Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GoodSpeed

    addikt

    LOGOUT blog (1)

    válasz Hieronymus #33 üzenetére

    :DDD

    be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP

  • niof

    addikt

    válasz Hieronymus #33 üzenetére

    Úgy látom, hogy elég egysíkú a gondolkodás annak az irányába, hogy ár, meg biztosítás, meg méretek és súly. Utóbbi kettő miatt kell a fejlesztés, hogy személyautó/teherautó méretben is biztonságosan működjön. Ár. Úgy gondolom, a technológia sajátosságai miatt nem engedhető meg, hogy bárki birtokoljon egy ilyen eszközt, inkább egyfajta hosszú lejáratú bérleti szerződést tudnék elképzelni, kvázi lízingelni a járművet, ha valami baja van, irány a "kereskedő", átülsz a másikba és mehetsz a dolgodra, a jármű soha nem lehet a tiéd. Persze egyenjárművek lennének, max. színben lehetne válogatni. A biztosítás tekintetében be kell hogy eddigre jöjjön a 100%-os traffic controll is, ami kizárja a gyorshajtást pl., és mindennemű szabálysértést, mert mindig minden közlekedési körülmény teljes mértékben monitorozva lenne. Így a balesetek száma drasztikusan visszaesne. Pl. nem lehetnének illegális gyorsulási versenyek, mert a jármű tudná, hogy az adott útszakaszra milyen sebességet engedélyez a KRESZ, és egyszerűen nem tudnál gyorsabban menni, mint az ott megengedett sebesség. Aki száguldozni akar, lenne lehetősége, teljesen zárt pályákon, hogy kiélhessék magukat, persze jó pénzért cserébe. Így a bérleti díjba be lenne foglalva a biztosítás is. De túl sok értelme nem is lenne annak sem, mivel a 100% control, a user által nem hozzáférhető rendszerek kb. okafogyottá tennék. Na nem teljesen azért, de majdnem. És mivel a tankolás, mint olyan, kiesik, úgy kell kialakítani a rendszert, hogy a havi díj egy átlagos autó fenntartási költségénél ne legyen több. De ez is a jövő zenéje, mi, itt a fórumon fantáziálhatunk erről, de valószínűleg a mi életünkben ezek nem valósulnak meg.
    Amúgy meg nem értelek. Lehet vicceskedni a gázturbinával, meg a fúziós hajtással, de 1.: arról volt szó, hogy környezetkímélő technológia, a turbina nem az. 2.: a fúzió még csak elmélet, sosem működött tartósan, önállóan, és a tervek szerint még nem is mostanában fog, így ezt kihúznám. 3.: a nukleáris technológia réges-rég rendelkezésre áll, "csak" tökéletesíteni és miniatürizálni kell.
    De ha mindenképp kötekedni akarok, akkor miért nincs valami eredeti ötleted, ami zöld, és használható? Ja, hogy ilyen amúgy sincs nagyon más? Hát, igen. Előbb-utóbb csak a nukleáris technológia lesz a nyerő, ha jobbat fel nem talál valaki, ami élhetőbb is, hatékonyabb is, meg biztonságosabb is.

    @GoodSpeed
    Vannak területek, ahol nem alkalmazható ez a technológia sem, ez természetes. Csak az sokkal kevésbé terhelné a környezetet, ha az összes, közlekedésben részt vevő jármű szennyezése megszűnik, mint az a néhány száz rakétakilövés évente, ami az űrbe megy.

    Persze, tudom, utópia az egész. Még. De egyszer tényleg el fogunk oda jutni, hogy kelleni fog valami más megoldás, mert a jelenlegi egyrészt korlátozott ideig tartható, a másik meg valami hatalmas áttörés híján mondható, hogy zsákutca.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

Új hozzászólás Aktív témák