Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Lompos48 #19438 üzenetére

    A vasúti kocsik elektromos fűtése Magyarországon tudtommal 1500V~-mal történik, ami a mozdony transzformátorából jön egy fővezetéken keresztül.
    Továbbá olvastam, hogy a mai kocsik, amik már modern elektronikával vannak ellátva, azok valami 850V-tól 3000V-ig bármivel képesek üzemelni, és mindegy nekik, hogy váltakozó, vagy egyenáram formájában kapják azt a fővezetéken, így mindegy, hogy melyik országban, milyen rendszeren és milyen mozdonyból kapják a tápot !

    A régi, generátoros kocsiknak önálló volt a rendszerük, nem volt semmiféle fővezeték tudtommal, a fűtés pedig gőzzel történt a mozdony gőzkazánjából.

    Visszatérve a NiFe akkukra, azért kezdtem kiváncsískodni, mert vagy a Wiki-ben, vagy más írásban a neten olvastam, hogy a névleges fesz.hez képest nagyobb a különbség a NiFe akkuk esetében töltéskor, mint az ólom akkuk esetében, ezért nem használatosak autókban mivel külön töltőberendezés szükséges hozzá, nem lehet a teljes rendszert egybe építeni, mivel úgy már túl magas feszültséget kapnának a fogyasztók az akku töltése közben ! :U
    Szóval akkor azt mondod, hogy a vasúti kocsik esetében ez nem igaz, legalábbis régebben nem volt igaz, mivel az egész hármas ugyanúgy párhuzamosan volt kötve, mint egy személyautó esetében ?? :U

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák