Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Kickass #41300 üzenetére
Fabiára, városba* jó lesz a Nexen.
Tavaly télre nekem megfelelt, leszámítva az 1 db havas napot december elején; végül azt is megoldottam az összkerékhajtás bekapcsolásával, úgy már nem dobta a fenekét és a meredek utcán is feljött.
Ettől függetlenül az én szettem ráz 120 környékén.
*Ha 2 autót tartanék, egyet csak városi harcra, akkor vélhetően megvenném rá a Nexen 4S-t.
[ Szerkesztve ]
-
hacki87
senior tag
válasz focvis #41301 üzenetére
90-100 alatt és 150 felett jó közte ráz. De nekem pl tapadassal nincs gondom. Jó persze ha akarom kanyarból gyorsitaskor el tudja tekerni a kocsi. De most valószínűleg veszek Barum polaris 5ot vagy hasonló szintű téli gumit a 16 os kerékre és nyárra meg Michelin primacy 4et pl az már 25/db ért van. A 17es felnit meg dobom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #41301 üzenetére
Nekem a CC kezdett el rázni, 110-ig semmi 120-nál már érzed és 150 felett megint kezd jó lenni. Futómű ellenőrzés és centrír megvolt, 5-5 gr kellett előre az semmi (hátra viszont 20 és 25 gr)... azt nem kéne éreznem. És ha érzeném is nem csak ekkora tempónál előbb is kéne.
Utolsó szezonos a gumi kiszolgált, most már kibekkelem amíg kijön a CC2.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz hacki87 #41302 üzenetére
A mostani autóm PHEV, alapból hátul hajt villannyal; a letaposott havon kis "gázra" is egyből kitört. Amint benyomtam az összkereket és elől húzta a dízel, megszűnt a probléma.
A meredek budai utcákon magabiztosabban ment fel, mint egy elsőkerékhajtásos autó rendes téli gumin.A Primacy 4 nekem naggggyon bejött (235/45R17).
Szerk:
+ Qru: Nagyobb tempónál az én Nexenem se gáz. Most a gumis viszont kicsit megijesztett. :/[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kickass #41300 üzenetére
Új guminál nem para, ha ráz visszaviszed és csere. De ha jobban bízol másban akkor a Barumot bepróbálhatod. Legalább lesz róla releváns tapasztalat.
De ha biztosra mész akkor a már itt is jól bevált Apollo Alnac 4G-t veszed.Ha egy szinttel feljebb lépsz akkor meg Vredestein Quatrac5 vagy Kléber Quadraxer 2.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Kornel #41299 üzenetére
Én egyelőre meg vagyok elégedve a Nexennel. Pont a Vredesteinről mondtam le, mert csupa rosszat olvastam már róla. A Totalcar gumidoktor rovatban is volt nem rég egy Vredestein Quatrac, ami 2-3 év után hosszantilag berepedezett, pedig normál használatban volt. És nem ez volt az egyetlen rossz amit olvastam róla. Szóval így lett a Nexen.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #41304 üzenetére
Elsőre azt gondoltam, hogy biztos szarul van kalibrálva a gépe, elviszem vmi profibb helyre. Elmeséltem havernak (mérnök nem pék) aki felvilágosított, hogy azoknál a gumiknál amik sokat állnak egy helyben bizony könnyen előfordul az ilyen. Megnyúlnak a szálak és akkor bizony rázni fog nagyobb tempónál és soha a b. életbe nem fogják tudni kicentrírozni. Ő ugyanígy járt a saját hobbiautójánál. Elvitte 3 helyre de nem lett jó egyik centrír után sem. Vett új gumit és megoldódott a gond.
Ezek után olvastam, hogy te is végig jártad a gumisokat centrír ügyileg akkor már tudtam, hogy kár a gőzért/pénzért újra centríroztatni, ez a gumi már kuka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Az enyém nem is állt sokat egy helyben; vagy a napi használatú autón volt (DOT 4518), amire 2019. januárban került, én így vettem 2019. júliusában; majd egyesével fektetve tároltam biztonságos helyen.
Fenéket! 2019. július elejétől október végéig állítva tároltam őket, felni nélkül egy alagsori helyiségben. Lehet, ez tett be neki. (?) A kollégám azt mondta, hogy időnként forgatta őket - nekem kiesik az a helyiség.
Csak idén tavasztól tároltam őket fektetve. -
Pokesz007
senior tag
Sziasztok
Megint nézegetem az alkufelniket,jövőre akarom megvenni.(Most van meg rá a pénz,jövőre tuti disznót vennék belőle ) Dacia Sandero SCE 75 2020-as gépkocsiról lenne szó.
Méretek
Jx15X6 4x100x60.1 ET40 Úgy tudom,lehet elnéztem,így gyorsan megint.
ET számba mennyire térhetek el?
Újat szeretnék és 100 alatt megszeretném úszni.. Használt sokkal olcsóbb lenne gondolom,de kitudja milyen gazdája volt..Ui: Negyed éve már kérdeztem,most emlékszem bocsi,de hátha újabb válasz jön.
[ Szerkesztve ]
️️Hardverapró Mindörökké️️
-
Kickass
őstag
válasz focvis #41301 üzenetére
Garas utcán, Kiscellin vagy hasonló meredek utcákon jó lenne ha el tudnék vele indulni akkor is ha nem az alján állok.
Bár idén télen a covid miatt nemigen kell sokat irodába menni, max BME-ig, arrafelé meg nagyon vannak meredek utcák.Qru: Nexen esélyes, gumi.hu-ról, ÁKH van a közelben Budaörsön, nem kell sokat szenvedni egy zug webshoppal, ha garizásra kerül a sor.
-
veterán
Megpróbáltam külföldi oldalakon keresni a Nexen négyévszakos gumikkal kapcsolatos panaszokra, de nagyjából semmit sem találtam. Szóval erről ennyit.
Itt két fórumozó van, akinek "üt" a gumi. Egy harmadik pedig ezt úgy illusztrálja, hogy "egyre több a panasz".
Nekem most már Nexenem van, nem üt. Nem rezeg. Jó választás volt. Illetve majd meglátjuk hosszabb távon, de első körben semmi bajuk. -
-
forceberg
veterán
válasz rothfb #41317 üzenetére
Én '17 nov. vettem, kb. elsőként. Az első nyáron pihent, szóval 3 tél és 2 nyár van benne.
Olyan 32-35e km lehet benne, a minta még okés, de majd megmérem. 205-ös, másfél tonnás kombin. Nekem nem ráz meg ilyenek, bizonyos tempónál tükörsima aszfalton lehet némi búgás helyett olyan süvítés-szerű hangot hallani. Az idei lesz az utolsó tele, utána cserélem. A mintázat éle ugye már azért le van "kerekedve".[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Kornel
veterán
Csak egy apró kérdés a Nexennel kapcsolatban.
Van hivatalos magyarországi gyári forgalmazása?Egy Vredesteinnek van, Michelin, Continental csoportnak is.
Garancia szempontjából nem mindegy.
-
veterán
-
rbalint88
addikt
válasz Pokesz007 #41310 üzenetére
inkább disznó abból lehet finomat csinálni, a dákó meg csak szarabb lesz az alufelnitől. ha mindenképpen vagányabb kinézetet szeretnél, akkor strukturált acélfelnit keress a rá való dísztárcsával. 3m-ről már egészen alufelninek néz ki, viszont nem nehezebb, ergo nem tesz be a menettulajdonságoknak. plusz amit 100 alatt megúszol új felni, az nem lesz egy top kategória. haver is vett az ezres yarisra alufelnit, megbánta. 1: érezhetően lassabb lett az autó tőle 2: olyan csoda felnit vett, hogy az egyikre 180g súly kellett... 3: még sokba is került, hogy szar legyen 4: a disznó még mindig finom + a feldolgozáskor lehet sok pálinkát inni
négyévszakos témához: alapvetően venném a Nexent, de a forgásirányos téli mintákkal az a tapasztalatom, hogy búgnak. Apolloval jó a tapasztalat, budai dimbes-dombos utakon is jól teljesít. majd télen, ha lesz téli körülmény, nyilatkozom a Quatrac 5-ről is
ami eddig nem tetszik benne: eléggé nyikorgós kanyarban és nagyon fel kell fújni (2,4 helyett 2,7-re). nyári teljesítményben érzésre az Apollo jobb volt. (oké, futóműben az Alfa 156 és a Prius 2 nem egy liga )
Barumot kipróbáltam volna, de a zajszint (72dB vs 69dB) döntött a Quatrac javára. alapból is hangos vagy kerékzaj szempontjából jól szigetelt autóra simán megvettem volna, de a Prius meglepően csendes az emelkedőn menést és erős gyorsítást leszámítva, zavarna az állandó darálás -
Kornel
veterán
Erre annyit tudok mondani, hogy ki kell próbálni egy garanciális ügyintézésgyintézést forgalmazói, illetve gyári garancia esetén.
Korábban írtam, hogy garanciáztattam Continental abroncsokat, a kereskedő csak a közvetítő volt az ügyintézés során, a garanciális problémát maga a Continental bírálta el, és adta a kereskedőnek a cseredarabot.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kickass #41311 üzenetére
AKH van több helyen is BP-en, de ingyen házhozviszik, akár 1 db-ot is!
Kicsit drágán szerelnek...A jeges kiscellin lefelé sem egy leányálom jönni, felfelé szerintem csak két dolog segít: 1. Szögesgumi 2. udvariasan beengeded magad elé a sószórót és ha felért nekivágsz
Próbáld ki tolatva is, tudom hülyén hangzik, de néha bejön... pl: Apostol utca
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kickass
őstag
válasz 2ozzmexy #41329 üzenetére
El tudom kerulni egyebkent ezeket a reszeket, de van hogy arra a leggyorsabb es nem szivesen ulok mashol +15-20 perceket a dugoban. Apostolon nem szoktam jarni csak a Margit utcan.
Gumidirektnel van Apollo korrekt aron, a ketto kozul rabokok valamelyikre. Aztan majd dicserem vagy sziom itt akarmelyik is lesz.
molnarpeter: Maxxis-rol eddig max bicikligumikent hallottam
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #41331 üzenetére
Ez azért elég féloldalas teszt...
Én egyébként úgy voltam vele (az autóiparban dolgozó testvérem is ezt javasolta), hogy négyévszakos gumin nem fogok spórolni, maradok egy prémium márkánál, azzal nem lehet nagyon mellényúlni.
Egyrészt feltehetően a négyévszakos gumi gyártásához kell a legtöbb tudás / kutatás, sokáig ugye nem is sikerült normálisat gyártani, másrészt azzal már eleve spóroltam, hogy négyévszakos szettet használok, harmadrészt itt egy-másfél tankolásnyi pénz spórolásáról beszélünk gyakori gumiméret esetén (ami nyilván nem kevés, de az autózás drága dolog, azt akarom ezzel mondani). És ugye amit mindig leírok, hogy ezek a tesztek arról nem mondanak semmit, hogy 3 év múlva betonkemény lesz-e a gumi, vagy nem, ami tulajdonképpen fontosabb, mint ezek a frissen tesztelt értékek.
A gumi biztonság szempontjából elég fontos dolog, és még a motor alkatrészeiből is márkásabb dolgokat próbálok venni, pedig ott max legtöbbször annyi a veszély, hogy megáll az autó...
Persze úgy gondolom, hogy középkategóriás gumival sem életveszély közlekedni, sőt, lehet, hogy inkább csak a PR-ban van különbség. De azért akármit nem mernék bevállalni.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Egyet is értek meg nem is, mert régi nagy igazság hogy a kabáthoz vesszük a gombot és nem fordítva.
Egy ABS nélküli 25 éves Astran a prémium gumi sem jobb mint egy másod/harmad márka,csak ablakon kidobott pénz.Én a különbséget úgy fogalmaznam meg, hogy első sorban azt kell körül hatarolni hol és miképpen használjuk az autot, ha szeretjük feszegetni egy erős autó új autó határait, akkor kell a prémium, ha csak közlekedünk akkor elég a masodvonal, ha egyébként nem autózunk sokat, azt is főleg városban közlekedő edény stílusban akkor egy harmadvonalas abroncs is megteszi...
Persze ezt a képet árnyalja az autó felszereltsége, a sofőr habitusa és vezetési képessegei is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Pokesz007
senior tag
-
ftc
nagyúr
Sziasztok, mivel kocsit cseréltem újra esedékes a téli gumi s felni kérdése...
Méret R17 225/45 - mit ajénlotok? Hó, jég illetve latyakoson való tapadás a fontos...Eddig Contim volt ..szerintetek várhatü vmi újdonság a télre?
Illetve télre mennyire jó ötlet az alufelni? -
Qru
MODERÁTOR
A Conti TS860 jó, azzal nem lősz mellé. Ha nem olyan sürgős a dolog akkor bevárhatod a friss télti teszteket (kb egy hónap).
Van télálló alu felni (a legtöbb gyári az ma már) de ha nem hagyod rajta a sót és leöblíted róla akkor nem marja meg és szép marad.
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
Sziasztok
KIA Ceed 2019 1.4 CVVT w/ 195/65 R 15 91H
A fenti a gyári méret. A gyakorlatban semmi gondom nincs vele, de nem tetszik az 'ezüst' gyári dísztárcsa.
Eddig igyekeztem 15-ös matt fekete dísztárcsát keresni, lehetőség szerint 'telit', de csak univerzális szetteket találtam, amik nem jönnek be, mert 1) csak peremre szerelhetőt találtam, nem lehet őket a kerékcsavarokkal felfogatni és 2) mind kifelé konkáv, t.i. 'púpos'.
Ha a fentire esetleg van tippje a 'megfújáson' túlmenően, azért hálás lennék.
Így jött az alternatív ötlet: 16-os (esetleg 17-es) ideálisan matt fekete felni szett vásárlása 205/55 R 16 méretben; a komforton nem szeretnék sokat rontani, de a 15-ös méretben mindenképpen hülyén mutatna. Keresek (használt) gyárit is, de aftermarket szettekben nagyobb a felhozatal. A 16-os csak nyári szett lenne valami UHP gumival, télre maradna a gyári 15-ös a mostani 4S gumikkal.
Van ajánlott bolt, szaki, stb., illetve mik az ajánlott márkák?
Egyébként egy ilyen váltástól mennyire mászhat el a gyári karakterisztika?
Köszi előre is.
PS: Szemmel verésre a következők tetszenek:
PLATIN FEKETE ALUFELNI 16 5×114,3
CMS FEKETE ALUFELNI 16 5×114,3
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Elvileg 6Jx15 ET46 5x114.3
A Borbet speciel nekem kifejezetten tetszik; de mint említettem: én csak 'látom', de nem értek hozzá.
A gyári szettel két gondom van (azon túl, hogy alig van felhozatal): ami nem 'aluszínű' az mind bi-colour és jellemzően 17-es ill. 18-as szetteket árulnak.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #41341 üzenetére
Neeemmm...
Ha ez megint valami régi olasz lenne, még jól is mutatna 'pőrén'...de ez nem.
Nevermind...
-
Kornel
veterán
Új Vredestein Quatrac:
-
windlord
őstag
Dunlop Winter Sport 5 gumija volt valakinek?
Conti ts860 vagy ez?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen