Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rednifegnar

    senior tag

    válasz Kukipapa_rr #78704 üzenetére

    hat egy kep meg tipus lehet sokat segitene mint igy elmeselosben konkretumok nelkul.
    az univerzalis tapnak valoszinueleg sokkal magasabb az uresjarati feszultsege mint terhelve, konnyen lehet hogy emelni kell ahhoz hogy elerje az elektronikanak (ha van az autoban) a mukodesi feszultseget.
    amugy meg en is azt mondanam, eredeti toltot szet kell henkolni raforrasztani egy kabeles dugot, aztan a tobbit jol beszigszalagozni nehogy megcsapjon valakit. en is jartam mar igy egybeontott ikea lampa fali tapjaval, egyszeruen kihuzasnal ott maradt a laba a falban.

    A camera does not make art, the artist makes art.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz Kukipapa_rr #78704 üzenetére

    6V-al fel lehet. Mérj rá te is az akkura, ha nincs tele, és bedugod a töltőt, akkor valaminek változnia kell.
    De még inkább kéne tudni, hogy melyik részében van a töltőáramkör? Mert ha az autóban, akkor simán mehet egy 6-7-8V-os külső táppal, ha a tápban, akkor meg azt kell használni, mert lehet, hogy az akkura natúrban adod a feszt.
    Sokkal egyszerűbb a gyári tápon kábelesre cserélni a villásdugót, ha amúgy működik.
    Nekem pl. a Psion Revo-m tápja volt angol dugós, borzalmas vastag 3 villával, arra paraszt módon forrasztottam 220-as kábelt, zsugorcső, és sokkal kényelmesebb volt használni.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Kukipapa_rr #78704 üzenetére

    Autóakkut is fel lehet tölteni egy kis dugasztáppal, sokan nem hinnék.

    Esetedben, látva a példaként mutatott akkut és detektálva a kétszínű LED megemlítését, ebben a műfajban az egy kapcsolóüzemű, elektronikusan szabályzott CC/CV dugasztöltő szokott lenni, ami korlátozott áram mellett tölt egy pontosan korlátozott feszültségre.

    14,4 fele, azaz 7,2 V a standard végfeszültség, noha ezeknél az akkun látható felirat szerinti 7,25-7,45 V is elérhető, ha jól tele akarod nyomni, viszont nem kötelező és még kímélheted is 7,2 V-on.

    Amikor a merült akkura teszed, a LED színváltása jelzi, hogy töltő áramkorlátja aktiválódik. Végén az akku telítődik, az áram egyre csökken, mert a feszültséget viszont 7,2 V-nál határolja be.

    A LED ilyenkor az áram visszaesését jelzi, most mellékes, hogy közben színt is vált, egy szimpla LED is tudna tájékoztatni, csak így érdekesebb.

    Amikor viszont látsz egy nagyobb méretű és nehezebb trafós dugasztápot, az nem stabilizált és a 6 V is feljebb szökik terhelés nélkül.

    Magam részéről egy XL4015 CC/CV modult szoktam használni ilyen esetekben, illetve tenném annál is.

    Vagy kerítened kell egy 7,2 V-os "színváltós" töltőt, áramkorlátja az akku kapacitásának tizede legyen. Vagy egyéb autós / motoros töltők is szóba jöhetnek a kisebb fajták közül.

Új hozzászólás Aktív témák