék méretét, de így, hogy már tudjuk, és mind gyári méret, szerintem is felmehet akár előre gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39764 üzenetére
Igen, amúgy nem para annyira a nem azonos... persze ha mész 25ezret nem azonos méreteken tuti nem köszöni meg a difimű, főleg összkerekesnél...
A corolla pótkereke 165/70R14 (aztán cserélve lett 185/60R14-re), a téli 185/55R14, a nyári 185/60R14 és sosem volt difimű gondom, pedig ha valaki gyakran és a sokat járt pótkeréken az én voltam, remélem a közeljövőben nem kell... akárhányszor építkezés/lomtalanítás volt a környéken tuti a gumisnál végeztem kukacozásra vagy gombázásra...
De tanultam belőle, a Vitara kapott 4évszakos 215/60R16-os pótkereket, a nyári meg 215/55R17, a télivel meg azonos a méret. Csak még nincsen rögzítve hátul, ami nagy felelőtlenség részemről, de ma talán az is meglesz.
Csak így OFF-ban írom, hogy 34k volt tokkal-vonóval a teljesértékű bele...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
Szoval vezetestechnikai jellegu a problema. Vizes uton van, hogy a szaraz kanyarsebesseg felet se birja el, es ez nem gumifuggo, hanem a kanyar es az ott talalhato aszfalt adja ki igy. En is szeretek lenduletesen haladni, de vizes uton egyertelmu, hogy vissza kell venni. Eleg sokfele autot vezettem hosszabb tavon, meg tobbfele gumival, mindegyikkel sokkal lejjebb volt a tapadashatar vizes uton, a fizikat nem lehet megeroszakolni.
-
iceQ!
addikt
válasz molnarpeter #39769 üzenetére
Csomi aljában van. Érezni a friss gumiszagot Akkor jó, marad Jár még 1sör!
Köszöntem.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #39771 üzenetére
Ezt nem is vitatom, de a jo ideje vizes ut sem tapad ugy, mint a szaraz Amikor tenyleg csak fellazul rajta a kosz, azon aztan tenyleg lehet nagyot esni.
-
huan
őstag
Sziasztok!
Ez milyen gyártást jelent?
DOT H36A JB3R -
-
haris
őstag
válasz rbalint88 #39768 üzenetére
Vezetéstechnikai.... Megbántottál.
Én csak azt mondtam, a 4 évszakos bizony nem tapad annyira vízen mint egy jó nyári.
Persze lehet papa tempoban autózni, de oda meg elég egy Kormoran/sailun/Taurus vagy bármi.
Mégegyszer. Nálam első hogy tapadjon. Nem megyek autópálya tempónál felett. Országúton is csak 90, de ha kanyarodunk, akkor kanyarodunk.És nem vagyok all seasons ellenes. Aki vesz vegyen, de ne azért vegyen olyat mert keveset megy, hanem mert olyan stílusban autózik. NYUGODTAN.
Ha sportosabban vezet, sportosabb gumi kell.
Ennyit szerettem volna mondani -
haris
őstag
válasz Kornel #39779 üzenetére
Pont ezt írtam mostanáig.
Örültem ennek a guminak mert az összes általam olvasott teszt szerint vízen ez a gumi kurv@jó.
Hát szerintem nem. Talán mert más méret, már évjárat, más gumiössztétel mint a teszteken? Nem tudom.
De mostmár feladom.
Kiszálltam.
Csak még annyit, nem mondom hogy rossz gumi. Megyek vele naponta, de magamnak nem venném meg. Ennyi.
Sziasztok -
MasterMark
titán
válasz Kornel #39779 üzenetére
De ez mondjuk 20 fok felett mérve?
Mert hidegben persze, hogy jobb vizen is a más keverék miatt egy négy-évszakos, egy csak nyárinál.
szerk.: Illetve itt most a vizes fékezésről van szó, vagy vizes kezelhetőségről? Mert az is mehet el különböző irányba.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Kornel
veterán
válasz MasterMark #39781 üzenetére
Mondom, csak egy saját példa sokadszorra itt.
EC5 biztos mindenhol rosszabb, mint a másodvonalas Kleber Quadraxer2, 10-15 fokig sokkal jobb, de most már a kopással egyenesen arányosan száraz forró aszfalton is jóval jobb, újan 35 fok körül már maszatolt, de még mindig jobban kezelhető, mint amikor esel le az útról a kanyarban a tapadást hiány miatt. -
rbalint88
addikt
Pedig nem az volt a cel, becsszo. De nem tudom masnak mondani, max hulyesegnek, hogy ha nem az utviszonyoknak megfeleloen valasztasz sebesseget. En se szeretem hasznalni a kozepso pedalt, orszaguton 100-110 utazo, palyan 140. Nekem kicsit komolyabb auton volt negyevszakos, mint a Clio, raadasul “also polcos” Apollo es soha nem erzodott kevesnek.
Szoval csak ezen tapasztalat alapjan mertem a
fenti allitasokat megfogalmazni csunya egyszeruseitessel, ha hulye vagy, barmivel le lehet esni az utrol, jozan esszel hasznalva pedig kis tulzassal a kinai gumi is jo(nem). -
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #39781 üzenetére
Sajnos csak Hankook Kinergy Eco 2 K435 áll rendelkezésemre összehasonlítási alapnak, de ennél még nagy kánikulában (>35°C) is jobban tapad a CC+, legyen akár száraz, akár nedves az út.
Én amúgy nagyon elégedett vagyok ezekkel a Michelinekkel, még így 2 év után is, gondolkodás nélkül megvenném újra a Jazz-re.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Jaj ne már, én poénnak szántam, ne haragudj, nem akartunk megbantani.
Én értem mire gondolsz, az alsópolcos Kormoran 4évszakost is keménynek éreztem a Brillantis2höz képest... Ha nem nyerő neked akkor nem, én ezt mindig elmondom ha kérdeznek a 4evszakosrol vagy a harmadvonalas gumikrol, próbáld ki h tudd mennyire lesztek barátok..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
haris
őstag
válasz 2ozzmexy #39790 üzenetére
Ugyan már! Erről szó nincs.
Csak nem jutunk 1-ről 2-re. Mindenki elmondta a maga igazát, és véleményem szerint az sem kizárt hogy mindannyiunknak igaza van a saját nézetéből.
1. nem azonos gumikat használunk (lehet az enyém "hétfői" gumi, vagy "pénteki". Ha értitek mire gondolok)
2. Állítólag már az évjáratokban is lehetnek külömbségek, talán változik kicsit az anyagösszetétel, más alapanyag beszállítóval szerződnek stb
3. nem azonos autókon hajtunk
4 nem egyformán vezetünk
5 nem ugyanazon a pályán.
Na ezek után miről beszélgetünk. Szubjektív tapasztalatokról. Nesze nekünk....Még egy kicsit visszatérve az én esetemre:
Az hogy a tesztekben miért volt jobb mint ahogy én érzem? Ami tuti, nem 175/65r14 gumit teszteltek. Valahol olvastam, hogy a teszteknél egyszer érdemes lenne olyat csinálni, hogy ugyanazok a gumik hogy produkálnak ugyanazon az autón egymás váltóméreteként.
Lennének csodálkozásokNekem a tanulság, hogy én eddig nyárigumiban nem csalódtam. Igaz nem Eco gumikat használok.
És akkor most jöjjenek a téligumik! Azt is hajtottam párat. Kezdhetjük előlről!SZERK:
még egy ggondolat:
az gumitesztek értelemszerűen a mai viszonylag újabb gumiméreteket tesztelik.
Az én autóim elég régiek. (A Galaxy 1999, Mondeo 2007, Streetka 2004, de elég béna gumiméret-es) plusz ugye a céges Clió 2004-ből szintén
Azokra egyik mai teszt méret sem menne fel. Talán már itt kezdhetek gyanakodni, hogy nem szentírás amit ott olvasni, csak fogódzkodó.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
téliben csatlakoznék a falken hs449-et fikázók táborához havernak volt E60-as BMW-n, a házunk előtti kis lejtőn gyakorlatilag szánkóként viselkedett vele az autó, az tényleg egy fos.
egy szezon után a Bridgestone LM005-tel nagyon elégedett vagyok 205/55R16-ban, nem véletlen lett tesztgyőztes is valószínűleg.
nekem az Apollo négyévszakos bevált télinek a 156-on
Dunlop Wintersport5 a V60-on szintén jól teljesít.
Hankook-kal téliben annyira nem vagyok elégedett, W452 a Splashen a jó eredmények ellenére nem villant. W442 Passaton jó volt, Golfon fos, ugyanaz a méret és gyártás.
Pirellik mind zajosak voltak és középszarok. (Splash Avensis, V60) -
TFSi
őstag
Ott a pont, többnyire szubjektív véleményeket hallasz. Ezt kiegészítendő: egy adott márka tesztbéli szereplése is rendszerint akkor irányadó, ha több újság, több tesztautón és/vagy méretben megvizsgàlja az adott terméket. A szubjektív vélemények is mennyiségi értelemben rendelkeznek "bizonyító erővel", lásd. Falken Eurowinter HS 449.
Én például nyári gumiként egy Barum Bravuris 3 HM-et hasznàlok 245/40 R19 méretben, amely véleményem szerint mindennapi közlekedéshez teljesen jó. Ellenben tisztában vagyok vele, hogy sosem lesz alkalmas a határok feszegetésére és pl. száraz fékezésnél se egy modern UHP szint.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
troll81
addikt
Sziasztok Hankook Ventus V12 Evo2 K120(XLi)
235/45 R18 98 Y ezzel valakinek tapasztalata? Most 10k nyari futasra kb nem veszeszek full prémium gumit mert csak le öregszik... Meg mindig telin gurulok... -
koanla
aktív tag
Sziasztok! Talán picit túl korán leszek még e kérdéssel, de őszre esedékes lesz egy új téli garnitúra vásárlása. Bár nyilván még nem jöttek ki a gumitesztek a majd akkor esedékes mintázatokra, de már kicsit úgy vagyok vele, hogy fene tudja, mennyire függetlenek. Az ADAC szinte minden tesztjén a Conti nyer. De ha nem, akkor is második. Nem vagyok ellene (az elmúlt másfél évben emiatt három garnitúrát vásároltam belőle), de mindig is piszkált, hogy vajon egy Michelin, Good Year, Pirelli és nyilván a Continental közül melyik lehet a legjobb téli garnitúra.
Ha van, aki sokat ment ezekkel mostanában, az tud egyéni véleményt mondani?
Méret: 225/50R17, H vagy V sebességindex
Ami nem zavar: kopás, fogyasztás.
So-so: zaj, száraz tapadás
Ami viszont kiemelten fontos: tapadás nedves úton és aquaplaning
Előre is köszönöm a véleményeket! -
footy
addikt
Sziasztok!
olcso (lehetoleg csendes) de hasznalhato gumit keresek 245 45 R18-as meretben:
Ma szembejott velem egy ilyen:
Falken FK-510 XL 245/45ZR18 100 Y 62euroert.Valami szol a gumi ellen? feltunoen olcso a tudasahoz(legalabbis papiron) kepest.
A gumipark.hu-t ismeri valaki?
koszi
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Energiaital topic
- Politikai mémek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Lords of the Fallen
- Politika
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Arena Breakout: Infinite
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs