Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81395 üzenetére
Mivel a CAN verzióhoz vett átalakítód nem volt jó, az biztos nem. A D2B verziónál nem az iso csati közé volt rejtve a távirányító, így szerintem az sem lehet, így marad a VAN busz. De ez inkabb csak találgatás részemről, jobb lenne ezt tisztázni egy márkaszervízben, az alvázszám alapján biztos tudnak segíteni.
-
tordaitibi
veterán
válasz dethroner #81395 üzenetére
Követem egy ideje csak nincs ötletem, azért nem folytam bele.
Az ellenálláslétra az oké de ha bármilyen buszos akkor csekély az esély.
Hiába akarod lemodellezni mikrokontrollerrel ha nem tudod a protokollt. Azt meg lehallgatni és dekódolni nem kis hardver és szoftverkörnyezet kell mivel ezek gyártófüggőek és nem publikusak.
A nagyfiam egy nagy nemzetközi ilyesmivel foglalkozó cégnél dolgozik a fejlesztőrészlegem és tőle tudom milyen bonyolult ez. Can-LIn és egyéb busz illesztő, sniffer, adatfolyam rögzítők. Ezután produkálni kell azt amit keresel, pl. a le-fel stb. összes gombnyomást egy GYÁRI!! vezérlővel, majd a keletkezett nyers adatfolyamból ami kilométer hosszú, megfelelő szoftverekkel és 5-10 éves emberi rutinnal kinyerni a kellő kódokat.
Ezután ezt felprogramozni egy pic-be, kell még egy CAN illesztő amivel az adatfolyamot ráküldöd a buszra. Ez utóbbi erősen ajánlott hogy gyári, dedikált, az autóhoz való modul legyen.
A művelet nem veszélytelen mert ha szar az illesztés akkor esetleg leül az egész busz és ami azon lóg azok a perifériák meghalnak, nem működnek.
Ha véletlenül ezen a busz ágon lóg egy motorvezérlési vagy netán menetdinamikiai egység is abból nagyon cifra dolgok lehetnek.
A lehető legrosszabb eseteket példáztam de simán van ezekre esélyed.
Nem tudom ér-e ennyit az egész.
Ha a busz csak a vezérlő meg a rádió között megy akkor lehet kísérletezni de erre is igazak a fennt leírt adafolyam kinyerés, rögzítés majd visszafejtés. Ezek gyártótól függenek és egyedi protokollok, nem csereszabatosak az esetek 99%-ában. És hétpecsétes ipari titkok, nem tudom hogy lehetne megszerezni. -
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81395 üzenetére
Egy ilyen megoldást találtam, itt is a kormány alatti csatinál támadtak a cél érdekében. Sajna csak oroszul van, ráadásul fotó, még a fordító sem játszik, valakivel le kéne fordíttatni. Nem kell semmiféle elektronika, a gyári kormánygombokat kell átalakítani, hogy a megfelelő ellenállásértékeket adja a pioneer felé, kb ez a lényeg.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs