Hirdetés
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TFSi
őstag
Egy korrekt írás a négyévszakos gumikról úgy általában.
rasotamas: nézd meg a vaciúj Matador Nordicca MP93-at, minimum Polaris 5 szint.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz rasotamas #54804 üzenetére
A Laufenn új típusai kb. Barum, Matador szint, teljesen vállalható. Az előttem szólónak teljesen igaza van az egy-két generációval ezelőtti Laufenn-nel kapcsolatban. A Linglonggal még óvatosan, van hova fejlődnie, de jön fel az is, mint a Sailun vagy a Rotalla.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
veterán
2 szezont futott 205/50 R17 93Y XL Conti Premiumcontact6 gumi mennyit érhet?
50 körül látom árukeresőn.
Valaki keresett neten, irtam neki h 30, azt válaszolta ha uj gumit szeretne venne a boltban.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Köszi a válaszokat, sztem a Barumot választja. Az elég olcsó és elég jó.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz F_Zolee #54810 üzenetére
Igazából csak akkor adnám el és vennék 225/50-est, ha találnék normális állapotú 7 széles felnit a mostani 6,5 helyett. Meg ha normális áron el lehet adni.
Ha nem, akkor le tudom futni még a 7-es felnin is, nincs ezzel gond, és akkor utána lesz véve nagyobb gumi.https://tinyurl.com/rasoapro
-
vedini
őstag
Sziasztok, szerdan cserelem le a gumikat, tobb mint valoszinu a nyari ket hatso mar nem fog tobbet birni...
Michelin pilot sport 3 homolog, 275/30 r20 kellene defektturo, elso kettot tavasszal csereltem.150/db, van otletetek, hogy lehetne olcsobban meguszni, 4 kerek miatt gondolom elso hatsoknak unagyazoknak kellene lennie, de semmi hasznaltat, kamionrol leesettet nem talalok, elvileg tavaszra kell, szoval van meg idom
workworkwork...
-
lorcsi
veterán
Kerekcserevarak nalatok hogy valtoztak ? Mennyire dragultak meg ?
-
ftc
nagyúr
Ezek között gondolkodok.
195/55/R16 min 86T
Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 vagy GEN 2
Hankook Kinergy 4S2
Kleber Quadraxer 3
michelin crossclimate 2Évi szinten kb 13 000km a megtett táv. Néha hegyi átjáró, de ha hó van arra ott a másik autó...
Ti melyiket vennétek?
-
veterán
Újra belefutottan Marketplacen egy túl széles gumit túl kesken felnin áruló delikvensre.
Nézem, ez a felni pont úgy néz ki mint az enyém.
Dehát 235 gumival árulják, az enyém 6,5-es, az nem lehet, max 215 mehet rá.
Kérdezem a méreteket, típust , hát pont ugyan az mint az enyém, ugyan az a típus, amit a keskenysége miatt akarok lecserélni, mert a 225 sok a 6,5 szélesre.
Írom neki h ez veszélyes. Azt mondja, akkor nem érdekel? Akkor árulom tovább
Még lehet egy 225 elmenne, de 235...
Lehet csak én viszem tulzásba, és csak fel kéne tennem a 225 gumit, hagyni a felnicseréthttps://tinyurl.com/rasoapro
-
mArZsi
tag
Sziasztok!
Téli szettet állítanék össze. Bedobtam kalkulátorba az adatokat, de én hiába nézem. Elfogadható még?
195/55 6Jx16 ET50 gyárit cserélnék 6Jx15 ET43-ra. Gyári váltója guminak a 185/65 R15. Lehet maradnék a 195-nél, ha a 6x15 ET43-as felni ok. 195/60, vagy télre amúgy is jobb a virsli, engedjem el? Felni ok?Köszi!
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Gyakorlatilag a négyévszakos gumikat úgy, ahogy a télieket is 4mm profilmélységnél ildomos cserélni? Ilyesmit olvastam legalábbis...
-
[CS]Blade2
addikt
válasz csubuka #54824 üzenetére
A Misli váltig állítja, hogy az övé 1,6mm-en is jó, és azt javasolták, hogy maradjon a szabály. Olcsóbb gumiknál gondolom lehet nagy elmaradás, mert jobban támaszkodnak a mélységre, mint magára a gumi anyagára tapadás szempontból.
Az a baj, hogy minél kopottabb, annál kevesebb vizet szorít ki. Hóban talán nem számít, hogy mélységre kevesebbet tud összeszedni, mert felületben ugyanakkora a beletapadt hó, de lehet, hogy ez nem így van, és ott is rosszabb.Jó lenne olyan teszt, hogy végig használják, csak ugye így évről évre más lenne a teszt körülmény, valamint a végén olyan gumikról tudnánk meg dolgokat, amiket már valszeg kapni sem lehet, mert több éven keresztül kellene tesztelni. Ezek a mesterségesen lekoptatott új gumis tesztek nem igazán tutik, mert számíthat, hogy kint van télen nyáron éveken át.
-
forceberg
veterán
válasz [CS]Blade2 #54826 üzenetére
Téli esetén a Mislen sem állítja az 1,6mm-t. Az a nyári, de ahol volt erről teszt, ott az látszott, hogy kb. 3mm alatt kezdenek igazán romlani a minőségi keverékek ereményei, a gagyik már hamarabb.
A tesztek kb. azt mutatják meg, hogy az adott tesztelt típusoknak,
a teszten épp használt gyártási szériájuk mit tud újkorában.
Aztán csak remélhetjük, hogy az általunk vett guminak is az az összetétele, ami a teszten volt.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
[CS]Blade2
addikt
válasz forceberg #54827 üzenetére
De, szerintem az igazgató a téliekre is gondolt:
Néhány ökölszabály alapján váltanak az autósok téli abroncsra, például hogy 7 °C-os napi átlaghőmérsékletnél jön el a csere ideje, és hogy aki jót akar magának, az ne várja meg a törvényben előírt 1,6 mm-es minimum profilmélységet, hanem már 4 mm-nél vásároljon új garnitúrát. Ehhez képest Jürgen John, a Michelin abroncsgyár német igazgatója szerint aki utóbbit megfogadja, az feleslegesen veri magát nagy kiadásba, és rengeteg nyersanyagot pocsékol, mivel „Statisztikailag nem kimutatható, hogy a 4 mm-es profilmélységű abroncs jobb, mint egy 1,6 mm-es.” Azt javasolja a szakember, hogy ha sérülésmentesek az abroncsok, akkor a modern abroncsokat nyugodtan lehet a törvényi minimumig használni. Németországban a kutatások szerint az autósok a nyári abroncsokat 2,8-3, a télieket 3,5 mm-es profilmélységnél dobják ki, ha ténylegesen elhasználnák őket, akkor ötödével csökkenne a kiskereskedelmi forgalom. Az így generált forgalomnál sokkal fontosabb az környezeti terhelés csökkentése, amelyet a régi abroncs újrahasznosítása és az újak legyártása jelent. Jó lenne, ha az abroncsteszteken nem csak új, hanem az 1,6 mm-es határon lévő abroncsokat is tesztelnének, de ilyeneket egyelőre csak az abroncsgyártók belső vizsgálatain végeznek. Jürgen John szerint egyébként az 1,6 mm-es alsó határ tényleg a végpont, a gyártók is erre fejlesztenek, nem érdemes ez alá menni, és továbbra is életben van az az ajánlás, hogy a 8 éves abroncs keveréke már elveszíti a rugalmasságát, az ilyet mindenképpen cserélni kell. A törvényi előírásokat is be kell tartani, Ausztriában például 4 mm-es profilmélységet ír elő a jogszabály.
Engem mondjuk nem érint a kopás, nagyon keveset megyek.
-
csubuka
addikt
válasz forceberg #54825 üzenetére
Köszönöm szépen a választ! Akkor úgy lesz, a biztonság számít sokat. Én Dániában vagyok. Itt hó az annyira nincs (mondjuk most épp van egy pici...) de eső az tud lenni sok és azért 7 fok alatt is van hőmérséklet ezekben az időkben nem keveset...
#54826 [CS]Blade2:
Köszönöm szépen a választ! Nem kísértem a helyzetet akkor -
szaniszlokar
aktív tag
Az asszony autójára kell vennem téli gumit 165/70/R14 méretben.
Hol érdemes nézelődni? Láttatok valahol valami BB gumit?
Én a Kingstar márkát találtam legolcsóbbnak, de nem sok jót írnak róla.
Köszi.Minden ellenállás hasztalan.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #54828 üzenetére
2019-be azért kimérték az ellenkezőjét is f.án:
Itt konkrétan az jön ki fékezésnél, hogy valszeg minden egyes tizedmili is számít, és minél kopottabb, annál nagyobb mértékben számít.
A kimért különbség pedig szerintem olyan nagy, amilyen talán a piac legjobb és legrosszabb új gumija között sincs bőven. 100 méterrel később állt meg a vas... ADAC teszten meg 2 méterekről beszélünk, hogy inkább ezt, mert a másik a zebra előtt 2 méterrel tovább csúszhat. -
rbalint88
addikt
válasz [CS]Blade2 #54832 üzenetére
Ez szarazon vagy vizen? Szsrazon csak a gumi anyaga szamit, nem veletlenul futnak a versenyeken is slick-kel. Vizen meg amugy se kellene hulyenek lenni, de nyilvan ekkora merteku elteresre senki se szamit
-
[CS]Blade2
addikt
válasz rbalint88 #54834 üzenetére
Azt írta, hogy olyan körülményt csináltak, mint amikor épp elkezd esni az autópályán és hirtelen meg kell állni 120-ról, szóval kb. a létező legrosszabbat.
Ez alapján az egész topic értelmetlen, egy jó megoldás lenne, hogy pár 1000km-enként vagy évente mindig újat. , szóval reméljük, hogy ez a hülyeség, vagy legalább is a valóság közelebb van a Misli-s igazgató állításához.
-
forceberg
veterán
válasz [CS]Blade2 #54835 üzenetére
Ezt inkább szakadó eső esetén tudnám elhinni, amikor akkora a vízréteg, hogy az alacsonyabb minták már fel-felúsznak.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
[CS]Blade2
addikt
válasz forceberg #54836 üzenetére
Persze, nagy eső, és akkor kezd csak el esni, szóval még rá a porra is.
[link]
A teszt során azt a teljesen szokványos helyzetet szimulálták, amikor 130 km/h-val haladva, autópályán elkap minket egy nagy eső és hirtelen fékezésre kényszerülünk. Jók a fékek, működik az ABS és az ESP, a fékút azonban merőben mást mutat a különböző kopottsági állapotoknál. -
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #54828 üzenetére
Pff, akkor jarjon o 1.6 mm-es gumival. En biztos nem hasznalnam le addig a gumim.
#nincsbennetarcsi
-
TFSi
őstag
válasz szaniszlokar #54831 üzenetére
Felejtős. Olvass kicsit feljebb és meglesz a válasz. Barum, Matador, Laufenn alá azért ne menj.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
fant0mi
addikt
válasz szaniszlokar #54831 üzenetére
Szereted az asszonyt? Akkor felejtsd el ezeket a kingkong gumikat.
-
[CS]Blade2
addikt
Már azért is vicces, mert ezek a figurák sosem szoktak a cégük ellen beszélni, ha pedig ezt megfogadnák az emberek, akkor ahogy írja is, az ötödével visszaesne a forgalmuk. A környezetet pedig az is terheli, ha sokan 120-nál 1,6mm-es gumival letarolnak 10-esével autókat. Ott egy csomó roncs, kifolyt olaj, kiszakadt jó autógumik.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #54844 üzenetére
Igen, es ezt az alzoldseg moge bujva kommunikaljak. Taps.
#nincsbennetarcsi
-
herdsman12
őstag
Mercedes Vito Tourer 114 CDI (3,1 t, kisbusz) 225/55/17-es, négyévszakos gumit keresek a jobb fajtákból.
Mit kell erre szerelni, C vagy XL? -
[CS]Blade2
addikt
Előzetesen nézzünk nekem egy nyári gumit. Végül maradtam a téli-nyári verziónál, és első blikkre az volt az elképzelésem, hogy Hankook-al megoldom az egészet, de látom, hogy az olcsóbb verzió a Kinergy Eco2, a drágább már a Ventus Prime amiből 3-ast látok ebből a méretből, pedig van 4-es is.
Már volt Kinery Eco2-esem és azon éreztem valahogy, hogy nem olyan jó érzésre, mint a Goodyear téli,
míg most a Kia-n Kumho Ecowing van, és igaz, hogy más kocsi és más méret, de ez kopott, 3,x mm-es, de így is jobbnak érződik.Pár hónap múlva lesz Prime4-es valszeg, vagy alternatívákban kell gondolkodni, pl.: Nokian Wetproof? Ez kiegyensúlyozottabbnak tűnik, mint a Prime3. Esőben elvileg jobb.
Toyo Proxes Comfort? -
fagylalt
senior tag
Sziasztok!
Téligumikat kell cserélni a család két autóján is és kicsit bizonytalan vagyok a választásban.
Az első autóra, ami egy Renault Clio II 1.5 dCi (2004) 81 LE, egy költséghatékonyabb, de viszonylag jó teljesítményű (középkategóriás) gumi lenne a cél gyári méretben (175/65 R14).
A Hankook Winter ICept RS3-at (W462) néztem ki tesztek alapján. A kérdésem ennél csak az, hogy ezzel a típussal van-e itt bárkinek tapasztalata? Hozza az elvárt szintet a kategóriájában vagy másfelé lenne érdemes nézelődni?A második autó pedig egy VW G4 Variant 1.9 TDI (2001) 90 LE, amire pedig magasabb kategóriájú gumikat szeretnék vásárolni. A méret ennél is gyári: 195/65 R15.
Itt több lehetőség között is vacillálok:
- Continental WinterContact TS 870
- Goodyear UltraGrip 9+
- Michelin Alpin 6Utánanézés nélkül valószínűleg Michelin-t választottam volna, mert a 2021. tavaszán vásárolt Primacy 4-es nyári gumikkal nagyon elégedett vagyok, annak ellenére, hogy anno a tesztekben nem az volt az első számú gumi. Az Alpin 6 most egy picit hátrébb van sorolva.
A TS 870 nagyon jó helyezést ért el több helyen is, azonban kicsit szkeptikusan állok hozzá.
Ezek alapján talán az GY UltraGrip-re böknék, de nem hogy azzal a típussal, de még márkával sincs tapasztalatom.
Mit mondanátok, melyiket próbáljam meg? -
rbalint88
addikt
válasz fagylalt #54848 üzenetére
W462 teljesen friss minta, meg senkinek nem lehet vele erdemi tapasztalata. A tendencia szerint csak nem rontottak el
Golfra nezett mind3 gumival jol jarsz. Cegesen nekem TS870 van, nagyon jo a top kategoriabol azt vennem, ami a legolcsobb vagy amelyik a legszimpatikusabb marka, tenyleg annyira nuanszok vannak kozottuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs