Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    Köszi az infót mindekettőtöknek !
    Valahogy nem jutott eszembe, hogy szedjem szét a generátort, mármint hogy belezzem ki az eredeti elektronikát, pedig asszem valamelyik videóban ezt is tették.
    Akkor valóban lehet egy külső szabályozót használni, vagy maszek éíptést, vagy akár az említett Lada külső egységét.
    Ezzel legfeljebb annyi a kérdés, hogy bírja e azt az áramot, ami egy mai generátornál kell, mármint arra értem, hogy a régi autók, így valszeg a Lada generátora is 50-60A-es, a mai autóké meg 90-120A-es, ehhez gondolom, nagyobb gerjesztő áram is kell.
    Bár az egyik videóban valami maszek módszerrel, talán labor táppal próbálgatta, hogy 1, 2, 3A gerjesztő áramra hxogyan alakul a kimeneti feszültség valami terhelés mellett.
    Mondjuk ilyen próbálgatással be lehet lőni házilag is egy maszek áramkörrel a megfelelő gerjesztést.
    Amúgy természetesen akkumlátoros rendszerben gondolkodom, a korábbi próbálkozás is az volt, tehát nem magában egy gerenerátor van közvetlen fogyasztóra (inverter, stb.) kötve, hanem része a rendszernek egy 20-40Ah kapacitású akku is. Ez stabilizálja a rendszert, állandó terhelést ad a generátornak, és gerjesztő áramot az induláshoz.
    Továbbá a rendszer elsődleges céllja, hogy feltöltsem az akkut és később használjam el a megtermelt áramot, vagy esetleg közben is elhasználok valamennyit, a többit meg eltárolja az akku.
    Így meg lehet termelni egyszerre nagyobb mennyiségű áramot 20-30 perces tekeréssel, mint napi testedzés,
    tölthet a generátor akár 20-30A-rel is, amit bír az akku, nem lényeg hogy a fogyasztóim adott pillanatban mennyit igényelnek.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák