Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pjen

    félisten

    válasz #48613632 #64933 üzenetére

    Nem is Te írtál, ha vissza olvastál volna párat tudnád miről van szó :) .Fórumtárs megvette álmai Sharp hűtőjét nem túl olcsón.Aztán vissza küldte mert traktor hangja volt, kicserélték annak is.Megint kicserélték, ez már csendes.Itt a 66%.Tudok ellen példát, Lg inverteres hűtő nálam és fórumtársnál is olyan halk, hogy azt hittük be se kapcsolt, viszont van aki pont a zaj miatt panaszkodik rá.

  • Piftuka

    veterán

    válasz #48613632 #64933 üzenetére

    "Én, ahogyan azt már említettem, mindig a negatív véleményekkel kezdem, ami egy kiindulási alap."

    Én pedig azzal kezdem, hogy megnézem, hány vélemény szerepel a termékkel kapcsolatban.

    900 jó és 10 rossz vélemény esetén az adott termék nagy valószínűséggel jó. (Az Árukereső oldalán, az egyes üzleteket minősítő vélemények között is gyakran lehet "érezni", melyiket írta egy rendkívül primitív, rosszindulatú vásárló. Az ilyen szintén "torzítja a statisztikát". Már amennyiben ezeket valaki nem hagyja figyelmen kívül.)

    136 elégedett vélemény, és 789 a terméket szidó vélemény mellett sem megyek a termék közelébe sem.

    Viszont mivel a műszaki cikkek piacán hatalmas a választék, a "nagy számok törvénye" alapján is sajnos csak egy-két olyan árucikk van, amit sokan kedvelnek, használnak, ezért relevánsnak tekinthető (több tucat, vagy több száz) vélemény ritkán olvasható a legtöbb termék kapcsán.

    Nyilván nézőpont kérdése is, hogy kit milyen "statisztika" nyugtat meg.

    Ám ha 10-ből csak 1 valaki ír rosszat egy termékre, akkor az számomra nem elegendő, hogy eldöntsem, jó, vagy rossz termékről van-e szó. (De pl. Ribarszki tesztvideói, és részletes beszámolói anno meggyőztek arról, hogy nem kockáztatok nagyot a "Miele C2" porszívóval. Az is fontos tehát, hogy az elérhető információ mennyire részletes, és mennyire tűnik hitelesnek.)

    Ha egy berendezésről 3 vélemény található összesen, és mindegyik pozitív, az sem releváns.

    Legyünk őszinték... ilyen esetben az ember maximum a gyártó reputációjára (manapság már ennek is egyre kisebb jelentősége van sajnos) és a saját megérzéseire hagyatkozik. Aztán dönt.

    És a használat során derül ki, hogy jó döntést hozott-e.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák