Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz st6969 #58770 üzenetére

    Igen, és pont attól garancia ("jótállás"), h a forgalmazónak kell bizonyítania, h a felhasználó gondatlanságából történt a meghibásodás, és akkor nem köteles ingyen megjavítani.
    Szavatosság alatt ez fordul meg: ott már a felhasználónak kell bizonyítania, h nem ő okozta, hanem a gyártás/hibás alkatrész.

  • Piftuka

    veterán

    válasz st6969 #58770 üzenetére

    Persze, ha közvetlenül kábelezés szintjén történik a bekötés, akkor érthető, hogy szakember szükséges hozzá. (Nem volt még teljesen elektromos tűzhelyem. Azt hittem, létezik villásdugós kivitel is, amit elegendő a hálózathoz csatlakoztatni.)

    Viszont a problémát itt is abban látom, hogy valamiféle "lobbi" okból, a jótállás időtartamát összekapcsolják a termék gyártója szervizpartnerének "kikényszerített", egyúttal kifejezetten drága, pénzdíjas alkalmazásával.

    Az már csak "hab a tortán", hogy mivel 10+ éve van nálunk és a családban is építkezés, immár több tucatnyi "szakemberről" tudjuk, hogy milyen minőségű munkát végez. (Minősíthetetlenül rosszat.)

    Aztán ezek egy része ilyen cégeknek dolgozik másod, vagy főállásban.

    Van egy általános iskolai osztálytársam, aki műszaki zseni. 12-13 évesen már ő javította otthon az elektromos berendezéseket. (Erre a pályára ment tovább; kiváló mérnök lett.)

    Állítom százszor igényesebb és biztonságosabb módon üzemelné be az indukciós tűzhelyet, mint az Electrolux, Gorenje, Miele, whatever aktuálisan kiküldött "szakija".

    Ám kiszolgáltatott vagy, mint fogyasztó. Az ilyen ismerős, vagy régről ismert tényleg jó "szaki" nem kötheti be a berendezést, mert buktad az 1 éven feletti jótállást.

    Hát a fentebb említett Electrolux gáztűzhely kapcsán inkább bukjuk azt a plusz egy évet. 18.600 forintból kétszer megjavítja az az ismerős gázszerelő, akit elhívtunk bekötni.

    De nem így kellene lennie egy normális világban...

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák