- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Gaming notebook topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lompos48
nagyúr
válasz kjani18 #48940 üzenetére
...a kocsi csak a feszt szabályozza, a töltőáramot külön nem figyeli semmi.
Amikor eléri a töltési csúcsfeszülséget, az elektro(mecha)nika levágja a generátor gerjesztését. Ezzel szabályoz. Ha konstans feszültséggel tudnád tölteni, akkor természetesen leáll a töltés, mert 2 azonos potenciálú pont között nem folyik áram. Az "idők végeztéig" még igaz is lehetne, ha az akkunak nem lenne önkisülése meg nem szivárogna el itt-ott piszkon, nedvességen stb. keresztül.
-
Kernel
nagyúr
válasz kjani18 #48940 üzenetére
14,4V-ot tartják a vízbontási küszöbnek, ami felett a gázfejlődés annyira fokozódik, hogy csak a dugók kiszedése mellett lehetne tölteni.
A járművek feszültségszabályzói inkább 13,8V körül szoktak beállni, amit időkorlát nélkül elvisel az ólomsavas akku. Vagy vannak korszerűbb akkuk, korszerűbb autókban, ahol 14,4V-ra szabályoz, az arra van tervezve.
Szokványos akkunál 14,4 V-ig lehet tölteni (az áram megfelelő korlátozása mellett), majd ezen a szinten tartva az akku által felvett áram csökkenni kezd. Bizonyos idő elteltével át kell kapcsolni 13,8V vagy kisebb feszültségre (csepptöltés, floating charge). Hogy mikor, azt a gyártó által megadott töltési karakterisztikából is lehet tudni, vagy komplikáltabb töltők az áram csökkenése alapján is válthatnak.
Az egésznek a logikája a Li-ion töltési karakterisztikával rokon, csak kicsit másképp.
Járművekben a töltőáram nincs külön szabályozva, de nem is tud kialakulni olyan nagy áram, ami káros lenne (illetve hamarabb lecsökken), úgy van tervezve a rendszer, a generátornak is van belső ellenállása.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Microsoft Excel topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen