Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daninet

    veterán

    válasz Dr. Szilikát #86193 üzenetére

    értem. elfelejtettem ezt már teljesen :)
    Próbáltam most töltésvezérlőt keresni de vagy ilyen bms-eket találok vagy napelemekhez azokat a nagyobb dolgokat. Van erre valami apró modul?

    Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

  • Batman2

    őstag

    válasz Dr. Szilikát #86193 üzenetére

    CV - CC téma !

    Nemrégiben egy mélykisült ólom indító akkut töltöttem egy 1A-es, konstans feszültségű dugasztáppal, mivel 6V körül volt a feszültsége, az "intelligens" töltő ilyenkor nagyon buta, nem tud vele kezdeni semmit, mert 6V-osnak hiszi, nem tölti 12V-ra.
    A dugasztáp 12V-os volt, nyilván az ólom akku maximálisan leterhelte, mert szerencsére nem ment tönkre, nyelte az áramot maximálisan, csak nagyon lassan kúszott felfelé a feszültség.
    Elérte a 10V-ot, gondoltam megpróbálom rátenni a töltőt, hátha már legalább elindul vele, legfeljebb vizsgálgatja még egy darabig, hogy valóban 12V-os akkuról van szó, azután elkezdni rendesen tölteni.
    De ahogy levettem a dugasztápot az akkuról, rögtön csökkent a feszültsége, 9,5-nél állt meg, az meg már kevés, így visszatettem a dugasztápot, ami elkezdett furcsa kattogó, sercegő hangot kiadni, és pár másodperc múlva el is füstölt.
    De nem tehettem mást, nem volt semmi más ott a munkahelyen kéznél, amivel meg tudtam volna oldani a helyzetet.
    Vissza tettem az akkura a töltőt, hosszas vizsgálgatás, próbálgatás (áramimpulzusok) után elérte az akku feszültsége a minimális 10,5V-ot és rendesen elkezdte tölteni.
    Valóban nem bírják hosszasan a dugasztápok védelmei a határon üzemelést.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák