Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz erikke17 #47086 üzenetére

    36V Li-ion kerékpártöltő, több rajz is található róla, kisebb eltérésekkel. Bizonyára 10 cellás telep, a névleges feszültség 36V, töltési végfeszültség 44,5V, tartófeszültség 41,5V.

    A végfeszültség eléréséig 1,6A árammal tölt, a LED ekkor vált át pirosról zöldre.

    Más esetekben cellánként 4,2V a csúcs, de úgy látszik, itt többet engednek meg. Az akkuba csak védelmi és balanszer áramkört szoktak beépíteni, nem töltőt.

    Ha ráteszel 30 db soros Ni-Cd akkut (30*1,2 = 36), a töltő abba is elkezd 1,6A-t tolni, míg eléri a 44,5V-ot, ami cellánként 1,48V-nak felel meg.

    Ehhez azt kellene tudni, hogy a Ni-Cd kapocsfeszültsége töltés közben mennyire szokott felmenni, ez függ a töltőáramtól, belsőellenállástól. Elképzelhető, hogy nem áll messze tűréshatártól, ezt ki lehetne mérni a felhasználni kívánt Ni-Cd akku normál töltése során, hogy akkor mennyire áll be.

    Én is töltöttem már 3 cellás Ni-Cd zseblámpát 4,2V Li-ion töltővel, épp megfelelő paramétereket tapasztaltam. Ott is a végén egy LED átváltott zöldre, minden korrektnek tűnt.

    Te eseted ennek épp a tízszerese lenne: 3 cella --> 30 cella, csak itt 42V helyett valamivel feljebb megy. Viszont az 1,6A töltőáram túl sok egy 1,2 Ah kapacitású akkuhoz képest. Ha 1,6 Ah lenne, akkor lenne 1C gyorstöltés.

    2,3 Ah akkuhoz jobban illene ekkora töltőáram, ami persze még így is gyorstöltésnek számítana, viszont itt van egy védelmi áramkör is, ami a végén bekorlátoz.

    Vagy másik lehetőség a szokásos C/10 áramot ráküldeni legalább 15 óráig és el van intézve.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák